Olenko naurettava vai ymmärtääkö joku mun pointin?

"anni"
mitä leluja miehesi lapsilla on teillä, minkäikäisiä lapsia kyseessä? mitkä tilat leikkikäytössä teillä ollessaan? vai onko isommillekin (miehesi lapsille) oma huone, jota on sisustettu??
ja kyllä kuulostaa oikeasti sille että sinä rakennat teidän asuntoa vain ja ainoastaan sinun kullanmurusi puolesta, viis noista miehen lapsista :(
 
Joitain juttuja olin ostanu piiloon (kirjan josta ponnahtaa kuvia ulos ja kirjan johon saa tehä ohuilla mangeeteilla naamoja) ajattelin et kattelen niitä sit muutaman kuukauden päästä lapsen kanssa ja isä oliki sit antanu ne oman lapsen käyttöön, näytti leikkiminen sellaselta ettei siitä lelu ole enää kunnossa, kun se tätä meiän lasta kiinnostais.

Pitää varmaa hommata tänne niille jotain omia juttuja.
 
[QUOTE="anni";29365822]mitä leluja miehesi lapsilla on teillä, minkäikäisiä lapsia kyseessä? mitkä tilat leikkikäytössä teillä ollessaan? vai onko isommillekin (miehesi lapsille) oma huone, jota on sisustettu??
ja kyllä kuulostaa oikeasti sille että sinä rakennat teidän asuntoa vain ja ainoastaan sinun kullanmurusi puolesta, viis noista miehen lapsista :([/QUOTE]

No niinhän se onkin, eivät he täällä tule asumaan koskaan. Pitää jotain keksiä jotta kaikilla olisi mukavaa.
 
"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29365827:
Joitain juttuja olin ostanu piiloon (kirjan josta ponnahtaa kuvia ulos ja kirjan johon saa tehä ohuilla mangeeteilla naamoja) ajattelin et kattelen niitä sit muutaman kuukauden päästä lapsen kanssa ja isä oliki sit antanu ne oman lapsen käyttöön, näytti leikkiminen sellaselta ettei siitä lelu ole enää kunnossa, kun se tätä meiän lasta kiinnostais.

Pitää varmaa hommata tänne niille jotain omia juttuja.
Tollaset ymmärrän että ne säästetään sille jolle lahja on annettu, koska ne menee nopeasti rikki, mutta eikö ole luonnollista että miehesi lapsilla on teillä omia leluja ja juttuja :O minusta se on itsestään selvyys, tai sitten kaikki tavarat on yhteisessä käytössä. Teidän koti on myös heidän kotinsa!
 
"anni"
ai mikseivät tule asumaan koskaan? ovat aina vain käymässä? sitä säännöllistä käymistäkin voisi (tai pitäisi) kutsua asumiseksi!!! mitäs mieltä mies tilanteesta on? onko mies samaa mieltä kuin sinä että vain sinun lapsi?? argh, oikeesti käy sääliks noita miehen lapsia. ja mies tod. näköisesti ajattelee että SINÄ huolehdit, sisustat jne. myös vain miehen lasten puolesta!
 
njp
Kerrohan tosiaan, minkä ikäinen lapsi on kyseessä. Jos kerran joulu ja synttäri on lähekkäin, täytyy olla vähintään vuoden tai pikkuisen alle. Meidän kuopus kyllä touhusi isosiskonsa leikkihellalla heti, kun osasi liikkua. Eli tuollaiset isommat voi hyvin jättää esille. Isommilla lapsilla voi olla hieman erilaiset leikit ja osaavat varmaan leikkiä nätisti, ettei mene rikki. Jos taas saa lahjaksi jotain, minkä voisi vielä rikkoa tai missä liian pieniä osia, niin sellaiset laitat jemmaan odottamaan lapsrn kasvamista. Mä esim. säilöin melkein kaksi vuotta pientä posliiniastiastoa, jonka tyttö oli saanut lahjaksi, ennen kuin uskalsin antaa niillä leikkiä.
 
vierass
Minkä ikäinen sun lapsi on? Meidän kuopus kiinnostui leikkihellasta heti kun oppi konttaamaan, tosin laitoin sen hetkeksi pois kun lapsi tuppasi kaatumaan aina kun sitä vasten nousi ja hella tuli mukana.. Mutta leikkinyt on sillä kyllä jo 1v alkaen. Ei ne ikärajat todellakaan kerro minkä ikäinen nillä voi leikkiä. (Melkein kaikissa leluissa on se "ei alle 3-vuotiaille").

