Oletko koskaan pettänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Javie:
Minä voin antaa esimerkin:
Olet ollut naimisissa jo useamman vuoden sen unelma puolisosi kanssa, kun hän sairastuu, joutuu onnettomuuteen what ever..
Elämäsi muuttuu omaishoitajan arjeksi,
Seksi ei enää onnistu ja miehesi lopettaa myös kaikenlaisen hellyyden sinua kohtaan. Silti hän anelee ettet jätä häntä.
Sitten kohtaat ihmisen joka kuuntelee sinua, on lähellä, tiedät että voisit tulla onnelliseksi tuon ihmisen kanssa, rakastut silmitömästi, mutta lupaus niistä myötä ja vastamäistä sen puolison kanssa painaa.
Mitäs teet?

Tuossakin tilanteessa voin olla pettämättä, jos niin haluan/päätän. Eli tahdon asia se silloinkin on, johon voi itse vaikuttaa. Mutta miksi hän ei haluaisi minua enää lähelleen? Jos toinen mahdollisuus olisi pettää niin kyllä jättäisin hänet ennemmin, tai siis lopettaisin parisuhteen, mutta en tietysti muuten jättäisi pulaan, vaan auttaisin ja tukisin.

Eli sitoutuisit jopa 10 vuoden mittaiseen selibaattiin JA läheisyyden puutteeseen. Toki muuten välit olisivat hyvät. kaikki koskettaminen vain puuttuu. Miksi? sen tietäisi puolisosi ainoastaan, etkä saisi häntä asiasta puhumaan, mutta hän vakuuttaisi rakkauttaan.
Eli tietenkin voit päättää olla pettämättä, mutta olisitko valmis laittamaan koko elämäsi sivuun ja eläväsi ainoastaan puolisoasi hoitaen.

Vai jättäisit mielummin yhteiskunnan "armoille" puolisosi? Jolle olisit onnettomuuden/sairastumisen jälkeen vannonut pysyväsi rinnalla.
Jos jättäisit hänet tietäisit että hän ei tule apua huolimaan sinulta enää, eikä pystyisi yksinään pärjäämään.
Kotihoitoa on vaikea saada, eli hän joutuisi laitokseen. Tai sitten kotipalvelu kävisi kotona ja olisi suuri riski siihen että hän ei eläisi kovin pitkään kun ketään ei olisi paikalla hälyttämässä apua sitten kun sitä tarvittaisiin.
Niin ja se jäi mainitsematta että hänellä on lääkärien mukaan max. 10 vuotta elinaikaa jäljellä.

Tämä on hiukan järjetön esimerkki, koska tuo tilanne on niiin harvinainen. Tossa tilanteessa en pitäisi pettäjää välttämättä moraalittomana niin paljon kuin näissä useimmissa pettämistilanteissa. En pettäisi miestäni, sen tiedän, mutta sitä en tiedä, lopettaisinko suhteen vai en...riippuu, miten vaikeaa tulisi olemaan esim. 10v ilman seksiä tai edes läheisyyttä.

Elämä on aina joskus järjetöntä :whistle:
Tämä muuten ei ole keksitty tilanne.

Olet ollut naimisissa jo useamman vuoden sen unelma puolisosi kanssa, kun hän sairastuu, joutuu onnettomuuteen what ever..
Seksi ei enää onnistu ja miehesi lopettaa myös kaikenlaisen hellyyden sinua kohtaan. Silti hän anelee ettet jätä häntä.
Sitten kohtaat ihmisen joka kuuntelee sinua, on lähellä, tiedät että voisit tulla onnelliseksi tuon ihmisen kanssa, rakastut silmitömästi, mutta lupaus niistä myötä ja vastamäistä sen puolison kanssa painaa.
Mitäs teet?

Pettäisin, todennäköisesti.

Sinänsä Javien kuvailema tilanne on vaikea, että tekee siinä mitä vaan niin tekee kuitenkin jollain tavalla väärin. Aloin pohtia juuri, että jos itse olisin tuollaisessa tilassa jopa 10 vuotta, saattaisin antaa miehelleni luvan käydä vieraissa, en voisi pakottaa häntä elämään niin pitkään ilmaan edes läheisyyttä ja hellyyttä.

Javien esimerkissä täytyy päättää, kumpi on pahempaa tuossa tilanteessa, pettäminen vai jättäminen-myönnän, että tuo on todella vaikea tilanne. Toisaalta, rakastaisiko mieheni enää mua, jos ei edes haluaisi lähelleni?

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja mussukka:
...en todellakaan jaksanut kahlata koko ketjua läpi mutta onko se todellakin niin yksinkertaista jos vaan päättää että mä en petä ikinä?

Enpä usko.

Tietoinen valinta se ainakin on, eiko?

No mä kai ikuinen tunteiden mukana menijä että sehän voi yllättää ihan puun takaakin, siis tavallaan se tunne että ihastuu johonkin toiseen kun se oma kumppani, musta siinä ei järjellä paljon tehdä siinä vaiheessa. En mäkään ikinä AJATTELE että hei nytpä etsin kivan miehen ja naida naksautan sen kanssa

Kiinnostaisi, että mitä sinä tekisit tässä tilanteessa?

Pettäisin.
En pystyisi jättämään ihmistä joka on ilman omaa syytään joutunut autettavaksi, enkä varsinkaan kun tietäisin että hänellä ei ole ketään muuta joka huolehtisi.
En myöskään pystyisi elämään vuosikausia ilman toisen ihmisen läheisyyttä.

Javien esimerkissä täytyy päättää, kumpi on pahempaa tuossa tilanteessa, pettäminen vai jättäminen-myönnän, että tuo on todella vaikea tilanne. Toisaalta, rakastaisiko mieheni enää mua, jos ei edes haluaisi lähelleni?

Ei se rakastaminen tähän mitään liity: jos sairas ihminen ei ymmärrä eikä kykene, silloin ei ymmärrä eikä kykene. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
kyllä se pettäminen voi periaatteessa olla vahinko. jos sut esim. huumataan, ja tiedottomana nussit joku karvasen äijän kans. ja kyllä sekin on pettämistä!

Ei ole vaan se on raiskaus!

mutta siitä huolimatta nussit jotain muuta!!

En nussi, vaan olen huumattuna, jolloin joku sika raiskaa mua! Se ei ole pettämistä eikä edes seksiä vaan raiskaus, rikos. Se on vain ja ainoastaan raiskaajan syy.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Ei se rakastaminen tähän mitään liity: jos sairas ihminen ei ymmärrä eikä kykene, silloin ei ymmärrä eikä kykene. Piste.

Toisaalta, ei se tarkoita, että jättäisi ihmisen pulaan, jos ei haluaa jatkaa suhdetta romanttisessa mielessä, voihan silti olla ko. miehen ystävänä. Tässä tilanteessa painaa moni asia eikä mikään päätös ole helppo, sitä varmasti pohtisi pitkään eikä tekisi mitään harkitsematonta.

Pettäisin.
En pystyisi jättämään ihmistä joka on ilman omaa syytään joutunut autettavaksi, enkä varsinkaan kun tietäisin että hänellä ei ole ketään muuta joka huolehtisi.

Mutta voisithan sä pysyä ko. miehen ystävänä, vaikka romanttinen seurustelusuhde loppuisi ?

Olen edelleen sitä mieltä, etten koskaan petä, mutta JOS pettäisin niin syy olisi silloin Javien esimerkin kaltainen vaikea tilanne. Voisin sanoa, että olen 99% varma, etten petä, mutta 100% varma, etten petä hetken huuman tms. takia ;) Mutta en kyllä pystyisi pettämään sairasta miestä, enkä jättämään...tiedä sitten, kehtaisinko edes kysyä, että voitaisko me tän miehen kanssa olla ihan vaan ystäviä..

Kyllä mä päädyn tossa javien esimerkissä siihen, että jos täytyy valita joko pettäminen tai jättäminen niin sitten jätän...en kuitenkaan hylkäisi miestä vaan päättäisin seurustelun...JOS siis en pystyisi olemaan ilman seksiä ja hellyyttä niin kauan. En voisi kirkkain silmin vannoa uskollisuutta ja rakkautta, samalla pelehtien muiden kanssa :|

Mä olen sitä mieltä, että tuskin kukaan suunnittelee pettävänsä. Tai ajattelevan olevansa semmoinen ihminen joka pettää. Varmasti jokainen on joskus ajatellut ettei ikinä pystyisi pettämään. Kuitenkin joskus voi käydä hullusti. jokin tilanne on voi ajaa pettämään, ja se tilanne voi olla semmoinen ettei pettämistä voi edes täysin tuomita. Tai sitten voi olla esim. niin humalassa, että kontrolli ja ajtukset ei toimi ja suostuu 'vahingossa' sänkyyn/suuttelemaan vieraan kanssa.

Kaikkea voi sattua, vaikka kuinka olisi toisin suunnitellut ja ollut päätöksestään varma.

Ja rohkenen siis väittää, ettei kukaan ole etukäteen ajatellut pettävänsä.

Pettäisin.

Mutta voisithan sä pysyä ko. miehen ystävänä, vaikka romanttinen seurustelusuhde loppuisi ?

Olen edelleen sitä mieltä, etten koskaan petä, mutta JOS pettäisin niin syy olisi silloin Javien esimerkin kaltainen vaikea tilanne. Voisin sanoa, että olen 99% varma, etten petä, mutta 100% varma, etten petä hetken huuman tms. takia ;) Mutta en kyllä pystyisi pettämään sairasta miestä, enkä jättämään...tiedä sitten, kehtaisinko edes kysyä, että voitaisko me tän miehen kanssa olla ihan vaan ystäviä..

