Olenko mielestäsi kylmä tai kaksinaamainen ihminen?

• Viestiketjun aloittaja ei jaksa/kiinnosta :)
  • Ensimmäinen viesti
ei jaksa/kiinnosta :)
Uskaltaako kukaan muu myöntää että ei pidä jostain ihmisestä? Minä ainakin. Olen jopa kaksinaamainen.

Ajattelen "pahaa" yhdestä tutustani, mutta en voi sitä sanoa tälle suoraan. Olen tekemisissä hänen kanssaan säälistä. On helpompaa tavata silloin tällöin kuin olla "vihoissaan". Hän pitää minua ystävänään, minä en. Minulle ystävyys on aivan jotain muuta. Mm. luottamusta, omana itsenä olemista, omien pohjimmaisten ajatusten jakamista.. Minä vain säälin tätä ihmistä, ja olen vain tekemisissä sen verran kuin on pakko. Tulen kyllä toimeen erilaisten ihmisten kanssa, mutta koen ettemme ole tämän ihmisen kanssa samalla aaltopituudella.

En jaksa häntä. Hänellä on mielenterveysongelmia ja ehkä taustalla jopa kehitysvammaa. On sotkuinen ja likainen, myös heidän kotinsa ja lapset. Tulee usein kylään lapset sairaana. Mm. olisi nyt tullut sairaiden lastensa kanssa kun meillä on pieni vauva. Suuttuu minulle kummallisista asioista. Tämän ihmisen kanssa ei voi olla ihan tavallisesti. Mutta jos et ole tekemisissä, niin soittelee jatkuvasti, laittaa viestiä. Helpompi siis olla välistä ainakin yhteydessä.

Syy miksi miksi voisin olla kylmä ihminen?:

En sano nuita ajatuksiani suoraan hänelle. Hän usein tivaa että mitä mieltä olen hänestä. (heikko itsetunto?) En sitä kerro. Tivaa jatkuvasti että onko hän tärkeä minulle? Onko hän minun ystäväni? En voi sanoa että ei hän ole. Koska hän ei sitä vain ymmärrä. Muutaman kerran olen kyllä yrittänyt, mutta kun ihminen ei vain ymmärrä! Ei ymmärrä sitä että ihminen voi olla muutakin kuin paras ystävä tai vihamies. Vaihdan siis aina puheenaihetta tai kierrän jotenkin.

Olenko kauhea? :)

"..."
Sulle Mä Ap tässä terapiaa suosittelisin. Joku vika on ihmisessä, jos tarvitsee pönkittää omaa oloaan toisella ihmisellä. Tunnetko sä itsesi paremmaksi, kun kuuntelet mielenterveysongelmaisen asioita? Aika surkeaa - sinulle. Mutta Teet vääryyttä myös hänelle. Ei hän tyhmä ole, miksi kiusaat häntä?

idiot
Olet tyhmä, ja uskon tässäkin että kuinka kohtelet/ajattelet muita, se jotenkin tulee takaisin. Ja ei kukaan järkevä ole säälistä kenenkään kanssa.

Olet nostanut itsesi hänen yläpuolelleen

:) AP
Ehkä kuvittelen sitten olevani parempi:) no ei. On vain huvittavaa kun kaikke ei kerro,niin kuinka ihmiset ymmärtää eri tavalla asian.

Kirjoitin että on helpompaa olla väleissä. Hän ei ole sukua, mutta tapaan hänet kuitenkin muuten harva se viikko. Vältteleminen ei ole senkään takia mahdollista. Välit olen yrittänyt useaan kertaan katkaista tuon säälin takia. Mutta ei onnistu. Jos en sitten halua että hän piinaa soittamalla, käymällä oven takana, puhumalla minusta yhteisille tuttavillemme ja kirjoittamalla. Helppo se on sanoa että katkaise välit. Käytännössä se voi olla pikkasen erilaista.. Mutta jos satutat sillä toista enemmän.Ja kun en halua olla riidoissa ihmisten kanssa.

