Olenko kohtuuton nipottaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Jos en tykkää, että mies menee kalaan sunnuntaina? Tilanne on se, että mies on arkisin töissä klo 10.30-19.30 ja lauantaisin klo 8.30-16.30. Jos lauantai on töitä, niin arkena on yksi vapaa. No nyt tulevana viikonloppuna minä olen lähdössä koko viikonlopuksi Helsinkiin ja mies on tottakai töissä lauantain ja nyt ois sitten vielä menossa sunnuntaina kalaan |O Minusta ei ois liian paljon vaadittu, että viettäs koko sunnuntain lasten kanssa :/

Et ole mikään nipo, isä ei kauheasti näköjään halua lastensa kanssa aikaa viettää :( meillä olisi kyllä tuossa tilanteessa vakavat keskustelut edessä...

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Et ole mikään nipo, isä ei kauheasti näköjään halua lastensa kanssa aikaa viettää :( meillä olisi kyllä tuossa tilanteessa vakavat keskustelut edessä...

Sen verran puolustan kyllä miestä, että työajoilleen hän ei mahda mitään. Ja kohtuutonta olisi se, että koska hällä on paskat työajat, niin sen takia ei saisi olla harrastuksia ja perheen ulkopuolista elämää. Mutta nyt kun minä olen koko viikonlopun pois, niin tykkäisin, että mies edes olisi lasten kanssa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

Sen verran puolustan kyllä miestä, että työajoilleen hän ei mahda mitään. Ja kohtuutonta olisi se, että koska hällä on paskat työajat, niin sen takia ei saisi olla harrastuksia ja perheen ulkopuolista elämää. Mutta nyt kun minä olen koko viikonlopun pois, niin tykkäisin, että mies edes olisi lasten kanssa :/

Et oo nipo, menis AAMULLA kalaan ennen töihin lähtöä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Et oo nipo, menis AAMULLA kalaan ennen töihin lähtöä :whistle:

Valitettavasti tuo ei onnistu, kun on tuo mies työkaverinsa veneestä riippuvainen :/

Minä olen niin tyhmä, että ajattelen, että mieskin ehkä tarvitsee sen oman vapaa-aikansa. Meillä harrastaa ehkä pari kertaa kuussa n. puoli päivää kerrallaan ja kahdesti-kolmesti viikossa 2-3 tuntia. Minulla harrastuksiin menee noin 4,5-5 tuntia viikossa. Loput ajat sitten työlle ja perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen niin tyhmä, että ajattelen, että mieskin ehkä tarvitsee sen oman vapaa-aikansa. Meillä harrastaa ehkä pari kertaa kuussa n. puoli päivää kerrallaan ja kahdesti-kolmesti viikossa 2-3 tuntia. Minulla harrastuksiin menee noin 4,5-5 tuntia viikossa. Loput ajat sitten työlle ja perheelle.

missä välissä näette toisianne tai lapsia?

Toki tarvitsee, enkä sitä kielläkään. Mutta just tämä viikonloppu on vähän hankala. Ja kun mies oli tuossa muutama viikko sitten yön yli kalassa, sitten oli työpaikan saunailta ja tänäänkin kotiutuu vasta joskus yöllä, kun on työkaverin läksiäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja oa:

missä välissä näette toisianne tai lapsia?

Monessa välissä, molemmilla säännöllinen päivätyö (toisella lyhennetty työaika) ja viikonloppuvapaat. Esim. mulla vois olla harrastukset maanantaina 1,5 h, keskiviikkona 1 h, lauantaina 1,5 h ja sunnuntaina 1 h. Miehellä tiistaina 2 h ja sunnuntaina 3 h, kahtena lauantaina kuussa sitten sen puoli päivää. Jää vielä monta tuntia muulle elämälle.
Mutta esimerkiksi tv:n katselu on meiltä vanhemmilta jäänyt kokonaan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Olet minusta. Eihän tässä paljon kalastusaikaa enää oo jäljellä edes. Muutaku pilkkiminen talvella. B)

Samaa mieltä siitä että ei sitä kalastusaikaa enää paljon ole, onneksi =) Mutta kyllä nyt tässä tapauksessa voisi olla varmaan kotonakin (vaikka tiedän kyllä mitä se on kun kalastusta harrastava ei jostain syystä pääsekään kalaan kun kelikin sallisi :D) Missäs ne teidän lapset sitten on, jos mies on kalassa ja sinä poissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Neppari--:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Olet minusta. Eihän tässä paljon kalastusaikaa enää oo jäljellä edes. Muutaku pilkkiminen talvella. B)

Samaa mieltä siitä että ei sitä kalastusaikaa enää paljon ole, onneksi =) Mutta kyllä nyt tässä tapauksessa voisi olla varmaan kotonakin (vaikka tiedän kyllä mitä se on kun kalastusta harrastava ei jostain syystä pääsekään kalaan kun kelikin sallisi :D) Missäs ne teidän lapset sitten on, jos mies on kalassa ja sinä poissa?

Joko keskenään kotona tai miehen veljen luona, riippuu ihan kalareissun pituudesta :/

Ihan terveeltä ja kohtuulliselta ajatuksesi tuntuvat =) Jospa se mies älyäisi jäädä kotiin sunnuntaiksi.
Minä olen nyt tämän viikkoa ollut miehen töiden ja iltamenojen takia kahden koko päivän lapsen kanssa ja mulla on jo miestä ihan hirmuinen ikävä. Onneksi tänä iltana saadaan yhteistä aikaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja B:
Eikö lapsia voisi ottaa mukaan kalaan? Mukava isää ja lapsia yhdistävä harrastus:)

En usko, että pojat viihtyy veneessä istumassa, eikä heille ole edes pelastusliivejä :/

No jo on ihmepoikia jos ei kalastus ja veneily kiinnosta:o Liivit maksavat vain muutaman kympin.

Eikö lapsia voisi ottaa mukaan kalaan? Mukava isää ja lapsia yhdistävä harrastus:)

En usko, että pojat viihtyy veneessä istumassa, eikä heille ole edes pelastusliivejä :/

No jo on ihmepoikia jos ei kalastus ja veneily kiinnosta:o Liivit maksavat vain muutaman kympin.

No olkoot sitten ihmepoikia. Hetken kyllä onkivat ja veneessäkin jonkin aikaa viihtyvät, mutta eivät tosiaan montaa tuntia.

Olet nipo. Kai sinullakin on harrastuksia, kuten karaoke tms. Ajattelepa hirvenmetsästäjiä, meilläkin lapset menevät siksi aikaa mummolaan kun me molemmat menemme metsälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Et ole nipo ja harastusta on tähän turha kytkeä. Jos sie oot lähössä niin miehen pitää joustaa sillon lasten takia.

Kiitos kun ymmärrät minun kannan asiaan =) Kyllä minäkin olen joutunut aika paljon harrastuksista luopumaan miehen töiden takia, joten eiköhän miehenkin pitäisi voida joustaa.

Yhteistyössä