oletko ikinä hämmentynyt lääkärikäynnillä sanattomaksi?

mulla sama
Kerran olen.
Menin tavallisen kuumeen takia, tai niin luulin, lääkäriin kun ei olo parantunut yhtään 5pv:n jälkeenkään ja kuume oli ja pysyi. Siinä vaiheessa jäin sanattomaksi kun lääkäri käski mun lähteä samantien sairaalaan ja jos heti menen niin ei ambulanssikyytiä tarvita.
Tuo tuli kyllä niin puun takaa mutta viikko Jorvissa vietettiin tutkittavana ja tiputuksessa.
Mulla kävi vähän sama, kun menin angiinan takia terveyskeskuslääkärille. Lääkäri katto ja käski labraan että otetaan pika-crp. No kun pääsin takasin lääkärille hän ensimmäisenä tokasi, että sinuthan voisi ottaa osastolle näillä tulehdusarvoilla. Sillon olin hetken aivan puulla päähän lyöty. En jotenkaan tajunnut että olen niin kipeä. Olin viellä raahautunut sinne kahden lapsen kanssa autolla, lääkäri ihmetteli miten olen siitä tuossa kunnossa selvinnyt.

työpaikkalääkäri
Menin kerran työpaikkalääkärille jumittuneen niskan takia. En saanut päätä kunnolla käännettyä ja hirvee päänsärky. Ajoin tuolloin työkseni autoa. No lääkäri katseli pikaseen ja anto reseptit vahvaan särkylääkkeeseen ja lihasten rentouttajiin (molemmat kolmiolääkkeitä). Työvuoro olisi alkanut parin tunnin kuluttua ja kysyin varovasti miten se sairasloma. Tähän lääkäri totesi, että otat pari lihastenrentouttajaa ja särkylääkettä että eiköhän se vie säryn ennen työvuoroa, et sinä mitään sairaslomaa tarvitse. Olin hetken hämmentynyt johon totesin, että onkohan tuolla lääkityksellä viisasta ajaa sitä autoa. No nuivasti lääkäri antoi yhden päivän sitä sairaslomaa.

Ilmeisesti hänen mielestään on ok, jos olen ottanut pari sirdaludia ja vahvaa särkylääkettä ja ajan autoa sen jälkeen 8 tunnin työpäivän

ffdgfgb
Kerran kysyin miesgyneltä, että mistä voin tietää onko mun lantionpohjalihakset kunnossa. Kaveri alkoi sitten työnnellä sormiaan edestakaisin ja hieroi toisella kädellä mun reittä. Kuulemma hyvältä tuntui ja mun ei tarvitse yhtään murehtia. Kyllä siinä hetken löi tyhjää ja vasta myöhemmin tajusin, että mitä helvettiä oikein tapahtui. Sopimatontahan se oli, mutta ei se pahalta tuntunut joten annoin asian olla.

äitivm79
Kun yksi lapsistani oli noin viikon ikäinen, jouduin käymään lääkärillä kun epäilin että mulla on rintatulehdus. Se lääkäri oli mies ja muistan vieläkin sen innokkaan katseen kun tunnusteli rintaa...ihan kuin olis ollu kieli pitkällä sitä tunnustelemassa. :( jälkikäteen olen kyllä miettinyt oliko se tarpeeton toimenpide? Oisko diagnoosiin riittäny mun kertomus ja lämpö? Jai kyllä inhottava ja paha mieli siitä lääkärikäynnistä...

"hehee"
Kerran kysyin miesgyneltä, että mistä voin tietää onko mun lantionpohjalihakset kunnossa. Kaveri alkoi sitten työnnellä sormiaan edestakaisin ja hieroi toisella kädellä mun reittä. Kuulemma hyvältä tuntui ja mun ei tarvitse yhtään murehtia. Kyllä siinä hetken löi tyhjää ja vasta myöhemmin tajusin, että mitä helvettiä oikein tapahtui. Sopimatontahan se oli, mutta ei se pahalta tuntunut joten annoin asian olla.
No tuohan on varmasti tehokas tapa selvittää asia ;)

"Hmm"
Alkuperäinen kirjoittaja äitivm79;28195920:
Kun yksi lapsistani oli noin viikon ikäinen, jouduin käymään lääkärillä kun epäilin että mulla on rintatulehdus. Se lääkäri oli mies ja muistan vieläkin sen innokkaan katseen kun tunnusteli rintaa...ihan kuin olis ollu kieli pitkällä sitä tunnustelemassa. :( jälkikäteen olen kyllä miettinyt oliko se tarpeeton toimenpide? Oisko diagnoosiin riittäny mun kertomus ja lämpö? Jai kyllä inhottava ja paha mieli siitä lääkärikäynnistä...
Käsittääkseni ihan kuuluu asiaan tunnustella se kipeä kohta eli löytyykö paikallinen aristus ja punoitus. Joskus noissa voi kai olla paisekin eli vähän ammattitaidottomuutta jos lähetettäis vaan kotia lääkkeen kanssa.

