Olenko vain herkkis vai kohdeltiinko mua tylysti?

• Viestiketjun aloittaja hörhis
  • Ensimmäinen viesti
Itsekin maalla ennen asunut
Kammottavan moukkamaisia ihmisiä sitä maa päällä kantaakin. Hävettää heidän puolestaan!

Tuo on pikkupaikkakunnan ominaisuus, että kaikki tietävät toisensa ja kaikilla on joku mielipide toisesta, vaikka ei oltaisi ikinä edes keskusteltu.

Itse en asuisi päivääkään enää pikkupaikkakunnalla. Muuta johonkin suurempaan kaupunkiin, jossa kaikki on helppo aloittaa alusta. Pikkupaikkakunnalla tulee nimittäin aina olemaan samanlaista.

Todella ala-arvoista käytöstä, tapaa jatkossa sitä kaveria ihan vaan kahdestaan ja älä anna tän tapauksen tehdä MINKÄÄNLAISTA kynnystä siihen uskallatko mennä johonkin muuhun porukkaan mukaan, koska mä en jaksa uskoa että tollasta tyyppiä/porukkaa voi toista ollakaan!

niooh
Kun alotiin opiskeluni, yksi opiskelukaveri kutsui luokkalaisiaan heidän tupareihin. Nämä olivat ns. kauniiden ihmisten tuparit ja minä, joka olin tulloin vielä ulkoiselta habitukseltani maalta muuttanut, sain kyllä niin ilkeitä kommentteja, että lähdin itkien kotiini.

"vieras"
Itse asun opiskelujen ja töiden myötä täysin uudella pienehköllä paikakkunnalla. Ihan mukavia uusia tuttavuuksia on löytynyt.

Osa näyttää asuneen tällä samalla paikakkunnalla koko ikänsä ja tuntevat toisensa jo useamman vuosikymmenen takaa. Useammankin kerran on käynyt joidenkin kohdalla mielessä, että onkohan tässäkin yläasteen koulukiusaaja, jolla oli oma hovinsa... lähempi tutustuminen ei innosta.

"huokaus"
Mikä ihmisiä oikein vaivaa :( Miks niin moni saa sen oman ilonsa vaan toisia satuttamalla?
Jotain on oikeesti pielessä tässä maailmassa, kun niin monella "arvot" on ihan pärssiillään :(

No jopa oli moukkamaista porukkaa. Kyllä saisi isäntä ja vieraatkin kuulla kunniansa, jos meilä joku tuollaista möläyttäisi.
Eivät tainneet tuntea käsitettä vieraanvaraisuus. Kyllä minusta, jos bileisiin tulee joku vähän ulkopuolisempi, niin pitäisi emännä ja ISÄNNÄN nähdä vaivaa sen eteen, että vieras varmasti viihtyy.
Ja aivan uskomatonta, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät noin. Jollain teinillä tuollaisen käytöksen voisi vielä käsittääkkin. Ei sillä, että huonot tavat olisivat nuorillakaan sen enenpää hyväksyttyjä.

• Tykkää
Reactions: tiuhti_
"vieras"
Ihmettelen sitä sun "kaveriasi" miksi hän pyysi sut sinne. Varmasti tiesi, että mies ja kaverit on moukkia, jotka ei sulata uusia tuttavuuksia. Hänen olisi pitänyt ainakin puolustaa sinua. Yritä löytää sivistyneempää seuraa.

no nin
Joidenkin on vaikea käyttäytyä itseään parempien seurassa. Eivät osaa olla. Nämä ovat niitä, jotka asuvat samalla paikkakunnalla kuin syntyivät ja jossa heidän vanhempansakin syntyivät. Kaikki vähänkin vieras on heille valtavan suuri uhka.

"vieras"
Ite oon joutunut myös tuollaiseen illanviettoon. Tosin illan emäntä ja isäntä olivat ihan jees, mutta olisivat kyllä voineet enemmän puolustaa minua.

Siellä oli yksi hyeena joka otti minut silmätikukseen ja muut menivät mukaan. Vaikka yhtään pienintäkään syytä ei ollut, käyttäydyin ihan asiallisesti.

