Oletko koskaan pettänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä paras suoja pettämiseltä (tarkoitan siis jokaista itseään) on olla nöyrä ja tunnustaa omat heikkoudet kyseisen asian suhteen. On tärkeää tunnistaa mahdolliset syyt, jotka voisivat pettämiseen johtaa.

Jos ajattelee sokeasti olevansa niin hyvä ihminen, ettei ikinä edes haluaisi pettää, voikin käydä niin, että se napsahtaa sitten eteen ihan yllättäen.

Mutta jos tietää että on kyseisellä alueella heikko, niin voi toiminnallaan ennalta ehkäistä vaikeisiin tilanteisiin hankkiutumista. Ajatuksiensa kanssa kannattaa olla myös tarkkana.

Itseään kannattaa katsella rehellisesti, silloin itseään voi hallita.

Jos mä pettäisin joskus tulevaisuudessa niin en olisi enää se sama vanha Suvi, olisin täysin eri ihminen! Pettäminen on mun moraalin mukaan niin paha juttu, että en siedä edes toisten pettämisiä, miten sitten omiani? Onneksi täällä on yksi fiksu, joka ymmärtää, että on vielä ihmisiä, joilla on hyvinkin korkea moraali, ainakin tietyissä asioissa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Onko se kasvua ja kypsymistä, että pettää?

Tämä kommentti osoittaa aika hyvin, että sä tarvitset vielä kasvua ja kypsymistä.... :whistle: :whistle: Tuota nimittäin tuskin tarkoitettiin vaan, että elämä opettaa asioista. Turhan kovalla paatoksella paasat taas asioista joista sulla ei ole minkäänlaista kokemusta. :whistle: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
olen ollut huonossa seksittömässä suhteessa joten siksi petin ja en ole ollut varsinaisessa suhteessa varatun miehen kanssa vaan yhen illan juttuja on ollut...
miksi katumaan jos on ollut kivaa? ei ole mun ongelma jos naiset ei voi pitää miehiään kurissa... enkä mä mene iskemään varattuja miehiä vaan itse ne on mua alkanut jututtaa

Ja miksi katumaan jos on ollut kivaa?
Voi helvet siis tuntuu olevan pääasia että kunhan itellä on vaan kivaa niin kaikki ok viis muista! ARgh!

Petin nuoruusvuosien heilaa nykyisen mieheni kanssa jonka kanssa ollaan eroamassa. Miestäni en ole koskaan pettänyt, enkä usko että koskaan enään pettäisinkään ketään jäi aikoinaankin niin paskat fiilarit vaikka kyseessä olikin rakkaus.

Yllättävän moni teistä palstanaisista on pettäjä. Silti te samat akat vaaditte jättämään pettäjäukon heti kun jää kiinni?! viljelemällä fraasia "joka kerran pettää, pettää myös uudelleen"...ei teille voi kun :D...

Minulla esimerkiksi on sellainen heikkous, että itsetuntoni on aika huono. Minusta tuntuu hienolta, kun minua ihastellaan tai joku on kiinnostunut. Se luo selkeän riskin pettämiseen. En siis pettäisi siksi, että se mies olisi niin ihana, tai että omassani olisi jokin vika, vaan tunteakseni itseni jotenkin mielenkiintoiseksi, nuoreksi, ihanaksi ja seksikkääksi.

Nyt kun olen tunnistanut itsessäni tämän piirteen, tiedän varoa sitä jo etukäteen ja ymmärrän itseäni myös paremmin. Pettämiskeskustelut ei enää edes suututa minua entiseen malliin, ehkä, koska olen käsitellyt asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Tämä kommentti osoittaa aika hyvin, että sä tarvitset vielä kasvua ja kypsymistä.... :whistle: :whistle: Tuota nimittäin tuskin tarkoitettiin vaan, että elämä opettaa asioista. Turhan kovalla paatoksella paasat taas asioista joista sulla ei ole minkäänlaista kokemusta. :whistle: :whistle:

Tuota habbieki tuolla aikasemmalla sivulla sano ja minä yhdyn siihen. Jos oikeesti ei ole kokemusta seurustelusta niin ei voi sanoo ettei pettäis. Tietenkin on kiva juttu että on periaatteet kunnossa,mut puhuu asioista sitten kun niistä tietää jotain :)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Yllättävän moni teistä palstanaisista on pettäjä. Silti te samat akat vaaditte jättämään pettäjäukon heti kun jää kiinni?! viljelemällä fraasia "joka kerran pettää, pettää myös uudelleen"...ei teille voi kun :D...

