Olenko vain herkkis vai kohdeltiinko mua tylysti?

• Viestiketjun aloittaja hörhis
  • Ensimmäinen viesti
hörhis
Mä olen aina ollut todella arka, ujo ja pitänyt itseäni muita huonompana. Huono itsetuntoni, on vaikuttanut moneen asiaan. Esim, ettei mulla juuri ole ollut koskaan sosiaalisia suhteita yms. Pidemmän aikaan olen ajatellut ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä muiden kanssa. Mulla on yksi lukioaikainen tuttava, jonka kanssa ollaan oltu satunnaisesti tekemisissä ja nyt kun he muuttivat samalla paikkakunnalle, niin ollaan usein juteltu kauankin kaupassa tms. Hän järjesti miehensä kanssa sitten tuparit, jonne mut kutsuttiin. Paikalle meni pari muutakin ihan hyvää tuttua, joten minä sitten ajattelin, että kerrankin menen johonkin. Valvoin monta yötä ja vatvoin asiaa uskallanko/pystynkö menemään. Minä sitten menin. Muthan sinne kutsuttiin. Illan emäntä olikin mua kohtaan tosi mukava ja sanoi, että tosi kiva kun olin mukana.
Noh hänen mies ei ole sen kummemmin mun tuttujani, eikä miehen kaverit ja moni naispuolinenkaan. Tämän mies kysyi heti kun astuin sisään mun kuullen naiseltaan "kuka helvet** tuo o" ja illan aikana nää ei niin tutut hoki koko ajan "mitä vitt** tuo täällä tekee" "miks toi täällä on" "mistä sä tunnnet ton"

Pahoitin todella mieleni. Siis tämä illan emäntä kyllä oli ihan kiva ja sanoi miehelleen, että "hän on Ella ja mun tuttu" yms.. mutta näiden muiden käytös loukkas mua.
Varsinkin,kun olen joutunut itseäni niin kasaamaan, että pystyin mennä paikalle. Nyt kynnys on taas entistä suurempi. Itseluottamukseni nyt ei voi alemmas pudota, joten se tuskin kolausta enään kärsi.

Noiden "mitä toi täällä tekee" hokemien lisäksi, mua kohtaa oltiin vähä muutenkin tylyjä. Joko ei noteerattu mitenkään ja mulkoiltiin ilkeästi, vaikka yritin hymyillä ja jutellakin. Mua ei laskettu esim. siihen joukkoon, jotka olisvat olleet lähdössä taksilla keskustaan, vaikka sanoin lähteväni ja pikkasen muutenkin pidettiin pilkkana.

Olen hoikka, pukeuduin mielestäni tosi hienosti, ihan nätti ja normaalin oloinen, ettei kyse ollut mistään kummajaisestakaan.

"vieras"
Hieman outoon porukkaan eksyit, käytöstapoja ei ollenkaan. Ei kai kukaan aikuinen oikeasti näin puhu ja käyttäydy?

"Tämän mies kysyi heti kun astuin sisään mun kuullen naiseltaan "kuka helvet** tuo o" ja illan aikana nää ei niin tutut hoki koko ajan "mitä vitt** tuo täällä tekee" "miks toi täällä on" "mistä sä tunnnet ton"

vieras2
No et todellakaan ole herkkis. Ja vaikka sun tuttus on mukava, niin hän on itsekin tosi toope jos antaa miehensä käyttäytyä noin! Mun mieheni ei ikinä sanoisi noin, vaan esittelisi itsensä. Vai oliko nämä jotkut 15-vuotiaiden kotibileet? Siellähän on tuollaista meininkiä.

"vieras"
Sinua kohdeltiin tosi tylysti. Todella moukkamaista porukkaa, jos illan isäntä jo sanoo noin ja vieraatkin perässä. Siis järkyttäävä. Itse ottaisin asian puheeksi tämän ystäväsi kanssa. Miksi hän ei esitellyt sinua, kun ilmeisesti kaikki muut tunsivat toisensa?

