Oletko koskaan pettänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tytsille:
Ymmärrän ja pidän hyvänä tuota asennettasi pettämiseen, maailman pitäisi enemmän tukea tuollaista ajattelua eikä tätä "haluan kokeilla kaikkea juuri nyt musita välittämättä".

Itse en ole koskaan pettänyt eikä minua ole petetty. Olen 33v, toisessa pitkässä suhteessani enkä ole seksiä harrastanut ikinä muiden kuin näiden kahden miehen kanssa. En voi vannoa mitä tulevaisuudessa tapahtuu, mutta syvästi ihmettelisin jos pettämiseen päätyisin. Vaikeuksia on parisuhteissa oollut jo tähän mennessä aljon ja noita tilaisuuksia eteen tullut. vaikka joskus on mieli tehnyt, ei pettäminen ole ollut lähelläkään, se vaan tuntuu minusta niin väärältä. Noista parisuhdeongelmista on sitten selvitty -tai ei. En pidä itseäni sen parempana, tämä on vaan minulle tärkeä asia, jollekin muulle se on joku muu. En arvostele ystäviäni pettämisen mukaan.

Mutta ymmärrätkö tytsi-hyvä miten naurettavan lapselliselta kuulosti tuo kommenttisi että pystyt päältäpäin näkemään ihmisestä pettääkö hän vai ei? Samaa luokkaa kun lasten piirretyissä näkee jo päältä kuka on rosvo ja kuka kiltti setä. Joko olet pienessä päässäsi luonut oman mielikuvitusmaailman minkä mukaan näet ihmisistä kaiken päällepäin, tai sitten olet jokin meedio.

Tarkoitin lähinnä, että olen törmännyt ihmisiin, joita en tunne kunnolla, mutta heidän asenteensa, moraalinsa ym. on sellaista, etten ihmettele, kun olen kuullut, että ovat pettäneet,,,vaikea selittää tätä nyt ymmärrettävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja palmolive:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Odota kymmenen vuotta niin ymmärrät mitä sulle yritetään sanoa. Koskaan ei kannata sanoa ei koskaan...

Anteeksi vain, mutta 10 vuoden päästä olen 10 vuotta kypsempi ja fiksumpi, jolloin en varsinkaan petä...mä tiedän lähes 100% varmasti, etten petä koskaan. Aika pelottavaa, jos pettäisin, sillä sillon olisin varmasti tulossa hulluksi.

Eikös kaikki aina sanokin kun suuren rakkauden kohtaa, että koskaan en petä. Miksi sitten niin moni liitto hajoaa pettämisen vuoksi. Tulevaisuutta ei voi ennustaa.

Kirjoitat muutamassa kohtaa, että koskaan et voisi pettää. Kohta kuitenkin sanot, että mistään ei olla 100% varma. Eli et siis todellisuudessa ole varma siitä, oletko joskus pettäjä vai et.

No periaatteessa olen varma, mutta jos saivarrellaan niin mistään ei voi olla täysin varma.

Joo ja pystyn jopa ymmärtämään pettämisen tässä tilanteessa, kun puoliso on ihan mätä. Mun paasaukset koskee enemmän niitä viattomia, rakastavia puolisoita.

Joskus se viaton ja rakastava puoliso ei ole silti enää rakas, ja toinen voi olla hyvin onneton suhteessa vaikka suhde olisi kaikki kriteerit täyttävä. Mieleen voi silti tulla joku ihan muu. Mä henkilökohtaisesti en ymmärrä näitä että pitää suunnilleen baarin vessassa viikonloppuisin panemisen ilosta käydä panemassa, mutta mä ymmärrän sen että voi tilanne syystä tai toisesta tuntua niin epätoivoiselta, että pyrkii siitä suhteestaan, vaikka sitten hyvästä, pois niinkin epätoivoisella teolla kuin pettäminen on, jonkun ihan vieraan tai uuden rakkaan kanssa. Mä ymmärrän, vaikken pidä oikeutettuna. Elämä on.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja unea:
huoh, miten sä Tytsi jaksat.. Huomaatko itse, että kirjoitat nyt jo niin kuin sinulle on aiemmissa keskusteluissa sanottu, esim "ei voi täysin tietää tulevasta".. Aiemmin olit jo niin varma tulevasta, nyt et. Toki se on ihan hyvä että otat opiksesi asioista joista puhutaan, tai jäät niitä edes miettimään.
Ymmärrät sitten ehkä kymmenen vuoden päästä mitä sinulle on täälä yrittetty sanoa.

No, kun enhän mä voi tietää, vaikka mulle iskisi joku mielenterveysongelma ja koko persoonallisuus muuttuis :D

Illan viimeiseni tähän aiheeseen: tuo oli rumasti sanottu, monessakin mielessä.

