Olenko todella outo???

Siis kun olen itse kaksonen ja kovasti toivonut että saisin kaksoset/monikot...Ja ihmettelivät ultrassakin kun sanoin että toivotaan että siellä olisi kaksi...meillä siis toinen vauva jo tulossa ja esikoinen on nyt 11,5 kk.

Onko kenelläkään tilastotietoa siitä että kuinka suuri mahdollisuus minulla on saada tuplat/monikot? Velipuoleni (isä eri) vaimo odotti kaksosia mutta molemmat meni kesken ja äitini suvussa on ollut kolmosetkin joskus 40-50 luvulla.

Onnea kaikille monikko odottajille, se on varmasti rankkaa pari ensimmäistä vuotta mutta palkitsee sitten kun ovat isompia...

lumihiutale leijailee
Alkuperäinen kirjoittaja Pyllis-Pyllis:
Siis kun olen itse kaksonen ja kovasti toivonut että saisin kaksoset/monikot...Ja ihmettelivät ultrassakin kun sanoin että toivotaan että siellä olisi kaksi...meillä siis toinen vauva jo tulossa ja esikoinen on nyt 11,5 kk.

Onko kenelläkään tilastotietoa siitä että kuinka suuri mahdollisuus minulla on saada tuplat/monikot? Velipuoleni (isä eri) vaimo odotti kaksosia mutta molemmat meni kesken ja äitini suvussa on ollut kolmosetkin joskus 40-50 luvulla.

Onnea kaikille monikko odottajille, se on varmasti rankkaa pari ensimmäistä vuotta mutta palkitsee sitten kun ovat isompia...
Meillä ei ole rankkaa. Tuo 3v ja 5v on paljon rankempia (erityislapsia)

Voi pyllis-pyllis, et ole outo! Olen myös itse kaksonen ja raskaaksi tullessani pähkäilin, että onkohan lapsi sitten yksinäinen, kun itse olen tietenkin tottunut koko elämäni olemaan tiiviissä suhteessa kaksossisareni kanssa. Eka ultra kuitenkin paljasti iloisen yllärin - kaksoset. Itselläni ei käynyt mielessäkään että juuri minulle sattuisi tulemaan tuplat, vaikka olen itse-, isäni on kaksonen, ja äitini puolella on paljon kaksosia.
Oletko itse identtinen? 'Kyky' irroittaa useampi kuin yksi munasolu kerrallaan, joka johtaa ei-identtisiin kaksosiin/monikkoihin, on periytyvää (äidin puolelta). Tilastoista en tiedä...

Pyllis-pyllis, Pampipimpa Piti oikein nostaa ketjua, koska olen joskus itsekin pohtinut tätä asiaa. Olen identtinen kaksonen ja koko elämäni sanonut, etten toivo itselleni kaksosia (ja uskonut siihen että tämä kaksosuus "hyppää" sukupolven yli). Nyt kuitenkin olen alkanut kuumeilemaan kovasti lapsista, eikä kaksoset enää niin hirveä asia olisikaan. Isäni puolella on kaksosia. Itselläni on todettu PCO ja clomifenejä pitäisi alkaa syömään (olen syönytkin niitä jo 3 kuuria). Niin sitä aina pohtii, että onkohan mulla suurempi vaara saada kaksoset vai ei kun on itse kaksonen? =)

Yhteistyössä