Mutta mun mielestä kaikella mikä on lastenhuoneessa esillä, saa muutkin leikkiä. Eli jos haluat pitää leluja "varastossa" odottamassa lapsesi kasvua, laita ne kaappiin/laatikkoon mistä isommat lapset eivät niitä saa. Jotenkin hassua kyllä jos kaikki lahjat ovat sopivia vasta isompana, kai lapsesi nytkin jollain leikkii..?
 
njp
Sun täytyy sopia myös miehen kanssa pelisäännöt, esim. saa antaa lapsilleen niitä leluja, jotka on lastenhuoneessa, mutta kaapeissa olevat jemmatavarat säästetään myöhempään ajankohtaan.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29365902:
Tää meiän lapsi siis täyttää vuoden.
Sovin miehen kanssa, että hän saa käydä hakemassa laatikollisen tavaraa noille muille lapsille. He ovat vasta alkaneet käymään meillä niin siksi vähän uusi tilanne jokaiselle.
Noille muille lapsille... Kivasti sanottu.

Ja heillä ei sitten ilmeisesti ole pääsyä sun lapsen huoneeseen?
 
Noille muille lapsille... Kivasti sanottu.

Ja heillä ei sitten ilmeisesti ole pääsyä sun lapsen huoneeseen?
Siellä ne aina leikkii jos ei ulkona olla.
Ja eihän ne mun lapsia ole eikä tule koskaan olemaankaan, niillä on ihan oma äiti. Eli miten on väärin sanoa "noille muille lapsille".

Ja jos mä mun omilla rahoilla ostan lapselleni jotain niin olen ostanut sen hänelle enkä miehen lapsille. Joten kyllä tuntuu pahalta jos laatikosta on otettu leikittäväksi jotain mitä ajattelin sit lapsen kanssa katella kahestaa, kun sen aika on.
 
"jokunen"
Kirjat, jotka voivat hajota tai joista voi hävitä jotain paloja (magneetteja), pitäisin piilossa. Leikkihellan kokoisin, jos lapsi osaa jo seistä ilman tukea, että voi sillä itsekin leikkiä. Mutta ehdottomasti leluja myös isommille pojille! Ja vauva saa leikkiä niillä isojen leluilla (jos turvallisia vanhempien mielestä) samoin kuin isommat saa leikkiä esillä olevilla pienen leluilla. Isojen pitää tuntea olevansa tervetulleita oman isänsä kotiin!
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29365973:
Siellä ne aina leikkii jos ei ulkona olla.
Ja eihän ne mun lapsia ole eikä tule koskaan olemaankaan, niillä on ihan oma äiti. Eli miten on väärin sanoa "noille muille lapsille".

Ja jos mä mun omilla rahoilla ostan lapselleni jotain niin olen ostanut sen hänelle enkä miehen lapsille. Joten kyllä tuntuu pahalta jos laatikosta on otettu leikittäväksi jotain mitä ajattelin sit lapsen kanssa katella kahestaa, kun sen aika on.
Ne lapset on kuitenkin sun lapsen sisaruksia halusit sitä tai et.

On ihan ok jos et halua oman lapsesi kaikkia leluja toisille antaa mutta kyllähän teidän täytyy heillekin leluja/tavaroita hankkia. Onko heille kuitenkin oma huone?
 
vierass
Jos ei oo omaa huonetta niin missä he nukkuu? Ovatko paljon vanhempia kuin teidän yhteinen lapsi? Mun mielestä olis järkevää yrittää heille jokin oma soppi rakentaa niin, että voisivat omia lelujansa ym jättää ja tuntea olevansa kotona eikä kylässä sinä aikana kun teillä ovat. Ymmärsinkö oikein, että ovat vasta nyt alkaneet teillä käydä?
 
"Noh"
On mun mielestä vähän outoa ostaa tosi pienelle lapselle kasa leluja joilla se ei osaa edes leikkiä, ja samaan aikaan miehelläsi on lapsia joilla ilmeisesti ei liikoja leluja ole koska nämä lelut heitä kiinnostavat.

