Oletko antanut anteeksi pettämisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myös petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos kirjavinkistä myrkkysumakki

tässä sulle vähän universaalia rakkautta vastalahjaksi, hetken henkilökohtainen nautinto, tässä ja nyt: http://www.youtube.com/watch?v=WZ75T0Mf-7w&feature=channel

" Minun todellisuudessani ei ole odotuksia eikä vaatimuksia. On vain välitön henkilökohtainen nautinto, tämä hetki, tässä ja nyt, omat tunteet, ajatukset, elämykset ja intuitio. "

Muistathan, että SINUN TODELLISUUTESI EI aina täsmää muiden todellisuuden kanssa: eli älä yritäkään rakentaa omaasi toisten todellisuudeksi ... saat vastaan taistelijoita, kun "TODELLISUUKSIA" aletaan sovittaa yhteen. tulee siis kahden todellisuuden yhteentörmäys eli riita.

On narsistista elää vaan oman nautinnon mukaan eikä siis ottaa huomioon toisten tarpeita. Jos oma nautinto tuhoaa toisen todellisuuden, voi olla asiat huonosti. Jos sen perustelee sillä, että "tein vain hyvää" on syytä taas katsoa peiliin narsistisuudessaan oman hyvän tavoittelussa.

Hyvyyskin voi olla narsistista ja tuhoavaa liian pitkälle vietynä.

Hieno huomio. Juuri tuota haenkin elämääni, puhdasta narsistista näkemystä siitä mikä minulle on oikein ja mikä minun kannaltani kannattaa. Niinhän kaikki KAIKKI ihmiset tekevät. Suuren osan elämästäni olen elänyt siinä EMÄVALHEESSA, että ihmiset olisivat empaattisia ja lähtökohtaisesti HYVIÄ, hyväntahtoisia toisiaan kohtaan. Parempi myöhään oivaltaa tämä, kuin ei ollenkaan. Vai mitä?

Minun henkilökohtaisessa todellisuudessani ihmiset ovat juuri sitä miltä vaikuttavatkin: eläimiä. Siis, varaan itselleni oikeuden olla eläin.

"Hyvyyskin voi olla narsistista ja tuhoavaa liian pitkälle vietynä. "
Totta turiset.

Rakkaudellinen lahja sinullekin, arvokkaista huomioista: http://www.youtube.com/watch?v=Q-Q4Y3uYYBc

mikä sinulle on oikein tai väärin. Sen sinä teet aivan itse.

Jokaisella on vain oma todellisuutensa ja niitä ei voi verrata keskenään toisiinsa. ihmisessä on sekä musta että valkoinen puoli: jokaisessa meissä. Jokainen itse valitsee, mitä puolta haluaa kantaa missäkin elämän tilanteessa.

Jos joudut liikenneonnettomuuteen, jossa kymmenen silminnäkijää niin jokaisella silminnäkijällä on oma todellisuutensa eikä toinen voi/saa manipuloida toisen ihmisen todellisuutta tässäkään tilanteessa omansa kaltaiseksi.

"Jokaisella on vain oma todellisuutensa ja niitä ei voi verrata keskenään toisiinsa. ihmisessä on sekä musta että valkoinen puoli: jokaisessa meissä. Jokainen itse valitsee, mitä puolta haluaa kantaa missäkin elämän tilanteessa."

Itse luon oman todellisuuteni.

Minun todellisuudessani jokaisella on mustan ja valkoisen välissä koko värien spektri.
On kovin suhteellistä mitä me olemme muiden ihmisten suhteen.

Ja minkä vuoksi toisia ei saisi manipuloida? Kaikkihan niin tekevät, itsekin teet juuri nyt. Yrität saada minun maailmankuvaani taittumaan jonkinverran omasi suuntaan. Tunnistatko tuota itsessäsi?

Ei sinänsä, etteikö sinulla olisi pointti, mutta minä varaan itselleni oikeuden kaikkeen. Samalla annan myös muille oikeuden kaikkeen. Pyrin olemaan arvottamatta ihmisten tekemisiä tai valintoja -- meillä on vain valintoja.

Niin, ja jokainen meistä vaikuttaa toistensa todellisuuteen halusimme sitä tai emme. Se todellisuus mitä minä uritän itselleni tehdä on sellainen, jossa ei ole valhetta. Jos joku valehtelee minulle päin naamaa, hänellä on varmasti siihen hyvä syy. Niin minullakin olisi, jos niin tekisin. Ja varmasti teenkin niin.

että myönnät

"Jos joku valehtelee minulle päin naamaa, hänellä on varmasti siihen hyvä syy. Niin minullakin olisi, jos niin tekisin. Ja varmasti teenkin niin."

