Olenko mä ihan hölmö, kun jään kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokoko

Vieras
Olen ammatiltani lääkäri. Käyn tällä hetkellä kokopäivätyössä. Esikoiseni menee kouluun syksyllä ja olen ajatellut jäädä kotiin. Toinen lapseni menee kouluun 2v kuluttua ja mahdollisesti joko olen silloin vielä kotona. Haluan, että lapsella on joku auttamassa aamulla kouluun (tai ei varsinaisesti "auttamassa", mutta onhan se kiva, jos vanhempi on aamutoimissa mukana) ja odottamassa iltapäivällä kotona. Samalla pystyisi hoitamaan siivoamiset sun muut kotityöt päivän aikana ja nuoremman lapsen päiväkotipäivät lyhenisivät 9 tunnista huomattavasti lyhyemmiksi.

Olen pohtinut, että jos tahdon, teen sitten vaikka joitain yöpäivystyksiä kuukaudessa. Mutta useat kaverini pitävät minua ihan hölmönä. Kaipa minä sitten olen hölmö, kun tällaista suunnittelen :) Itselläni äiti oli yötöissä ollessani lapsi, ja oli tosi mukava tunne kun kotona oli aikuinen odottamassa ja auttamassa.

[QUOTE="vieras";23147317]Miksi nuorempi pitäisi viedä päiväkotiin ollenkaan jos kotona olet?[/QUOTE]

Koska hän usein haluaa sinne leikkimään kavereiden kanssa. Kodin lähellä ei ole juurikaan ikäisiään kavereita.

En ole vielä ainakaan löytänyt tältä paikkakunnalta sopivaa työpaikkaa, jossa voisin tehdä lyhennettyä työaikaa. Työmatkat venyvät helposti tunninkin mittaisiksi kauemmaksi töihin mennessä, joten lyhennetyn työajan etu kaikkoaa siinä.

Et ole hölmö. Teet just niin kuin teidän perheelle parasta.
Voithan tehdä päivystyksiä, jos rahapula uhkaa. Tai pystyisitkö tekemään koulupäivän ajan töitä?
(Jos siis haluat töitä tehdä.)

Jos mä oisin lääkäriksi jaksanut lukea niin en kyllä jäisi vuosiksi kotiin, ennemmin tekisin vaikka 3 kokonaista työpäivää viikossa ja loppuviikko vapaata. Luulisi ainakin tk:ssa onnistuvan, niillähän on aina pulaa lääkäreistä. Palkkarahoilla saisit sitten palkattua vaikka hoitajan kotiin niiksi aamu- ja iltapäiviksi kun olet töissä ettei ekaluokkalaisen tarttisi tyhjään kotiin tulla, ja hoitaja voisi hakea samalla nuoremman lapsen hoidosta aiemmin.

Et ole hölmö. Kannattaa miettiä itselle ja omalle perheelle paras vaihtoehto hyvine ja huonoine puolineen. Ei ole yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa elää. Töitä ehdit kyllä tehdä myöhemminkin vaikka koko loppuikäsi. Tai jos mieli muuttuu, niin tosiaan yöpäivystyksiä, keikkaa tms.

Miten olisi, jos alkaisit yksityislääkäriksi. Voisit pitää vastaanottoa muutaman tunnin aamupäivällä. Kaikista mukavinta asiakkaille olisi, jos olisit kotikäyntejä tekevä lääkäri. Jos tekisi vain kotikäyntejä, niin ei tarvitsisi vaastaanottotilojakaan. En tiedä, onko tällainen mahdollista, mutta tuli vaan mieleen, kun olisi niin näppärää, jos lääkärin voisi pyytää kotiin eikä tarvitsisi sairaana lähteä mihinkään.

Yhteistyössä