Ostin lapselle vaatteita 400e edestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on jo lapsille tulevan talven topat ostettuna -50 ja -60% aleista eikä tarvii ensilumien tullessa tänne kirjoitella että kun on vaatteet vielä kaupassa taikka kauhistella niiden hintoja.

Joo, pienellä vaivalla saa alesta kivat topat. Tosin jos on nirso, pitää ottaa vähän pienemmällä prosentilla. Nyt tuntuu että -30% on valikoimaa vielä, mutta -50% on jo kivat menneet. Itse tutkin tarkkaan valikoiman näin kesäisin, valkkaan suosikit ja olen kärppänä joulukuussa painamassa "tilaa" nappia, kun alet pyörähtää käyntiin.

Viime talvena ei ollut ihan kamalasti kivoja. En saanut alesta POP:n värikkäillä vetskareilla olevaa takkia enkä farkkukuosista toppatakkia. Sain kyllä kahta kokoa farkkutoppahousuja toivelistan mukaisesti. Loput takit ja housut oli kuitenkin lapselle (ja äidille) mieleisiä kaikesta huolimatta.

Aikaisempana vuonna on joku malli toivelistalta myös jäänyt saamatta, mutta listan muut ovat löytyneet - jostain. Eli kyllä alesta saa ellei ole ihan nirso. Jos on todella avoin vaihtoehdoille, löytää ne vieläkin halvemmalla.

[QUOTE="poikia3";26973572]Olet käyttänyt kyllä paljon rahaa. Esim. meillä pojan farkut maksoivat 20 euroa, Stockan hulluilta päiviltä, ja ihan merkkifarkut olivat. Syystakki ostettiin nyt, ja siihen meni 30 euroa oli alessa, ja Hummelin takki. Lenkkarit ostettu keväällä 40 euroa. T-paidat hankittiin kesän alesta n. 10 euroa kappale. Ja hupparitkin hankin aina alesta, kallein on maksanut varmaan 25 euroa.

Mun kundi ei enää onneksi hirmuisesti kasva, on 176 senttinen ja kasvu hidastunut huimasti, silti edes huiman kasvun aikaan ei mennyt noin paljon rahaa vaatteisiin, eikä olisi kannattanutkaan laittaa, koska esim. farkut olivat muutamassa kuukaudessa lyhyet.[/QUOTE]

Kaikki on niin makuasioita.
Kuka satsaa mihinkin, meillä kestäviin vaatteisiin.
(Ja kyllä tuo teini merkkejäkin katsoo...)

Ei mun korvaan 400 kuulosta pahalle ollenkaan. Omien lasten vaatekaapin arvoa en uskalla edes miettiä. Se ei tunnu samalla tavalla kun ei osta kaikkea kerralla mutta ihan varmasti on lasten vaatteissa aika läjä rahaa kiinni. Siitäkin huolimatta että iso osa on ostettu kirpparilta ja alesta.

Ei mun korvaan 400 kuulosta pahalle ollenkaan. Omien lasten vaatekaapin arvoa en uskalla edes miettiä. Se ei tunnu samalla tavalla kun ei osta kaikkea kerralla mutta ihan varmasti on lasten vaatteissa aika läjä rahaa kiinni. Siitäkin huolimatta että iso osa on ostettu kirpparilta ja alesta.

Sama täällä, aika läjä rahaa kiinni hieman alle 3v tyttären vaatteissa;) N evaan on kalliita, etenkin ulkovaatteet ja kengät. Kengät helposti 80e ja monet pitää ostaa vuodessa. Toppavaatteet helposti 200e eikä nekään pitkään mene.... noh, ostan parhaani mukaan alesta ja myyn kaiken huutiksessa sitten eteenpäin:)

Mun mielestä taas on järjen köyhyyttä ajoittaa KAIKKI vaatehankinnat juuri koulujen alkuun koska silloin kaikki on normaalihintaista. Paljon järkevämpää on ajoittaa vaatteiden ostaminen juhannuksen ja joulun jälkeisiin alennusmyynteihin. Siinä saattaa säästää jopa useita satasia, ainakin jos pitää monelle lapselle ostaa.