Anteeksi, kirjoitin hätäisesti ton enkä ajatellut sen enempää :ashamed:

Mutta kai voi päässä kilahtaa esim. onnettomuuden tms. seurauksena niinkin, että persoonallisuus muuttuu?

Tarkoitin lähinnä, että olen törmännyt ihmisiin, joita en tunne kunnolla, mutta heidän asenteensa, moraalinsa ym. on sellaista, etten ihmettele, kun olen kuullut, että ovat pettäneet,,,vaikea selittää tätä nyt ymmärrettävästi.

Mutta on olemassa ihmisiä joista ei olisi kukaan koskaan uskonut, että nämä pettävät.

Alkuperäinen kirjoittaja unea:
Niin ja Tytsi, en epäile hetkeäkään sinun päätöstäsi olla pettämättä.
Se ei ole minun asiani eikä minua liikauta suuntaan tai toiseen.

Mutta kun sulla tota asioihin vaikuttamisen tarvetta tuntuu olevan, niin miksi et käyttäisi sitä oikeasti hyödyllisiin asioihin, esim lasten, eläinten tai vähäosaisten hyväksi. Sillä sä voisit omaltaosaltas yrittää tehdä maailmasta vähäsen paremman paikan, et sillä, että jaat ohjeita täälä pettäjille ja petetyille, siitä ei ole mitään hyötyä kenellekään.

Sinäänsä tuo pettäminen on myös tärkeä asia, loukkaahan se ja satuttaa monia ihmisiä.

ihanaa, kun on joku, joka ei epäile :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Joo ja pystyn jopa ymmärtämään pettämisen tässä tilanteessa, kun puoliso on ihan mätä. Mun paasaukset koskee enemmän niitä viattomia, rakastavia puolisoita.

Joskus se viaton ja rakastava puoliso ei ole silti enää rakas, ja toinen voi olla hyvin onneton suhteessa vaikka suhde olisi kaikki kriteerit täyttävä. Mieleen voi silti tulla joku ihan muu. Mä henkilökohtaisesti en ymmärrä näitä että pitää suunnilleen baarin vessassa viikonloppuisin panemisen ilosta käydä panemassa, mutta mä ymmärrän sen että voi tilanne syystä tai toisesta tuntua niin epätoivoiselta, että pyrkii siitä suhteestaan, vaikka sitten hyvästä, pois niinkin epätoivoisella teolla kuin pettäminen on, jonkun ihan vieraan tai uuden rakkaan kanssa. Mä ymmärrän, vaikken pidä oikeutettuna. Elämä on.

Mäkin ehkä tavallaan ymmärrän, mutta silti olen varma, etten tekisi niin (en puhu nyt tuosta väkivaltajutusta ), koska perfektionisti kun olen niin ajattelisin siinä asiassa myös itsekkäästi, etten haluaisi elää sen asian kanssa, että olen pettänyt.

Tuli muuten mieleen, että jos tiedän, että joku on esim. pettänyt monia miehiä, iskenyt varattuja ukkoja ym. niin kyllä mun olisi ehkä hiukan vaikeaa luottaa sellaiseen ihmiseen ystävänäkään, meillä kun olisi niin erilaiset elämänarvot ja moraali..ja eihän sitä tiedä, olisiko uskollinen edes ystävyyssuhteissa, kun ei ole sitä parisuhteessakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Mutta on olemassa ihmisiä joista ei olisi kukaan koskaan uskonut, että nämä pettävät.

Niimpä. :/ Minäkin kuvittelin joskus aikojen alussa että on olemassa pettäjätyyppejä ja uskollisia jotka on helposti erotettavissa toisistaan kun vähän tutustuu. Mutta kuinkas ollakaan niitä pettäjiä löytyy todellakin niistä ihmisistä joista ei ikinä uskoisi. Ja kun pettämisille alkaa löytyä ymmärrettäviä syitä jne, ei enää oikein tiedä mitä edes ajatella. Maailma ei olekaan sellainen mitä haluaisin uskoa sen olevan. :(

Mutta nuo Tytsin esimerkkinä olevat pettämisillään retostelevat tyypit taitavat olla vain pintaraapaisu pettämisen maailmassa. ikävä kyllä.

Tämä on myös totta! Huomaattekos, alkaa keskustelut taas sujua, kun oikaistaan väärinkäsitykset ja tullaan hiukan vastaan ;) :)

Tuli muuten mieleen, että jos tiedän, että joku on esim. pettänyt monia miehiä, iskenyt varattuja ukkoja ym. niin kyllä mun olisi ehkä hiukan vaikeaa luottaa sellaiseen ihmiseen ystävänäkään, meillä kun olisi niin erilaiset elämänarvot ja moraali..ja eihän sitä tiedä, olisiko uskollinen edes ystävyyssuhteissa, kun ei ole sitä parisuhteessakaan.

