Olenko muka kohtuuton?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olenko muka kohtuuton?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, mammapalstalta on turha hakea älykkäitä mielipiteitä tästä asiasta... No, katsotaan josko rahahanojen sulkeuduttua siskon mieli muuttuu, vielä on mullakin aikaa perua kaikki mitkä maksoin/otin rahallisesti osaa... Mm. bändi, hieman rahaa paikkavuokraan... Ja jos nyt pikkumaiseksi heittäydyn, siskon unelmien häämekko ei hievahda liikkeestä mihinkään ilman minun raha-apuani :)

Ihan sama mitä ajattelette - jos sisko ei voi ajatella minun tyttöäni yhtään, voin minäkin olla yhtä lapsellinen. Yritän vielä puhua tästä hänen kanssaan, mutta jos ei niin sitten ei. Eipähän ole mun häät, vitutt** tuollainen itsekeskeisyys!!

Eli et tehny selväksi jo alkujaan että tulet vaatimaan vastapalveluksen avusta ja kun sisko ymmärrettävästi haluaa itse päättää mitä kukin tekee, sä alat lapselliseksi ja menet lupaamaan ominpäin tytöllesi sitä ja tätä...

Jos tämä tarina nyt sattuisi olemaan totta..

Kummaa on se, miten ei tuleva morsian ole siskoaan tuntenut paremmin. Itse en tuollaiselta sekopäältä ottaisi lantin lanttia, lainaan tai lahjaksikaan. Saisi ihan suosiolla olla köyhemmät häät, jos ei tarvitsisi olla peloissaan siitä mitä vaatimuksia seuraavaksi esitetään. Tuollainen kehuskelisi todennäköisesti vieraillekin toistuvasti sitä, miten hän on minkäkin asian kustantanut hyvää hyvyttään(?).

mutta pienelle tytölle sitä on vaikea selittää, kun aikoja sitten menin sanomaan että saa olla "pikkumorsian", kantaa huivia, ojentaa sormukset yms. Tämän lupasin siis silloin kun siskoni pyysi apua jäiden järjestelyssä, sanallakaan ei vielä ystäväänsä maininnut!!

No tuo on sinun moka, kun menit tuollaisia lupailemaan. Älä koskaan lupaa lapselle mitään mitä et voi varmasti pitää.

Tosin epäilen vahvasti, että olet provo. Guestzilla, onko niitäkin?

Kohtuutonta. Jos tytöllä on jo joku rooli, se riittänee. Itse olin 6 v jakamassa riisiä ja iltajuhlassa hääkarkkipussukoita (joita olin itse päässyt kokoamaan), ja se oli aivan riittävän ihmeellistä pikkutytölle. Käsitykseni mukaan kaaso on siellä alttarilla, kukkaistytöt ym. jakavat vaikka riisiä tai nykyaikana vaikka sitten jotain saippuakuplapulloja kirkon ovella. Mikä lisäarvo sillä alttarilla olemisella on pikkutytölle? Hän tuskin itse on sitä keksinyt ennen kun joku aikuinen on osannut sitä hänelle hehkuttaa.

Itse ajattelen lastakin,ei sen tarvitse hoitaa kaikkea tehtäviä! minusta pelkkä sormuksen kantaja/kukanheittelijä/joku pikkujuttu riittää 5v aivan mainiosti! Millaisessa ressissä aikuiset ovat häissä olevista tehtävistä? entäpä lapsi?? Minusta olet kohtuuton lasta kohtaan,samoin morsianta! Järettömiä vaatimuksia piste.

Ei tainnut herua paljon sympatiaa tästä ketjusta. Koeta ymmärtää, että kyse on todellakin siskosi häistä, vaikka osallistut kustannuksiin. Ikävää, että ajattelet rahalla ostaneesi päätösvaltaa häissä ja unohdat kenen päivästä on kyse.

- Siskosi haluaa varmistaa, että kaikki toimii. Tehtävien jakaminen pienelle lapselle lisää riskiä, että joku asia menee pieleen. Lapsella kun voi oikeasti ruveta jännittämään. Siskosi ei halua varmastikaan jännittää lapsesi "onnistumista" omana juhlapäivänä kun on muutoinkin jännät paikat siitä, meneekö juhlat hyvin.
- Toisekseen, myös kaaso on hänelle varmasti rakas ja läheinen, luottoystävä, jonka on valinnut rinnalle tärkeänä päivänä. Arvosta tätä, äläkä pilaa asioita omine vaatimuksinesi.