Olenko kohtuuton nipottaja, jos kysyn lapsen todistuksen arvosanoista?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"kaffe"
[QUOTE="aapee";28851348]No, ei mun lapsi ollut tuollainen edes silloin kun sai sen a:n. Syksyllä oli välillä ihan toivotonta hukkaamista tavaroitten kanssa jne. Keväällä oli jo kasvanut huolehtimaan paremmin, että siinä mielessä oli ikään kuin petrannut kevään puolella.[/QUOTE]

varmaan totta (ja tuo olikin isompien oppilaiden tekstiä kun sitä alkuopetusta en erikseen jaksanut alkaa etsimään), mutta syksy ekaluokalla vasta harjoitellaan koululaisena olemista, eli hyvästä, vaikka vähän pieleen menneestä, yrityksestä saa jo melkeenpä täydet pisteet :)

keväällä sitten jo tavallaan ollaan koululaisia, eli vaatimustaso nousee siinä. ole tarkka, että lapsellesi selität, että open arvion mukaan hän on hyvä. vähän ikävältä kuullostaa nuo "isän mielestä ope ei vaan tykkää lapsesta" jos ette suoraan näitä lapselle sanokaan, niin kyllähän hän teidän asenteet vaistoaa ja puolittaisia lauseita kuulee ja yhdistelee silti.
 
"aapee"
Varmaan se a jouluna oli sitten enemmän opettajalta virhe kuin tää b nyt.

Tuosta lapsen pettymyksestä omaan musiikinarvosanaan tulee mieleen, että johtuisko huono käytös musiikintunnilla jonkinlaisesta ylimielisyydestä, tyyliin "mun ei tarvi kun olen kuitenkin parempi kuin muut"?

Se on myös aika hankala asenne koulussa. Ja elämässä ehkäpä muutenkin.
Täällä on monet heitelleet, että luulen että lapsi on joku ylinero. En luule, eikä hän olekaan. Tietää ihan hyvin ettei ole luokan parhaita lukijoita jne. Ei ole silleen ylimielinen.

Musiikista saattaa tietää jopa enemmän kuin opettaja (huom! jos ope on niillä musiikin tunneilla vain sen osaamisen varassa, mitä okl:sta sai, niin silloin siis.) Opettaja on ensimmäinen tuossa asemassa oleva aikuinen, joka voi olla vaikka huonompi soittaja kuin lapsi itse. Muskarissa, soitonopettajat ym. ovat kuitenkin kaikki olleet musiikin ammattilaisia.

Päiväkodissa (jossa käytikn myös eskari) eivät tietenkään olleet mitään musiikin ammattilaisia, mutta siellä tehtiin niin, että meidän kantele oli siellä musiikkipäivinä, ja lauloivat lastenlauluja, lapsi säesti ja lauloi, joku muu soitti vaikka marakassia, toinen rumpua jne. Se ei ollut heille uhka, vaan mahdollisuus. Eskarivuonna soitti jo pianoa siellä.

Koulussa ei saa koskea luokan pianoon, ei soittaa mitään, paitsi orkesterikerhossa.
 
ops
[QUOTE="aapee";28851036]Mutta eikö sinua (äitinä?) mietityttäisi, mitä on tapahtunut, jos

Käyttäytyminen- yhteisten sääntöjen noudattaminen- hyvät tavat käytöksessä ja puheessa
Yleiset työskentelytaidot- työrauhan antaminen itselle ja muille- ohjeiden noudattaminen- yhteistyötaidot

ovat kaikki laskeneet paitsi hyvät tavat käytöksessä ja puheessa, josta sai b:n jo syksyllä, koska kirosi kerran tunnilla (wilmaan tuli viesti, kun sanoi perkele, kun löi jalan tuoliin)?

Onhan se lapsen täytynyt rikkoa niitä sääntöjä, tai olla antamatta työrauhaa? Tai ei ole totellut ohjeita?[/QUOTE]

Oletko joskus pyytänyt opettajalta vanhempainvarttia tämän yhden lisäksi? Jos et niin miksi et? Olethan niin huolestunut lapsesi koulun käynnistä.

