Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen ja en ole.
Jeesuksen työ on 100 %, en voi siihen lisätä omilla hyvillä teoilla mitään. Olen vastaanottanut Hänet sydämeeni ja siellä asustaa. Pelastus on luja.

Mutta on siinä pieni edellytys mullekin: en saa silti lähteä kauas Jumalasta, vaikka oma tahto mulla on silti ja törttöilen joka päivä.
Ei Jumala pelasta uskovaa jonka sydän on maailmassa ja joka toimis kaikessa maailman mukaan.

Uskon pitää siis myös näkyä elämässä.
No, Jumalan lähellä on mukava olla.
Jos olet epävarma omasta pelastuksestasi, niin suosittelen kuuntelemaan tämän saarnan: https://www.youtube.com/watch?v=8rvLz094uOg

Tuosta on ollut apua monelle ihmiselle.

mistään ei voi olla varma. ei edes siitä taivaaseen tai helvettiin joutumisesta. kun ei me kukaan tiedetä sitä, että onko noista kumpaakaan missään olemassa
Raamatun mukaan me (kristityt) voimme tietää, että meillä on ikuinen elämä:

1. Joh. 5:13
Näitä minä teille kirjoitin, jotka Jumalan Pojan nimen päälle uskotte: että te tietäisitte teillänne ijankaikkisen elämän olevan, ja että te uskoisitte Jumalan Pojan nimen päälle.
 
Jos olet epävarma omasta pelastuksestasi, niin suosittelen kuuntelemaan tämän saarnan: https://www.youtube.com/watch?v=8rvLz094uOg

Tuosta on ollut apua monelle ihmiselle.



Raamatun mukaan me (kristityt) voimme tietää, että meillä on ikuinen elämä:

1. Joh. 5:13
Näitä minä teille kirjoitin, jotka Jumalan Pojan nimen päälle uskotte: että te tietäisitte teillänne ijankaikkisen elämän olevan, ja että te uskoisitte Jumalan Pojan nimen päälle.
Et ymmärtänyt, eikä tuo heppu videolla ymmärrä myös: vaikka olisi tänä päivänä tukevasti uskossa, pelastuksen voi menettää, jos kääntyy Jumalasta hyvin voimakkaasti pois.

Kyse ei ole teoista, vaan Jumala katsoo sydämen tilaa. Ja tästä "sydämen tila" -asiasta nykyseurakunnat eivät uskalla hiiskua sanaakaan, vaikka ennen se oli selkeää.

Mä olen ollut jo parikymmentä vuotta 100-prosenttisen pelastettu. Mulla on tällä hetkellä pääsy iankaikkiseen elämään Taivaassa.

Mutta jos alan vaikka pitkän kaavan kukaan addiktoitua päihteisiin, alan elää haureellisesti, rupean vaikka huijaamaan ihmisiltä ja alkaisin pilkata Jumalaa enkä tekis parannusta, niin vaarantaisin pelastukseni.
Eikö kyse ole tilapäisistä repsahduksista vaan pitkäaikaisesta synnissä elämisestä.

Pietarin kirje kertoo ihmisistä jotka kerran olivat uskossa, mutta luopuivat. Ja Raamattu sanoo, että "heille on pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi varattu."


20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".
 
Viimeksi muokattu:
Et ymmärtänyt, eikä tuo heppu videolla ymmärrä myös: vaikka olisi tänä päivänä tukevasti uskossa, pelastuksen voi menettää, jos kääntyy Jumalasta hyvin voimakkaasti pois.

Kyse ei ole teoista, vaan Jumala katsoo sydämen tilaa. Ja tästä "sydämen tila" -asiasta nykyseurakunnat eivät uskalla hiiskua sanaakaan, vaikka ennen se oli selkeää.

Mä olen ollut jo parikymmentä vuotta 100-prosenttisen pelastettu. Mulla on tällä hetkellä pääsy iankaikkiseen elämään Taivaassa.

Mutta jos alan vaikka addiktoitua päihteisiin, alan elää haureellisesti, rupean vaikka huijaamaan ihmisiltä ja alkaisin pilkata Jumalaa enkä tekis parannusta, niin vaarantaisin pelastukseni.

