V
"vieras"
Vieras
Okei, ehka olenkin HD-mies... ainakin olisi kiva saada oma adhd-HD.
historian tutkija mutta huomasin niitä mitkä uppoo muihin!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mulla ilman h:ta mahdollisesti myos, ainakin loppu reporttiin oli mainittu mutta sita ei ole koskaan tutkittu ja toisekseen jo dysleksia selitta paljon varsinkin huono tyomuisti, mitenkas keskityt kun et muista mihin piti keskittyaNyt vaan yritettava saada 6v testattua ettei han keskity koko ikaansa vain heikkouksiinsa, niin kuin mina. No helpotus tuo testi minulle oli olkoon ihmiset mita mielta tahansa niista.
Olen varmasti älykkäämpi kuin joku muu. Ja yhtä varmasti vähemmän älykäs kuin joku muu.
En mä tiedä millainen on keskivertoälykäs.
Enkä tunne itseäni riittävän hyvin, en tiedä omia vahvuuksiani...
3 4:sta lapsestani on tutkittu, yhdella myos dysleksia, mutta huomattavasti keskimaaraista alykkaampi, vaikkakin add vaikeuttaa omalta osaltaan. Uskomaton kyky oppia kielia, kunhan aakkosto on eri, sujuu lukeminen ja kirjoittaminenkin. :O
Mutta noissa testeissa paa-asiahan on loytaa ne vahvuudet, joilla kompensoida heikompia osa-alueita. Siis diagnostisessa mielessa tehtyja testeja tarkoitan, muille en nae mitaan tarkoitusta.
3 4:sta lapsestani on tutkittu, yhdella myos dysleksia, mutta huomattavasti keskimaaraista alykkaampi, vaikkakin add vaikeuttaa omalta osaltaan. Uskomaton kyky oppia kielia, kunhan aakkosto on eri, sujuu lukeminen ja kirjoittaminenkin. :O
Mutta noissa testeissa paa-asiahan on loytaa ne vahvuudet, joilla kompensoida heikompia osa-alueita. Siis diagnostisessa mielessa tehtyja testeja tarkoitan, muille en nae mitaan tarkoitusta.
Tunnen pari erittäin kirjaviisasta ihmistä, ollaan proffaa päälle parikymppisenä -tasoa. Sosiaalinen älykkyys.. no, ei niin päätähuimaavaa.
Tunnen myös pari erittäin (tämä vain subjektiivinen mielipide) aidosti älykästä ihmistä. Empaattisia ja sosiaalisesti kyvykkäitä, elämästä ja ihmisyydestä paljon ymmärtäviä ihmisiä jotka osaavat jotenkin nähdä asiat aina monelta kantilta ja tilanteen vaatiessa perustella kannat muillekin![]()
Itse en pidä itseäni ihan älyttömänä. Tai tyhmänä. Keskivertoa keskimäärin, ehkä, varmaan joissain asioissa huonompi, joissain ehkä parempi? Haluaisin olla älykkäämpi, erityisesti sosiaalisesti ja yhteiskunnallisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja älykkö vai älykäs;27848517:Minusta tässä oli hyviä pointteja älykkyydestä. Minusta esim. matemaattinen lahjakkuus ei kerro älykkyydestä koko totuutta. Tai jonkun muun alan nerous. Älykkyys on jotain kokonaisvaltaisempaa jota ei voi mitata yksittäisillä testeillä.
Älykkyys on mielestäni yhteydessä paljon siihen miten paljon ihminen ajattelee ja pohdiskelee asioita, on kiinnostunut asioista, oppimisesta. Omaksuu helposti tietoa ja yhdistelee sitä entiseen tietoon. Ei käsittele asioita mustavalkoisesti vaan laajempina kokonaisuuksina. Ymmärtää ja tietää (ennenkaikkea on kiinnostunut) tietämään lisää ihmisistä, käyttäytymisestä, maailmasta, kaikesta. On ikäänkuin ikuinen tiedonjano. Mutta toisaalta katson että älykäs ihminen on myös sosiaalisesti lahjakas. Jos ei, niin luultavasti silloin hän on vain suppea "älykkö", omalla sarallaan lahjakas "nero" mutta ei kokonaisvaltaisen älykäs.
Pidän itseäni tässä edellisen kuvauksen mukaan keskivertoa älykkäämpänä. Matemaattinen lahjakkuus ei ole vahvimpia alueitani, muita kyllä on senkin edestä.
Tällaisia asioita minulle heräsi mieleen, mielenkiintoinen aihe joka yleensä tyrehtyy siihen kuinka ihmiset kilpailevat älykkyystestiensä tuloksilla.
mä oon ihan puusilmä,arkipäivät vietän katsellessa nurmikon kasvua,turha multa on mitään edes kysyä,en ymmärrä edes tätä kysymystä,jollei tämä ollut retorinen kysymys johon ei edes haettu vastausta.
En osaa sanoa, Mensan jäsen olen. Tiedän myös hyvin paljon tietyistä aihealueista, mm. eliöiden taksonomiasta, biologiasta yms. Olen hyvä matemaattisissa asioissa, fysiikan asiat ovat mielenkiintoisia, eivätkä aiheuta hankaluuksia. Mutta ei kai se älykkääksi tee.
Sosiaalinen älykkyys, sitä minulla ei ole. Olen hyvin kömpelö sosiaalisissa tilanteissa.
Omasta mielestäni en ole. Testien mukaan olen.
Onneton joulupukki paljon minua älykkäämpi ja kummallekaan "testattavaksi kelpaava äly" ei ole tuonut mitäään plussaa elämään.
![]()