Kaura-omena
Törkeää muilta vierailta mutta ihan käsittämätöntä isännältä sanoa "kuka helvetti tuo on". On jotenkin vaikea uskoa tätä, sorry vaan. Jos tämä on totta, niin todella väärään porukkaan jouduit mukaan. Maailmassa on myös mukavia ihmisiä, jotka osaavat käyttäytyä. Toivottavasti tutustuisit sellaisiin.

ninnnin
Meidän kotipaikkakunnalla asuu yksi nuori mies, joka on ns. kylähullu. Aika erikoinen tapaus ja ulkoisesti juntti. Mukava tyyppi silti omalla tavallaan. Tuli meidän tupareihin joskus, koska asuu veljeni naapurissa ja oli mennyt yhtäkkiä heille vaan kylään, vaikka eivät olekkaan ns. kavereita. Vähän reppanana kaikki pitävät tätä tyyppiä,joten broidi ei kehdannut käskeä heti pois, vaan toi mukanaan meidän tupareihin. KUKAAN ei ollut hänelle ilkeä ja oikeastaan hän oli todella huumorintajuinen tyyppi, eikä mikään hyypiö kylähullu, vaikka persoona kylläkin.

JOTEN kyllä nyt aikuisten pitäisi osata käyttäytyä.

"vieras"
Voi vittu :(. Olen tosi pahollani sun puolesta! :hug:

Älä välitä noista kusipäistä. Ne oli törppöjä, et sinä!
Tiedän todellakin mistä puhut, kun keskustellaan sosiaalisten tilanteiden pelosta. Tuollainen käytös ei ainakaan tee tulevista illanistujaisista yhtään helpompia kenenkään muunkaan kanssa kun koko ajan joutuu varpaisillaan pelkäämään, että mitäköhän tuo ja tuo minulle möläyttää :/.
Hienoa kun otit itseäsi niskasta kiinni ja kuitenkin menit paikalle.

Jos vaan mitenkään uskallat, sano tälle naiselle asiasta. sano, että sinua loukkasi kun paikallaoloasi ällisteltiin suureen ääneen jne...

"Aloittaja"
Kyllä tämä on totta. Kyse on pienestä paikkakunnasta, joten kaikki kyllä tiesivät minut. Ikäni ja nimeni, vaikka eivät sinällään nykyään enään tunne ja tiedä missä meen ja mitä teen yms. Tuli sellainen olo, etten tosiaan ymmärtänyt mulla olevan noin huono maine edelleen sen takia, että olin yläasteella rauhallinen heppatyttö, enkä siduteini.

yh
no minä olen myös herkkis ja ujo ja olisin tuosta pahoittanut mieleni vaikka sanojat olivatkin vieraita ihmisiä. Outoa käytöstä, en ole tuollaista onneksi itse saanut kokea. Mutta älä oikeasti ota tota sillä, että jättäisit seuraavan kerran menemättä jonnekkin. Löydät kyllä parempaa/kivempaa seuraa missä sinut otetaan joukkoon mukaan, tuo oli vaan huono sattuma joka joutaa unohtaa.

"krs"
Mä kans kummastelen suuresti, että miten sillä sun mukavalla kaverillas voi olla tollanen käytöstavaton puoliso ja koko kaveripiiri?? Aivan pöyristyttävää käytöstä aikuisilta ihmisiltä ja oon kyllä harmissani sun puolestas! :(
Oliko nää muut jokin ikiaikanen inside-piiri, joka kohtelee kaikkia uusia tuttavuuksia noin vai mikä tollaseen junttiuteen voi olla syynä??
Oletko nähnyt tätä kaveriasi juhlien jälkeen, ootteko jutelleet..?

Et todellakaan ole mikään herkkis, sua loukattiin ja sulla on syy olla loukkaantunut. Mä voin kyllä tunnustaa, että itse olisin varmaan jo niistä alku"tervehdyksistä" loukkaantunut niin paljon, että oisin lähtenyt pois. Niin herkkis mä olen *nolo*

[QUOTE="...";24459606]Pitää osata myös itse olla sosiaalinen ja mennä vastaan. Toisia ujoja meinaan pidetään kylminä ihmisinä, vaikka totuus on toinen.[/QUOTE]

Hetkonen. Kaikki tiesi ilmeisesti AP:n, mutta halusivat olla tietoisesti ilkeitä. Törkeää siis näiltä ihmisiltä.

