Olenko muka kohtuuton?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olenko muka kohtuuton?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olenko muka kohtuuton?!

Vieras
Siskoni on avioitumassa ihanan miehensä kanssa maaliskuussa. Olen ollut apulaisena kaikkiin häihin liittyvissä ongelmissa, enkä ole tästä yhtään pahoillani.
Olemme yhdessä miettineet ohjelmat, ruokavaliot yms. Läpi, ja kaikki on ajantasalla. Ongelmana on kuitenkin siskoni suhtautuminen tyttäreni.

Luonnollisestikin 5 v. Tyttäreni ja siskoni ovat erittäin hyvää pataa keskenään, ja tyttäreni on menossa häihin kukkaistyttönä ja vieraana, mutta mielestäni tämä ei riitä, ottaen huomioon miten iso juttu tämä pienelle tytölle on, olen esittänyt toiveen (vaatimuksen :)) että tyttäreni saisi toimia alttarilla myös morsiusneitona, kantaen huntua ja toimittaen kaikki näennäiset avustukset. Tällä hetkellä virallinen morsiusneito on siskoni paras ystävä, jonka kanssa ovat kuin siskoja, ja olen myös tälle ystävälle ilmoittanut tyttäreni tulevasta pestistä.

Asia on ruvennut hiertämään välejämme, mutta mielestäni tämä pieni pyyntö ei ole mistään kohtaa kohtuuton - kyseessä ovat valtavat, viralliset ja upeat häät, enkä paljoa mielestäni pyydä, vain tämän alttarikokemuksen tytölleni!

Minusta olet, viisivuotias herkästi varastaa koko shown ja voi hämillään vierasmäärästä mokailla jotain tai mennä lukkoon. Järjestä jotkut omat perhejuhlat jossa tyttösi voi loistaa.

Mistä kohtaa olen kohtuuton, kertokaa! - autan siskoani, myös rahallisesti, järjestämään hänen unelmiensa häät, ja vastapalvelukseksi pyydän tyttäreni huomioimista, mielestäni siskoni on kohtuuton kun ei rakastamalleen pikkuiselle voi tarjota unohtumatonta kokemusta!

Tietysti lapset aina varastavat shown jollain tavalla, mutta tuskin nyt alttarilta! Lähinnä hellyttävällä tavalla ehkä, mitta ei siinä kukaan pääpointtia missaisi, eli siskoani ja hänen miestään!!

Ja sinä joka epäilet että kirjoitan Porvoosta... Voi kun kuulisit muutaman muun yksityiskohdan - siinä vaiheessa tuskin kukaan uskoisi tätä, mutta valitettavasti tämä tilanne on taivaan tosi... :D

Eli sulle ei riitä se kukkaistytön homma vaan tyttös pitää päästä sinne kärkeen? Se kun ei mene ap niin että muut sanovat hääparille kuka tekee mitä vaan pari itse pyytää kenet haluaa.

No ei kyse ole siitä, mitä MINÄ haluan vaan siitä, miten upea kokemus tämä olisi tyttärelleni!

Aikuinen ihminen kestää kyllä pettymyksen ja ymmärtää mikäli ei saa morsiusneitona olla, mutta pienelle tytölle sitä on vaikea selittää, kun aikoja sitten menin sanomaan että saa olla "pikkumorsian", kantaa huivia, ojentaa sormukset yms. Tämän lupasin siis silloin kun siskoni pyysi apua jäiden järjestelyssä, sanallakaan ei vielä ystäväänsä maininnut!!

Todennäköisesti tämä kuulostaa pahemmalta mitä oikeasti on, koska todellisuudessa ei vaan käy järkeen että MINUA sanotaan kohtuuttomaksi!

Ne on sun siskon ja hänen miehensä häät. Sulla ei ole oikeutta vaatia että sun tyttäres saa toimia myös morsiusneitona. Morsiusneito on erikseen. Viimeisen sanan sanoo sun sisko et sinä, ja sun pitää vaan hyväksyä se. Taitaa olla ainut (ja lellitty) lapsi kun kerta pitää vielä morsiusneitona olla kukkaistytön lisäksi.

