Olen nyt seurustellut kolme vuotta luotettavan ja kunnollisen miehen kanssa, joka haluaisi perustaa kanssani perheen. Minustakin se olisi parempi ratkaisu kuin seurustelu, koska kummallakin on lapsia, jotka joutuvat nyt reissaamaan kahden paikan välillä. Tai lähinnä siis minun lapseni, koska he ovat aina minulla. Mies taas ei suostu siihen, että hänen lapsensa viettäisi viikonloppuja meidän päässä. Oikeastaan viimeinen vuosi seurustelua on menty aika säästöliekillä, koska murkkuikäiset lapseni eivät halua olla viikonloppuja poissa kotoa ja harrastuksista. Ymmärrän heitä hyvin. Minuakin ainainen reissaaminen häiritsee.
Olisin vielä vuosi sitten voinut muuttaa pois nykyiseltä paikkakunnaltamme niin, että olisimme muuttaneet puoliväliin nykyistä kotiamme ja miehen nykyistä kotia. Mielestäni se olisi ollut monella tapaa hyvä ratkaisu, sillä olisin voinut pitää työpaikkani ja mies olisi pystynyt sieltä hakemaan lastaan viikonlopuiksi meille kuten tähänkin asti. Nyt tilanne on tuonkin osalta muuttunut, koska toisen lapsen yläastevalinta on jo tehty ja hän onnistui pääsemään unelmiensa kouluun, johon on vaikea päästä. Toinen taas harrastaa tosissaan lajia, jonka harrastaminen olisi hankalaa, jos muuttaisimme.
Mies tietää, että olen irtautumassa suhteestamme ja yrittää nyt entistä kovemmin pitää minusta kiinni. Saa nähdä kuinka tässä käy;-)
Uskon, että lapset tottuvat kyllä uuteen, jos oma vanhempi on ratkaisuun tyytyväinen. Toisaalta murkkuikäisille ja teineille muutto saattaa olla vaikea. Lukioikäiselle saattaa tulla oikeasti vaikeuksia koulun vaihdossa, koska kurssimuotoisissa ja erikoistuneissa lukioissa ei enää edetä joka puolella maata samaa tahtia. Sinuna miettisin mitä muutto merkitsee lapsille ja voisitko itse olla onnellinen muualla. Mikä sinulle on tärkeää? Minulla vaakakupissa painaa paljon se, että olen totaaliyh en siis voi antautua tilanteeseen, jossa paljon taloudellisia riskejä. Minulla on oltava työpaikka ja palkka, jolla voin elättää perheeni ja maksaa asuntolainaa.