Ja etkö aikaisemmin sanonut,että lapsi on vilkas ja jääräpäinen. Eikä tää jo kerro sinulle,että miksi arvosanat alenee. Opeta mukulasi olemaan inttämättä vastaan niin johan vain se ainut oikea arvosana sieltä taas tupsahtaa.

Ole oikeasti todella nipo ja saat ihan varmasti opehuoneessa suuret rämäkät naurut aikaiseksi.

Miten sä luulet,että sun Erkki-Valtteri voi saada parempaa arvosanaa jos kiukuttelee koulussa samoin kuin äitinsä. Ei ole omena kauas puusta tippunu.

Uskon,että pentus on sellainen pikkuvanha äitin pikku kusipää mistä ei kukaan tykkää paitsi idiootti äiti. Isäkin mielellään jättäytyy heidän piiripienipyörii-leikkinsä ulkopuolelle.

Mitäs muuten luulet valitamisen vaikuttavan?
 
itku tuli
[QUOTE="aapee";28851470]Täällä on monet heitelleet, että luulen että lapsi on joku ylinero. En luule, eikä hän olekaan. Tietää ihan hyvin ettei ole luokan parhaita lukijoita jne. Ei ole silleen ylimielinen.

Musiikista saattaa tietää jopa enemmän kuin opettaja (huom! jos ope on niillä musiikin tunneilla vain sen osaamisen varassa, mitä okl:sta sai, niin silloin siis.) Opettaja on ensimmäinen tuossa asemassa oleva aikuinen, joka voi olla vaikka huonompi soittaja kuin lapsi itse. Muskarissa, soitonopettajat ym. ovat kuitenkin kaikki olleet musiikin ammattilaisia.

Päiväkodissa (jossa käytikn myös eskari) eivät tietenkään olleet mitään musiikin ammattilaisia, mutta siellä tehtiin niin, että meidän kantele oli siellä musiikkipäivinä, ja lauloivat lastenlauluja, lapsi säesti ja lauloi, joku muu soitti vaikka marakassia, toinen rumpua jne. Se ei ollut heille uhka, vaan mahdollisuus. Eskarivuonna soitti jo pianoa siellä.

Koulussa ei saa koskea luokan pianoon, ei soittaa mitään, paitsi orkesterikerhossa.[/QUOTE]

Olen niin pahoillani,että lapsesi ei saanut koskea pianoon.Hirveää julmuutta, mihin tää maailma on oikee menossa. Kuinka hän tai te olette selvinneet siitä? Onko siitä kauan. Menkää ammattiauttajalle hänelle voi puhua. Täältä saa vain ilkkumista jos tänne itseään purkaa.
Lämmin voimahali
Voin antaa puhelinnumeron jos haluat soittaa ja jutella. Olen ollut samanlaisessa tilanteessa ja minulta meni vuosia ,että pystyin jatkamaan elämääni normaalisti.
 
"aapee"
[QUOTE="kaffe";28851383]varmaan totta (ja tuo olikin isompien oppilaiden tekstiä kun sitä alkuopetusta en erikseen jaksanut alkaa etsimään), mutta syksy ekaluokalla vasta harjoitellaan koululaisena olemista, eli hyvästä, vaikka vähän pieleen menneestä, yrityksestä saa jo melkeenpä täydet pisteet :)

keväällä sitten jo tavallaan ollaan koululaisia, eli vaatimustaso nousee siinä. ole tarkka, että lapsellesi selität, että open arvion mukaan hän on hyvä. vähän ikävältä kuullostaa nuo "isän mielestä ope ei vaan tykkää lapsesta" jos ette suoraan näitä lapselle sanokaan, niin kyllähän hän teidän asenteet vaistoaa ja puolittaisia lauseita kuulee ja yhdistelee silti.[/QUOTE]

Olen kyllä sanonut, että kaikki arvosanansa ovat hyviä ja jotkut erinomaisia.

Se ei ikävä kyllä ole ihan kuvitelmaa, ope on aika ankara ja melko nuori, näen kyllä että häntä ärsyttää lapseni persoonallisuustyyppi. Lapsi tietää sen itsekin. Tänään koulusta tullessa sanoi, että x = ope oli tänään erilainen kuin viime vuonna, rennompi ja iloisempi.

Viime talvena oli välillä niin kireä että huh huh.

