Oletko sairastanut kuumetautia alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoli

Vieras
Rv 9 menossa, pari päivää olen ollut flunssassa, nyt nousee lämpö. Normaali 36.0, nyt jo melkein 38, aion kyllä ottaa paracetamolin viim. kun on 38. Yksi keskenmeno takana ja nyt iski pelko, meneekö tämäkin kesken jonkun saamarin taudin takia? :(

Olen, kaikissa raskauksissani (3 kpl). Ekassa odotuksessa sairastin myös influenssan, ja pari poskiontelotulehdusta.

Särkylääkettä olen ottanut ihan surutta jos on ollut tarvetta. Alussa Buranaa ja Panadolia, myöhemmässä vaiheessa raskautta Panadolia vaan, paitsi kerran pari lääkärin siunauksella vahvempaa. Sainpa kipulääkettä suoraan suoneenkin esikoista odottaessa kun iski kaamea migreenikohtaus.

Keskenmenoja mulla ei ole. En usko, että kuume tms sellaisia aiheuttaisi.

Toivon sulle mukavaa raskausaikaa ja pikaista toipumista taudistasi :)

Olen. Taudin takia vaivauduin lopulta tekemään testinkin. Kaikenlaista vaivaa oli, mutta en uskonut olevani raskaana, vaikka vauvaa toivottiinkin. Mutta kun iski flunssa, oli pakko testata, että tiesi, saako kiskoa surutta lääkkeitä, vai pitääkö katsoa, mitä suuhunsa laittaa.

Ja plussahan se testiin lävähti sekunnissa. Raskausviikkoja taisi olla 10...

En nyt muista, oonko just noilla viikoilla (todennäköisesti myöhemmin), mutta useampi flunssa on ollut raskausaikana molempien aikaan. Nou hätä.

Sen sijaan olen ollut kuumeessa just raskaaksi tullessani ja se ei päättynyt hyvin. Mutta enpä tiiä, voiko tostakaan tuota kuumetta syyttää. Tuulimunaksi kun jäi.

Jommassa kummassa taisin olla ihan flunssassa..

Ekassa raskaudessa mun kehon lämpö oli 37,1-37,2 sen ensimmäiset kolme kuukautta.. Normaalilämpö on siis 35,8-35,9. Ja mulla oli myös järkyttävät selkä ja vatsakivut tuon ajan. Ei kummastakaan huolestuttu, muuta paitsi minä joka olin koko ajan paniikissa... Hieno pieni mies sieltä lopulta syntyi sitten ja ihan täysiaikaisena ja normaalina :)

kärppänäheinälatoon: Itseasiassa minullakin oli kuumetta juuri raskaaksi tullessani siinä viimeksi olleessa keskenmenossa. Eli se ainakin näyttäisi olevan huono merkki.