Bileet oli ns. maalla ja loppujen lopuksi lähtivät omilla kyydeillään kaupunkiin baariin ja minut jättivät ulos yksin. Itse asuin kaupungissa ja tilasin taxin.

Oli koko illan sellainen epätodellinen fiilis. Yksi mies erehtyi juttelemaan minulle tuttavallisesti ja siitäkö taas sota syntyi. Ei näin hirveelle ihmiselle saa edes puhua, vaan korkeintaa sylkästä päin naamaa.

Olin aiemminkin ollut tämän kaverin luona bileissä ja silloin kaikki meni hyvin ja hauskaa oli. Silloin vaan paikalla ei ollut näitä ilkeitä ihmisiä. Tästä ei ole edes kovin monta vuotta aikaa.

"Pikkuinen Jättiläinen"
Kyllä minä uskon tämän todeksi, tuommosia moukkia löytyy ihan aikuisistakin. Itsellä on kokemusta vain teiniajoilta yksistä bileistä, joissa kuulin pariin kertaan tuon että mitä tuo täällä tekee (olin ystävystynyt juuri sellaisen henkilön kanssa jonka kaveripiiri oli täysin eri porukkaa kuin omani) ja muistan vieläkin miten pahalle tuntui! Ei tarvinnut kauaa niissä bileissä olla..

Ap:lle lohdutukseksi, että suurin osa aikuisista on kuitenkin fiksumpia ja parempaa seuraa kuin nuo keihin nyt törmäsit.. Jos heidän käytöstään jotenkin voi siloitella niin ehkä he olivat kuvitelleet pitävänsä juhlat oman pienen kaveriporukkansa kesken, tutulla porukalla.. vaikka silti heidän käytöksensä oli kyllä tosi törkeää.

huhuh
No huhhuh olipas harvinaisen noloa porukkaa. Tiedän että jotkut jättävät muut ihmiset porukan ulkopuolelle, mutta jos 20-30vuotiaat kyselee että "miks toi on täällä" tai "kuka vittu toi on" niin on siinä porukassa kyllä jotain aika pirun pahasti vialla. Ihan naurattaa kuinka urpoa sakkia!

eräs kokemus
Muistan kun joskus parikymppisenä olin baarikierroksella yksinäni, ja törmäsin erääseen puolituttuun mieheen. Hän pyysi minut kanssaan joihinkin kotibileisiin ja minähän lähdin. Paikalle tultuani huomasin nopeasti, että ei ollut hyvä idea. Paikan naisväki oli todella nyrpeitä mua kohtaan ja joku käski painua vittuun...

No, lähdin sieltä kävelemään. Olin jokin matkaa jo kävellyt, kun bileiden emäntä juoksi minut kiinni, ja pyysi anteeksi sekä omaa että muiden käytöstä. Sanoi, että voin tulla takaisin, jos haluan. Kiitin kutsusta, mutta jatkoin matkaani takaisin baariin.

nannnu
Mä menin kerran tuttavani luo ns. grillibileisiin. Vein mukanani aika paljon grillattavaa yms, mutta itse en saanut edes syödä. Lopuksi ajattelin, että kai mä vaan voin ottaa lautasen ja ottaa ruokaa, niin mulle muutama vieras tokaisi "ei sulle oo ruokaa vtn läski lehmä" yms.. lopuksi vielä samat tyypit hoki, etten kai minä lähde baariin samassa porukassa. Ystäväni kyllä pari kertaa sanoi heille "älkää nyt viittikö". Myöhemmin otin asian puheeksi kyllä ja ystäväni oli sitä mieltä, että aikuisen ihmisen (eli minun) ei saa olla niin tosikko. Ei sen jälkeen olla kovin hyviä ystäviä enää oltu.
Tässäkään tapauksessa mun mollaamiselle ei ollut syytä, sillä minä käyttäydyin asiallisesti, eivätkä muut vieraat edes sen kummemmin tuntenut mua.
Tod. näk tätä luulee joku provoksi, mutta sitä se ei ole. Toisaalta jos joku luulee, hyvä niin. Silloin ehkä jonkun on vaikea usko kenenkään olevan noin tyly. Mua kyllä satuttaa toi tilanne edelleen, vaikka aikaa on jo muutama vuosi kulunut.

Yhteistyössä