:) AP
En mä ajattelekaan eritavalla nuista mitä laitoit. Olen niistä samaa mieltä. En mä kutsu tätä ihmistä kylään, mutta minä en myöskään kieltäydy aina kun hän pyytää saada tulla kylään. Mulla on periaate että kaikki saa tulla meille. Oli ystäviä tai ei. Ja en ajattelekaan etteikö tässä ihmisessä olisi hyvääkin. Ihan varmasti on. Joku muu vain osaa arvostaa niitä paremmin. Ja yritän kyllä olla ajattelematta hänestä nuita asioita. Joskus ne vain tulevat yli. Mutta ehkä mä en ole niin hyvä ihminen kuin sinäNo oletko varma että itse olet terveempi ihminen kuin hän?
En pidä kaikista ihmisistä. Inhoan ja vihaankin joitakin (kiusaajia).
En toivo kiusaajille hyvää.
Mutta en myöskään roiku ihmisissä joille toivon vain pahaa. Tai esitä että pidän heistä edes vähän. Kohtelias yritän olla kaikille ih misille, paitsi niille, jotka loukaavat tahallisesti toisia ja kiusaavat. Joten kohtelias voin olla, sellaiselle, joka haluaa minulle puhua ja kertoa asioistaan, vaikka en erityisesti hänestä pitäisi. Silti pidän asiat omana tietonani mitä hän minulle sanoo ja yritän ymmärtää vaikka olisin eri mieltä.
En kutsu kylään ihmisiä joista en pidä ja mieti takanapäin miten paskoja he ovat. ystävissäni ja tutuissani, joista pidän, on todennäköisesti myös piirteitä joista en pidä, ja he ajattelevat joissakin asioissa eri tavalla. Mutta minusta ihminen joka tekee kaikessa täysin eri tavalla kuin minä, ja ajattelee kaikesta eri tavalla kin minä, voi silti olla hyvä ihminen.
Tästä esimerkki vaikka palstapersoona venakkomilanna, pidän hänestä nettipersoonana vaikka hän on täysin päinvastainen ja hänen mielipiteensä päinvastaiset kuin omani. Mutta minusta hän on ok ihminen, koska ei aktiivisesti ole kenellekään paha ihminen tai tahallisesti loukkaa ketään vaan yrittää elää kunnollisesti niin että itsestä ei aiheudu muille mitään haittaa.