Jos sinun todellisuudessasi joku valehtelee niin jospa hänen todellisuudessaan hän puhuukin totta??? Todellisuudet siis törmäävät eli molemmat näkevät oman todellisuutensa eri tavalla. Molemmat ovat kuitenkin omissa todellisuuksissaan vilpittömästi eivät vilpillisesti.

Jos joku valehelee tietoisesti eli vilpillisin keinoin puhuu todellisuutensa vastaisesti niin sehän on omansakin todellisuuden vääristämistä ja sen tietää valehtelija itsekin. Usein kutenkin molemmat ovat omasta mielestään eläneet TODELLISUUDESSA eli vilpittömyyseddä. Riita on kuitenkin juupas-eipäs väittelyssä valmis.

"Jos sinun todellisuudessasi joku valehtelee niin jospa hänen todellisuudessaan hän puhuukin totta??? Todellisuudet siis törmäävät eli molemmat näkevät oman todellisuutensa eri tavalla. Molemmat ovat kuitenkin omissa todellisuuksissaan vilpittömästi eivät vilpillisesti. "

Niin, jos kuvitellaan tilanne, jossa kaksi ihmistä kusettaa toisiaan sen kun ehtivät, kuten totesit, molemmat valehtelevat enemmän itselleen kuin toiselle. Kumpikaan ei uskalla katsoa sinne valheen taakse, mikä johti valheeseen. Rohkeutta kohdata totuus itsestä ja siitä mitä oikeasti on. Se puuttuu kovin monelta.

Se puuttuu minultakin, kun syyllistyn itselle valehteluun. Teen sitä edelleen päivittäin. On eri asia tiedostaa näitä juttuja ajatuksen tasolla, verrattuna siihen, että todella elää niin.

onneksi itse vapautunut eli en "etsi tietäni enää". En ole valehdellut itselleni enkä muillekaan mutta se onkin pitkä tie ja tarina. Kun löytää oman todellisuuden ja saa vielä sovitettua sen muiden ihmisten todellisuuteen tasapaiInoisesti ... eli niiden ihmisten, jotka todellisuudessa vaikuttavat elämään ... niin on hyvä olla IHAN VILPITTÖMÄSTI JA VOI ELÄÄ VAPAASTI OMAA ELÄMÄÄNSÄ.

Toivon, että löydät oman todellisuutesi ja olet tasapainossa sen kanssa ja läheistesi kanssa myös.

Todellisuuksien kohtaamisesta vielä:

Kuvitellaan ateisti, hyvä ystäväni, joka on sitä mieltä, että olemme vain kasa atomeja, jotka sattumalta ovat järjestyneet sellaiseen muotoon, että tiedostavat itsensä ja sitten minä, jolla oli kristillinen vakaumus, joskus aikanaan, kun asioista kiisteltiin. Molemmat olimme sitä mieltä, että toisen todellisuus perustuu valheeseen. Ei se estänyt ystävyyttämme. Vaikka molemmat tiesivät toisen todellisuuden perustuvan valheeseen. Nyt olen alkanut hiljalleen ymmärtämään hänen näkökantaansa. Hän myös minun. Mutta se miten olemme vaikuttaneet toistemme todellisuuteen on kuitenkin meille molemmille totta.

".Molemmat olimme sitä mieltä, että toisen todellisuus perustuu valheeseen."

Minusta molemmat tiesivät toisen todellisuuden perustuvan omaan totuuteen ja hyväksyivät toisen TOTUUDEN/todellisuuden ... ei valheen .... on minusta oikea asiamuoto.

Hyvää Joulua!

"etsi tietäni enää". ... niin, olin tuossa joskus, etsin aikani, mistä tullaan takaisin aiheeseen, johon tartuit, ja joka mielestäsi oli narsistinen... Nyt mottoni taitaa olla, ettei ole tietä mitä etsiä. Kaikki on tässä ja nyt. Ei ole muuta. Välitön henkilökohtainen nautinto niistä intohimoa herättäistä asioista, joista kulloinkin nautintoni saan. Esim. musiikki. http://www.youtube.com/watch?v=YGdWuYNrdmU&NR=1

Yhteistyössä