Oletko lukenut stephen kingin kirjoja????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhutarina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Teininä luin tuon uinu uinu lemmikkini ja siitä jäi pitkäksi aikaa ahdistava olo (en tosin muista enää mitään koko kirjasta) . en sit oo uskaltanu enempää lukea. Kait pitäs joskus kokeilla.

Carrie
Painajainen
Hohto
Tulisilmä
Cujo
Christine, tappaja-auto
Uinu, uinu lemmikkini
Jälkeen keskiyön & Ennen aamunkoittoa
Piina
Lohikäärmeen silmät
Kolkuttajat
(Pimeä puoli)
Tarpeellista tavaraa
Julma leikki
Doloreksen tunnustus
Naisen raivo
Kuoleman käytävä
Epätoivon kaupunki
Eksyneiden jumala
Kirjoittamisesta: Muistelmia leipätyöstä
Unensieppaaja
(Pimeyden talo)
Kuulolla.

Nää mä oon lukenut, suluissa olevista en ole ihan varma jaksoinko loppuun asti..

Luin tosi paljon Kingin kirjallisuutta siinä 12-18 ikävuoden tienoilla.. Todella vähän lukenut myöhemmin enää. En pysty koska saan niin kamalia painajaisia :( Koukutun kuitenkin Kingin kirjoihin tosi helposti ja jos aloitan yhden kirjan niin en lopeta lukemista ennen kuin kirja on loppu... Tämä tosin toistuu myös joidenkin muiden kirjojen kohdalla :D Niiden hyvien.

Olen lukenut ihan kaiken mahdollisen, tätä uusinta lukuun ottamatta. Mutta on tässä tosin jo 16 vuotta siitä kun aloitin joten on ollu aikaa lukea :D Musta torni on ehdottomasti sydäntä lähimpänä, voi niitä säväreitä kun 5ttä kirjaa lukiessa tajusi että tämä tyyppi, tämä pappi on Painajainen kirjan pappi! Tätä mä just rakastan Kingin kirjoissa, pieniä ylläreitä vakkari lukijoille.

Olen lukenut uskoakseni kaikki, lukuunottamatta Musta torni -sarjaa (aloitin, mutta oli niin tylsä. Pitäisi yrittää uudelleen.). Myös Lisey's Story jäi kesken, koska oli niin ahdistava.

Suosikkia en osaa sanoa, enkä kaikista enää muistakaan mitä niissä tapahtuu (olin varmaankin 10v kun Kingistä kiinnostuin). Nämä uusimmat, eli Duma Key ja Kuvun alla olivat loistavia, etenkin tuo jälkimmäinen.

Suurin osa on tullut luettua..äkkiä tulee mieleen tuo liseyn tarina, joka jäi kesken..ei oikein koukuttanut. Mutta tapahtui duma keyssä-kirjan olis voinut lukea yhdeltä istumalta, jos ei olis lapsia :D Vanhemmista hyviä on vihreä maili, piina ja hohtokin on paljon kauheampi kirjana kuin leffana. Musta on parasta, kun ne alkuun naurattaa ja lopussa puistattaa :D

Lähes kaikki on tullut luettua ja lähes kaikki löytyy omasta kirjahyllystäkin.Jokaiselle King-fanille suosittelen "Kirjoittamisesta" lukemaan,jossa kertoo omasta kirjoittamisestaan ja hyvin avoimesti myös huume- ja alkoholiongelmistaan.Sen jälkeen ymmärtää sen ajan tuotantoa entistä paremmin.Ja mun mielestä Kingin uusi tuotanto on parempaa kuin se huumehöyryinen tuotanto,vaikka mies itse pitääkin Piinaa esimerkiksi tärkeänä ja hyvänä teoksena.Mä en tykännyt Piinasta niin paljoa kuin esim juuri Kalpeasta aavistuksesta tai Duma Keystä.

Itse tykkään kyllä Kingin novelleista tosi paljon.Huolimatta siitä,että ovat tuolta huuruajaltakin.Jotenkin ne toimii kun ovat lyhyitä irrallisia ja täysin järjettömiä tarinoita.Toki uudemmatkin ovat hyviä,siitähän ei pääse mihinkään. :D

Yhteistyössä