Ostin lapselle vaatteita 400e edestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poikia3";26978435]Mun teinini haluaa pukeutua aika neutraalisti, mitkään ylilyönnit eivät kelpaa. Hummel kelpaa kyllä, kun vaate on muuten perussiisti. Mutta esim. lenkkareina on ollut esim yli 100 euron Merrellit -> alesta 30 euroa. Ja esim. kirppislöytönä löytyy Timberlandin huppari. Adidasta tuolla teinillä on paljon.

Mutta oikeasti, laadukkaita merkkituotteita saa alesta melkoisen paljon normaalihintaa edullisemmin.[/QUOTE]

Mistä lähtien Hummel ja Adidas on ollut "merkkituotteita", mun mielestä ne on ihan perus urheiluvaatteita. Mun 4v tyttö jopa tunnistaa DC merkin ja on pyytänyt viimeisen vuoden verran DC:n kenkiä.

[QUOTE="joku";26979056]Mistä lähtien Hummel ja Adidas on ollut "merkkituotteita", mun mielestä ne on ihan perus urheiluvaatteita. Mun 4v tyttö jopa tunnistaa DC merkin ja on pyytänyt viimeisen vuoden verran DC:n kenkiä.[/QUOTE]

Siinäpä sinulla sitten ylpeyden aihe. Kersa tunnistaa merkkejä ja kerjää niitä. Oukkei....

Kiva lukea kommentteja ja todeta, että pikku rahallahan sitä vielä pärjää teini-ikään asti :)

Kyllä mun mielestä Adidas, Puma yms. on merkkivaatteita. Joskus Intersportissa kauhistellut niiden hintoja, enkä ikimaailmassa raaskisi itselle ostaa. Tai jos ostaisin, niin olettaisin vaatteen kyllä kestävän vuosikausia.

[QUOTE="Milli";26973229]
Onks teidän pienillä koululaisilla tullut ilmi kiusaamista vaatteista tms.?[/QUOTE]

Ei mun käsittääkseni. Muutama tyyppi koulussa on tosin sellainen että ne tietää trendit. Meidän lapselta on esim. katsottu lippis feikiksi (käynyt edes tälläinen mielessä kun kävin sille hakemassa lippiksen Lindeksiltä) ja Angry Birds -paita aidoksi.

Itse lähden aina siitä, että jokaista vaatetta pitää olla vähintään se 7kpl. Eli ihan kaikkia vähintään tuo määrä. Joka päivälle uudet puhtaat. Eli: 7kpl farkkuja, 7kpl gollegehousuja, 7kpl trikoopaitoja (pitkähihaisia), 7kpl T-paitoja....tähän malliin siis.

[QUOTE="Milli";26973229]Ei voi kuin todeta, että hupsista...lähtiköhän mopo käsistä.

Tyttäreni aloitti ekan luokan. Kesän aikana siivosin vaatekaapin kahteen kertaan. Joo, ekalla kerralla en vaan raaskinut heittää pieniä, kulahtaneita, pikkutyttöjen vaatteita pois / kierrätykseen... Lopulta ei montaa vaatekappaletta jäänyt, joten päätin ostaa "kerralla" vaatekaapin ajantasalle.
Pakko myöntää, että oli aivan mahtavaa shoppailla tyytölle vaatteita. Valehtelematta voin sanoa, etten aikaisemmin ole hänelle mitään juuri ostanut vaan aina ollaan saatu sukulaisilta vanhoja / uusia vaatteita lahjaksi ja muutenkin...

Tyttö oli aivan riemuissaan uusista vaatteistaan. Hän ei juuri ole välittänyt mitä päälleen laittaa, eli veljenkin vanhat McQueen paidat yms. ovat kelvanneet.
Jotenkin mua alkoi pelottaan sekin, että koulussa kiusataan jos on "luuserivaatteet" päällä...

