Olenko kohtuuton tässä asiassa. Mies petti minua ja haluaisin lukea hänen sähköpostinsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Mies petti minua pitkän aikaa kirjoittelemalla toiselle naiselle. Tai paremminkin niin että miehellä oli nainen ulkomailla jota oli joskus tavannut. Nainen luuli heidän olevan kihloissa ym. ja oli vuosia odottanut miestä muuttamaan maahansa. Sinä aikana kun minä olen miehen kanssa ollut hän ei käynyt naisen luona mutta kirjoitteli hänelle s-posteja ja valehteli naiselle ettei sillä ole täällä mitään.
Kun sain tietää asiasta (olin juuri saanut kuulla olevani raskaana miehelle) lähetin s-postia naiselle jossa kerroin itsestäni ja raskaudesta. Tämän jälkeen mies kielsi naiselle kaiken. Minut ja syntymättömän lapsensa ja sanoi että olen vain hänen sekopäinen exänsä.
No asiat menivät miten menivät. Annoin anteeksi. Meni aikaa ja meille syntyi vauva. Asia on kuitenkin painanut minua päivittäin ja olen saanut pieniä vinkeitä siitä että mies olisi kirjoitellut naiselle vielä tämän kaiken jälkeenkin. Nyt käskin miestä näyttämään minulle s-postit, mihin hän ei suostunut ja sanoinkin sitten että ok tämä riittää ja haluan erota. Olenko kohtuuton jos pyydän miestä näyttämään s-postinsa jolla hän voisi todistaa puhuuko totta vai ei? Ja syyksi mies sanoo miksei näytä on se että hän ei halua kaivaa vanhoja (?) ja että ei itsekään ole aikoihin lukenut posteja. No mikäli miehellä ei olisi salattavaa niin eikö se olis sitten helppo vaan näyttää ne s-postit.

ensiksikin paljon voimia sulle. Zuumailen täältä sisua!

Ja toiseksi, mielestäni saat katsoa hänen meilinsä, ne pitäisi olla ns. vapaata riistaa muutenkin. Nuorempana ajattelin että esim nuo meilit ja tekstarit kuuluvat "henk.kohtaisiin asioihin" ja jokaisessa suhteessa pitää olla jotkut rajat, kuten omat meilit ja tekstarit. Ja ketun marjat :) Jos mietin vanhempaakin sukupolvea niin kuinka surkuhupaisa ajatus että "isällä ja äidillä" olisi omat salaiset juttunsa meilissä... Miettikää nyt jotain vaaria tuolla kimittämässä että "nää on mun yksityisiä meilejä, et sä näitä saa nähdä". Voi olla omat harrastukset ja oma rauha ja omat keskustelut kavereiden kanssa, siinä mun mielestä ihan tarpeeksi "privacya". Ja ihan turha selitellä että "ai et luota muhun, jos haluat nähdä meilini?", juu en...

[QUOTE="elmu";25164926]ensiksikin paljon voimia sulle. Zuumailen täältä sisua!

Ja toiseksi, mielestäni saat katsoa hänen meilinsä, ne pitäisi olla ns. vapaata riistaa muutenkin. Nuorempana ajattelin että esim nuo meilit ja tekstarit kuuluvat "henk.kohtaisiin asioihin" ja jokaisessa suhteessa pitää olla jotkut rajat, kuten omat meilit ja tekstarit. Ja ketun marjat :) Jos mietin vanhempaakin sukupolvea niin kuinka surkuhupaisa ajatus että "isällä ja äidillä" olisi omat salaiset juttunsa meilissä... Miettikää nyt jotain vaaria tuolla kimittämässä että "nää on mun yksityisiä meilejä, et sä näitä saa nähdä". Voi olla omat harrastukset ja oma rauha ja omat keskustelut kavereiden kanssa, siinä mun mielestä ihan tarpeeksi "privacya". Ja ihan turha selitellä että "ai et luota muhun, jos haluat nähdä meilini?", juu en...[/QUOTE]

Ellen ole väärin ymmärtänyt niin sähköposti kuuluu kirjesalaisuuden piiriin, eli toisen sähköposteja ei saa lukea ilman lupaa.

heh, nään sielun silmin ku oma mies pettäisi ja sitten jäisi kiinni sähköpostista, niin huutaisi "Mites tämä kirjesalaisuus!!!?? Haastan sut oikeuteen, senkin kyylä!" Ei oikein "tosielämässä" toimi.

Teiltä on mennyt luottamus ilmeisesti jo aikaa sitten, eikä se ole näköjään palautunut. Luultavasti on juuri niin, että mies on lähetellyt naiselle meilejä ja ollut edelleen tähän yhteydessä, koska ei halua antaa meilejään nähtäväksi.

Silti olen sitä mieltä, että sähköposti on yksityinen ihan niin kuin kirjoitettukin kirje. Näin taitaa olla ihan juridisestikin, joten et voi vaatia niitä luettavaksi.

Minusta näyttää siltä, että suhde on pahassa kriisissä. Se ei tosiaankaan korjaannu sillä, että kaivelette toistenne sähköposteja.

Minä en usko siihen, että mies olisi täydellisen uskottavasti voinut esittää rakastunutta ja uskollista miesystävää samaan aikaan kun hengailee toisen kanssa. Olen ihan varma, että uskottomuudesta on ollut merkkejä, jos vain olisit halunnut ne nähdä ja tunnustaa itsellesi. En tiedä onko myöhäistä tehdä asialle mitään, mutta meilien kaivelun sijasta kaipaisitte tosi paljon järeämpiä otteita, jos aiotte korjata suhteenne.