Mä en jaksa kierrellä aleissa enkä koskaan osta vaatetta varastoon, vaan kaiken pitää olla käyttö kokoista heti -tai lähtevät kiertoon.
Mä ostan yleensä just kerralla paljon. Ja silloin kerta ostospäivän hintakin on ...no paljon. Mutta ajattelen myös niin, että se kaupoissa kiertely (josta en erityisemmin nauti) on aikaa vievää ja aika on myös rahaa... Mutta jokainen tyylillään. :)

Mä en jaksa kierrellä aleissa enkä koskaan osta vaatetta varastoon, vaan kaiken pitää olla käyttö kokoista heti -tai lähtevät kiertoon.
Mä ostan yleensä just kerralla paljon. Ja silloin kerta ostospäivän hintakin on ...no paljon. Mutta ajattelen myös niin, että se kaupoissa kiertely (josta en erityisemmin nauti) on aikaa vievää ja aika on myös rahaa... Mutta jokainen tyylillään. :)
En minä livekaupassa käy juurikaan. Paremmin ne ovat esillä netissä ja helppo tilata ja vertailla hintoja (siis alehintoja)

Onnea tyttäresi teini-ikään, jos jo nyt opetat hänet tuollaiseen.

nii millaseen? ai et vaatteita on mitä päälle laittaa?

Musta vaatekaapin likimain kokonaan uusiminen 400e:lla ei ole paljoa.

Kyllä lapsella täytyy olla vaatetta mitä päälle laittaa. Kasvava laps maksaa.

Enemmän mä ihmettelen niitä jotka ostaa lapselle 3 paitaa ja 2 housut ja sit sanoo et " noilla nyt sit pärjää kyllä koko vuoden"

Mullakin on 9v. tytär ja hänellä on ihan tavallista lasten vaatetta (esim. H&M, Ellos...) ja kirppikseltä yks sukulainen (e-suomessa asuu) on löytänyt ihan melkeinpä uutta hänelle, kuten Legon farkkutakin ja merkittömiäkin hyväkunt. vaatteita. :)
Nyt kun koulu alkoi niin ei paljon tarvinnut ostaa, kun oli ihan hyviä vaatteita (käyttämättömiä tai vähän käytettyjä) kaapissa, joilla nyt pääsee alkuun.
Uusi syksytakki (softshel) ja housutkin ovat kaapissa odottamassa, nyt alku syksystä pärjää vanhoillakin, kun sateet alkoi.

Mä ostan kolmelle koululaiselle suurimman osan vaatteita alesta. Merkkivaatteitakin löytyy hyvin alennusmyynneistä. Esim. joulun jälkeen ostin pojille 70 euron skeittikenkiä kolme paria 19 eurolla. Aivan huima säästö ja talvivaatteet ostan kanssa alesta seuraavaa kautta varten. Pari kertaa vuodessa menee paljon rahaa vaatteisiin, mutta muuten ei juurikaan.

mä ostan likalle silloin tällöin. Nytkin kävin töistä hakemassa 2 mekkoa ja 3 toppia. saa nähä lähteekö mekot takas:D

Mut ei mulla olis varaa kerralla laittaa useita satoja vaikka koko vuoden vaatteisiin ei varmaa toi 400e riitä, enkä mä edes osta "merkkiä" koska oon töis ruotsalaises vaatefirmas:D

Pisti vaan mietityttämään tämän ketjun myötä, että mikä on sopiva määrä vaatetta kenenkin mielestä?

Itse ostin tänään tytölle viidet housut. Kolmet kollarit/velourit ja kahdet farkkulegginsit (punaiset ja siniset). Tämän lisäksi kaapista löytyy sukkiksia, farkkuja x 2, sammarit ja kollarit x2. Tuumailin että pärjääkös tuolla määrällä housuja nyt sitten talven yli? Meillä tyttö kylläkin alle kouluiän.

[QUOTE="hmmm";26976117]Pisti vaan mietityttämään tämän ketjun myötä, että mikä on sopiva määrä vaatetta kenenkin mielestä?