Siis viisivuotias? Mietipä nyt hetki. Sinä pyydät, että viisivuotias hoitaa kaason tehtävät! Älä nyt viitti.
Sitä paitsi nykyään ei kannella mitään huntuja. Jos on pitkä huntu, kaaso asettelee sen nätisti vihkimisen ajaksi ja senkö sen 5v muka osaa?

Maanpetturi Jyrki Katainen yritti raiskata pikkulapsen. Lapsen isä näki tapahtuman ja hakkasi jätekasan kuoliaaksi. Paikalle saapunut miesryhmä vei saastaisen raadon läheiselle sorakuopalle, jossa se poltettiin puunrunkojen päällä. Tämän iloisen tapahtuman johdosta paikallinen ympäristönsuojeluyhdistys maksoi kaikille ongelmajätteen hävittämiseen osallistuneille 5 000 euron palkkion.

Mitä helkkaria menet lupailemaan tytöllesi tuollaisia, ennenkuin olet varmistanut sen itse juhlakaluilta? Ihan oma mokasi jos tyttösi pettyy. Järkyttävää, että syytät tästä vielä morsianta. Rahalla ajattelit vissiinkin ostaa tytölle tähtihetken, jotta hän tuntisi itsensä erityiseksi toisen henkilön häissä.

Sietäisi perua sinun ja perheesi kutsut tuollaisen temppuilun jälkeen. Minä ainakin olisin perunut.

• Tykkää
Reactions: dipt
Mikä teitä ihmisiä vaivaa?! Ei tässä kukaan ole mistään kaason touhuista puhunut, vaan nimellisestä morsiusneidon tittelistä!
Ja sinä joka mainitsit hunnusta, kyseessä on pitkä laahus joka sopii mainiosti lyhyelle tytölleni kannettavaksi, ja varmasti osaisi nätisti asetella sen maahan ja silottaa suurimmat rypyt!!!

Ei ole todellakaan hemmoteltu tyttö, mutta jos kyseessä on tilanne jossa tyttö saisi tuntea olonsa prinsessaksi morsiamen ohella, miksi ei?! Miten itsekkäitä te oikein olette?!
Kaikki varmasti tajuavat että se päähenkilö juhlissa on siskoni ja miehensä, vaikka alttarilla koko tilaisuuden kruunaisi tyttöni.

Onneksi siskoni ei ole noin pikkumainen, tunnekuollut hirviö joka peruisi kutsumme :) auttaahan tässä vain yritetään

Jos siskon mielestä tuo toive olisi okei, niin olishan se sitten ihan kiva, mutta jos olette tosiaan asiasta puhuneet niin selvästi, että hän tosiaan on tajunnut että teillä on tällainen toive ja hän on silti kieltäytynyt, niin kyllä sitä valintaa pitäis kunnioittaa.

Nehän on _hänen_ häänsä, ja tyttäresi saa jo olla morsiusneito. Ikävää mutta ihan kohtuullista.

Ap:n pitäis esittää asia nyt tytölle niin, että hän kokee sen roolin tärkeäksi, jonka hän saa, niin se kokemus on ihan yhtä hieno kuin jos tehtävä olisi ollut jotenkin erilainen. Se on vaan ap:n päässä että tällä hetkellä sovittu rooli on vähäpätöinen ja se kielletty rooli olisi ollut hienoin.

Jotenkin aika ahdistavaa morsiamen puolesta, että tällaisesta asiasta pitää alkaa tapella eikä hänen toivetta voida vain hyväksyä ystävällisesti. Ei toi pyyntö ketään rasita, ellei itse aseta noita kummia vaatimuksia että miten toisen häiden on mentävä.

Sun lapsen prinsessapäivä ei kuulu olla sun siskon häissä. Koita nyt jo tajuta että vaikka hassaisit rahaa kuinka paljon ja olisit apuna häissä kuinka paljon, ei sulla ole oikeutta vaatia että sun mukulas häissä on muussa roolissa kun mitä sun siskos sanoo. Täälä ei ole yksikään ihminen puoltanut sua ja silti nussutat vastaan... Hah. Toivottavasti sun siskos ei anna sulle periksi kun olet noin idiootti

Mikä teitä ihmisiä vaivaa?! Ei tässä kukaan ole mistään kaason touhuista puhunut, vaan nimellisestä morsiusneidon tittelistä!
Ja sinä joka mainitsit hunnusta, kyseessä on pitkä laahus joka sopii mainiosti lyhyelle tytölleni kannettavaksi, ja varmasti osaisi nätisti asetella sen maahan ja silottaa suurimmat rypyt!!!