Johanneksen kirje kertoo ihmisistä jotka kerran olivat uskossa, mutta luopuivat. Ja Raamattu sanoo, että "heille on pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi varattu."
oon hieman pettynyt että et tunnu kovin halukkaalta vaihtamaan taivaspaikkaasi haureuden harjoittamiseen kanssani

no ei siinä, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Aivopestyt porukat on aika huvittavia kun pelastuvat esim jostain isosta onnettomuudesta ainoana niin he kiittelevät jotain ”ylintä” olentoa että se oli heidän kanssaan tai joku ns. suojelusenkeli oli. Mutta se sama olento sitten halusi tappaa vaikka 50 muuta viatonta vauvoista vanhuksiin.

Oikeastaanhan heidänhän pitäisi olla surullisia koska he eivät pääsekään sinne paratiisiin. Eli aika ristiriitaista porukkaa
Just näin.
 
vierailija
Pitäisi olla jonkinsortin uskovainen, mikäli taivaspaikkaa havittelisi.

Ruumiini menee luonnon kiertokulkuun mukaan ja se on jotenkin viehättävää.
Kaikki vaan loppuu, ääretön tiedottomuus, tyhjyys ja lepo.

Suosin enemmän maan päällä elämistä kuin odottamalla kuoleman jälkeistä mahdollista paratiisia.
 
Pitäisi olla jonkinsortin uskovainen, mikäli taivaspaikkaa havittelisi.

Ruumiini menee luonnon kiertokulkuun mukaan ja se on jotenkin viehättävää.
Kaikki vaan loppuu, ääretön tiedottomuus, tyhjyys ja lepo.

Suosin enemmän maan päällä elämistä kuin odottamalla kuoleman jälkeistä mahdollista paratiisia.
jos ei oo uskomassa niin ei tietenkää voi päästä taivaaseen
 
oon hieman pettynyt että et tunnu kovin halukkaalta vaihtamaan taivaspaikkaasi haureuden harjoittamiseen kanssani

no ei siinä, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Niinojaa.

-Ikuiset bileet, nätti luonto ja välillä pääsee reissaamaan avaruudessa

Vs.
-3 sekunnin säätö Ruutiksen kans

Vaikee, vaikee valinta!
 
vierailija
Et ymmärtänyt, eikä tuo heppu videolla ymmärrä myös: vaikka olisi tänä päivänä tukevasti uskossa, pelastuksen voi menettää, jos kääntyy Jumalasta hyvin voimakkaasti pois.

Kyse ei ole teoista, vaan Jumala katsoo sydämen tilaa. Ja tästä "sydämen tila" -asiasta nykyseurakunnat eivät uskalla hiiskua sanaakaan, vaikka ennen se oli selkeää.

Mä olen ollut jo parikymmentä vuotta 100-prosenttisen pelastettu. Mulla on tällä hetkellä pääsy iankaikkiseen elämään Taivaassa.

Mutta jos alan vaikka pitkän kaavan kukaan addiktoitua päihteisiin, alan elää haureellisesti, rupean vaikka huijaamaan ihmisiltä ja alkaisin pilkata Jumalaa enkä tekis parannusta, niin vaarantaisin pelastukseni.
Eikö kyse ole tilapäisistä repsahduksista vaan pitkäaikaisesta synnissä elämisestä.

Pietarin kirje kertoo ihmisistä jotka kerran olivat uskossa, mutta luopuivat. Ja Raamattu sanoo, että "heille on pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi varattu."


20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".
No siis millä tavalla siellä seurakunassa nähdään sydämmen tila? Miten ne näkee ne kätketyt salaisuudet? Vai pitääkö puhua niinkuin sydämmessään tuntee et se sydämmen tila tulee näkyväksi siellä seurakunnassa?. Noh miten oppii sanoittamaan sydäntä ei se helppoa ole aina tai tyhjentää mieli joutavasta ulos. Ite harmillisesti vielläkin sekoilen välillä ja sit sanoo väärin ja saa katua saattaa sortua liioitteluun ja sit on kuses sen kaa ku tuntuu et on tehnyt väärin jos on tehnyt jotain väärää Jumalaa kohtaa sanoin yleensä. Ku pelkään et omalla sekoilulla pilaan Jumalan mainetta sanon tai teen jotain liioiteltusti ku tulee sellainen mieli munkin täytyy olla paljon varovaisempi ainakin siinä asiassa.