On aika tyhmää touhua mielestäni.
Itsekästä.
 
"Noh"
No jos ajatellaan ydinperhettä niin kukaan ei jätä leikki-ikäistä esikoista ilman leluja ja ostele vauvalle lelukasaa odottamaan huoneen nurkkaan, epäreilua todellla.
Jospa alat maksaa asumiskuluja enemän ja ruokia ja muita laskuja, niin miehelläsi on varaa ostaa omille isommille lapsilleen tarpeellisia juttuja, nyt sun lapsi saa roinaa jota ei vielä edes tarvitse.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29365973:
Ja jos mä mun omilla rahoilla ostan lapselleni jotain niin olen ostanut sen hänelle enkä miehen lapsille.
Entä jos mies omilla rahoillaan ostaa "noille muille lapsille" jotain ja sun lapsi ei saa koskea niihin vaikka häntä kinnostaisi?
 
[QUOTE="Noh";29366061]On mun mielestä vähän outoa ostaa tosi pienelle lapselle kasa leluja joilla se ei osaa edes leikkiä, ja samaan aikaan miehelläsi on lapsia joilla ilmeisesti ei liikoja leluja ole koska nämä lelut heitä kiinnostavat.

On aika tyhmää touhua mielestäni.
Itsekästä.[/QUOTE]

Niillä ei täällä oikein ole mitään ja mies saa luvan alkaa heille homaamaan tänne leluja ja tavaroita. Tietysti niitä kiinnostaa jutut mitä täällä on kyllä sen ymmärrän, musta vaan tuntuu pahalta, kun olen kuvitellut että leikin noilla leluilla sitte lapsen kanssa. En ajatelut, että hän saa ne sitten omaan käyttöön "käytettynä" ja niinhän tämä menee jos haluan niitä esillä pitää. Ja totta kai etukäteen ostelee kaikkea jos vastaan tulee, eikö se ole ennakointia.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29366101:
En ajatelut, että hän saa ne sitten omaan käyttöön "käytettynä" ja niinhän tämä menee jos haluan niitä esillä pitää. Ja totta kai etukäteen ostelee kaikkea jos vastaan tulee, eikö se ole ennakointia.
Toimisitko samalla tavalla jos lapsellasi olisi isompi täyssisarus? Et antaisi hänen koskea pienemmän tavaroihin vaan pitäisit niitä kuitenkin esillä?
 
"Vvieras"
En ymmärrä teitä joilla kauheet odotukset suunnattu johonkin tiettyyn hetkeen. Lapselle kasattu leluja valmiiksi joita sitten "kahdestaan rauhassa tutkitaan". Taaperolla kärpäsen keskittymiskyky niin tämä puoli vuotta odotettu tapahtuma voi olla sekunnissa ohi jos se ei sillä hetkellä lasta kiinnosta. Saatikka että huomaisi mitään sormenjälkiä, lahjapaperikin voi olla kiinnostavampi kuin se lelu.
 
"Noh"
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29366101:
Niillä ei täällä oikein ole mitään ja mies saa luvan alkaa heille homaamaan tänne leluja ja tavaroita. Tietysti niitä kiinnostaa jutut mitä täällä on kyllä sen ymmärrän, musta vaan tuntuu pahalta, kun olen kuvitellut että leikin noilla leluilla sitte lapsen kanssa. En ajatelut, että hän saa ne sitten omaan käyttöön "käytettynä" ja niinhän tämä menee jos haluan niitä esillä pitää. Ja totta kai etukäteen ostelee kaikkea jos vastaan tulee, eikö se ole ennakointia.
Juu, niin se menee että jos tulee lapsivieraita ihan ydinperheeseenkin niin hyviin tapoihin kuuluu antaa vieraiden leikkiä leluilla, joita on esillä, kunhan nätiisti pyytävät ja leikkivät, ja jos ei halua jollain leikittävän esim. kun tulee synttärivieraita tai muita lapsivieraita, niin pitää laittaa kaappiin tai piiloon, toisten kaapeille tai laatikoihin ei vieraiden oleteta menevän ilman lupaa.

Teidä tilanteesta en osaa sanoa, kun eivät ole varsinaisesti vieraita.
 

Yhteistyössä