Onks teidän pienillä koululaisilla tullut ilmi kiusaamista vaatteista tms.?[/QUOTE]

No jos koko vaatevaraston pistit lähes uusiksi niin eihän toi 400euroa ole kuin pikkusumma. Johan kunnon ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin menee pitkälle toista sataa euroa. Riippuu tietenkin jos oot ostanut kaikki vaatteet jostain HM:stä, cittarista ym niin sit oot saanut luultavasti aikamoisen läjän vaatetta tohon hintaan.
Meillä pelkästään eskari-pojan takki, ulkoiluhousut ja kengät makso muistaakseni päälle 200euroa.

[QUOTE="joku";26978981]Kannattaa vilkaista union fiven netikauppaa siellä on tälläkin hetkellä DC huppareita 40-50€ ja T-paitoja 20€, ja löytyy muitakin merkkejä kun DC.[/QUOTE]

Noi taitaa olla lasten kokojen hintoja? Meillä kun pojalla on pituutta jo 178 cm, niin ei ihan laste´n kooto enää mene :)

Joo. Kirjoittelin eilen että olin ostanut 5 housut tuolle mein pimulle. Tänään katsoin toisisa farkkuleggareita pesun jälkeen ja totesin että siinä kohtaa mistä takatasku ommeltu kiinni on reikä. Nää oli Lindexiltä ostettu. Sit ostin KappAhlista yökkärimekon eilen myös ja siinä purkautuu jo helma pesun jälkeen. Tän siitä saa kun ei osta laatua. Ei kiitos meille enä näitä.

Tähän asti oon ostanu lähes kaiken kirpulta tai saanu tuttavilta. Niistä ainakin tietää että kestää, kun on edellisenkin käyttäjän kestäny. Näissä on muuten paljon H&M:ltä. Onko nyt sitten niin että näistä halpalumpuista laadukkaimmat tuleee sitten H&M:ltä? Muilla mielipiteitä/kokemuksia?

[QUOTE="Milli";26980248]Kiva lukea kommentteja ja todeta, että pikku rahallahan sitä vielä pärjää teini-ikään asti :)

Kyllä mun mielestä Adidas, Puma yms. on merkkivaatteita. Joskus Intersportissa kauhistellut niiden hintoja, enkä ikimaailmassa raaskisi itselle ostaa. Tai jos ostaisin, niin olettaisin vaatteen kyllä kestävän vuosikausia.[/QUOTE]

Kyllä Adidas, Puma, Nike jne. jne. on merkkivaatteita, ne ovat urheilumerkkivaatteita. Ja kun katsoo teinipoikien pukeutumista, osa suosii pelkästään näitä urheilumerkkejä.

Merkkituotteen voi mieltää myös siitä, että se merkki on suojattu, kuten noilla urheilumerkeillä on. Esim. adidas on viivojensa kanssa niin tarkka, että riitaa on ollut, jos joku on yrittänyt laittaa vaatteeseen esim. 4 viivaa, on liian lähellä Adidaksen merkkiä.

Hummelkin on merkkituote, halvempi sellainen, mutta ihan hyvä tuote, jota meille joskus ostetaan. Kaupoissa ei mielestäni nyt ole mitenkään hirmuisen suuret valikoimat syystakkeja, eikä pojan silmää miellyttäviä meinannut löytyä lainkaan. Tuolla esikoisella kun mittaa on 176-senttiä, niin saa katsella aikuisten malleja, ja hänen silmäänsä tarjolla olleet takit olivat jotenkin ukkomaisia. Pääasia, että joku takki löytyi.

Hassua sinänsä, että kun jonkun merkin mainitsee, siihen takerrutaan, ikään kuin pojan vaatekaapissa ei mitään muuta olisikaan.

Oma teinipoikani on siinäkin hankala, ettei tämä millään suostuisi lähtemään ostamaan vaatteita, vaikka vanhat olisivat pieniä / rikki, ei siltikään lähtisi. Ja kaupasta on myös hirmuinen kiire ulos. Samaan aikaan on tosi tarkka omasta 'tyylistään', siis siitä mitä päälleen laittaa. Eli jotkut vaatteet ovat sitten jatkuvasti päällä.

