Olenko lihava? *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ihan rehellisä ollaan, niin joo ehkä hieman tai siis mieheni sanoja lainatakseni, et ole läski vaan vähän lihava =D
Ja anteeks kauheesti ku näin sanon, mutta olet melkeen saman kokonen ku minä.sie sentti vähempi ja 2kg enempi ja mielestäni MINÄ olen lihava =/
huomattavasti timmimmässä kunnossa voitas olla ...
Niin ja miehes on kyllä aika pyllyristä ku noin rumasti puhuu.

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja niinhänsääääluulet:
Onko täällä ihan sairasta sakkia??????:o Tuossa kuvassa oleva ei ole kyllä PÄTKÄÄKÄÄN lihava, vaan ERITTÄIN NORMAALI!!!!! Menkää hoitoon, jotka lihavaksi väitätte!
Raivostuttaa tuollanen, ku halutaan saada aikaan vaan pahaa mieltä, argh.

no ei kyll ole normaali! pullea.pyäreä, ylipainoinen, millä sanalla nyt vain, jos kysytään niin mitä sitä kaunistelemaan.

Vain tikkulaihako on normaali???:o Tämä on just tätä.

Ap:llä on painoindeksi 27.5 mikä viittaa lievään lihavuuteen. Se ei ole mikään mielipide vaan ihan tieteellinen, objektiivinen laskentatapa. Ei ap mikään läski ole, mutta ei myöskään mahdu enää normaalipainoisen kategoriaan.

Uih! Oletteko ihan kipeitä oikeesti? Se indeksi ei ole mitään sellaista, johon voisi ikinä täysin nojata! Riippuu TÄYSIN koko ruumiinrakenteesta, kaikesta, mikä indeksi on kenellekin sopiva! Tuo 27.5 viittaa ns.virallisesti lievään lihavuuteen, mikä käytännössä on lihavuutta vain lähinnä hysteeristen terveysintoilijoiden mielestä ja ihan on usempi lääkärikin tämän myöntänyt!
LIHAVUUS on tuosta vielä kaukana, sanokaa mitä haluatte.
Soittakaapas vaikka heti huomenna lääkärille ja ottakaa asiasta selvää...luulen, että moni lääkäri saattaa naurahtaa.
Sairasta tällanen hysterisointi, lyödä lyötyä asialla, joka on täyttä potaskaa.

itse ainakin pitäisin itseäni hiukan lihavana jos kropan kuva olisi tuollainen. Eikä siis millään pahalla aptä kohtaan mutta kerta kysyi. Tuon ylimmääräisen kuitenkin uskoisi saavan helposti pois lenkillä ym. Kun ei sitä ylim. Kuitenkaan mielettömästi ole.

Mun mielestä ap on hieman normaalin yli eli pikkaisen lihava. Tai ehkä paremmin sanottuna pyöreä. Mä pitäisin myös itseäni vähän lihavana jos olisin ap:n kropassa. Mut ei tuo nyt vielä mikään hälyyttävä tilanne ole.

Mitä porukka täällä raivoaa, että kun haukutaan ap:ta lihavaksi ja ihannoidaan anorektisia vartaloita? Hän kysyi mielipidettä ja onhan jo bmi:n puolestakin hieman ylipainoinen. Ihan tosiasia, eikä se ole pahalla sanottu, mutta totta. Tällä palstalla tuntuu olevan anorektikko jos bmi on alle 22. Huh.

Alkuperäinen kirjoittaja juhuu:
Mun mielestä ap on hieman normaalin yli eli pikkaisen lihava. Tai ehkä paremmin sanottuna pyöreä. Mä pitäisin myös itseäni vähän lihavana jos olisin ap:n kropassa. Mut ei tuo nyt vielä mikään hälyyttävä tilanne ole.

Mitä porukka täällä raivoaa, että kun haukutaan ap:ta lihavaksi ja ihannoidaan anorektisia vartaloita? Hän kysyi mielipidettä ja onhan jo bmi:n puolestakin hieman ylipainoinen. Ihan tosiasia, eikä se ole pahalla sanottu, mutta totta. Tällä palstalla tuntuu olevan anorektikko jos bmi on alle 22. Huh.

