Oletko pettynyt itseesi kasvattajana jos tyttärestäsi tulee tupakoiva teinipissis?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Joka pukeutuu niukkoihin vaatteisiin, jopa huoramaisesti, värjää jatkuvasti tukkaansa, meikkaa hullun lailla, tupakoi jatkuvasti ja räkii samalla, osallistuu amisjätkien pilluralliin jne.
 
Eiköhän se nyt yleensä ole vain vaihe nuoruudessa;) Koittakaa ymmärtää kasvun "tyhmiäkin" vaiheita.
Itsekin olin jotain tuollaista ja silti ihan tasapainoinen NORMAALISTI pukeutuva ja käyttäytyvä nuori nainen siitä teinipissiksestä kasvoi...onneksi :LOL:
 
vieras
No en osaa sanoa. Meinaan tuskin äitikään musta kasvattu anarkistista punkkaria joka voi salaa viikonloppuisin, ajoi päänsä kaljuksi jne. Ihan itse ne valitsin ja samalla muistelin äidin oppeja tuntien huonoa omaatuntoa.. veljestä taas tuli ihan erilainen ja sama kasvatus kuitenkin :)
 
vieras.
No tunnetasolla itsesyytökset taitaisivat olla ihan normaaleja, mutta todellinen pettymys riippuisi siitä koenko vaikuttaneeni asiaan niin paljon kuin pystyin. Mitä vanhempi lapsi, sitä vähemmän hänen tekemisensä käsissäsi ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Ainakin miettisin missä meni pieleen. Varmaan olisin jollaintapaa pettynyt, itseeni tai lapseeni.
Hei haloo... eiköhän se nyt ole vaan sitä murrosikäsen normaalia vaihetta. Ikävää, mutta ihan normaalia:)
Älkää pelätkö, TODELLA harva jää sellaiseksi. Usein heistä kasvaa lujan luonteen omaavia kunnollisia aikuisia AIVAN samassa määrin kun muistakin nuorista. Jokaiselle tulee se vaihe, mutta eri tavalla.
 
jääenkeli
Todennäköisesti laskisin sen teini-iän kapinan piikkiin. Mutta jos tyttäreni olis vielä aikuisena samanlainen, olisi toki aihetta mennä hieman itseesä ja miettiä mikä meni kasvatuksessa väärin.
Samalla voisimme pohtia mikä on mennyt niin monen palstalla kävijän kasvatuksessa pieleen kun yleisesti ottaen ihmisten haukkuminen ja muu epäasiallinen käytös on täällä joka päiväistä? Miksi aikuiset ihmiset syyllistyvät räikeään kiusaamiseen?
Ja mikä on mennyt kasvatuksessa vikaan jos aikuisesta ihmisestä on tullut homofobinen rasisti?
Vai voiko kaiken laittaa kasvatuksen piikkiin. Kuitenkin aikuinen ihminen kykenee ajattelemaan omilla aivoillaan. Tein i-iässä se monelle on vielä hankalaa.
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joka pukeutuu niukkoihin vaatteisiin, jopa huoramaisesti, värjää jatkuvasti tukkaansa, meikkaa hullun lailla, tupakoi jatkuvasti ja räkii samalla, osallistuu amisjätkien pilluralliin jne.
Mun mielestä ihmisen arvoa ei kuitenkaan mitata siten, että minkälaisia kokemuksia hänellä on nuorena ja miten paljon kapinoi vanhempiaan vastaan. Tärkeää on, että ihmisestä tulee itsensä kokoinen ihminen ja sellainen joka täyttää omat saappaansa eikä anna muiden kävellä ylitseen. Oma lapsi on aina rakas äidin silmissä. Mun mielestä nuo "pissikset" ja muut luokittelut kertovat vain köyhästä näkökulmasta asioihin ja ihmisten mustavalkoisesta luokittelusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En, mutta olisin pettynyt tyttäreni valintoihin.
Mutta eihän tämä millään tavalla ole se lopullinen valinta. Jos lapsesi "tarvitsee" tämän vaiheen kasvaakseen juuri tietynlaiseksi. Kyllä siitä on hyötyä siitä kapinavaiheestakin:)
Tupakka ei tietenkään itsessään ole mikään hyöty, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan:D

Ja jos lapsi on fiksu niin kyllä se tupakkakin loppuu sitten "vaiheen" jälkeen!:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En, mutta olisin pettynyt tyttäreni valintoihin.
Mutta eihän tämä millään tavalla ole se lopullinen valinta. Jos lapsesi "tarvitsee" tämän vaiheen kasvaakseen juuri tietynlaiseksi. Kyllä siitä on hyötyä siitä kapinavaiheestakin:)
Tupakka ei tietenkään itsessään ole mikään hyöty, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan:D

Ja jos lapsi on fiksu niin kyllä se tupakkakin loppuu sitten "vaiheen" jälkeen!:)
Kai mä silti saisin olla pettynyt hänen senhetkisiin valintoihinsa?
 

Yhteistyössä