Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minä olen arkisin töissä klo 7.30-16.30 (matkoineen). Ei harrastuksia tällä hetkellä.

Mies on töissä arkisin klo 10.30-19.30 ja lauantaisin klo 8.30-16.30. Arkena on yksi vapaapäivä. Mies harrastaa kahtena arki-iltana klo 20-22.30 ja sunnuntaina klo 12-14.

Perheessä on kaksi alakouluikäistä lasta.

Jäähän siihen sulle kolme arki-iltaa mihin mahtuu jotain harrastusta tai sitten lauantaille tai sunnuntaille. Nyt vaan sitten harrastuksen hakuun.

Tai vaikka sitten niille kaikille! Mäkin karkaan aina salille kun aikatauluun (miehen kaksivuorotyö ja sali/juoksu 4krt viikko, ja lasten harrastukset, 6 reenit per viikko) sopii ja ehdin silti salille 3-4 kertaa viikossa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Piika-äiti";25850256]Minusta sinä kaipaat harrastusta tai jotain omaa tekemistä. Yritä löytää joku sinua innostava asia, oma juttusi.[/QUOTE]

Ois mulla muutamakin kiinnostava juttu tiedossa, jotenkin vaan tuntuu, että aika ei riitä. Töiden jälkeen kun tulen kotiin on ruoanlaitto, yms. kotihommat. Ja muutankin tuntuu, että jos minä vielä töiden jälkeen lähden harrastamaan, niin lapset on sitten koko päivän ihan keskenään.

Ois mulla muutamakin kiinnostava juttu tiedossa, jotenkin vaan tuntuu, että aika ei riitä. Töiden jälkeen kun tulen kotiin on ruoanlaitto, yms. kotihommat. Ja muutankin tuntuu, että jos minä vielä töiden jälkeen lähden harrastamaan, niin lapset on sitten koko päivän ihan keskenään.

No juoksuahan se on meilläkin arki-illat mutta jostain se oma aika pitää kiskoa. Tehkää vuorolistat kotitöistä miehen ja lasten kanssa ja viikonloppuisin ehdit tehdä pari ruokaa pakkaseen valmiiksi joita ei tarvi arkena kuin lämmittää.

Harrasta niinä iltoina kun mies on kotona.

Ja ruokaa ei ole pakko joka päivä laittaa :). Alakouluikäiset osaavat jo tehdä kotitöitä.

Harrasta niinä iltoina kun mies on kotona.

Ja ruokaa ei ole pakko joka päivä laittaa :). Alakouluikäiset osaavat jo tehdä kotitöitä.

Turkissa ihan omat säännöt, ette ole muutenkaan välittänyt mistään mitään ja olette tunkemassa EU:hun velkaisena maana, Meillä täällä suomessa annetaan lapsille ruokaa joka päivä ja sitä tehdään joka päivä. Maassa maan tavalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Teillä on siellä;25850381:
Turkissa ihan omat säännöt, ette ole muutenkaan välittänyt mistään mitään ja olette tunkemassa EU:hun velkaisena maana, Meillä täällä suomessa annetaan lapsille ruokaa joka päivä ja sitä tehdään joka päivä. Maassa maan tavalla :)

Pers, pers, perskärpänen.

No juoksuahan se on meilläkin arki-illat mutta jostain se oma aika pitää kiskoa. Tehkää vuorolistat kotitöistä miehen ja lasten kanssa ja viikonloppuisin ehdit tehdä pari ruokaa pakkaseen valmiiksi joita ei tarvi arkena kuin lämmittää.

Noi joo, kyllähän nuo kotihommat saisi jotenkin järjestettyä. Minusta se ei vaan lasten kannalta ole reilua, jos käyn töiden jälkeen pikaisesti kotona pyörähtämässä esim. 16.30-17.30 ja sitten lähden harratamaan ja tulen joskus klo 19.30 jälkeen kotiin.

