Mulla on jo lapsille tulevan talven topat ostettuna -50 ja -60% aleista eikä tarvii ensilumien tullessa tänne kirjoitella että kun on vaatteet vielä kaupassa taikka kauhistella niiden hintoja.
Joo, pienellä vaivalla saa alesta kivat topat. Tosin jos on nirso, pitää ottaa vähän pienemmällä prosentilla. Nyt tuntuu että -30% on valikoimaa vielä, mutta -50% on jo kivat menneet. Itse tutkin tarkkaan valikoiman näin kesäisin, valkkaan suosikit ja olen kärppänä joulukuussa painamassa "tilaa" nappia, kun alet pyörähtää käyntiin.
Viime talvena ei ollut ihan kamalasti kivoja. En saanut alesta POP:n värikkäillä vetskareilla olevaa takkia enkä farkkukuosista toppatakkia. Sain kyllä kahta kokoa farkkutoppahousuja toivelistan mukaisesti. Loput takit ja housut oli kuitenkin lapselle (ja äidille) mieleisiä kaikesta huolimatta.
Aikaisempana vuonna on joku malli toivelistalta myös jäänyt saamatta, mutta listan muut ovat löytyneet - jostain. Eli kyllä alesta saa ellei ole ihan nirso. Jos on todella avoin vaihtoehdoille, löytää ne vieläkin halvemmalla.