Itse ostin tänään tytölle viidet housut. Kolmet kollarit/velourit ja kahdet farkkulegginsit (punaiset ja siniset). Tämän lisäksi kaapista löytyy sukkiksia, farkkuja x 2, sammarit ja kollarit x2. Tuumailin että pärjääkös tuolla määrällä housuja nyt sitten talven yli? Meillä tyttö kylläkin alle kouluiän.[/QUOTE]

Kyllä tuolla housumäärällä luulisi pärjäävän hyvin. Meillä ainakin likastuu enemmän yläosia kuin alaosia. Meillä vaan tytöt ei juurikaan tykkää käyttää normi housuja vaan käyttävät mielellään leggareita ja niiden parina tunikaa/mekkoa.

Itse möin käytettyjä lastenvaatteita reilulla 500 eurolla ja ajattelin viikonloppuna käydä tyttöjen kanssa shoppailukierroksella etsimässä HM:n ja Lindexin helmet ainakin mukaan.

Kuulostaa hyvältä. Noilla vaatteilla tyttö pärjääkin varmasti pitkään. Mun mielestä 400 ei ole paljon, vaikka tietysti tuntuu siltä, kun sen kerralla käyttää.

[QUOTE="kolmen äiti";26974484]Kaikki on niin makuasioita.
Kuka satsaa mihinkin, meillä kestäviin vaatteisiin.
(Ja kyllä tuo teini merkkejäkin katsoo...)[/QUOTE]

Luuletko, etten minä kolmen lapsen äitinä katso myös laatua? Minulla aika iso osa vaatteista on kiertänyt nyt 7-vuotiaalle kuopukselle. Eli uskoisin kyllä tietäväni mikä on laatua, ja mikä myös kestää aikaa!

Ja vielä noita kolmella lapsella käytettyjä, osa jopa kirppikseltä alunperin hankittuja vaatteita menee edelleen kierrätykseen joko sukulaisille tai kirppikselle.

Ja todellakin teinit katsovat myös merkkejä!

Tyttö on varmaan onnellinen =) Oikein spesiaalia aloittaa koulutie, kun vaatekaapin sisältökin on ihka uusi, mukavaa! Toivotathan ap iloista koulunalkua lapsellesi :flower:

(Itse laskeskelen tässä, että kuinka hirmuisen paljon ihania kankaita saisikaan tuolla rahalla ja vois ommella tytölle kaikkea kivaa :D)

400e saa aika määrän, ja tuon ikäinen ei kasva ihan niin nopeasti enää. joten jos ei vaikka puoleen vuoteen osta mitään vaatteita, niin ihan normi summahan se on? äkkiseltään jos miettiin niin halvimmat pitkähihaiset paidat on 9,9e leggarit saman verran, farkut varmaan 15e --> alusvaatteet, sukat, jos käyttää hametta, mekkoja.

viikossa jos on:
5 paitaa, 50e
5 leggarit, 50e
7 paria sukkia, 10e
alusvaatteista en tiedä maksaa, laitetaan 15e
mekko 15e
farkut 15e
huppari 15e
tpaidat 7e

ja kukaan lapsi ei pärjää näin vähällä määrällä..

[QUOTE="poikia3";26976464]Luuletko, etten minä kolmen lapsen äitinä katso myös laatua? Minulla aika iso osa vaatteista on kiertänyt nyt 7-vuotiaalle kuopukselle. Eli uskoisin kyllä tietäväni mikä on laatua, ja mikä myös kestää aikaa!

Ja vielä noita kolmella lapsella käytettyjä, osa jopa kirppikseltä alunperin hankittuja vaatteita menee edelleen kierrätykseen joko sukulaisille tai kirppikselle.

Ja todellakin teinit katsovat myös merkkejä![/QUOTE]

No eivät tarkkaan, jos Hummel kelpaa, mutta sehän on teidän onni :)

nii millaseen? ai et vaatteita on mitä päälle laittaa?

Musta vaatekaapin likimain kokonaan uusiminen 400e:lla ei ole paljoa.

Kyllä lapsella täytyy olla vaatetta mitä päälle laittaa. Kasvava laps maksaa.

Enemmän mä ihmettelen niitä jotka ostaa lapselle 3 paitaa ja 2 housut ja sit sanoo et " noilla nyt sit pärjää kyllä koko vuoden"

No meidän teinipoika on kyllä just tuollainen, joka valitsee itselleen kolme hupparia ja kahdet farkut ja pärjää niillä sitten vuoden (jos mahtuvat). Mutta ne sitten maksoivatkin sen 500 euroa..

Mut kun meillä lapsi tykkää (ekalla) pukeutua vielä ihan siihen mitä sille illalla laitan aamua varten odottamaan. Ei sillain mitään lapsellista, mutta värikästä on, raitaa ja pallopaitaakin. Raidallista trikoopipoa ja tarralenkkarit. Mietin just, koska aletaan kiusaamaan kun ei kulje merkkihupparissa ja pillifarkuissa.
Talvitakkikin viime vuodelta on merkkiä reima, ei mikään sen kummempi.
Ja entäs talvirukkaset? Pitääkö olla jo sormikasta?

[QUOTE="kolmen äiti";26978368]No eivät tarkkaan, jos Hummel kelpaa, mutta sehän on teidän onni :)[/QUOTE]

Mun teinini haluaa pukeutua aika neutraalisti, mitkään ylilyönnit eivät kelpaa. Hummel kelpaa kyllä, kun vaate on muuten perussiisti. Mutta esim. lenkkareina on ollut esim yli 100 euron Merrellit -> alesta 30 euroa. Ja esim. kirppislöytönä löytyy Timberlandin huppari. Adidasta tuolla teinillä on paljon.

Mutta oikeasti, laadukkaita merkkituotteita saa alesta melkoisen paljon normaalihintaa edullisemmin.

[QUOTE="vieras";26978382]No meidän teinipoika on kyllä just tuollainen, joka valitsee itselleen kolme hupparia ja kahdet farkut ja pärjää niillä sitten vuoden (jos mahtuvat). Mutta ne sitten maksoivatkin sen 500 euroa..[/QUOTE]

Mun teinillä on esim. tasan 2 lempparihupparia, ne ovat vuorotellen päällä, ja jos ovat molemmat yhtä aikaa pesussa, niin sitten kelpaa jokin muukin.

[QUOTE="poikia3";26978435]Mun teinini haluaa pukeutua aika neutraalisti, mitkään ylilyönnit eivät kelpaa. Hummel kelpaa kyllä, kun vaate on muuten perussiisti. Mutta esim. lenkkareina on ollut esim yli 100 euron Merrellit -> alesta 30 euroa. Ja esim. kirppislöytönä löytyy Timberlandin huppari. Adidasta tuolla teinillä on paljon.

Mutta oikeasti, laadukkaita merkkituotteita saa alesta melkoisen paljon normaalihintaa edullisemmin.[/QUOTE]

No meidän poika tykkää DC:stä, Foxista, Elementistä, Ed Hardysta jne.. noita huppareita harvemmin alesta löytyy.

400e saa aika määrän, ja tuon ikäinen ei kasva ihan niin nopeasti enää. joten jos ei vaikka puoleen vuoteen osta mitään vaatteita, niin ihan normi summahan se on? äkkiseltään jos miettiin niin halvimmat pitkähihaiset paidat on 9,9e leggarit saman verran, farkut varmaan 15e --> alusvaatteet, sukat, jos käyttää hametta, mekkoja.

viikossa jos on:
5 paitaa, 50e
5 leggarit, 50e
7 paria sukkia, 10e
alusvaatteista en tiedä maksaa, laitetaan 15e
mekko 15e
farkut 15e
huppari 15e
tpaidat 7e

ja kukaan lapsi ei pärjää näin vähällä määrällä..

Miksi aina pitää ostaa kaikista halvin vaihtoehto. Mitäs jos vaikka joskus ostettaisiin suomalainen paita, eurooppalaiset kalsarit, kuin aina niitä kiinalaisia halpiksia? * kohta ei ole enää suomalaisilla rahaa ostaa edes kiinalaista tavaraa...*

[QUOTE="kolmen äiti";26978539]No meidän poika tykkää DC:stä, Foxista, Elementistä, Ed Hardysta jne.. noita huppareita harvemmin alesta löytyy.[/QUOTE]

Kannattaa vilkaista union fiven netikauppaa siellä on tälläkin hetkellä DC huppareita 40-50€ ja T-paitoja 20€, ja löytyy muitakin merkkejä kun DC.

Yhteistyössä