Ja kyllä se tykkääminen oikeasti vaikuttaa, myös arvosanoihin. Itselle mieluisalla on varmasti kivempi pyöristää ylöspäin.
 
"aapee"
Oletko joskus pyytänyt opettajalta vanhempainvarttia tämän yhden lisäksi? Jos et niin miksi et? Olethan niin huolestunut lapsesi koulun käynnistä.

Ja etkö aikaisemmin sanonut,että lapsi on vilkas ja jääräpäinen. Eikä tää jo kerro sinulle,että miksi arvosanat alenee. Opeta mukulasi olemaan inttämättä vastaan niin johan vain se ainut oikea arvosana sieltä taas tupsahtaa.

Ole oikeasti todella nipo ja saat ihan varmasti opehuoneessa suuret rämäkät naurut aikaiseksi.

Miten sä luulet,että sun Erkki-Valtteri voi saada parempaa arvosanaa jos kiukuttelee koulussa samoin kuin äitinsä. Ei ole omena kauas puusta tippunu.

Uskon,että pentus on sellainen pikkuvanha äitin pikku kusipää mistä ei kukaan tykkää paitsi idiootti äiti. Isäkin mielellään jättäytyy heidän piiripienipyörii-leikkinsä ulkopuolelle.

Mitäs muuten luulet valitamisen vaikuttavan?
En ole kun en tiennyt että huolta olisi. Itse asiassa meillä olisi oppaan mukaan pitänyt olla tuollainen arviointikokous vai mikä se oli nimeltään ekalla, opettaja ei vaan pitänyt sitä.

Lapseni on todella pidetty, ja isäkin kyllä rakastaa häntä :)

En tietääkseni valittanut, vasn kysyin mikä on syynä noiden arvosanojen tippumiseen, ja voiko hän antaa vinkkiä, miten asioita voi petrata.
 
"aapee"
Olen niin pahoillani,että lapsesi ei saanut koskea pianoon.Hirveää julmuutta, mihin tää maailma on oikee menossa. Kuinka hän tai te olette selvinneet siitä? Onko siitä kauan. Menkää ammattiauttajalle hänelle voi puhua. Täältä saa vain ilkkumista jos tänne itseään purkaa.
Lämmin voimahali
Voin antaa puhelinnumeron jos haluat soittaa ja jutella. Olen ollut samanlaisessa tilanteessa ja minulta meni vuosia ,että pystyin jatkamaan elämääni normaalisti.
Meillä on onneksi ihan oma piano, johon soittajat saavat koskea :)
 
ops
[QUOTE="aapee";28851549]En ole kun en tiennyt että huolta olisi. Itse asiassa meillä olisi oppaan mukaan pitänyt olla tuollainen arviointikokous vai mikä se oli nimeltään ekalla, opettaja ei vaan pitänyt sitä.

Lapseni on todella pidetty, ja isäkin kyllä rakastaa häntä :)

En tietääkseni valittanut, vasn kysyin mikä on syynä noiden arvosanojen tippumiseen, ja voiko hän antaa vinkkiä, miten asioita voi petrata.[/QUOTE]

Mikäs huoli sitten on ?
 
"Vieras"
Minä kyllä olisin jo pyytänyt tapaamista open kanssa, ja keskustelisin siitä, mikä on muuttunut, mitä pitäisi parantaa, mitkä olisivat tavoitteet, miten niitä kohti kannattaisi pyrkiä jne. Tokihan omalle tenavalle haluaa kaikkein parasta. :) Hullu ajatus, että pitäisi olla erityisiä ongelmia, ennen kuin opettajaan "voi" ottaa yhteyttä. Taatusti haluaisin tietää myös lapsen mahdollisesti unohtuneista urheiluvälineistä tms. pienistä ongelmakohdista, jotta niihin osaisi kotona kiinnittää riittävää huomiota.

