Oletko koskaan satuttanut lastasi?

vieras
Vastaus kysymykseen on en ole koskaan. Sitten vähän asian vierestä.. Mein kaksi vuotiaalta murtui viikonloppuna sääriluu.. Ja syyllistän itseäni, oli trampoliinillä serkkunsa kanssa ja tiedän että saisi olla vain yksi kerrallaan.. Mutta kyllä tuli ensiavussa vielä pahempi olo kun lääkärit syyllistivät ja oli aika tiukka kuulustelu.. Tuntuivat epäilevän että ollaan jotain lapselle tahallaan tehty. Ymmärrän että sellaista tapahtuu ja lääkäreiden täytyy puuttua mutta se tapa oli kamala.. Muutenkin olin jo aivan sekaisin tapahtuneesta. No nyt on pikku kaverin jalka neljä viikkoa kipsissä ja meidän lapset tästä lähtien hyppii vain yksi kerrallaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja maama:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauhistelija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Läpsässyt poskelle.
siis sullahan on suht pieni vauva? läpsässyt???
vauvaa???? miten oot voinut? kipeetä...
Jos tämä on totta, niin äkkiä ilmoitus lastensuojeluun.

Miten joku VOI tehdä vauvalle näin?
joo, samaa mieltä, ilmoitus lastensuojeluun!
miten joku voi tehä tolleen ja noin pienelle?? sairasta, eihän se ton ikäinen vauva vielä ymmärrä noita asioita ja saatika osaa puhua, hui hitto!
miks oot sitä läppässyt?? vai etkö uskalla täällä siitä kertoa?? kun et ole kommenttia ton ekan jälkeen antanut... SAIRASTA!!!
Ei se siitä lapsesta ole kiinni, ei se mitään pahaa ole tehnyt. Vanhemmassa se vika on. Uskon vakaasti siihen että Katja87 tiedostaa virheensä/puutteensa ja yrittää parhaansa mukaan etsiä muuta keinoa tulevissa tilanteissa. Mulla ollut samantyyppistä käyttäytymistä. Mä olen läpsäissyt pehmeällä ensilusikalla tyttöä poskelle. Joku järki siinä tuli etten avokämmenellä lyönyt. Enkä vieläkään tänä päivänä tajua mistä se tuli. Olin syöttämässä ja se meni taas ihan pelleilyksi... Tyttö sylki ja riehui vaikka tiesin että on nälkäinen... Sitten paloi käämi. Sen jälkeen aloin itkeä hysteerisesti ja tyttö napitti mua että mikä hätänä. Ei lasta edes varmasti sattunut, ihmetteli vain koko tapahtumaa. Ei se silti sitä miksikään muuta. Mä olen paljon puhunut epävarmuudestani vanhempana, niin terapiassa kuin miehelle/kavereille sillä mua on hakattu oikein olan takaa vuosia ollessani pieni. Pelkään että musta tulee samanlainen, että loppuu keinot kesken ja sorrun vanhempieni käytökseen. Ja sitten kun niin tein (kuitenkin eri mittakaavassa) niin mä olin ihan hysteerinen. Se jäi ainoaksi kerraksi. Ja saa jäädäkin. Niin että kivittäkää vaan mutkin.
 
No tulihan sentään ensimmäinen musta paikalle, joka kommentoi tuohon mun sanomiseen. Muutama harmaa yllättäen esiintyi ennen sitä..
Joo siis en todellakaan mitenkään läiskäissyt, vaan läppäsin, ei jäänyt mitään jälkeä, eikä sattunut edes poikaa..
Mut typeräähän se oli silti :snotty: Mut liiotelkaa asiaa ihan rauhassa, kun tiedätte paremmin.

Että jos jotain kiinnostaa asia, niin voi laittaa vaikka yv:tä eikä kymmenellä eri harmaalla-nikillä täällä asiaa kysele.. :wave:
 
vieras
Mulla käy joskus niin, että satutan 2v. lastani vahingossa, kun olemme molemmat (lapsi ja minä) kiukkuisia ja väsyneitä. Esim. kun yritän pukea ja poika vaan rimpuilee, saatan ottaa puolivahingossa niin kovasti kiinni, että saattaa käsivarteen sattua.. Mutta kun siinä tilanteessa en voi mitään muuta, jos vaan on pakko pukea ja lähteä meneen. Pyydän anteeksi kyllä sitten kun tilanne laukeaa. Uskoisin, että tämä on aika tyypillistä.

