Oletko mielestäsi älykäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaas...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vastauksesta, eli sama kuin itsellani, ja muistaakseni III. Kuinka isoja heittoja sulla oli eri osa-alueiden valilla, ei tartte vastata jos et halua , kunhan kiinnostaa minkalaisia heittoja muilla vai oliko melko tasaista.

Ihan yleisella tasolla suoritusprofiilini on epatasainen, mutta tuossa ei niin hirvittavia heittoja muistaakseni ilmennyt. Tyomuistini on tavallista lyhyempi ja keskittymiskykyni testia tehdessa huono, sain tarkkaavaisuushairioon laakityksen vasta tuon jalkeen.Yleisongelmani oli - ja on yha - se, etta kun hoksaan, kuinka ongelma ratkaistaan, se lakkaa kiinnostamasta, eli en viitsi tehda tehtavaa loppuun saakka.

Itse asiassa en muista kovinaan tarkkaan koko juttua. Lieko lakannut kiinnostamasta :D

Älykkyystestit ovat mun mielestä ihan perseestä. Mitä niillä tekee?
Todellinen älykkyystesti olisi se, miten ihminen selviäisi 20 asteen pakkasessa, jos joutuisi vuorokaudeksi metsään eikä olisi edes mitään ruokaa mukana?

Ihan yleisella tasolla suoritusprofiilini on epatasainen, mutta tuossa ei niin hirvittavia heittoja muistaakseni ilmennyt. Tyomuistini on tavallista lyhyempi ja keskittymiskykyni testia tehdessa huono, sain tarkkaavaisuushairioon laakityksen vasta tuon jalkeen.Yleisongelmani oli - ja on yha - se, etta kun hoksaan, kuinka ongelma ratkaistaan, se lakkaa kiinnostamasta, eli en viitsi tehda tehtavaa loppuun saakka.

Itse asiassa en muista kovinaan tarkkaan koko juttua. Lieko lakannut kiinnostamasta :D

saako sitä ajatusta ilman lääkitystä käyttää! vai onko kiellettyä!

[QUOTE="Noh";27848273]Älykkyystestit ovat mun mielestä ihan perseestä. Mitä niillä tekee?
Todellinen älykkyystesti olisi se, miten ihminen selviäisi 20 asteen pakkasessa, jos joutuisi vuorokaudeksi metsään eikä olisi edes mitään ruokaa mukana?[/QUOTE]
Kuvailemasi kaltainen älykkyys ei kuitenkaan vie tätä nykyistä yhteiskuntaamme eteenpäin kovin laaja-alaisesti.

Älykkyys ja koulutus kulkevat sillä tavalla käsi kädessä, että älykkäät ovat useimmiten korkeastikoulutettuja. Korkeakoulutus taas ei kuitenkaan vaadi älykkyyttä.

[QUOTE="vieras";27848297]Älykkyys ja koulutus kulkevat sillä tavalla käsi kädessä, että älykkäät ovat useimmiten korkeastikoulutettuja. Korkeakoulutus taas ei kuitenkaan vaadi älykkyyttä.[/QUOTE]

käynyt kouluja! ja silti viisas! Se mikä kiinosti!

[QUOTE="Noh";27848273]Älykkyystestit ovat mun mielestä ihan perseestä. Mitä niillä tekee?
Todellinen älykkyystesti olisi se, miten ihminen selviäisi 20 asteen pakkasessa, jos joutuisi vuorokaudeksi metsään eikä olisi edes mitään ruokaa mukana?[/QUOTE]

Tämähän on ns. Tosimies-kortti, jonka vetävät esiin henkilöt jotka kokevat itsensä vähemmän älykkäiksi.

• Tykkää
Reactions: nuusa

Mitas sita ongelmaa enaa pohtimaan kun tietaa miten ratkaistaan :D Itse vasta tein testin joten viela kiinnostaa, testi tosin oli 10-20 myohassa, mutta parempi myohaan kuin ei milloinkaan. Nyt vaan onnistui kehittamaan uuden ongelman siita etta muutama testi osio oli huomattavan vahva joten olisi kiva keksia niille kayttoa. Muutoin vaihtelu oli aika huimaa joten dysleksia diagnoosihan sielta tuli kun yhdessa muiden testien kanssa katsoi...

[QUOTE="vieras";27848339]Tämän kaltainen älykkyys on kuitenkin oikeaa älykkyyttä. Sitä, minkä takia koko ihmislaji on säilynyt elossa.[/QUOTE]

tiedän henkilöitä jotka kuoletaa minut tyhmyydellä! siis juntti viisaus!