Mulla on monia ystäviä, ja yhtä monta kuin on ihmistäkin on erilaisia tapauksia ja sattumia elämässä tullut vastaan..
Ei ystävä lakkaa olemasta luotettava ystävä, vaikka se sössisi kaikki parisuhteensa ja olisi kaupungin yleinen jakorasia. Eikä se kiltti ja siisti, parisuhteensa kivasti hoitava tyyppi ole välttämättä oikea ystävä ollenkaan. Ei ole kissaa karvoihin katsomista.

Laitan nyt yhden esimerkin pettämisestä, kun olen tarkoittanut lähinnä sellaisia hetken himo-juttuja enkä esim. NeitiNasun tarkoittamia väkivaltasuhteita.

Tämä on nyt fiktiota, mutta sanon kuitenkin ;) Eli jos joku sattui näkemään Serranon perheestä viime jakson niin se Raülin pettäminen oli jotain, mille ei ole mitään oikeutusta. Lupasi olla 3 päivää sähläämättä niin Äfrica olisi ottanut sen takaisin...mutta ei, hän oli heti menossa pelehtimään lesboparin kanssa :headwall: Toi on silkkaa tyhmyyttä, itsekeskeisyyttä ja idioottimaista...älkää nyt suuttuko, mutta mä olen kyllä nyt 100% etten ikinä pettäisi miestäni, jos voisin saada siitä hyvästä hänet takaisin kolmen päivän päästä :D No onneksi África otti Raúlin takaisin, vaikka ei Raul mielestäni enää ansaitsisi Africaa ton tempauksen jälkeen!

Toi nyt oli fiktiota, mutta noin periaatteessa voisi olla myös totta.

On kuule aivan kaksi eri asiaa olla pettäjä ja varattujen miesten kanssa nussiva kuin ystävänsä luottamuksen pettäjä. Tiedän tämän asian ihan kokemuksesta omasta kaveripiiristä, että sori vain.

Mulla on monia ystäviä, ja yhtä monta kuin on ihmistäkin on erilaisia tapauksia ja sattumia elämässä tullut vastaan..
Ei ystävä lakkaa olemasta luotettava ystävä, vaikka se sössisi kaikki parisuhteensa ja olisi kaupungin yleinen jakorasia. Eikä se kiltti ja siisti, parisuhteensa kivasti hoitava tyyppi ole välttämättä oikea ystävä ollenkaan. Ei ole kissaa karvoihin katsomista.

Luulen, että kuitenkin ymmärsit, mitä tarkoitin? Onhan niitäkin tapauksia, jotka eivät ole luottamuksen arvoisia parisuhteessa eikä ystävyyssuhteissa.

On kuule aivan kaksi eri asiaa olla pettäjä ja varattujen miesten kanssa nussiva kuin ystävänsä luottamuksen pettäjä. Tiedän tämän asian ihan kokemuksesta omasta kaveripiiristä, että sori vain.

Ehkä olen ennakkoluuloinen, mutta silti luottaisin näin nopeasti ajateltuna vielä helpommin ystävään, joka ei ole pettänyt edes parisuhteessa.

Ehkä olen ennakkoluuloinen, mutta silti luottaisin näin nopeasti ajateltuna vielä helpommin ystävään, joka ei ole pettänyt edes parisuhteessa.

Mun luottamusta ei ole koskaan pettänyt parisuhteessa pettänyt ystävä vaan miehelleen uskollinen ystävä....

Että niitä ystävän luottamuksen pettäjiä on niin miehensä pettäjissä kuin niissä uskollisissa. Että silleen.

Mutta mistäs loppupelissä edes tiedät onko ystäväsi pettänyt vai ei...

Oikeasti tuo on kuitenkin asia minkä ei pitäisi suoraan vaikuttaa ystävyyteen, eikä siksi kannata tehdä siitä suurta numeroa ystäviä valitessa. On olemassa paljon muitakin arvoristiriitoja joita sinulla tai minulle voi tulla niiden ihmisten kanssa joista muuten pidämme. Ei kannata antaa niidenkää tulla väliin, on vaikea löytää ihmistä joka on täydellinen kopio omista ajatuksistani, arvoistani ja toimintatavoistani, ystävä voi olla myös sellaisen kanssa joka toimii toisella tavalla.