:)AP
Olet tyhmä, ja uskon tässäkin että kuinka kohtelet/ajattelet muita, se jotenkin tulee takaisin. Ja ei kukaan järkevä ole säälistä kenenkään kanssa.

Olet nostanut itsesi hänen yläpuolelleen
Ehkä jollain tapaa olen nostanut. Mutta en kyllä mitään pisteitä tuolla kerää. Se sääli ja nuo omat ajatukset vain tulevat jostain. Niille en mahda mitään. Sitten vaikka siitä että olen pohjimmiltani ilkeä ihminen.

Totta on että en haluaisi itselleni säälistä kaveria. Että joku olisi säälistä minun kanssani tekemisissä. Sääliksi ajattelen tässä nyt sitä että olen tämän ihmisen kanssa tekemisissä siksi kun hänellä ei ole niitä ystäviä ollenkaan. Hänellä ei ole kenen luona käydä? Mies tekee viikot töitä muualla. Heillä on ainakin ollut parisuhdeväkivaltaa... Kokisin syyllisyyttä jos en mitään yhteyttä pitäisi.

Eli kun et pysty katkasemaan välejä, alat puhumaan pahaa
En puhu hänestä muille kuin miehelleni. En mustamaalaa häntä niin että muut hänet siitä tunnistaisivat. Saahan asioista puhua, jos ihmistä ei niistä tunnista?:) Et sinäkään tiedä kenestä nyt puhun. Puran omia ajatuksiani. Mutta tietyllä tapaa puhun kyllä hänestä nyt "pahaa". Mutta eikö toisesta ihmisestä saa sanoa että hän on milestäni typerä, epähygieeninen yms. Ainako pitää sanoa vain hyvää?

Olenhan minäkin nyt teidän mielestänne tyhmä ja mielenterveysongelmainen:)))

säpäle harmaana
No ohhoh, onpas täällä suorasanaista porukkaa. Jos ihmisellä ei ole ystäviä ja hänelle haluaa olla ystävällinen, vaikkei hänestä niin pidäkään, se on väärin? Onko tosiaan väärin, jos ei sano jollekin ihmiselle, että ei pidä hänestä? Eikö se ole ihan normaalia ystävällisen ihmisen käytöstä?

En omista suurta sydäntä, että jaksaisin kuunnella kaikkien ihmisten murheet ja olla huonoina hetkinä tukena. En jaksa olla tälle ihmiselle se että hän saa kaataa kaiken paskan minun päälleni. Onko kukaan vastanneista oikeasti yrittänyt olla mielenterveysongelmaisen kaverina? En usko vastauksien perusteella. SE nimittäin on äärettömän raskasta henkisesti. Ei siihen kaikki todellakaan pysty.

Ja toiseksi. Kun ei ole mahdollista olla tapaamatta tätä ihmistä. Niin pitääkö hänen kanssaan olla silloin kuin ilmaa? Puoli vuotta jaksoin hyljätä puhelut, poistaa viestit ja olla vastaamatta kokonaan. Ja lopulta päätin olla itsekäs asiassa. En jaksanut sitä piinaamista hänen osaltaan. Nyt ollaan taas puheväleissä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27245761:
No ohhoh, onpas täällä suorasanaista porukkaa. Jos ihmisellä ei ole ystäviä ja hänelle haluaa olla ystävällinen, vaikkei hänestä niin pidäkään, se on väärin? Onko tosiaan väärin, jos ei sano jollekin ihmiselle, että ei pidä hänestä? Eikö se ole ihan normaalia ystävällisen ihmisen käytöstä?
Ei palstan mukaan.

