Olenkohan syöksysynnyttäjä? pelottaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana rv36+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";22482454]Tätä mä en ymmärrä et esim sä sait pienen vauvan ja repesit pahasti ja itse selvisin kahdella tikillä yli nelikilosesta. :O Voinkohan mä revetä myös pahasti seuraavassa synnytyksessä?![/QUOTE]

Eihän se siitä vauva koosta katsos riipu et kuka repee ja kuka ei.
Ku on kyse todellisesta syöksysynnytyksestä,niin pienikin vauva voi saada ikävää jälkeä aikaan.
Ja sekin vaikuttaa onko vauvalla esim. käsi poskella

[QUOTE="aapee";22485229]Ambulanssi voisi olla hyvä vaihtoehto.

Miten se meni et jos oli vihreä lapsivesi tai jotain, niin pitikö silloin mennä ambulanssilla? Entä ne muut syyt??[/QUOTE]

Jos vihreää laspivettä,niin sinne sairaalaan on aika kiire,,et juu lanssi on sillon varmaan oikea kulkuväline.
Tai sillon jos vauva ei ole kiinnittynyt,napanuora voi luiskahtaa "ulos".

Synnytyksesi ei ole ollut syöksy,vaikka nopea onki ollu ensikertalaiseksi.

Kuinka vihreää se lapsivesi sitten on? Tummaa, vaaleeta? Erottaako selvästi? Miksi se on vihreää,jos on??

[QUOTE="vieras";22487836]Jos vihreää laspivettä,niin sinne sairaalaan on aika kiire,,et juu lanssi on sillon varmaan oikea kulkuväline.
Tai sillon jos vauva ei ole kiinnittynyt,napanuora voi luiskahtaa "ulos".

Synnytyksesi ei ole ollut syöksy,vaikka nopea onki ollu ensikertalaiseksi.[/QUOTE]

[QUOTE="aapee";22487866]Kuinka vihreää se lapsivesi sitten on? Tummaa, vaaleeta? Erottaako selvästi? Miksi se on vihreää,jos on??[/QUOTE]

Se on vihreää silloin kun se ei ole kirkasta. Kyllä sen vihreyden erottaa. Lapsella voi olla jokin hätänä.

vesi on vihreää kun lapsi on kakannut siihen, näin minä olen ymmärtänyt. Itselläni oli vaalean vihertävää mutta ei ollut mitään paniikkia sen takia. Esikoisesta siis tämä kun vedet meni kotona, niin kyllä sen värin huomasi. Normaalisti kai väritöntä tai vaaleanpunertavaa. Sitä en tiedä miksi joillakin on ollut ihan puuromaista ja vihreää lapsivettä, sitä en osaa edes kuvitella..

Kiitos kovasti vastauksista!

Vielä kysyisin että mistä tietää että vauva on kiinnittynyt? Voiko sen tuntea itse? Kun neuvolassa sitä ei ole kertaakaan tutkittu... Myös vauvan asentokin oli mysteeri nla terkalle reilu viikko sitten. Onneksi alkuviikosta se lääkäri. :)

[QUOTE="aapee";22487866]Kuinka vihreää se lapsivesi sitten on? Tummaa, vaaleeta? Erottaako selvästi? Miksi se on vihreää,jos on??[/QUOTE]

Johtuu siitä et lapsi on kakkannut veteen,ja se sit taas johtuu siis et vauva ois ahdingossa.Näin olen käsittänyt.

Normaalistihan se on kirkasta/vaaleanpunertavaa.Kyllä sen vihreyden huomaa,ja sanottaisko et YLEENSÄ se kuitenkin on ihan sitä mitä pitääkin.

Kyllä se sit neuvolasta sanotaan ku vauva on kiinnittynyt.Ei kiirettä tuonkaan suhteen:)

Hei aapee,

Mun synnytykset on ollu 6h, 4h ja viimeinen alle tunti. Meillä on kanssa matkaa laitokselle puoli tuntia, viimes tuli kanssa kiire :)

Luulen että nuot selkäkivut toimii merkkinä kiinnittymisestä. Lisäksi maha "humpsahtaa" alas. Ihan näkyvästi - sen kyllä sivuprofiilista huomaa!

Kyllä nuot etukäteis supistelut ja jomotukset viittaa nopeaan synnytykseen, sovi hyvä amma, jotta joutaa sekunnissa paikalle kun alkaa siltä tuntumaan.

Olen itekkin neljättä haaveillut ja miettinyt jottako sitä täytyy ambulanssi suosiolla tilata kun lähtö tulee. Saapahan synnyttäää ainakin jonkinlaiseen sänkyyn... :whistle:

Olen miettinykin kotisynnytystä. Siis tällaisessa tilanteessa (koskaan mitään ongelmia tai kipulääkkeitä) tuntuis kyllä helpoimmalta vaihtoehdolta...

Kerrohan mitä lekuri tuumasi! Tsemiä!=)

Yhteistyössä