Joo. Kirjoittelin eilen että olin ostanut 5 housut tuolle mein pimulle. Tänään katsoin toisisa farkkuleggareita pesun jälkeen ja totesin että siinä kohtaa mistä takatasku ommeltu kiinni on reikä. Nää oli Lindexiltä ostettu. Sit ostin KappAhlista yökkärimekon eilen myös ja siinä purkautuu jo helma pesun jälkeen. Tän siitä saa kun ei osta laatua. Ei kiitos meille enä näitä.

Tähän asti oon ostanu lähes kaiken kirpulta tai saanu tuttavilta. Niistä ainakin tietää että kestää, kun on edellisenkin käyttäjän kestäny. Näissä on muuten paljon H&M:ltä. Onko nyt sitten niin että näistä halpalumpuista laadukkaimmat tuleee sitten H&M:ltä? Muilla mielipiteitä/kokemuksia?

No ei Lindex ja KappAhl nyt erityisesti laatua ole. Mutta jos vaate ekassa pesussa menee rikki - niin kyllä veisin takaisin kauppaan.

Itse lähden aina siitä, että jokaista vaatetta pitää olla vähintään se 7kpl. Eli ihan kaikkia vähintään tuo määrä. Joka päivälle uudet puhtaat. Eli: 7kpl farkkuja, 7kpl gollegehousuja, 7kpl trikoopaitoja (pitkähihaisia), 7kpl T-paitoja....tähän malliin siis.

Hirmuista liiottelua kyllä, meillä löytyy jokaiselta parit kolmet farkut tms. pitkät housut esim. sammarit. Myöskään pitkähihaisia paitoja, ei varmasti löydy 7 kappaletta. Ei ne mahtuis meillä mihinkään kaappeihin. T-paitoja on varmaan enemmänkin kuin 7 kappaletta. Gollehousuja on useampi pari, ei varmaan kuitenkaan 7 kappeletta.

[QUOTE="tiina";26980491]No jos koko vaatevaraston pistit lähes uusiksi niin eihän toi 400euroa ole kuin pikkusumma. Johan kunnon ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin menee pitkälle toista sataa euroa. Riippuu tietenkin jos oot ostanut kaikki vaatteet jostain HM:stä, cittarista ym niin sit oot saanut luultavasti aikamoisen läjän vaatetta tohon hintaan.
Meillä pelkästään eskari-pojan takki, ulkoiluhousut ja kengät makso muistaakseni päälle 200euroa.[/QUOTE]

Rahaa noihin voi upota tai sitten ei. Meillä 4-luokkalainen sai uuden takin kesällä alesta 50 euroa, ulkohousut elokuussa loppualesta 9 euroa. Takki on Reiman, housut JesperJuniorin joku halvempi, kuitenkin vedenpitävä malli. Adidaksen-lenkkarit on ostettu keväällä 40 eurolla. Siis tuo satsi 100 euroa. Tokaluokkalaiselle meni vanha takki, ulkohousut peri veljeltään ja lenkkarit oli ostettu jo syksyllä alesta 10:llä eurolla. Noiden lenkkareiden kanssa kävi kyllä hillitön mäihä, sen myönnän.

Hei! Myönnän itsekin tykkääväni ostella vaatteita, erityisesti tyttärelleni, jolla on jo pitkään ollut mielipide, mitä päälleen laittaa.....hänen kanssaan on kiva joskus shoppailla, nautittan siitä molemmat:) Toinen tytön pikkuveli on 3v ja toinen autisti, joten he eivät (varsinkaan tuo autisti) välitä samalla tavalla, mitä heillä päällään....eli heille ostelen hyvälaatuisia ja käytännöllisiä vaatteita. Heille löytyy joskus kirpparilta tosi hyviä vaatteita ja saan paljon heille vaatteita.

Varmasti tyttösi oli iloinen vaatteistaan:)

Yhteistyössä