Rumasti sanottuna mies kuulostaa tarinasi perusteella karmivalta limanuljaskalta, mutta ihmiset voivat muutta käytöstään halutessaan. Nyt sitten vain selvitätte tapahtuuko näin vai ei - mutta ei siis kaivelemalla sähköposteja.

Ja toiseksi, mielestäni saat katsoa hänen meilinsä, ne pitäisi olla ns. vapaata riistaa muutenkin. Nuorempana ajattelin että esim nuo meilit ja tekstarit kuuluvat "henk.kohtaisiin asioihin" ja jokaisessa suhteessa pitää olla jotkut rajat, kuten omat meilit ja tekstarit. Ja ketun marjat :) Jos mietin vanhempaakin sukupolvea niin kuinka surkuhupaisa ajatus että "isällä ja äidillä" olisi omat salaiset juttunsa meilissä... Miettikää nyt jotain vaaria tuolla kimittämässä että "nää on mun yksityisiä meilejä, et sä näitä saa nähdä". Voi olla omat harrastukset ja oma rauha ja omat keskustelut kavereiden kanssa, siinä mun mielestä ihan tarpeeksi "privacya". Ja ihan turha selitellä että "ai et luota muhun, jos haluat nähdä meilini?", juu en...[/QUOTE]

No ainakin laki on sun kanssa eri mieltä! Ja ainakaan luvatta EI SAA mennä katsomaan. Tosin mun mies saa stalkata mun puhelimen koska haluaa, mulla on aina naamakirja koneella auki jos se haluaisi käydä lukemassa vaikka mun privaviestit ja mä tiedän sen FB:n ja s-postin tunnarit... Mutta tämä on siis meidän suhteen asia.

Mutta ap:n tapauksessa vaatisin miestä näyttämään ja jos ei näytä edes sitä, keneltä viestejä on tullut, ni ukko saisi lähteä.

No et ole kohtuuton. Tuossa tilanteessa miehen itse pitäisi osoittaa halua olla taas luottamuksesi arvoinen ja oma-aloitteisesti näyttää ne meilit. Ei hyvältä kuulosta. Toki pitkän ajan kuluessa luottamuksen pitäisi palautua ja viestien olla taas yksityisiä. Ei sitä loppuelämänsä ajan voi toisen tekemisiä kytätä. Teillä on kuitenkin vielä luottamuspulaa ja tapahtuneesta vasta vähän aikaa.

Ymmärrän lakipykälät hyvin, mutta oma mielipiteeni on ettei noilla lakiasioilla paljoa väliä avioliitossa ole. Kuka ihme vie vaimonsa oikeuteen meilien katsomisesta..Ja en usko että suurin osa täälläkään pystyisi olemaan katsomatta meilejä jos epäilee vahvasti miehensä pettävän.

Mutta siis, oikeassa Sanna olet että tilanne on jo hullunkurinen muutenkin. Eipä sillä eroa tee että näkee meilit tai ei, tuossa tilanteessa on jo vaikea olla muutenkin. Nyt vaan ap. rohkeutta!

Ensinnäkin, jos sillä miehellä on pieninkään liikkuva aivosolu pääkopassaan niin se varmaan tajuaa poistaa niitä viestejä jos haluaa. Varsinkin jos emäntä on nurkunut viikkoja että saanko nähdä ne.. Ja mitä väliä sillä on. Joko siä luotat tai et, luottamuksen voi varmaan pikkuhiljaa saada takaisin pettämisen jälkeen mutta tuo mies ei kuulosta kovin yhteistyökykyiseltä :whistle:

Anteeksi jos kuulostan tylyltä mutta ihan älytön tilanne.

[QUOTE="elmu";25165051]Ymmärrän lakipykälät hyvin, mutta oma mielipiteeni on ettei noilla lakiasioilla paljoa väliä avioliitossa ole. Kuka ihme vie vaimonsa oikeuteen meilien katsomisesta..Ja en usko että suurin osa täälläkään pystyisi olemaan katsomatta meilejä jos epäilee vahvasti miehensä pettävän.
[/QUOTE]

Mä meinasin haastaa EX-mieheni oikeuteen koska tiesin hänen lukeneen eräältä foorumilta kirjoituksiani ja mm. päiväkirjaani. Oli myös stalkannut puhelintani ja FB:n yksityisviestejä. Avioliiton AIKANA noilla ei ehkä olekaan merkitystä varsinkin jos luotto pelaa, mutta liiton päättyessä voi alkaa olla...

Ensinnäkin, sähköpostit ovat henkilökohtaisia, tilanteesta riippumatta. Toiseksi, uuden sähköpostiosoitteen luonti kestää alle minuutin eikä maksa mitään joten vain täysidiootti ei hommaisi uutta sähköpostia tuollaisen episodin jälkeen jos edelleenkin haluaisi pitää jotain salassa.

Sun kannattais lähteä pois. Miehes voi olla oikeasti päästä pipi kun kirjoittelee ja sanoo tollaista omasta syntymättömästä lapsestaan.
En usko teillä on yhteistä tulevaisutta vaan se on loppu nyt.
Ekan askeleen kun otat olet vapaa. Lapsensa kieltäminen ja sun haukkuminen hulluksi on sairasta.

No huh huh. EI näin. Tai ainakaan itse en haluaisi olla tuollaisessa suhteessa. :O Pitäisikö päiväkirjankin olla vapaata riistaa?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä