Oletko joutunut soittamaan hätäkeskukseen ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Apua mitä täällä lukee:
Täällä valitettavasti huomaa että ihmiset soittelee aika paljon turhaan hätäkeskukseen. Esim. silloin kun kukaan ei ole välittömässä hengenvaarassa. :( :( :( :´(
Varmaan sellaisten soittojen takia ne jonot ovat niin pitkiä kunnes joku vastaa :( :(

Hätäkeskukseen tulee toki paljon turhiakin soittoja, mutta myös ne soitot, joissa ei ole hengenvaarasta kyse, voivat olla kaikkea muuta kuin turhia. Eihän esim. poliisipäivystys vastaa muualla kuin 112:n kautta.

Soitin kun vauva jäi lukkojen taakse autoon. Olin aika paniikissa, kesä, eikä ikkuna autossa ollut auki ja vauva itki hysteerisesti.
Hätäkeskus ei pysynyt "irrottamaan ketään kentältä apuun"
jotenka itse saatiin sumplia lapsi ulos.

Monta monta kertaa, liian monta kaikkia lueteltavaksi, mut ravintolatyössä ravintolassa jossa ei ollu portsaria joutu aina aika ajoin soittamaan, kerran yks ukko söi ja joi ison laskun ja totes että ei oo aikomustakaa maksaa soita poliisit, monta kertaa kertaa joku tappeli, kerran eräs vähemmistön edutaja mies uhkaili toista pyssyllä ( ja se oli tosi siisti ruokapaikka).
Useita kertoja löytäny sammuneen ulkoa enkä voi kävellä ohi vaan aina soitan apua.
Naapurin känniteini bileet useana viikonloppuna.
:D :D On tullu häkee soiteltua.

ei todellakaan kannata hätäkeskukseen soittaa jos ei asu jossain pienellä paikkakunnalla jossa poliisit juo vaan kahvia ja palokunta pelastaa kissoja.
Helsingissä-ei ikinä.
Itse olen soittanut kerran tosi hädässä.

Ikimuistoisin soittoni 112:een oli se kun rattijuoppo rellesti täydessä kännissä valtatiellä,eikä poliiseja kahdenkaan soiton jälkeen saapunut paikalle :/
Oli monta läheltäpiti-tilannetta et olis tullut ruumiita |O :'(

Numeroita muistiin esim täältä:

http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/A20D69CB6CA1B2F9C2256C8B00446C0F?opendocument

meillä on muutaman kerran tarvittu ambulanssia,keskimmäiselle lapselle kun nielaisi koristekiven joka jäi jumiin ruokatorveen (leikattiin sit yöllä pois),nuorimmalle kun tuli mega kurkunpääntulehdus eikä poju saanu henkeä ja miehelle kun uhosi pistäneenä 800 yksikköä insuliinia

Alkuperäinen kirjoittaja teillekin voi tulla OIKEA hädän hetki ja silloin kiva jos 112 ei jonoa:
Numeroita muistiin esim täältä

Katsos kun ne eivät vastaa iltaisin, viikonloppuisin, pyhänä...
Ja ei mulla kyllä koskaan ole ollut asiaa KRP:lle :D

1. Joku hyppäsi nelikerroksisen talon katolta.
2. kerran soitin diabeetikolle ambulanssin.
3. Oma lapsi tarvitsi ambulanssin pahan astmakohtauksen takia.
4. Sain perääni jonkun hullun yhtenä iltana . Heilui puukon kanssa. Lähdin karkuun ja soitin poliisit.

oon soittanut
-hirvikolari
-pojalle astmakohtaus>selvisi jälkeenpäin
-tyttärelle(pyörtyi ja kaatui pesuhoneenlattiaan.löi päänsä,meni taju)
-rattijuoppo(ajoi edellä laidastalaitaan)
-miule soitettu lanssi,kun nilkka murtui 3kohti

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Olen mä töissä soittanu.

Mä olen järkyttynyt, että joku soittaa hätänumeroon linnun takia. Siis oikeasti :headwall:

Ihan kyllä neuvovat näin tekemään - ja hoitivat asian kuin suuremmankin tehtävän.

Jos kärsivää eläintä ei pysty itse lopettamaan, on sille hankittava apua. Kai tämän tiesit? Olisitko itse antanut sen kitua siellä päiväkausia?

Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Olen mä töissä soittanu.

Mä olen järkyttynyt, että joku soittaa hätänumeroon linnun takia. Siis oikeasti :headwall:

Ihan kyllä neuvovat näin tekemään - ja hoitivat asian kuin suuremmankin tehtävän.

Jos kärsivää eläintä ei pysty itse lopettamaan, on sille hankittava apua. Kai tämän tiesit? Olisitko itse antanut sen kitua siellä päiväkausia?

On mun isäkin soittan hätäkeskukseen, kun joku kusipää oli ajan pupun yli ja jättän sen kitumaan :snotty:

Isä ei pystyn siihen koskee.

Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Olen mä töissä soittanu.

Siis minäkään en ymmärrä että soitetaan hätäkeskukseen jonkun pikkulinnun takia. Enkä valitettavasti myöskään minkään kissan takia joka on puussa. Kuinka monta kissaa sinne puuhun on jäänyt, itse en ainakaan ole nähnyt kuollutta kissaa puussa..

Yhteistyössä