Alkuperäinen kirjoittaja tytsille:Ymmärrän ja pidän hyvänä tuota asennettasi pettämiseen, maailman pitäisi enemmän tukea tuollaista ajattelua eikä tätä "haluan kokeilla kaikkea juuri nyt musita välittämättä".
Itse en ole koskaan pettänyt eikä minua ole petetty. Olen 33v, toisessa pitkässä suhteessani enkä ole seksiä harrastanut ikinä muiden kuin näiden kahden miehen kanssa. En voi vannoa mitä tulevaisuudessa tapahtuu, mutta syvästi ihmettelisin jos pettämiseen päätyisin. Vaikeuksia on parisuhteissa oollut jo tähän mennessä aljon ja noita tilaisuuksia eteen tullut. vaikka joskus on mieli tehnyt, ei pettäminen ole ollut lähelläkään, se vaan tuntuu minusta niin väärältä. Noista parisuhdeongelmista on sitten selvitty -tai ei. En pidä itseäni sen parempana, tämä on vaan minulle tärkeä asia, jollekin muulle se on joku muu. En arvostele ystäviäni pettämisen mukaan.
Mutta ymmärrätkö tytsi-hyvä miten naurettavan lapselliselta kuulosti tuo kommenttisi että pystyt päältäpäin näkemään ihmisestä pettääkö hän vai ei? Samaa luokkaa kun lasten piirretyissä näkee jo päältä kuka on rosvo ja kuka kiltti setä. Joko olet pienessä päässäsi luonut oman mielikuvitusmaailman minkä mukaan näet ihmisistä kaiken päällepäin, tai sitten olet jokin meedio.
Tarkoitin lähinnä, että olen törmännyt ihmisiin, joita en tunne kunnolla, mutta heidän asenteensa, moraalinsa ym. on sellaista, etten ihmettele, kun olen kuullut, että ovat pettäneet,,,vaikea selittää tätä nyt ymmärrettävästi.