Toi on jo kyllä mun mielestä saivartelua, kun moni väitti, etten voi olla varma, etten koskaan petä. Tulee mieleen kinastelu siitä, voiko tietää, ettei pidä potter-kirjoista, ennen kuin on niitä lukenut :whistle: Maailmassa sattuu olemaan asioita, joita ihminen tietää jo kokeilematta, ettei niistä pitäisi ja sama juttu tässä asiassa, kyllä ihminen voi melko varmasti tietää, ettei petä koskaan..ainakin minä uskon niin. Eihän sitä kohta voi olla varma mistään..en voi olla 100% varma, ettei musta tule vamppyyria, lesboa, prostituoitua jne. jne. :whistle: Menee jo todella saivarteluksi, mutta noin periaatteessa voi olla melko varma, ettei ihminen tee asioita, jotka ovat liian kaukana hänen periaatteistaan. näin uskon.

Laitan nyt yhden esimerkin pettämisestä, kun olen tarkoittanut lähinnä sellaisia hetken himo-juttuja enkä esim. NeitiNasun tarkoittamia väkivaltasuhteita.

Tämä on nyt fiktiota, mutta sanon kuitenkin ;) Eli jos joku sattui näkemään Serranon perheestä viime jakson niin se Raülin pettäminen oli jotain, mille ei ole mitään oikeutusta. Lupasi olla 3 päivää sähläämättä niin Äfrica olisi ottanut sen takaisin...mutta ei, hän oli heti menossa pelehtimään lesboparin kanssa :headwall: Toi on silkkaa tyhmyyttä, itsekeskeisyyttä ja idioottimaista...älkää nyt suuttuko, mutta mä olen kyllä nyt 100% etten ikinä pettäisi miestäni, jos voisin saada siitä hyvästä hänet takaisin kolmen päivän päästä :D No onneksi África otti Raúlin takaisin, vaikka ei Raul mielestäni enää ansaitsisi Africaa ton tempauksen jälkeen!

Toi nyt oli fiktiota, mutta noin periaatteessa voisi olla myös totta.

No uskotteko, että mä TIEDÄN, etten tekisi näin :D

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh..:
Kuinka te jaksatte? On pettäjiä, petettyjä ja niitä jotka eivät ikinä petä, tää ei tule koskaan muuttumaan vaikka te kuinka jauhatte.

Niinpä! Mutta silti joku palstalainen on sitä mieltä, että kaikki miehet pettää.

Kuinka te jaksatte? On pettäjiä, petettyjä ja niitä jotka eivät ikinä petä, tää ei tule koskaan muuttumaan vaikka te kuinka jauhatte.

Niinpä! Mutta silti joku palstalainen on sitä mieltä, että kaikki miehet pettää.

jokaisella on omat mielipiteet ja niistä kiinni pitäminen on hieno asia.. Ei kenenkään mielipidettä pysty muuttamaan, eikä pidäkään :)

jokaisella on omat mielipiteet ja niistä kiinni pitäminen on hieno asia.. Ei kenenkään mielipidettä pysty muuttamaan, eikä pidäkään :)

se nyt ei ole mielipideasia vaan fakta, ettei kaikki ihmiset petä, miehetkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Mutta mistäs loppupelissä edes tiedät onko ystäväsi pettänyt vai ei...

Oikeasti tuo on kuitenkin asia minkä ei pitäisi suoraan vaikuttaa ystävyyteen, eikä siksi kannata tehdä siitä suurta numeroa ystäviä valitessa. On olemassa paljon muitakin arvoristiriitoja joita sinulla tai minulle voi tulla niiden ihmisten kanssa joista muuten pidämme. Ei kannata antaa niidenkää tulla väliin, on vaikea löytää ihmistä joka on täydellinen kopio omista ajatuksistani, arvoistani ja toimintatavoistani, ystävä voi olla myös sellaisen kanssa joka toimii toisella tavalla.

Tätä peesaan. Ainakin omalla kohdallani olen huomannut, ettei ystävän tosiaan tarvitse olla aina samaa mieltä. Tai toimia niinkuin itse toimisin. Omasta ystäväpiiristä löytyy erilaisia ihmisiä, jotkut ovat hyvin eri elämäntilanteissa kuin itse. Aina ei toisen päänsisälle osaa asettua, mutta se ei ole ollut este luottamukselle. Joskus on tullut pettymyksiä, mutta itse katsoisin niiden kuuluvan elämään. Kuitenkin se riski on otettava ylipäätään ollessa muiden kuin itsensä kanssa, etteivät ne ajatukset aina kohtaa. Se on sitten meistä itsestä kiinni antaako sen häiritä, ja pitääkö sitä ylitsepääsemättömänä esteenä ystävyyden jatkumiselle.

Yhteistyössä