Ei ole todellakaan hemmoteltu tyttö, mutta jos kyseessä on tilanne jossa tyttö saisi tuntea olonsa prinsessaksi morsiamen ohella, miksi ei?! Miten itsekkäitä te oikein olette?!
Kaikki varmasti tajuavat että se päähenkilö juhlissa on siskoni ja miehensä, vaikka alttarilla koko tilaisuuden kruunaisi tyttöni.

Onneksi siskoni ei ole noin pikkumainen, tunnekuollut hirviö joka peruisi kutsumme :) auttaahan tässä vain yritetään

No mitä se kaaso sitten siellä alttarilla tekee kun 5v niin näppärästi hoitelee hommat?
Laahusta EI kanneta, kun sen nimenomaan pitää laahata maata. Vai osaa asetella nätisti, no hehheh.

Joo, mammapalstalta on turha hakea älykkäitä mielipiteitä tästä asiasta... No, katsotaan josko rahahanojen sulkeuduttua siskon mieli muuttuu, vielä on mullakin aikaa perua kaikki mitkä maksoin/otin rahallisesti osaa... Mm. bändi, hieman rahaa paikkavuokraan... Ja jos nyt pikkumaiseksi heittäydyn, siskon unelmien häämekko ei hievahda liikkeestä mihinkään ilman minun raha-apuani :)

Ihan sama mitä ajattelette - jos sisko ei voi ajatella minun tyttöäni yhtään, voin minäkin olla yhtä lapsellinen. Yritän vielä puhua tästä hänen kanssaan, mutta jos ei niin sitten ei. Eipähän ole mun häät, vitutt** tuollainen itsekeskeisyys!!

Kysyit, oletko kohtuuton. Vastaus: olet. Siskosi saa päättää missä roolissa ihmiset hänen vihkimisessään ovat. Jos olet tyttärellesi jotain hänen ohitse luvannut, on se sinun asiasi ja sinun pitää se tytölle selvittää. Luulenpa, että tyttäresi ei jää asiaa harmittelemaan ja ehkä itsekin pääset tuosta vielä yli.

Joo, mammapalstalta on turha hakea älykkäitä mielipiteitä tästä asiasta... No, katsotaan josko rahahanojen sulkeuduttua siskon mieli muuttuu, vielä on mullakin aikaa perua kaikki mitkä maksoin/otin rahallisesti osaa... Mm. bändi, hieman rahaa paikkavuokraan... Ja jos nyt pikkumaiseksi heittäydyn, siskon unelmien häämekko ei hievahda liikkeestä mihinkään ilman minun raha-apuani :)

Ihan sama mitä ajattelette - jos sisko ei voi ajatella minun tyttöäni yhtään, voin minäkin olla yhtä lapsellinen. Yritän vielä puhua tästä hänen kanssaan, mutta jos ei niin sitten ei. Eipähän ole mun häät, vitutt** tuollainen itsekeskeisyys!!
Siis oikeasti, herran jumala miten kusipää sä olet. Me mentiin viime kesänä naimisiin, ja kirjoittelin ennen häitä paljon yhdessä morsianten fb-ryhmässä. Usein ihmettelin muitten tyttöjen kertomuksia siitä mitä kaikkea heidän sukulaiset oli alkaneet sekoilemaan/vaatimaan häiden alla, ja mietin miten joku voi olla niin hirveä että alkaa toisten häistä kiukuttelemaan yhtään mistään syystä, mutta nytpä selvis että tuon tyyppiset ihmiset ei vissiin itse edes tajua miten kohtuuttomia ovat noiden vaatimustensa kanssa. Mietipä oikeasti hiljaa mielessäs onko sun tyttäresi prinsessaleikit todella niin tärkeitä että olet valmis jopa pilaamaan oman siskosi häät niiden takia.

Jos tässä jonkun älykkyyttä pitää epäillä, niin se olet sä itse ap. Sä olet itsekeskeinen ja lapsellinen. Häät on sun siskosi ja hänen sulhasensa ja he ovat pääosassa, et sä tai sun lapsesi.

miten joku voi olla noin tyhmä kuin ap! ei ymmärrä..