Oletko ikinä ajanut eläimen päälle autolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juippi

Vieras
Minkä eläimen? Kuoliko vai jäikö kitumaan, haavoittu, tms. Olisitko voinut itse lopettaa eläimen kärsimykset, jos ois pitänyt?

Mä en onneksi ole ajanut koskaan minkään eläimen kans pahki, en edes pikkulinnun. Musta tuntuu, että en vois tappaa edes kituvaa eläintä, vaan lähtisin hakemaan apua jostain.

Olen ajanut päin varista ja parin naakan yli. Kuolivat. En pidä itseäni julmana mutta noiden eläinten kuoleminen ei tuntunut pahalta. Jos siili, kissa tms ni sit tuntuisi.

mul kohta ollut 10vuotta ajokortti niin kyllä sinä aikana olen onnistunut ikävä kyllä "tappamaan" 2 kissaa, yhden supikoiran, siilin, pikku jänösen ja sillee...
vaikka itse olen ajatellut tuota etten pystyisi jos jäisi henkiin, niin kun se tilanne eteen tulee sitä on pakko olla kylmä ja miettiä jos eläin kärsii pahasti niin pakko se on! jänön päälle jouduin ajaa uudestaan, muut ovat kuolleet itsestään, tarkistin kyllä. en jättänyt kitumaan!
ja jos mitenkään olisin edes voinut välttää mutta vaikka kuinka jarrutin/yritin väistää... en pystynyt mitään :'( ja jää muuten ahdistaa pitkäksi aikaa!

Olen. Koiran päälle.
Oltiin ilta puolella kaverin kanssa ajelemassa tyyliin Kotkan keskustassa p.illurallia. No, oli talvi ja siinä ajeltiin aallonmurtajille päin. Tien toisella puolella oli koira omistajansa kanssa kiinni ja toisella puolella koira omistajansa kanssa vapaana. Tuttuja olivat ja autoja oli pysäköity tien sivuille. Vapaana oleva koira sitten päätti juosta tämän toisen koiran luokse ja sieltä autojen välistä. Näin vilahduksen, jarrut pohjaan ja tömps. Koiralle ei käynyt kuinkaan, kolahti puskuriin. Mulla vauhti ihan sallitun, oli talvi keli, joten eihän auto ihan heti pysähtynyt. Jalat olivat hyytelöllä koko illan.

Tuossa koko tarina. Eli ei ollut edes mun vika vaan sen omistajan kun kerran piti koiraansa vapaana kaupunkialueella. Kyseiset henkilöt tunsivat toisensa.

Jep, poron päälle. Oli sellanen ihana pikku vasa vielä.. :'( (vaikka muuten en noita stnan käykkäröitä voi sietää niin se kyllä harmitti...) Joku koira ajo porotokan pihasta suoraan tielle eteen, ei oikein 80:n vauhdista ehtiny jarruttaa... Poromiehet sen sitte jälesti ja mitä luultavammin pääty käristykseen.. :/ Niin sillä vasalla siis vaan meni jalka poikki ja se kinkkas muun tokan kanssa mettään.

Tässä tulikin mieleen et joskus on myös mietittävä mitä väistää, autokoulun ope kertoikin tarinan kun mies oli ajanut yhdistelmä rekkaa ja sorsa emo poikasineen ylitti tien, ja väistö liike aiheutti yhdistelmän suistumisen ja osittain rikkoutumisen. onneksi ei ihmishenki kärsinyt. mutta niinkin voi käydä, kun väistää vaikka oravaa niin onnistuukin haavoittamaan ihmishenkiä. on mietittävä että mikä on tärkeintä!

Alkuperäinen kirjoittaja nanna8o:
Tässä tulikin mieleen et joskus on myös mietittävä mitä väistää, autokoulun ope kertoikin tarinan kun mies oli ajanut yhdistelmä rekkaa ja sorsa emo poikasineen ylitti tien, ja väistö liike aiheutti yhdistelmän suistumisen ja osittain rikkoutumisen. onneksi ei ihmishenki kärsinyt. mutta niinkin voi käydä, kun väistää vaikka oravaa niin onnistuukin haavoittamaan ihmishenkiä. on mietittävä että mikä on tärkeintä!

näin on ja kantsii myös kattoo ettei takana tuu just vaikka rekkaa ennenku tekee paniikkijarrutuksen oravan juostessa tielle....

Joku pikkutirppa osui keran mun auton antenniin. Miettikää mikä todennäköisyys. Näin peilistä, että huonosti kävi, mutta en voinut pysähtyä moottoritien rampille.

Ei oo korttia. Kyydissä istuin, kun edellä ajava auto ajoi oravan yli. :( Oli surullista katseltavaa ajettiin satasta ja hetken päästä mies sanoi että olisi pitänyt ajaa yli. Ihmettelin tovin, mutta tottahan se oli. Raukalta oli takajalat ihan muussiina, kauheeta kiitoa yritti pakoon. Ei voinut pitkälle päästä.

Fasaani kerran tärähti puskuriin! Lintu oli ihan henkitoreissaan ja onneksi paikalle osui miesautoilija, joka lopetti linnun tuskat ja sanoi laittavansa sen kotona pataan.

Jäniksen päälle joskus aika vasta kortin saatuani. Se raukka huusi kuin pieni lapsi :( Onneksi tapaus sattui lähellä mieheni lapsuudenkotia, jossa mieheni oli, niin hain hänet lopettamaan pupun kärsimykset. Itse en olisi voinut tappaa sitä, mutta mieheni harrastaa metsästystä, joten on siinä suhteessa mua kokeneempi.

Yhteistyössä