Ilman muuta opettaja käyttää kallisarvoista aikaansa tällaisista asioista keskustelemiseen, ja selvittää hyvin ymmärrettävästi arvostelun perusteet ja muut epäselvät asiat. Paras nämä jutut on hoitaa kasvokkain, silloin tulee varmasti kaikki asiat käytyä lävitse ja toista on helpompi ymmärtää kasvokkain kuin kirjeenvaihdon kautta. Opettajasta voi olla ihan mitä mieltä haluaa, mutta koskaan ei kannata opettajista lapsen kuullen sanoa yhtään poikkipuolista sanaa. :)

Kannattaa myös harkita sellaista, että aapee kävisit seuraamassa paria lapsesi oppituntia. Siinä pääsee monesti näkemään oman tenavansa melko autenttisessa ryhmätilanteessa. Itse asiassa suosittelen tekemään saman kerran lukukaudessa ihan vaan siksi, että paremmin tietää missä lapsen koulunkäynnissä mennään.

Ja juu, minäkin olen hyvin pedantti. Se on hieno ominaisuus. :)
 
avulias
[QUOTE="aapee";28850835]Ei, mutta kyllä se mietityttää, miksi kaikki käytösnumerot laskivat, mitä on ollut toisin kuin syksyllä? Kun kumminkaan mitään viestiä häiriköinnistä tms. ei ole tullut kotiin.[/QUOTE]

No jos se b=8 niin silloinhan lapsesi käyttäytyy hyvin. 8 enemmän saavalta "vaditaan" nykyisin mm että auttavat muita oppilaita käyttäytymään hyvin jakehittävät aktiivisesti hyvää ilmapiiriä. Maailma on muuttunut meidän kouluajoista.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28850971]Joo, käytöksestä on paljon numeroita nykyään. Meillä siis on näin:

Käyttäytyminen
- yhteisten sääntöjen noudattaminen
- hyvät tavat käytöksessä ja puheessa

Yleiset työskentelytaidot
- työrauhan antaminen itselle ja muille
- ohjeiden noudattaminen
- yhteistyötaidot

Äidinkielestä ja matikasta on 3-4 eri osa-aluetta (tyyliin lukeminen ja kirjoittaminen erikseen, päässälaskut, soveltavat laskut jne.). Ja jokaisesta lisäksi se työskentelyyn osallistuminen.

Sen lisäksi joka muusta oppiaineessa (ympäristö- ja luonnontieto, et, musiikki, kuvis, kässä, liikka) on
- työskentelyyn osallistuminen. Eli käytös/asenne.

Eli noista käytösnumeroista laski nyt 4 numeroa, sen lisäksi musikkki ja liikunta.[/QUOTE]

En nyt ymmärrä ollenkaan tätä musiikin arviointiin liittyvää ongelmaa. Itsehän kirjoitat, että musiikissa on arvioitu TYÖSKENTELYYN OSALLISTUMINEN ELI KÄYTÖS/ASENNE. Eihän siis tuon perusteella arvioinnin kannalta ole mitään merkitystä sillä, vaikka lapsesi osaisi soittaa kymmentä soitinta täydellisesti.
 
"aapee"
[QUOTE="Vieras";28851585]Minä kyllä olisin jo pyytänyt tapaamista open kanssa, ja keskustelisin siitä, mikä on muuttunut, mitä pitäisi parantaa, mitkä olisivat tavoitteet, miten niitä kohti kannattaisi pyrkiä jne. Tokihan omalle tenavalle haluaa kaikkein parasta. :) Hullu ajatus, että pitäisi olla erityisiä ongelmia, ennen kuin opettajaan "voi" ottaa yhteyttä. Taatusti haluaisin tietää myös lapsen mahdollisesti unohtuneista urheiluvälineistä tms. pienistä ongelmakohdista, jotta niihin osaisi kotona kiinnittää riittävää huomiota.

Ilman muuta opettaja käyttää kallisarvoista aikaansa tällaisista asioista keskustelemiseen, ja selvittää hyvin ymmärrettävästi arvostelun perusteet ja muut epäselvät asiat. Paras nämä jutut on hoitaa kasvokkain, silloin tulee varmasti kaikki asiat käytyä lävitse ja toista on helpompi ymmärtää kasvokkain kuin kirjeenvaihdon kautta. Opettajasta voi olla ihan mitä mieltä haluaa, mutta koskaan ei kannata opettajista lapsen kuullen sanoa yhtään poikkipuolista sanaa. :)

Kannattaa myös harkita sellaista, että aapee kävisit seuraamassa paria lapsesi oppituntia. Siinä pääsee monesti näkemään oman tenavansa melko autenttisessa ryhmätilanteessa. Itse asiassa suosittelen tekemään saman kerran lukukaudessa ihan vaan siksi, että paremmin tietää missä lapsen koulunkäynnissä mennään.