Nnn
[QUOTE="Minttu";28193540]Menin kipeän silmän takia lekuriin ja lääkärisetä kyseli että tuleeko pissa ja sattuuko selkään..? :O[/QUOTE]

Klamydiasta voi aiheutua silmätulehdus, pissaongelmia ja selkäkipu, joten sinänsä ihan oikeen kyseli, poissulkemalla kartoittavat

Synnytyksen jälkeen kävin lääkärissä ja tuli puhe ehkäisystä. Sanoin, ettei mulle sovi mikään hormonaalinen ehkäisy ja komdomia ajateltiin käyttää. Lääkäri totesi, että olen sitten ilmeisesti valmis uuteen raskauteen.
:headwall:

kandi
[QUOTE="Vieras";28195723]Ihan tiedoksi vaan että joskus kun verenpainetta mitataan on hyvä ottaa kiristävät housut pois ensin etteivät ne vaikuta mittaustulokseen[/QUOTE]

Totta - näin erityisesti silloin kun potilas on nuori, kaunis nainen...

"Isosisko"
Itse menin työterveyslekurille todella kipeän ja turvonneen kurkun takia, mitään en saanut nieltyä. Nieluviljelyn jälkeen menin takasin lääkärin huoneeseen ja tämä käski maakuulle ja paita ylös. Itse olin siinä sanaton, mutta tottelin. Mahaa paineli ja koska haimaa (?) aristi niin totesi mulla olevan pusutaudin. Tämä oli samaan aikaan kun uutisissa oli se hiplaajalekuri.

Toinen työpaikkalekuri kommentoi otsassa olevia luomia heti kun istuin penkille, siis täysin eri asiasta olin siellä. Omasta mielestä ei mitenkään silmiinpistäviä joten vähän "pahastuin" mutta toisen kävin leikkauttaan pois.

Puoskari
[QUOTE="Isosisko";28196492]Itse menin työterveyslekurille todella kipeän ja turvonneen kurkun takia, mitään en saanut nieltyä. Nieluviljelyn jälkeen menin takasin lääkärin huoneeseen ja tämä käski maakuulle ja paita ylös. Itse olin siinä sanaton, mutta tottelin. Mahaa paineli ja koska haimaa (?) aristi niin totesi mulla olevan pusutaudin. Tämä oli samaan aikaan kun uutisissa oli se hiplaajalekuri.

Toinen työpaikkalekuri kommentoi otsassa olevia luomia heti kun istuin penkille, siis täysin eri asiasta olin siellä. Omasta mielestä ei mitenkään silmiinpistäviä joten vähän "pahastuin" mutta toisen kävin leikkauttaan pois.[/QUOTE]

Tuota, pusutaudissahan oliko se maksa vai perna voi ihan oikeasti turvota. Ja silloinpitää välttää kovempaa liikuntaa ettei se repeä! Että olipas pervo lääkäri kun sun paidan alle halus nähdä. Oikeesti, eikö sitä voi kysyä et miks haluut tehdä näin. En minä usko että ne lekurit kiksejä saa minunkaan rupsahtaneista tisseistä, mutta iahn mielenkiinnosta olen kysynyt mitä tutkivat ja aina ovat asiallisesti vastanneet. Ei aina itelle tule mieleenkään mitä syy-yhteyksiä voi olla. Ja en minä ole loukkaantunut kun jostain luomesta on joskus sanottu. Tuskin se on oksettanut kosmeettisesti lääkäriä, ehkä se pelkäsi että kädessäni muhii joku syöpä. Poistatin toki kun suositeltiin.

noidannuoli
Menin työterveyslääkärille noidannuolen takia, selkä niin julmetun kipeä enkä meinannut liikkeelle päästä. En ollut koskaan aiemmin käynyt tällä lääkärillä. Hän kutsui minut sisään ja tervehdittiin. Ja sitten keskustelu jatkui näin:

Lääkäri: Sulla on selässä jotain?

Minä: Joo, luulen että noidannuoli.

Lääkäri: No mites onko sulla muita sairauksia kuin tuo ylipaino?

Minä jäin suu auki tuijottamaan ja sain soperrettua että ei ol ea onhän tätä ylipainoa vähän. Mutta siis keskustelu alkoi näin. Ja ylipainoa on kyllä vajaa 10kg. Mutta että toisessa lauseessa lääkäri sanoo tuollaista niin oli kyllä mielestäni sopimatonta vaikka tiedän kyllä itsekin sen että ylipainoa on. No siinä sitten keskusteltiin että tarttis tehdä jotain.

"piste"
Työterveyslääkäri (joka kuulemma oli ollut aikaisemmin neuvolalääkärinä) käski hakea äitiysneuvolasta sairaslomaa kun en pystynyt töihin iskiaksen takia. En tiedä onko käytännöt muualla maassa erilaisia, mutta jos on niin selvennänpä että täällä äitiysneuvola on pelkkiä rutiinitarkastuksia varten ja aikaisemmassakin raskaudessa jouduin jäämään pois töistä jo viikolla 32 enkä silloinkaan saanut aikaa neuvolaan vaan mun käskettiin mennä omaan terveyskeskukseen

joop
kun ekan kerran plussasin , otin yhteyttä neuvolaan ,laskettiin suurinpiirtein rv ja sen perusteella np-ultraan. lääkärin tarkastus oli paripäivää np-ultran jälkeen käyntiin sisälty muutakin hassua!
Lääkäri:niin sä olet käynnyt jo ultrassa,noh tutkitaas sut nyt sit. tämän jälkeen jäi tuojottamaan mua odottavasti ,sain änkytetyä ja kysyttyä mitä haluaa tutkia :D halusi tehdä sisätutkimuksen
Lääkäri: joo kyllä sä raskaana oot! aijaa neukkukortin välissä ultrakuvat vaavista en kyllä saanu sanottua mitään.. :D

Yhteistyössä