Pelottava olet. Muistan lapsuudesta ne kerrat, kun joku aikuinen ollut mielin kielin jonkun toisen aikuisen edessä ja haukkunut ko. aikuisen tämän lähdettyä toisaalle. Hyvin hämmentävää minulle! Mie en kykene pitämään mielipiteitäni tai tuntemuksiani salassa. En ole kuten kaimani, joka kätki sanat ja tutkiskeli niitä sydämessään. Ehei, oon enempi sellainen aivan liian suoraan puhuva ihminen, jonka tarttis hieman opetella käytöstapoja sen osalta, ettei ois turhan töykeä. :ashamed:

Minusta aapee on siis aika ahdistava. Mieluummin itse kuulisin ne suorat sanat, ettei seuraani kaivata, kotini on kamala ja lapseni ikäviä. Vähän se riipis ja sitten muistaisin miten paljon parempi min on olla ilman moista myrkkymurattia lähistölläni.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="...";27245545]Sulle Mä Ap tässä terapiaa suosittelisin. Joku vika on ihmisessä, jos tarvitsee pönkittää omaa oloaan toisella ihmisellä. Tunnetko sä itsesi paremmaksi, kun kuuntelet mielenterveysongelmaisen asioita? Aika surkeaa - sinulle. Mutta Teet vääryyttä myös hänelle. Ei hän tyhmä ole, miksi kiusaat häntä?[/QUOTE]

Onko se sääli niin paha asia? Onko paha että haluan olla tälle ihmiselle ystävällinen, mutten ystävä? Aika mustavalkoista. Osittain tämä ihminen itse on aiheuttanut nämä minun ajatukseni. Tehnyt myös väärin minua kohtaan.

Minun mieestäni kaikkien kanssa ei voi olla ystävä, mutta kaikkien kanssa voi yrittää tulla toimeen!

säpäle harmaana
Ei palstan mukaan.
Minulle ainakin on opetettu esim sellaisia arvoja, että kaikista ei tarvitse pitää, mutta toimeen pitää yrittää tulla, toisen mieltä ei saa turhaan pahoittaa, joskus voi tehdä ihmisille palveluksia, vaikkei se aina mukavaa olisikaan, ja erityisesti koululaisena minulle (ja käsittääkseni monelle muullekin) sanottiin, että ketään ei saa jättää tahallaan aina leikkien ulkopuolelle ja jos huomaa, että joku on yksin, hänet pitää pyytää leikkiin mukaan.

Taidan olla todella huonosti kasvatettu itsekäs paska.

joo olet kai
No oletko varma että itse olet terveempi ihminen kuin hän?
En pidä kaikista ihmisistä. Inhoan ja vihaankin joitakin (kiusaajia).
En toivo kiusaajille hyvää.

Mutta en myöskään roiku ihmisissä joille toivon vain pahaa. Tai esitä että pidän heistä edes vähän. Kohtelias yritän olla kaikille ih misille, paitsi niille, jotka loukaavat tahallisesti toisia ja kiusaavat. Joten kohtelias voin olla, sellaiselle, joka haluaa minulle puhua ja kertoa asioistaan, vaikka en erityisesti hänestä pitäisi. Silti pidän asiat omana tietonani mitä hän minulle sanoo ja yritän ymmärtää vaikka olisin eri mieltä.

En kutsu kylään ihmisiä joista en pidä ja mieti takanapäin miten paskoja he ovat. ystävissäni ja tutuissani, joista pidän, on todennäköisesti myös piirteitä joista en pidä, ja he ajattelevat joissakin asioissa eri tavalla. Mutta minusta ihminen joka tekee kaikessa täysin eri tavalla kuin minä, ja ajattelee kaikesta eri tavalla kin minä, voi silti olla hyvä ihminen.

Tästä esimerkki vaikka palstapersoona venakkomilanna, pidän hänestä nettipersoonana vaikka hän on täysin päinvastainen ja hänen mielipiteensä päinvastaiset kuin omani. Mutta minusta hän on ok ihminen, koska ei aktiivisesti ole kenellekään paha ihminen tai tahallisesti loukkaa ketään vaan yrittää elää kunnollisesti niin että itsestä ei aiheudu muille mitään haittaa.