Niinhän täällä on. Ja on vaikka painoindeksi ois 32 niin ei ole lihava, vaan "normaali naisen kroppa"... JUST:..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niinhän täällä on. Ja on vaikka painoindeksi ois 32 niin ei ole lihava, vaan "normaali naisen kroppa"... JUST:..

Indeksillä 22 voi olla normaalipainoinen, samoin indeksillä 32, uskokaa pois vaan! Lihasmassa voi nostaa painoa kovastikin, ja sehän antaa silloin virheellisen indeksin...että kannattaa käyttää sitä järkeäkin, eikä heti iskeä nyrkillä päin näköä. Pelkän yhden valokuvan perusteella on täysi mahdottomuus antaa totuudenmukaista lausuntoa jonkun lihavuudesta/laihuudesta, mutta senhän me kaikki näemme, ettei tuossa kuvassa ole lihava ihminen. Pyöreä voi olla, sitä emme tiedä, mutta lihavuus on asia erikseen. :flower:

Indeksillä 22 voi olla normaalipainoinen, samoin indeksillä 32, uskokaa pois vaan! Lihasmassa voi nostaa painoa kovastikin, ja sehän antaa silloin virheellisen indeksin...että kannattaa käyttää sitä järkeäkin, eikä heti iskeä nyrkillä päin näköä. Pelkän yhden valokuvan perusteella on täysi mahdottomuus antaa totuudenmukaista lausuntoa jonkun lihavuudesta/laihuudesta, mutta senhän me kaikki näemme, ettei tuossa kuvassa ole lihava ihminen. Pyöreä voi olla, sitä emme tiedä, mutta lihavuus on asia erikseen. :flower:

Lopettakaa nyt jo niistä lihaksista lässyttäminen, kun se ei todellakaan normaaliin naisvartaloon vaikuta niin paljoa, että esim. bmi 28 olisi normaali, saati 32. Ei, vaikka treenaisi ja liikkuisi miten. Hormoneilla kasvatetut lihakset erikseen.

Ja kyllä sen näkee päällepäin, onko kyseessä läski vai lihas, ja useimmiten se on valitettavasti läski. Kuten ap:n tapauksessa. Sen huomaa reisistä ja vyötäröstä, lihakset tulee kuitenkin pikkasen erimallisesti ja eri paikkoihin. Ei sillä, ei ap kyllä mitenkään kamaln lihava ole, hieman ylipainoinen ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Mullakin on BMI:n mukaan ylipainoa reilustikin (26,7). Aina ei kuitenkaan kannata tuijottaa lukuja, itse olisin melkoinen kuikelo, jos BMI:ni olisi 20 luokkaa.

No näytät suurinpiirtein siltä kuin bmi:llä 26,7 voi näyttääkin. Tuskinpa sä bmi:llä 20 mikään hirveä kuikelokaan olisit, onhan sulla nytkin vähän ylimääräistä esim. vyötäröllä.

Mullakin on BMI:n mukaan ylipainoa reilustikin (26,7). Aina ei kuitenkaan kannata tuijottaa lukuja, itse olisin melkoinen kuikelo, jos BMI:ni olisi 20 luokkaa. Tässä kuva:

Miten niin ylipainoa "reilustikin"? Virallisesti lievää ylipainoa. Näytät erittäin sutjakalta ja normaalilta.

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Mullakin on BMI:n mukaan ylipainoa reilustikin (26,7). Aina ei kuitenkaan kannata tuijottaa lukuja, itse olisin melkoinen kuikelo, jos BMI:ni olisi 20 luokkaa.

No näytät suurinpiirtein siltä kuin bmi:llä 26,7 voi näyttääkin. Tuskinpa sä bmi:llä 20 mikään hirveä kuikelokaan olisit, onhan sulla nytkin vähän ylimääräistä esim. vyötäröllä.

22 kiloa pois, enkä olisi kuikelo? Okei...

Toivottavasti vitsailet. Oksettaa ajatella, millasta esimerkkiä annatte lapsillenne tällä kaikella. En ihmettele, miksi syömishäiriöitä on nuorilla niin paljon! Ei kaikki ole menossa missikisoihin, järki käteen!!!!

