Oletko haaveillut lapsesta, vaikka parisuhde tuntuu tuhoon tuomitulta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milja

Vieras
Minulla ja avomiehellä on 2,5-vuotias lapsi ja kovasti haaveilen nyt toisestakin lapsesta. Mutta toisaalta viime aikoina merkit ovat alkaneet viitata siihen, että parisuhteemme päätyy ennemmin tai myöhemmin eroon
:( On tullut sellaisia ristiriitoja, että en tiedä, kuinka tämän suhteen käy.

Kuitenkin niin toivoisin, että meillä olisi ollut "mahdollisuus" toiseenkin lapseen... mutta järki sanoo, ettei ole viisasta yrittää lasta tähän tilanteeseen, kun parisuhde ei ole vakaimmassa tilassa.

Kai minun vaan täytyy kuunnella järjen ääntä, ja unohtaa haave toisesta lapsesta. :( Oletteko muut tietoisesti yrittäneet toista lasta, vaikka parrisuhde ei olekaan ollut parhaimmalla mallillaan?

En haluaisi lasta, jos parisuhde olisi vaikeuksissa. Se tuntuisi epäreilulta lasta kohtaan, että hänet hankittaisiin tieten tahtoen riitojen tai eron keskelle.Pienet vauvatkin kärsivät stressistä, jos perhetilanne on vaikea, ja tämä stressi on vauvalle paitsi epämukavaa myös haitallista.

Alkuperäinen kirjoittaja ompo:
En haluaisi lasta, jos parisuhde olisi vaikeuksissa. Se tuntuisi epäreilulta lasta kohtaan, että hänet hankittaisiin tieten tahtoen riitojen tai eron keskelle.Pienet vauvatkin kärsivät stressistä, jos perhetilanne on vaikea, ja tämä stressi on vauvalle paitsi epämukavaa myös haitallista.

Näinpä juuri. Ja silti se "vauvakuume" on välillä niin kova, että tuntuu, kuin kipeää tekisi. Tuntuu jotenkin niin pahalta, että nyt se on lapsiluku minulla sitten täynnä - yhden lapsen jälkeen.

Kyllä olen yrittänyt.
olin sitä mieltä etten toista miestä enää ota ja meidän on/off suhteen tilanne ei näyttänyt siltä että kestäisi pitkäänkään enään.
Ja ajattelin, että olisi lapsillani sama isä ja minun lapset olisi siinä.
salaa en yrittänyt, mies tiesi etten käyttänyt ehkäisyä, mutta niin siinä kävi etten tullut uudestaan raskaaksi.
vaan löysin erosta reilun vuoden päästä ihanan miehen ja menimme naimisiin ja saimme yhteisiä lapsia.
loppupeleissä olen onnekas, etten tullut toista kertaa raskaaksi miehelle joka ei sittemmin ole välittänyt ekastakaan lapsesta sen vertaa, että soittelisi edes kerran vuodessa kuulumisia.

Yhteistyössä