Pelottava olet. Muistan lapsuudesta ne kerrat, kun joku aikuinen ollut mielin kielin jonkun toisen aikuisen edessä ja haukkunut ko. aikuisen tämän lähdettyä toisaalle. Hyvin hämmentävää minulle! Mie en kykene pitämään mielipiteitäni tai tuntemuksiani salassa. En ole kuten kaimani, joka kätki sanat ja tutkiskeli niitä sydämessään. Ehei, oon enempi sellainen aivan liian suoraan puhuva ihminen, jonka tarttis hieman opetella käytöstapoja sen osalta, ettei ois turhan töykeä. :ashamed:

Minusta aapee on siis aika ahdistava. Mieluummin itse kuulisin ne suorat sanat, ettei seuraani kaivata, kotini on kamala ja lapseni ikäviä. Vähän se riipis ja sitten muistaisin miten paljon parempi min on olla ilman moista myrkkymurattia lähistölläni.
On myös ihmisiä jotka eivät kestä nuita kuulla. Pahoittavat niin mielensä niistä. Ja kun minä tiedän että tämä ihminen on sellainen. Hän ei niitä kestä ja ymmärrä. Niin miksi tekisin niin hänelle? Minulle taas on sanottu että minusta ei aina niin huomaa, mitä pohjimmiltaan ihmisestä ajattelen. Pystyn juttelemaan mukavia kenen tahansa kanssa. Osaan kätkeä tunteeni hyvin, mutta halutessani olen avoin ihminen.

Mutta en myöskään esitä omasta mieestäni tälle ihmiselle ystävää. Koska en niin tunne. Olen myös siinä suhteessa suora. Mutta miksi se estäisi minun olevan kaikille ystävällinen. Miksi pitäisi käyttäytyä töykeasti tätä ihmistä kohtaan.

No oletko varma että itse olet terveempi ihminen kuin hän?
En pidä kaikista ihmisistä. Inhoan ja vihaankin joitakin (kiusaajia).
En toivo kiusaajille hyvää.

Mutta en myöskään roiku ihmisissä joille toivon vain pahaa. Tai esitä että pidän heistä edes vähän. Kohtelias yritän olla kaikille ih misille, paitsi niille, jotka loukaavat tahallisesti toisia ja kiusaavat. Joten kohtelias voin olla, sellaiselle, joka haluaa minulle puhua ja kertoa asioistaan, vaikka en erityisesti hänestä pitäisi. Silti pidän asiat omana tietonani mitä hän minulle sanoo ja yritän ymmärtää vaikka olisin eri mieltä.

En kutsu kylään ihmisiä joista en pidä ja mieti takanapäin miten paskoja he ovat. ystävissäni ja tutuissani, joista pidän, on todennäköisesti myös piirteitä joista en pidä, ja he ajattelevat joissakin asioissa eri tavalla. Mutta minusta ihminen joka tekee kaikessa täysin eri tavalla kuin minä, ja ajattelee kaikesta eri tavalla kin minä, voi silti olla hyvä ihminen.

Tästä esimerkki vaikka palstapersoona venakkomilanna, pidän hänestä nettipersoonana vaikka hän on täysin päinvastainen ja hänen mielipiteensä päinvastaiset kuin omani. Mutta minusta hän on ok ihminen, koska ei aktiivisesti ole kenellekään paha ihminen tai tahallisesti loukkaa ketään vaan yrittää elää kunnollisesti niin että itsestä ei aiheudu muille mitään haittaa.
Olenko sanonut jossain että en pidä tästä ihmisestä yhtään. EN OLE! Hän on minusta mukava kun tapaan häntä silloin tällöin. Mutta kun olemme pajon tekemisissä, niin nuo tunteet tulevat. En voi olla hänen kanssaan läheinen. Olemme niin erilaisia. Olenko sitten jotenkin vajaa?

Ja olenhn jo myöntänyt että minussa on vikaa -> Koska olen kylmä ihminen! Minusta ei ole kaikkien ystäväksi. Mutta ei myöskään vihamieheksi. En ole tarpeeksi kylmä sen suhteen.

Taitaa siis olla palstan mielestä terpian paikka minulle:) Pakko laittaa leikiksi: "Tunnistatkohan sinä minut jos tulen sinua vastaan?"

"vieras"
Eli siis olet vain kaksinaamainen. Arvasit itse ihan oikein. Itse olen joutunut karsimaan kavereita aika ajoin, mutta parempi sekin, kun esittää jotain. Olen myös huono näyttelijä, joka saa tarpeen mukaan suun auki.

Yhteistyössä