Mut joo echo sä oot oikeessa tosta päihde ongelmasta se pilaa vaan ja saattaa vaaraan ja tuo ahdistusta sydämmeen ja huonoa mieltä. Kyl mul taitaa päihdeongelma olla tavallaan. Emmä kyl darra kaljaa pysty ottaa mut juon usein okei tänään autoin kaveria ja join 3 bissee tai 4 mut nääh mä oon korvannu vaan tekemisen puutteen ja paennut tylsyyttä ja ku juo ni tylsyys jotenkin väistyy.. mut sit darrat ja alakuloisuus kestää pitkään ja sydän välillä kokee ahdistusta törttöiltyään ja jos on höpisy mitä sattuu joten anteeksi Jumala jos olen sanoin tai teoin loukannut sinua viime aikoina tai kaikkina aikoina. tänkin kirjoittaminen pelottaa minua. Saattaisi niitä toiveita käyttää harkimmiten. Mut mä en esim tiedä onko tämän kirjoittaminen oikein vai väärin ennenkuin olen painanut enteriä.

Mut joo sen tiedän et ku jätin sen yhden 9 päivää sitten ni sydämessä on ollu parempi olo ja siitä aiheutuva vääryys sydämessä on pienentynyt haluan jatkaa samalla tiellä. Ohjaa minuakin Jumala. Et mitä jos nyt jättäisin alkon ja korvaisin sen pilvellä. Et joskus pajauttelee ku haluttaa ja paukuis tulee aktiivisemmaksi eikä tee niin mieli enään napostella. Mä oon huonossa kunnossa tätäkin kirjoittaessa poltan ketjussa röökiä mul on röökin korviketta kukkaan. Et se ei haideis enään sit ku ei tartteis laittaa röökiä. Mut miten päästä siitä eroon eihän siitä mitään hyötyä ole.
Mut sen aikataulu pitäisi olla pian.
Ja kännykkään keksitään alkolukko jos ei muuten lopeta sekoiluja netissä. Ku kalja vääristää tunteita ja pilvi taas vahvistaa ehkä vähän tunteita mut se ei oo sellasta sotkua mitä kännissä ja käy jotenkin paremmin omia ongelmiaan läpitte. Eihän ne ahdistukset ja muut tunteet jotka kamottaa ni oo kiva kohdata mut sit ne hommat alkaa paremmin ehkä selkeytymään ja löytää sen kätketyn sydämmen ja tuo sen hauraan sydämmen esiin .
Ni myös sillä tavalla löytää iloa ja energiaa ku uskaltaa olla oma itsensä ja toimiihan se ilman paukkuikin. Mut ite huomaan paremmin sydäntäni joka törttöiltyäni on tosi pieni ainiin kännissä pidä sitä kaavaa esillä et pelaan pokeria ja lyön vetoa ja poltan röökiä et ne kaikki on tavallaan sidoksissa toisiinsa etku tekee yhtä se laukaisee myös toisen himon ja sit juoksen himojen perässä kuin orja. Ja se tuo tyhjyyttä ja vääryyttä sydämmeen ja mitä sit ku on tyhjä sydän ni onko kivaa olla laimeilla tunteilla?tai ei täysin tyhjä. Mut mitä jos sun sydän täyttyisi kuinka kivalta se tuntuisi?



Tää teoria tuli mieleen et jos ei uskalla avata sydäntään ni se voi vanhempana tehdä katkeraksi?
Ku ei uskaltanut
Mut entäs pilvi


Mut joo en mäkään voi olla varma tietenkään sen päättää Jumala voin vain yrittää parhaani. Nyt otan alkon ja uhkapelaamisen käsittelyyn. Ne on mun mielestä kaikkein helpoimmat. Jos poltan kukat ei edes tee mieli alkoo. Rööki vaikein. Kiitos echo kun muistutit mua mitä siitä seuraa kun elää paheessa. Eli rööki jää toistaiseksi.
 
vierailija
Et ymmärtänyt, eikä tuo heppu videolla ymmärrä myös: vaikka olisi tänä päivänä tukevasti uskossa, pelastuksen voi menettää, jos kääntyy Jumalasta hyvin voimakkaasti pois.

Kyse ei ole teoista, vaan Jumala katsoo sydämen tilaa. Ja tästä "sydämen tila" -asiasta nykyseurakunnat eivät uskalla hiiskua sanaakaan, vaikka ennen se oli selkeää.

Mä olen ollut jo parikymmentä vuotta 100-prosenttisen pelastettu. Mulla on tällä hetkellä pääsy iankaikkiseen elämään Taivaassa.

Mutta jos alan vaikka pitkän kaavan kukaan addiktoitua päihteisiin, alan elää haureellisesti, rupean vaikka huijaamaan ihmisiltä ja alkaisin pilkata Jumalaa enkä tekis parannusta, niin vaarantaisin pelastukseni.
Eikö kyse ole tilapäisistä repsahduksista vaan pitkäaikaisesta synnissä elämisestä.

