[QUOTE="vieras";24466179]Mullekin tuli mieleen näistä jutuista, että onkohan kyseessä joku pikkupaikkakunta, jonka kovikset pitävät piiriään vielä 30-vuotiaina? Ei normaalia käytöstä ainakaan mun mittapuun mukaan.[/QUOTE]
Kyllä ne 30 -kymppiset kaupunkilaiset osaavat. Mieheni kaverit ovat ns. hyväosaisia helsinkiläisiä, jotka ovat tunteneet toisensa pienestä pitäen. Meillä oli tuparit joihin oli sitten kutsuttu myös minun vanhoja kavereitani (maalaisia). Koska mun kaverit asuu ympäri Suomea, oli lopputulos se, että miehen kavereita oli about 20 ja minun kavereitani muutama. Miehen kaverit linnottautuivat saman tien pieneen piiriin sohvaryhmän ympärille ja siihen ei todellakaan vaikuttanut olevan kellään asiaa. Minä yritin epätoivoisesti viihdyttää muutamaa piirin ulkopuolelle jäävää omaa kaveriani (he eivät tunteneet myöskään toisaan) samalla, kun huolehdin kattauksista, tarjoiluista, jne. Kävin myös vähän väliä miehelleni sanomassa, että huomioi niitä, jotka eivät heidän "piiriinsä" mahtuneet. Mies teki parhaansa, mutta noloa oli.
Loppuillasta, kun vapauduin enimmistä tarjoiluista, otin lisätuoleja käsiini ja menin sen hieman" tönimään" sitä "suljettua piiriä", että sain mahtumaan siihen itseni ja pari jäljellä olevaa omaa kaveriani. Sitten istuin siinä ja pidin huolta, että joka keskustelussa myös ne ns. maalaiset huomioitiin.
Myöhemmin pyysin kavereiltani anteeksi miehen kaverien käytöstä. Emäntänä tein mielestäni parhaani, mutta rajallisen ajan takia sain kaikki ihmiset viihtymään vasta, kun pystyin 100% istumaan ja "vahtimaan" ihmisten seurustelua. Ei meillä kukaan törkeyksiä toisille puhunut (siinä vaiheessa törkeyksien puhuja olisi lähtenyt samantien ulos), mutta kyllä toiselle saa epämukavan olon ihan puhtaasti hymyilemällä ja kääntämällä selän...