Lapset on kuitenkin päässeet koulusta klo 12-14, niin ihan liikaa joutuisivat yksin olemaan. Eikä tässä nyt niinkään ole ongelma minun harrastukset. Käynhän minä joka aamu ennen töitä lenkillä. Eikä miehenkään arki-illan harrastukset mikään ongelma ole. Mutta tuo sunnuntai on nyt viime aikoina alkanut risomaan. Sunnuntai on kuitenkin perheen ainut yhteinen vapaapäivä, eikä arki-iltaisinkaan yhteistä aikaa ole. Ja kun miehellä on tuo harrastus sunnuntaina vielä keskellä päivää, niin eipä siinä perheen kanssa voi mitään ihmeempää sitten tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Teillä on siellä;25850381:
Missä hiton Turkissa? Olisinpa siellä :D

Me täällä Suomessa osaamme tehdä ruokaa myös 2 päivän tarpeeksi kerrallaan, ja satunnaisesti vaikka tilata pizzaa tai lämmittää pakastimesta jotain. Jää sitten aikaa vaikka harrastuksiin :)

P.S. Me emme myöskään haluaisi Turkkia EU:n jäseneksi. Jo pelkät jäsenhaaveet ovat pilanneet paljon, nostaneet hintatasoa, yms. Viimeisimpänä kiellettiin katumarkkinat :(

Missä hiton Turkissa? Olisinpa siellä :D

Me täällä Suomessa osaamme tehdä ruokaa myös 2 päivän tarpeeksi kerrallaan, ja satunnaisesti vaikka tilata pizzaa tai lämmittää pakastimesta jotain. Jää sitten aikaa vaikka harrastuksiin :)

P.S. Me emme myöskään haluaisi Turkkia EU:n jäseneksi. Jo pelkät jäsenhaaveet ovat pilanneet paljon, nostaneet hintatasoa, yms. Viimeisimpänä kiellettiin katumarkkinat :(

Olet Rehnistä, siitä kepulaisesta mulkusta joka ajaa turkkia EU:hun kuin käärmettää piippuun? Eikö ole aika helvetin irvokasta että tyyppi haukkuu vielä suomen päättäjiä ja antaa varoituksia huonosta talouspolitiikasta, uhkaa laittaa suomen maksamaan triplamaksut EU:lle jos ei talousnäkymät kohene kesään mennessä.

Minusta se ei vaan lasten kannalta ole reilua, jos käyn töiden jälkeen pikaisesti kotona pyörähtämässä esim. 16.30-17.30 ja sitten lähden harratamaan ja tulen joskus klo 19.30 jälkeen kotiin.

Lapset on kuitenkin päässeet koulusta klo 12-14, niin ihan liikaa joutuisivat yksin olemaan.
Jos menisit harrastamaan illalla, kun mies on jo kotona?

Otat lapset mukaan, esim. uimahalliin.

Ja teette jotain yhdessä miehen arkivapaapäivänä.

Niin meillä on oikeastaan aina menty. Siitä asti kun lapsia saatiin.

Alkuperäinen kirjoittaja No mitä mieltä;25850445:
Olet Rehnistä, siitä kepulaisesta mulkusta joka ajaa turkkia EU:hun kuin käärmettää piippuun? Eikö ole aika helvetin irvokasta että tyyppi haukkuu vielä suomen päättäjiä ja antaa varoituksia huonosta talouspolitiikasta, uhkaa laittaa suomen maksamaan triplamaksut EU:lle jos ei talousnäkymät kohene kesään mennessä.
En ole mitään mieltä. Minua ei kiinnosta talouspolitiikka yms asiat niin paljon, että voisin olla asiasta jotain mieltä (ts. en seuraa, en tiedä). Mutta sen tiedän, että me "turkkilaiset" emme haluaisi Turkkia EU:hun vaan haluamme pitää sen Turkkina, ilman kurkunkäyryysdirektiivejä yms tuubaa.

Voit tehdä aiheesta ihan oman ketjun (jos kaksplussalta löytyy kiinnostusta ko. aiheeseen, en tiedä) tai vaikka yv:llä jos siltä tuntuu, mutta jos nyt pysyttäisiin ketjun alkuperäisessä aiheessa?

Siis lähde sinä harrastukseesi sitten kun mies tulee kotiin. Sittenhän ei lasten tarvitse olla yksikseen.

19.30 on mulle ihan liian myöhäistä lähteä harratamaan. :) Eikähän siihen aikaan enää ole edes mahdollista juurikaan mitään harrastaa, uimahallit on kiinni ja jumpat on loppuneet. Kuntosali omatoimisesti ei ole minun juttu. Ja kun aamulla on herätys 5.30, niin en tosiaan kovin myöhään illalla halua harrastaa.

Yhteistyössä