Muuten yritän olla solvaamatta ja satuttamatta. Minulle on tehty sitä pienenä ja en halua, että lapseni joutuu kokemaan samaa!
 
Minusta lapsen kiinni pitäminen ja johonkin peittoon kääriminen niin kuin joku ehdotti on aivan sairasta. Mulle on kehittynyt tuollaisista tilanteista sellainen kammo, että jos mies makaa päälläkin ja tunnen että en pysty liikkumaan niin saan paniikkikohtauksen, älkää hyvät ihmiset aiheuttako tällaista sairautta lapsellenne. Ikinä en ole vihassa kajonnut lapsiini ja toivon että saisin sanoa näin vielä vuosien päästäkin, mutta ketään en silti tuomitse, lapset ovat erilaisia eikä se kenestäkään huonoa äitiä tee jos pinna joskus palaa. Mulla vaan on lehmän hermot :D
 
vierasvaan
Vieras:
Olen tukistanut 5-vuotiasta. Olen puhunut ilkeästi. Miksikö? Varmaan koska olen väsynyt, paska, heikko ja laiska enkä ole muuten osannut pahoissa tilanteissa toimia. Tätä vasta nykyään.


peesi tälle. meilläkin tätä vasta kun lapsia yli 1.

JOtenkin näin meilläkin. olen ottanut niskavilloista kiinni. JA isompaa uhkaillut lastenkodilla, vedoten siihen että en jaksa enää(koululaisella oppimisvaikeuksia ym. ym. ja päivittäin tulee yhteyden ottoja läksyistä ym.)

ja kyllä läpsässyt vauvaa poskelle minäkin. Tosin en "tahallaan", vaan kun imetin ja vauva päätti kokella hampaitaan nänniini ja puraisi, sattui niin paljon...karjasin ja läpsäisin poskelle-> vaistomaisesti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minusta lapsen kiinni pitäminen ja johonkin peittoon kääriminen niin kuin joku ehdotti on aivan sairasta. Mulle on kehittynyt tuollaisista tilanteista sellainen kammo, että jos mies makaa päälläkin ja tunnen että en pysty liikkumaan niin saan paniikkikohtauksen, älkää hyvät ihmiset aiheuttako tällaista sairautta lapsellenne. Ikinä en ole vihassa kajonnut lapsiini ja toivon että saisin sanoa näin vielä vuosien päästäkin, mutta ketään en silti tuomitse, lapset ovat erilaisia eikä se kenestäkään huonoa äitiä tee jos pinna joskus palaa. Mulla vaan on lehmän hermot :D
Sinä oletkin kotilehmä :D
 
lehmu
No oon joo. Ja hävettää. Tukistanut neljäveetä. Se oli ihan poikki ja sai aivan hillittömän raivarin kun kannoin sitä päiväunille, potki ja piehtaroi, repi seinävaatteen matkalla sänkyyn. Mä nappasin pörröstä kiinni ja tukistin, sen verran että sattui. Loppuihan se riehuminen siihen, mutta olo oli kummallakin ihan kauhea.

Ei se kannata, ei. Mutta joskus vaan näköjään ei jaksa, vaikka kuinka tietää että noin ei saa tehdä.

Nyt kun toi kakkonen on neljä, niin mä ymmärrän sitä jo melko hyvin. Ne sen tolkuttomuudet ja päättömyydet liittyy aina väsymykseen. Hyvin levänneen lapsen kanssa ongelmia ei tule ja asiat hoituvat puhumalla. Mutta jos lapsi on poikki ja itte on väsynyt niin - tuossa kävi noin. Joskus oon myös tökkäissyt mahaan, en edes itse enää muista mikä se tilanne oli, mutta lopulta tökkäsin kun en muuta jaksanut. hyppiköhän se tuolloin pikkuveljen päälle?
 
