Olenko liian vaativa miehen suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaillen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaillen

Vieras
Meillä siis menee tällä hetkellä melko heikosti, tai on mennyt jo pitempäänkin. Mitään ns. yksittäistä suurta syyte ei ole, mutta minä olen vaan kovin tyytymätön tilanteeseen. Pyöritän arkea lähes yksin, johtuen miehen työajoista, eikä meillä juurikaan ole yhteistä aikaa. Ja silloin kun sitä aikaa on (lauantai-ilta ja sunnuntai), niin me ei tehdä mitään yhdessä tai koko perheenä. Monesti olen tästä miehelle sanonut, mutta hän ei näköjään ole valmis tekemään mitään asian eteen.

Viime lauantai meni niin, että mies istui koko illan koneella ja kittasi kaljaa. Minä laittelin lapset nukkumaan ja kymmenen aikaan mies tuli kysymään, että mitä tehtäs, vaikka oli muutamaankin kertaa illan aikana sanonut, että olen väsynyt. No minä menin nukkumaan ja mies jatkoi netissä surffailua ja kaljan kittaamista aamuyöhön asti. Seuraava päivä meni tietenkin nukkuessa ja nyt on taas arki ja keritään nähdä illalla max. 2 tuntia.

Mulla meni hermot tilanteeseen ihan täysin. Olen nukkunut viime yöt sohvalla ja murjottanut. Mie alkuviikosta terästäytynyt ja tehnyt kotihommia ja tarjoutui nukkumaan sohvalla. Kyseli kyllä, että eikö mahduttas samaan sänkyyn nukkumaan, mutta muuten ei tee elettäkään sen eteen, että meillä olisi enemmän yhteistä elämää. On vaan edelleen omissa oloissaan, eikä yritäkään "lepytellä" minua mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No et, mutta miehet on vähän huonoja ymmärtämään yleistä tyytymättömyyttä. Pitäkää palaveri jossa kerrot ihan konkreettisesti mitä toivot miehen tekevän.

Minä olen monta kertaa sanonut, että haluan enemmän yhteistä aikaa, että tehdään jotain (tai ihan vaan keskustellaan) yhdessä tai koko perheen kesken. Haluan sitä, että mies huomaa minut, eikä pidä itsestään selvyytenä. En jaksaisi samoista asioista sanoa aina uudestaan ja uudestaan, kun ei sillä sanomisella ole edes mitään vaikutusta. Ois kamalan kiva, jos mies itsekin näkisi sen verran "vaivaa" suhteen eteen, että osaisi huomioida muutkin ilman erillistä käskyä tai pyyntyöä.

Täällä. Mä sitten kysäsin, että haluuko ottaa kämpän tosta lähistöltä, kun en mä vittu mikään kämppis ala olee. Sen jälkeen on vähän enemmän ollu läsnä ja oli jopa uhrautunu ja sanonu, ettei näille kahelle viikolle yhtään lisää töitä, listassakin vaan on jotain 48h per viikko..

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No et, mutta miehet on vähän huonoja ymmärtämään yleistä tyytymättömyyttä. Pitäkää palaveri jossa kerrot ihan konkreettisesti mitä toivot miehen tekevän.

Minä olen monta kertaa sanonut, että haluan enemmän yhteistä aikaa, että tehdään jotain (tai ihan vaan keskustellaan) yhdessä tai koko perheen kesken. Haluan sitä, että mies huomaa minut, eikä pidä itsestään selvyytenä. En jaksaisi samoista asioista sanoa aina uudestaan ja uudestaan, kun ei sillä sanomisella ole edes mitään vaikutusta. Ois kamalan kiva, jos mies itsekin näkisi sen verran "vaivaa" suhteen eteen, että osaisi huomioida muutkin ilman erillistä käskyä tai pyyntyöä.

Mies haluaa yleensä jotain oikeasti kouriintuntuvaa. Vaikka meillä on ihan koko perheen harrastuskin johon mies lähtee innolla aina, ei riitä että sanon perjantaina että tänä viikonloppuna voitaisiin lähteä etsimään pari geokätköä vaan niin että "lauantaina lähdetään heti aamiaisen jälkeen etsimään kätköjä, katsoisitko illalla valmiiksi muutaman sopivan". Mulla on varsin ihana ja huomioonottava mies mutta sen ajatus esimerkiksi äärettömän romanttisesta joululahjasta oli ostaa mulle läppäri ja asentaa siihen aivan kaikki valmiiksi mitä ikinä kuvittelikaan mun toivovan ja haluavan. Onhan tämä tosi kiva ja on kovassa käytössä mutta en mä nyt lahjaa romanttiseksi sanoisi, ainakaan sen perinteisessä tarkoituksessa :)

Yhteistyössä