Pysyminen ystävinä ei myöskään ole vaihtoehto. Hän tuskin huolisi mitään sääli apua :/
Enpä usko että itsekään ottaisit jos tulisit jätetyksi vastaavassa tilanteessa?
Tuskin myöskään ystävä jäisi asumaan samaan osoitteeseen mikä on edellytys sille että hän pysyy kotona hengissä .

Hyvä että tää tilanne sai miettimään B)
Tohon tilanteeseen ei mitään ideaali ratkaisua ole olemassa. Jokainen vaihtoehto on huono. Pitää vaan miettiä minkä ratkaisun kanssa voi elää eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei vitsit, pakko kirjoittaa tämä... tässä tätä asiaa miettiessäni totesin että kaipa sekin on yksi aikuisuuden mitta että ei luule itsestään enää mitään mitä ei sitten lopulta olekaan tai voi täyttää. Helpottavaa sinällään.

todellakin elämä on noin helpompaa. Voi pyrkiä hyvään elämään ja niin pitääkin, mutta ei pidä stressata itseään etukäteen jo sillä mitä tekee ja mitä jättää tekemättä. Ihminen on kuitenkin vain ihminen eikä mikään täydellisyys, ei mikään kone jonka voi ohjelmoida toimimaan tietyllä tapaa.
muistan kun itse (vaikka olin jo melkein 30 v) pyrin ensimmäisen lapsen kanssa olemaan (melkein) täydellinen äiti ja sitten noiden kahden muun kanssa otin jo heti alkuun asenteen että äitikin on vain ihminen. Ja paljon helpompaa on sillä asenteella. parhaaseeni pyrin mutta hyväksyn sen että äitikin voi tehdä virheitä ja silti on edelleen se omien lastensa "paras" äiti.

Mitäs teet?

Tuossakin tilanteessa voin olla pettämättä, jos niin haluan/päätän. Eli tahdon asia se silloinkin on, johon voi itse vaikuttaa. Mutta miksi hän ei haluaisi minua enää lähelleen? Jos toinen mahdollisuus olisi pettää niin kyllä jättäisin hänet ennemmin, tai siis lopettaisin parisuhteen, mutta en tietysti muuten jättäisi pulaan, vaan auttaisin ja tukisin.

ei se parisuhde ole vain sitä touhua lakanoiden välissä. parisuhde on myös se henkinen yhteys. Ja se voi olla vahvempi kuin se seksiakti jonkun kanssa ilman mitään suurempia tunteita.
minusta se "jättäminen" oliis kuitenkin pahempi. Mutta mitä on jättäminen tässä tilanteessa. Onko jättäminen mielestäsi sitä että ei peuhata enää sängyssä??? Voi kuule, silloin sitä olisi monellakin vanhemmalla iällä parisuhde jo katkolla aina välillä kun ei enää jaksaisi eikä kiinnostaisi niin paljoa. vai kuinka?
No mutta me taidetaan puhua asioista eri kielillä ja eri näkökohdista....

Sinänsä Javien kuvailema tilanne on vaikea, että tekee siinä mitä vaan niin tekee kuitenkin jollain tavalla väärin. Aloin pohtia juuri, että jos itse olisin tuollaisessa tilassa jopa 10 vuotta, saattaisin antaa miehelleni luvan käydä vieraissa, en voisi pakottaa häntä elämään niin pitkään ilmaan edes läheisyyttä ja hellyyttä.

loppujen lopuksi läheisyys ja hellyys ei ole synonyymeja sanalle seksi. Ihminen voi saada ja antaa läheisyyttä ilman että sormikaan nousee puhumattakaan jostakin muusta. Läheisyys on jo sitä että toinen voi kädestä pitää vaikka toisella ei enää puristusvoimaa sormissa olisi.

asiasta kolmanteen??? Jos pettäminen on vain seksiä ja parisuhde on vain seksiä? anteeksi kärjistykseni, mutta joistakin jutuista tuo paistaa läpi. Niin onko dildon hankkiminen ja käyttäminen sitten myös pettämistä jos paremmat kyydit niin saa???? tämä oli sitten ihan vaan pelkkä olettamus ja tyhmä kysymys kun kyseistä vempainta en omista

mistäs tytsi tiedät ettei susta tulekkaan jotain nymfomaania sitten kun pääset seksin makuun? oma ukko ei anna viikkoon niin olet sahannut jo puoli kaupunkia läpi? :whistle: :D kun ikinä ei tiedä mitä tapahtuu...

*väsynyt hän on, älkää välittäkö jutuista tähän aikaan aamusta...*

Yhteistyössä