oikeesti
napsuja sormille..kovalla äänellä kieltämistä..kerran vahingossa raapasin poskeen (tansittiin ja pyörähdys meni pitkäksi) ja sitten olen "kiristänyt" en tee kakku, ette saa lahjoja, mummo/enot ei tule kylään jos ette tottele...ja juuri nyt karjasin *äitin EI on ihan sama jos isä sanoo EI* :/..taas yksi näitä aamupäiviä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gone With The Sin:
Alkuperäinen kirjoittaja siru:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotra:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Läpsässyt poskelle.
Eikö sun lapsi ole vielä vauva? ):
;( syntyny tammikuussa...ihan itku tuli.
huh huh! mitähän tää vauva teki että sai äitinsä noin suuttumaan?!
Anteeksi kun järkytin, ei tuo mun juttu oikeestaan ees kuulunu sarjaan "satuttaa lasta".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Gone With The Sin:
Alkuperäinen kirjoittaja siru:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotra:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Läpsässyt poskelle.
Eikö sun lapsi ole vielä vauva? ):
;( syntyny tammikuussa...ihan itku tuli.
huh huh! mitähän tää vauva teki että sai äitinsä noin suuttumaan?!
Anteeksi kun järkytin, ei tuo mun juttu oikeestaan ees kuulunu sarjaan "satuttaa lasta".
no eipä tietenkään kuulu. eikä kuulu sekään varmaan jos annetaan näpeille, eikä se jos vähän otetaan tukasta. ja se nyt ei kuulu alkuunkaan jos kovakouraisesti viedään omaan huoneeseen... sekö siitä teosta tekee pahan jos jää jälki?!
 
ajatuksia
Vanhan ajan kasvatus kunniaan! Jos lapsia on vuosisadat KASVATETTU kurittamalla fyysisesti ilkeyksien tekemisestä/tottelemattomuudesta, niin miten ihmeessä se voi muutamassa vuodessa muuttua huonoksi ja ei hyväksytyksi kasvatustavaksi? häh? Jos joku osaa perustella viisaasti ni saa kirjoittaa..

Kyllä sen kovakourin koulimisen tarvii tapahtua jo siellä kotona, vai onko hyvä että vasta viranomaiset ottavat nuoria "niskasta kiinni" ja herättävät vanhemmat todellisuuteen..

Ett' näin.. oma mielipiteeni asiaan..
 
tuula
Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia:
Vanhan ajan kasvatus kunniaan! Jos lapsia on vuosisadat KASVATETTU kurittamalla fyysisesti ilkeyksien tekemisestä/tottelemattomuudesta, niin miten ihmeessä se voi muutamassa vuodessa muuttua huonoksi ja ei hyväksytyksi kasvatustavaksi? häh? Jos joku osaa perustella viisaasti ni saa kirjoittaa..

Kyllä sen kovakourin koulimisen tarvii tapahtua jo siellä kotona, vai onko hyvä että vasta viranomaiset ottavat nuoria "niskasta kiinni" ja herättävät vanhemmat todellisuuteen..

Ett' näin.. oma mielipiteeni asiaan..
Olen samaa mieltä. Kyllä jotku lapset tarvii myös ruumiillista kuritusta jos muu ei auta. Pahoinpitely on sit täysin eri asia..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierasvaan:
Vieras:
Olen tukistanut 5-vuotiasta. Olen puhunut ilkeästi. Miksikö? Varmaan koska olen väsynyt, paska, heikko ja laiska enkä ole muuten osannut pahoissa tilanteissa toimia. Tätä vasta nykyään.


peesi tälle. meilläkin tätä vasta kun lapsia yli 1.

JOtenkin näin meilläkin. olen ottanut niskavilloista kiinni. JA isompaa uhkaillut lastenkodilla, vedoten siihen että en jaksa enää(koululaisella oppimisvaikeuksia ym. ym. ja päivittäin tulee yhteyden ottoja läksyistä ym.)

ja kyllä läpsässyt vauvaa poskelle minäkin. Tosin en "tahallaan", vaan kun imetin ja vauva päätti kokella hampaitaan nänniini ja puraisi, sattui niin paljon...karjasin ja läpsäisin poskelle-> vaistomaisesti...
Mä olen tuo joka on tukistanut 5-vuotiasta. Meillä myös vauva puree, olen ottanut nenästä kiinni niin heti on loppunut.
 
äidin kuvatus
kyllä olen kurittanut fyysisesti lapsia. inhoan sitä ylikaiken enkä puolustele tekojani. hermot ei kestä kun pyynnöt ei tepsi. neuvokaa miten pääsisin eroon tukkapöllyistä? kerran olen läpsäissyt pepulle ja usein vien jäähylle liian kovakouraisesti. ja huudan, huudan ihan liikaa :(. nyt olen onneksi päässyt jonkin verran eroon tuosta tukistamisesta, mutta huudan senkin edestä. se on ihan hirveää. auttakaa!
 

Yhteistyössä