Mullakin on BMI:n mukaan ylipainoa reilustikin (26,7). Aina ei kuitenkaan kannata tuijottaa lukuja, itse olisin melkoinen kuikelo, jos BMI:ni olisi 20 luokkaa. Tässä kuva:

Sulla on sutjakkaan näköiset sääret :o Wau!

Miten niin ylipainoa "reilustikin"? Virallisesti lievää ylipainoa. Näytät erittäin sutjakalta ja normaalilta.

Ihan oikeasti, mä en tiedä onko ajat muuttuneet niin paljon, mutta tuntuu, että ihmisillä on nykyään ihan erilainen"hoikkuus-käsitys" kuin ennen. Esim. Besserwisswr ei mun silmään ole erityisen "sutjakka", vaan normaali, jolla hieman ylimääräistä.

Enkä todellakaan ihannoi anorektikkoja, mutta monelle esim. bmi 25-26 on nykyään hoikka, vaikka se ei sitä oikeasti edes ole. Laittakaa mulle yksikin kuva, jossa on bmi:n 25 ihminen, jota voi rehellisesti sanoa hoikaksi. Enkä tarkoita myöskäään sillä, että pitäisi olla hoikka, mutta miksi asioista ei voi puhua niiden oikeilla nimillä? Miksi pitää väittää, että bmi 32 olisi normaali, tai bmi 25 hoikka?

Toivottavasti vitsailet. Oksettaa ajatella, millasta esimerkkiä annatte lapsillenne tällä kaikella. En ihmettele, miksi syömishäiriöitä on nuorilla niin paljon! Ei kaikki ole menossa missikisoihin, järki käteen!!!!

No ei olekaan kaikki menossa missikisoihin, ei. Arvostelinko mä nyt? En, kerroin vaan mielipiteeni. Enkä tarkoita, että kenenkään tarvitsisi edes näyttää tietynlaiselta, se ei silti poista sitä faktaa, että esim. besserwisserillä on vähän ylimääräistä ja ylipaino on ylipainoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:
No ei olekaan kaikki menossa missikisoihin, ei. Arvostelinko mä nyt? En, kerroin vaan mielipiteeni. Enkä tarkoita, että kenenkään tarvitsisi edes näyttää tietynlaiselta, se ei silti poista sitä faktaa, että esim. besserwisserillä on vähän ylimääräistä ja ylipaino on ylipainoa.

En mä ainakaan ole uskotellut kenellekään, en edes itselleni, olevani normaalipainoinen. Halusin vain tuoda esille sen seikan, että kroppia on erilaisia ja jotkut voivat olla todella lihavia tai laihoja suositeltavan BMI:n ääripäissä. Väitän sen sijaan tosissani, että olisin ruman näköinen (= liian laiha), jos BMI:ni olisi vaikkapa sen 20, joka siis olisi normaalin alarajoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja maailman meno:

Miksi pitää väittää, että bmi 32 olisi normaali, tai bmi 25 hoikka?

Kertoisitko vielä missä kukaan on kirjoittanut yli 25 painoindeksin olevan hoikka? Ei missään, käsitit aivan itse niin. Jos toteaa että sen painoinen on vielä normaali kuten nekin joilla on lievästi taulukon mukaan 1-2 kiloa ylimääräistä ovat normaaleja, voivat muodoiltaan olla jopa sutjakoita, niin eihän tässä kukaan ole laihuudesta puhuunut sanallakaan. Ja 32 painoindeksin vedit hatusta, nyt puhutaan luvuista 26-27 ja ne suurenosan mielestä voivat vielä olla ihan suht normaalin rajoilla.

En kyllä usko että BMI 32ssa voi olla normaali. Mun miehen, jolla on paljon lihasmassaa, urheilee, on voimakasrakenteinen jne. BMI on 26 ja hän näyttää kyllä normaalilta, muttei hoikalta. Naisen olisi ihan mahdotonta olla BMIssä 32 vielä normaali. Pettäkää vain itseänne, ihan vapaasti.

Uusimmat

Yhteistyössä