No eipä yleistetä! Ja ihminen on heikko ja joskus jopa joku voi oppiakin virheistään :whistle:

Tämä akka ei ole vaatinut ketään jättämään puolisoaan. ;)

Mulla on ainakin ne pari suhdetta loppunut siihen mun pettämiseen. Se että joskus on jotakuta pettänyt, ei tarkoita sitä että pettäisi aina.

"joka kerran pettää, pettää myös uudelleen

Toi on muuten aiheesta hauskin kommentti kautta aikojen. Mä ainakin olen elävä todiste siitä, ettei toi pidä paikkaansa. Mä tiedän, etten tule enää ikinä pettämään yhtään miestä, ja ton tiedän kokemuksesta, en tietämättömyydestä..

Alkuperäinen kirjoittaja harmauduin:
Mietin myös joskus pikkutyttönä samoja asioita kuten tytsi, etten ikinä ikinä harrastaisi yhden yön juttuja, mutta toisin kävi!!
Turhaa tytsi vielä vannot ja suunnittelet tulevaisuuden tekemisiä, joudut muuten turhaan pettymään vaan... Niin se elämä heittelee, eikä ikinä tiedä tulevaa!

Minä olen ajatellut nuorena ihan yhtä mustavalkoisesti kuin tytsi ja voin sanoa, eläneeni sen mukaan.

Sen mitä kypsyinen ja elämän kokemus on tuonut tullleessaa, liittyy enemmänkin siihen mitä ajateln ihmisistä jotka pettävät kumppaniaan. Heidän suhteensa olen ymmärtäväisempi enkä niin tuomitseva kuin teininä. Omalla kohdallani pidän pettämistä edelleen mahdottomana tai ainakin varsin epätodennäköisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Färbö:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Tuota habbieki tuolla aikasemmalla sivulla sano ja minä yhdyn siihen. Jos oikeesti ei ole kokemusta seurustelusta niin ei voi sanoo ettei pettäis. Tietenkin on kiva juttu että on periaatteet kunnossa,mut puhuu asioista sitten kun niistä tietää jotain :)

Niin totta kai on hyvä, että tytsillä on periaatteet pettämisestä nuo mitkä ovat, mutta ei kannata liian suurella paatoksella paasata asioista ennenkuin itsellä on jotain kokemusta seurustelusta. Sitä kun ei aivan oikeasti tiedä mitä elämä heittää eteen.

Mielenkiintoinen ketju. Itseasiassa tytsi-89 puhuu asiaa =) juu, tietyllä tavalla elämä opettaa ja joitakin asioita voi joutua tulevaisuudessa miettimään uusiksi, mutta tietyt asiat ja tilanteet vain vahvistaa niitä omia päätöksiä ja "lupauksia" joita on itselle joskus tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Minulla esimerkiksi on sellainen heikkous, että itsetuntoni on aika huono. Minusta tuntuu hienolta, kun minua ihastellaan tai joku on kiinnostunut. Se luo selkeän riskin pettämiseen. En siis pettäisi siksi, että se mies olisi niin ihana, tai että omassani olisi jokin vika, vaan tunteakseni itseni jotenkin mielenkiintoiseksi, nuoreksi, ihanaksi ja seksikkääksi.

Nyt kun olen tunnistanut itsessäni tämän piirteen, tiedän varoa sitä jo etukäteen ja ymmärrän itseäni myös paremmin. Pettämiskeskustelut ei enää edes suututa minua entiseen malliin, ehkä, koska olen käsitellyt asiaa.
Hienoa että tunnistat itsessäsi tuon. :) Luulen että huono itsetunto voi olla monessa muussakin tapauksessa "syy" pettämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Hienoa että tunnistat itsessäsi tuon. :) Luulen että huono itsetunto voi olla monessa muussakin tapauksessa "syy" pettämiseen.

Mä luulen, että useimmiten se on perimmäisin syy siihen.

Ja TAAS tytsi nauttii kun on saanut palstalaiset tappelemaan keskenään ja kilometrin mittaisen ketjun!! Nyt oli pakko tulla kirjottaa tää tähän ketjuun, mut muuten en ikinä vastaa tytsin ketjuihin! Miks te muutkaan...??

Alkuperäinen kirjoittaja aaaarrrhggghh:
Ja TAAS tytsi nauttii kun on saanut palstalaiset tappelemaan keskenään ja kilometrin mittaisen ketjun!! Nyt oli pakko tulla kirjottaa tää tähän ketjuun, mut muuten en ikinä vastaa tytsin ketjuihin! Miks te muutkaan...??

saatiinpas me sutkin mukaan. :p

Yhteistyössä