Nyt meni ohi...Olen, mutta ehkä enemmän tasa-arvon kannattaja sukupuolesta riippumatta.
Voisin ajaa miesasiaakin eikä se mielestäni edes ole ristiriidassa feminismin kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja siis häh;29506729:Nyt meni ohi...
Eli olet feministi.Olen, mutta ehkä enemmän tasa-arvon kannattaja sukupuolesta riippumatta.
Minkä sortin sovinisti?Minä olen sovinisti.
Mukaan vaan! Kaikki hyväksytään!Entä jos on pelkkä nisti?
Eli miehet ovat sinusta huonommassa asemassa Suomessa kuin naiset - miten perustelet? On kyllä totta, että on paljon miehiä koskettavia tasa-arvo-ongelmia, mutta olisi mielenkiintoista kuulla, miksi sinusta ne ovat noin paljon pahempia kuin naisten kokemat tasa-arvo-ongelmat? Itse koen, että tasa-arvo-ongelmissa on kaksi puolta ja feministiset tavoitteet tukevat myös miesten ongelmien ratkaisemista - jäykkien sukupuoliroolien ja niihin liittyvien odotusten ja valtarakenteiden purkaminen on siis niin naisten kuin miestenkin etu.En ole.
Mielestäni miehillä on tässä maassa suurempia tasa-arvo-ongelmia kuin naisilla.
Maailmalla tietysti toinen juttu.
Suomi on kaikista maailman maista ehkä jopa tasa-arvoisin valtio, ja ei varmaan ole meidän ykkösasia tällä hetkellä. Anteeksi kun vastaan näin ulkopuolisena, mutta en tajua tätä jatkuvaa mouhoamista naisten oikeuksista. Minusta meidän pitäisi keskittyä paljon suurempii ongelmiin tällä hetkellä...Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29507076:Eli miehet ovat sinusta huonommassa asemassa Suomessa kuin naiset - miten perustelet? On kyllä totta, että on paljon miehiä koskettavia tasa-arvo-ongelmia, mutta olisi mielenkiintoista kuulla, miksi sinusta ne ovat noin paljon pahempia kuin naisten kokemat tasa-arvo-ongelmat? Itse koen, että tasa-arvo-ongelmissa on kaksi puolta ja feministiset tavoitteet tukevat myös miesten ongelmien ratkaisemista - jäykkien sukupuoliroolien ja niihin liittyvien odotusten ja valtarakenteiden purkaminen on siis niin naisten kuin miestenkin etu.
Lisäys: Niin, ja jos kerran globaalissa mittakaavassa huomaat tasa-arvo-ongelmien olemasaolon, niin eikö siinä jo olisi syytä tavoitella tasa-arvoa?
Eikö sitä voi keskittyä samaan aikaan useampien ongelmien ratkaisuun? Onhan se totta, että on muitakin esim. tasa-arvo-ongelmia kuin sukupuolten välisen tasa-arvon ongelmat, mutta aika usein kaikki ne linkittyvät tavalla tai toisella toisiinsa. Ja ajatteletko niin, että jos jossain muualla on asiat huonommin, niin meidän suhteessa pienempiäkään ongelmia ei tulisi yrittää ratkaista...?Suomi on kaikista maailman maista ehkä jopa tasa-arvoisin valtio, ja ei varmaan ole meidän ykkösasia tällä hetkellä. Anteeksi kun vastaan näin ulkopuolisena, mutta en tajua tätä jatkuvaa mouhoamista naisten oikeuksista. Minusta meidän pitäisi keskittyä paljon suurempii ongelmiin tällä hetkellä...
On totta, että vaikka muualla menee huonommin, se ei tarkoita että meillä olisi asiat täydellisesti. Mutta tällä hetkellä meidän yhteiskunnassa on oikeasti suurempia huolia, kaikkiin ei voi kerralla keskittyä. Tässä muutama asia mitkä musta pitäis ehdottomasti ratkaista ensin:Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29507131:Eikö sitä voi keskittyä samaan aikaan useampien ongelmien ratkaisuun? Onhan se totta, että on muitakin esim. tasa-arvo-ongelmia kuin sukupuolten välisen tasa-arvon ongelmat, mutta aika usein kaikki ne linkittyvät tavalla tai toisella toisiinsa. Ja ajatteletko niin, että jos jossain muualla on asiat huonommin, niin meidän suhteessa pienempiäkään ongelmia ei tulisi yrittää ratkaista...?
Mutta mitkä ovat sinusta ne asiat, joihin tulisi keskittyä?
Jatkuva "mouhoaminen" naisten oikeuksista - tai oikeastaan pitäisi sanoa tasa-arvosta, koska kyse on paljon muustakin kuin naisten oikeuksista - johtuu tietekin siitä, että tasa-arvoa ei ole vielä saavutettu. Ja miksi jättää tietoisesti puolitiehen, kun tasa-arvon voisi toteuttaa täydelisestikin, tai ainakin pyrkiä siihen? Sehän hyödyttäisi kaikkia.
..ja vielä hitaammin ne muuttuu, jos ne laitetaan hyllylle. Oikeesti, ei tossa nyt oo mitään logiikkaa. Ihan samoin perustein voitais sanoa, että eläinten oikeuksista ei tarvii nyt välittää koska isompiakin ongelmia on. Mutta kuka ongelmien prioriteettijärjestyksen määrittelee, sinäkö? Vai minä? Presidentti? Kansanäänestys? Juu, ei.Kysyit vielä, että miksi jättää tasa-arvon saavuttaminen puolitiehen kun sen voisi toteuttaa täydellisesti. En usko että sitä ollaan jätetty tai aiotaankaan jättää "puolitiehen", asiat eivät vain muutu kovin nopeasti.