Pietarin kirje kertoo ihmisistä jotka kerran olivat uskossa, mutta luopuivat. Ja Raamattu sanoo, että "heille on pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi varattu."


20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".
Jos pelastuksen voisi menettää, niin Raamattu olisi täynnä ristiriitoja.

Raamattu opettaa, että jokaisella Jeesukseen uskovalla/luottavalla on ikuinen elämä:

Joh. 6:47 "Totisesti, totisesti sanon teille: sillä, joka uskoo minuun, on iankaikkinen elämä."

Mikäli tämä ikuinen elämä päättyisi, se ei olisi kestänyt ikuisesti.

Tämän lisäksi Raamattu opettaa, että maailmassa on vain kahdenlaisia ihmisiä; niitä jotka uskovat, ja niitä, jotka eivät ole uskoneet:

Joh. 3:18 "Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainosyntyisen Pojan nimeen."

Kukaan, jotka joutuu hel-vettiin, ei ole koskaan uskonut Jeesukeen. Näin Raamattu selvästi (monessa kohdassa) opettaa.

Kaikille niille jakeille, joiden ihmiset väittävät opettavan, että pelastuksen voi menettää, löytyy selkeä (ja oikea) vaihtoehtoinen tulkinta, joka ei ole millään tavalla ristiriidassa kerran pelastettu, aina pelastettu -opin kanssa.

Esim. tuossa lainaamassasi 2. Pietarin kirjeen 2. luvussa puhutaan vääristä profeetoista/vale kristityistä, jotka puhdistavat elämänsä Jumalan lakeja ulkoisesti seuraamalla (ja käyttävät oikeiden kristittyjen hyväuskoisuutta hyväkseen), mutta eivät ole aidosti uskossa.

Tässä on saarna, jossa tuo koko luku käydään kontekstissaan jae jakeelta läpi:
 
vierailija
mää oon ymmällään siitä että mihin kuosiin Jesse tuunaa mut sitten kun hän tuomiopäivänä nostaa mut haudasta

nouseeko haudasta 25v vai 8kybänen ruutis
Itse uskon, että kaikki ylösnousevat noin 30 vuotiaina, koska suurin piirtein sen ikäisenä Jeesuskin ylösnousi:

Luukas 3:23 "Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen, kun hän aloitti toimintansa. Hänen luultiin olevan Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,"

1. Joh. 3:2 "Rakkaani, nyt olemme Jumalan lapsia, eikä vielä ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Mutta tiedämme, että kun hän ilmestyy, tulemme olemaan hänen kaltaisiaan, sillä tulemme näkemään hänet sellaisena, kuin hän on."
 
Itse uskon, että kaikki ylösnousevat noin 30 vuotiaina, koska suurin piirtein sen ikäisenä Jeesuskin ylösnousi:

Luukas 3:23 "Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen, kun hän aloitti toimintansa. Hänen luultiin olevan Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,"

1. Joh. 3:2 "Rakkaani, nyt olemme Jumalan lapsia, eikä vielä ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Mutta tiedämme, että kun hän ilmestyy, tulemme olemaan hänen kaltaisiaan, sillä tulemme näkemään hänet sellaisena, kuin hän on."
Okei, olisin kyllä toivonut että giltsit olis ollu 17
 
Okei, olisin kyllä toivonut että giltsit olis ollu 17
Niin, ymmärrän pettymyksesi. @Johnny Appleseed :lle taivas vasta olisikin sitten tylsä nahistuneiden akkojen paikka.

Mutta lohdutan teitä: ehkä muslimimiehet pettyvät kahta kauheammin, kun se "neitsyet" on kuulemma käännösvirhe ja taivaassa odottaakin heitä viinirypäleet.
Kuulen itkua ja parkua lähi-Idän suunnalta. :sneaky:
(Vaikka muslimia ei Taivas odottele)
 
Niin, ymmärrän pettymyksesi. @Johnny Appleseed :lle taivas vasta olisikin sitten tylsä nahistuneiden akkojen paikka.

Mutta lohdutan teitä: ehkä muslimimiehet pettyvät kahta kauheammin, kun se "neitsyet" on kuulemma käännösvirhe ja taivaassa odottaakin heitä viinirypäleet.
Kuulen itkua ja parkua lähi-Idän suunnalta. :sneaky:
(Vaikka muslimia ei Taivas odottele)
mennäänköhän helvettiinkin 3kybäsinä
 

Yhteistyössä