"Vieras"
En usko, että sinua tarkoituksella loukattiin, vaan porukka vaikuttaa vaan olevan "vähän" moukkamaista. Nuoret saattavat yllätyksissään päästellä tollaisia suustaan, ja jotkut ovat vähän sisäänpäin lämpiäviä... Älä välitä. Jos sut kutsutaan toiste, niin mene vaan sinne, jos ylipäänsä välität olla tekemesissä noin sivistymättömän porukan kanssa.

"vieras"
[QUOTE="Aloittaja";24459573]Kyllä tämä on totta. Kyse on pienestä paikkakunnasta, joten kaikki kyllä tiesivät minut. Ikäni ja nimeni, vaikka eivät sinällään nykyään enään tunne ja tiedä missä meen ja mitä teen yms. Tuli sellainen olo, etten tosiaan ymmärtänyt mulla olevan noin huono maine edelleen sen takia, että olin yläasteella rauhallinen heppatyttö, enkä siduteini.[/QUOTE]

Ne siduteinit ovat ilmeisesti juoneet aivonsa pilalle. Heidän käytöksensä ei ole normaalia aikuisen käytöstä, oliko koko porukka juovuksissa kun tulit paikalle?

Sun ei kyllä tarvitse miettiä olitko herkkis tms. Ymmärrän kyllä et tulee helposti mieleen...
Noi muut typerykset, mukamas aikuiset saisivat kyllä miettiä käytöstään :kieh: eihän tuollaisia aikuisia voi olla, eihän?

Toinen mokoma
Mä menin lapsuuden ystäväni grillibileisiin, jossa esittelin itseni niille, joita en tuntenut tyyliin "moi kaikille, oon maria, essin lapsuuden ystävä". En ole myöskään mikään vilkkain ihminen, mutta yritin hymyillä ja osallistua keskusteluihin yms. Mulle myös hoettiin muutamaan otteeseen "Mitä toi läski täällä tekee" "no ei ole essi oikeen osannu valita kavereitaan" "missä sun kaikki kauniit ystävät on" "essi eiks sulla oo ketää paremman näköstä kaveria" yms..

Nämä vieraat olivat sentään pääasiassa yli 30-vuotiaita. Kaikkein pahimmalta tuntui se, että olin laihduttanut kuluneen vuoden aikana yli 20-kiloa ja meikannut bileisiin huolella yms. Lähdin sinne itsevarmana ja kauniina.. Itkin seuraavan viikon joka päivä ja vajosin ihan maan alle.. "oonkin se sama ruma läski paska".

Kyllä näitä riittää
Mun "ystävä" vinkumalla vinkui mut heidän juhliinsa. Paikalla olevat paikkakunnan kovanaamat pyysivät mua suoraan monta kertaa painumaan helve*** ja mee nyt vttuun täälä ja mitä sä täälä teet yms. Ihan siksi, että mä en ole koskaan ollut bileporukkaa, vaan enemmän olin niitä seurakuntanuoria. Bileissä kuitenkin olin ihan biletuulella ja mielestäni mukava. Tämä "ystävä" ei puolustellut mua mitenkään kertaakaan, joten sen jälkeen on ollut entinen ystävä.

Nämäkin ihmiset olivat yli parikymppisiä kaikki..

niih..
Mulle tokaistiin kerran (juurikin tupareissa) kun astuin sisään "Nonnii nyt saatiin ensimmäinen läski tänne. Hei äijjät sielä saunassa, nyt tuli lihaisa selänpesijä teille" ja kunnon räkänaurut päälle. Nämä huutelijat oli apauttiarallaan 30-40vuotiaita.
Mä olin tuolloin tosin raskaana ja vähän löysempi tukina päällä, enkä edes ollut ylipainoinen tms. Toisaalta, vaikka olisin ollut 200-kiloinen tuo huutelu oli törkeetä.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";24459634]En usko, että sinua tarkoituksella loukattiin, vaan porukka vaikuttaa vaan olevan "vähän" moukkamaista. Nuoret saattavat yllätyksissään päästellä tollaisia suustaan, ja jotkut ovat vähän sisäänpäin lämpiäviä... .[/QUOTE]

En kyllä tiedä minkälaiset nuoret. Itse en ole törmännyt noin huonoon käytökseen kuin 15-kesäisenä. Todella törkeää käytöstä, eikä yhdenkään yli 15-vuotiaan luulise enää olevan noin vajaa, että tuolla tavalla käyttäytyy.

Yhteistyössä