Mitas sita ongelmaa enaa pohtimaan kun tietaa miten ratkaistaan :D Itse vasta tein testin joten viela kiinnostaa, testi tosin oli 10-20 myohassa, mutta parempi myohaan kuin ei milloinkaan. Nyt vaan onnistui kehittamaan uuden ongelman siita etta muutama testi osio oli huomattavan vahva joten olisi kiva keksia niille kayttoa. Muutoin vaihtelu oli aika huimaa joten dysleksia diagnoosihan sielta tuli kun yhdessa muiden testien kanssa katsoi...

Siis 10-20 vuotta myohassa...

Minun tuomioni on adhd... :D

Olen varmasti älykkäämpi kuin joku muu. Ja yhtä varmasti vähemmän älykäs kuin joku muu.

En mä tiedä millainen on keskivertoälykäs.
Enkä tunne itseäni riittävän hyvin, en tiedä omia vahvuuksiani...

no ei mihinkään! Miten sen työnnät järki elämään missä kukaan muu ei osaa!

[QUOTE="vieras";27848339]Tämän kaltainen älykkyys on kuitenkin oikeaa älykkyyttä. Sitä, minkä takia koko ihmislaji on säilynyt elossa.[/QUOTE]
No, sinä sitten olet se oikea henkilö määrittelemään älykkyyden.

Ihmislajin säilymiseen on vaikuttanut kuitenkin aika moni tekijä ja sitä kautta monen erityyppinen älykkyys. Esimerkiksi Alexander Flemingillä oli riittävästi älykkyyttä, sopivasti uteliaisuutta ja mukavasti sattumaa - hän on keksinnöllään pelastanut ihmiskunnan yksilöistä lukuisia. En tiedä, olisiko hän säilynyt hengissä pakkasessa ilman ruokaa.

[QUOTE="majakka";27848037]Tuo aidosti älykäs särähtää silmään. Älykkyyttä on monta lajia, enkä hämmästyisi kauheasti jos jonain päivänä todetaan, että äärimmäinen älykkyys yhdessä lajissa on jossain määrin ristiriidassa yleisälykkyyden kanssa. Enpä siksi menisi vihjailemaan, että se yksi älykkyyden laji on jotenkin epäaito. Viisaus on sitten paremminkin taitolaji kuin kapasiteetti tai ominaisuus.

Nykypäivänä tiedettä mielellään mollataan, mielestäni se ei ole oikein älykästä eikä ainakaan viisasta. Etenkään kun sen kaksikymppisen professorin odotetaan keksivän lääkkeet maailman pelastamiseen, mutta pilkallisen ilmapiirin takia rahoitusta ei heru tai tuloksia ei kuunnella.[/QUOTE]

Missään nimessä en halunnut antaa ymmärtää että pitäisin ns. sosiaalista älykkyyttä ainoana "oikeana" tai jotenkin ylivertaisena älykkyyden muotona, en vain oikein osannut kirjoittaa sanoiksi mitä tarkoitan asiala päässäni. Vaikeaa..

Jokaisella on omat käsityksensä asiasta ja omakohtaiset kokemukset erilaisista ihmisistä ja ns. älykkyyden muodoista eri ihmisillä. Tarkoitin tässä tapauksessa laajempaa älykkyyttä kuin kirjaviisaus joka sekin toki erittäin tärkeä ja oleellinen älykkyyden muoto. Tarkoitin älykkyyttä joka kulkee yli sosiaalisten rajojen ja joka näkyy tavallaan kaikessa sosiaalisessa elämässä, niin työelämässä kuin opiskelussa kuin sosiaalisessa kanssakäymisessä.

En nyt tiedä yhtään selvensikö tämä mitään mutta joka tapauksessa, tarkoitin ehkä hieman eri asiaa kuin käsitit :)

Minun tuomioni on adhd... :D

Mulla ilman h:ta mahdollisesti myos, ainakin loppu reporttiin oli mainittu mutta sita ei ole koskaan tutkittu ja toisekseen jo dysleksia selitta paljon varsinkin huono tyomuisti, mitenkas keskityt kun et muista mihin piti keskittya :D Nyt vaan yritettava saada 6v testattua ettei han keskity koko ikaansa vain heikkouksiinsa, niin kuin mina. No helpotus tuo testi minulle oli olkoon ihmiset mita mielta tahansa niista.