Olenkonainoa, joka ei kerää muumimukeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unelmavaimo harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unelmavaimo harmaana

Vieras
En ole koskaan välittänyt kyseisistä hahmoista, joten ei ole tullut hankittua yhtään muumimukia tai kippoa itse. Muutama murokulho ollaan saatu lahjaksi ja yksi kuppi taitaa olla.

Onko muita kaltaisiani?

Heh, no et ole ainoa. Itse oon kyllä lukenut kaikki muumikirjat, katsonut kaikki piirretyt, ostellut muumileluja jne, mutta muumimukeihin en ikinä oo käynyt kuumana, eikä oo tehnyt mieli ostella.

Noh, anoppi päätti jokunen vuosi sitten että meillä kerätään muumimukeja, ja onkin hoitanut ne hankinnat. Ihan sama mulle, somiahan nuo on, ja käytössä kaikki.

En kerää. Käytössä kyllä on joku nelisen mukia ja yksi murokulho, lapsi on saanut niitä lahjaksi ja tykkää kovasti.

Erehdyin tässä pari päivää sitten ihmettelemään, miksi kukaan hankkii muumimukeja koriste-esineiksi vitriiniin, ja minua valistettiin siitä, kuinka ne ovat "visuaalista taidetta" ja muumikirjatkin ovat oikeasti henkeviä aikuisten kirjoja.

Makuasioista ei tietenkään voi kiistellä, tai sitten voi.

Minulla ei ole koskaan ollut yhtään muumimukia tai muutakaan astiaa, jossa olisi muumihahmoja. Osa on kyllä ihan nättejä ja ymmärrän hyvin, että moni niitä innostuu keräilemään. Ei vaan ole just minun kiinnostuksen kohteeni.

Lapsi tykkää muumeista ja hällä on niiskuneiti muki. Nyt saa lahjaksi muumitalon jouluna ja siinäpä ne muumitavarat. DvD:nä löytyy ja joskus jaksaa itsekkin niitä katsoa. Tykkään hahmoista, mutta en muutenkaan ole mikään asioiden tai minkään muunkaan keräilijä :)

Meillä 6 lasta ja kun neljä sai lahjaksi muumimukit niin ostin kahdelle viimeisellekin omat mukit. Mut en kerää niitä. Mietin kyllä et ostanko kaikille viel ne murokupitkin, mut katsotaan.

Meinaat että kaikkialla maailmassa kerätään just muumimukeja? Ja et sä oot ainoa joka ei kerää? Hihi.

En mäkään kerää enkä tunne ketään kuka keräisi. Eipäs, tunnenpas pari sittenkin.

En keräile, mutta meillä on kaksi muumimukia ja sitten sellainen arabia muumi-astiasto 90-luvun alkupuolelta.

Ohhoh, selasin just googlen hakua tuosta astiastosta, joku yritti näköjään huutiksessa pyytää setistä 180€... :O

Viimeksi muokattu:
En kerää, eikä meillä ole ainoatakaan muumitavaraa. En edes pidä muumeista. Ihan kauhulla odotan kun vauva kasvaa ja hänelle pitää niitä sitten ostaa ja viedä muumimaailmaan :D. Vähän kauhua liioitellen, mutta kuitenkin..

Yhteistyössä