Ja juu, minäkin olen hyvin pedantti. Se on hieno ominaisuus. :)[/QUOTE]

Mä sain sen todistuksen käteeni siis 31.5. Ja tänään alkoi koulu. En viitsinyt kesällä wilmailla :) mutta nyt siis laitoin viestin mikä on muuttunut kun arviot olivat noin laskussa.

En tiedä, voi olla parempikin jos tapaisin.

Opettajaa ei ole arvosteltu lapsen kuullen, ettei mitätöitäisi hänen auktoriteettiään. Päinvastoin, kun lapsi on valittanut opesta, ollaan aina sanottu, että häntä pitää totella kaikessa ja ollaan kerrottu pari tositarinaa omista kouluvuosista, niistä kaikkein inhottavimmista ja ankarimmista opettajista, ja verrattu että onko lapsella oikeasti mitään nillitettävää tästä opettajasta, mikä hänellä on.

Vierailuista en tiedä. Villi veikkaus että omani olisi kyllä silloin niin hyvällä käytöksellä, ettei se ole normaalitilanne :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28851647]En nyt ymmärrä ollenkaan tätä musiikin arviointiin liittyvää ongelmaa. Itsehän kirjoitat, että musiikissa on arvioitu TYÖSKENTELYYN OSALLISTUMINEN ELI KÄYTÖS/ASENNE. Eihän siis tuon perusteella arvioinnin kannalta ole mitään merkitystä sillä, vaikka lapsesi osaisi soittaa kymmentä soitinta täydellisesti.[/QUOTE]

Huhuu ap. Vastaisitko?
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28851647]En nyt ymmärrä ollenkaan tätä musiikin arviointiin liittyvää ongelmaa. Itsehän kirjoitat, että musiikissa on arvioitu TYÖSKENTELYYN OSALLISTUMINEN ELI KÄYTÖS/ASENNE. Eihän siis tuon perusteella arvioinnin kannalta ole mitään merkitystä sillä, vaikka lapsesi osaisi soittaa kymmentä soitinta täydellisesti.[/QUOTE]

No onko se sinusta oikein?

Sitten joskus kun tulee oikeat numerot, niin onko se niin, että ihan sama, osaatko soittas tai laulaa yhtään, kunhan olet opesta kiva tyyppi, niin 10 tuli?

Tai joku muu numero. Liisi sai matikan kokeesta 35/50 mutta on niin avulias ja oikea luokan tsemppaaja, kymppi todistukseen vaan?
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28851647]En nyt ymmärrä ollenkaan tätä musiikin arviointiin liittyvää ongelmaa. Itsehän kirjoitat, että musiikissa on arvioitu TYÖSKENTELYYN OSALLISTUMINEN ELI KÄYTÖS/ASENNE. Eihän siis tuon perusteella arvioinnin kannalta ole mitään merkitystä sillä, vaikka lapsesi osaisi soittaa kymmentä soitinta täydellisesti.[/QUOTE]

Meen just nukkumaan, mutta vastaan vielä. En usko että on nytkään kieltäytynyt osallistumasta musiikin tuntiin. Ainakin on aina oppinut uuden laulun, kun he ovat opetelleet jotain, ja miten se onnistuisi jos hannaisi vastaan siellä tunnilla eikä osallistuisi kunnolla?
 
"Vieras"
[QUOTE="aapee";28851669]Mä sain sen todistuksen käteeni siis 31.5. Ja tänään alkoi koulu. En viitsinyt kesällä wilmailla :) mutta nyt siis laitoin viestin mikä on muuttunut kun arviot olivat noin laskussa.

Vierailuista en tiedä. Villi veikkaus että omani olisi kyllä silloin niin hyvällä käytöksellä, ettei se ole normaalitilanne :)[/QUOTE]

Okei, teillä alkoi koulu vasta tänään. Pysyt sitten meidän pedanttien klubissa mukana. :D

T. Se toinen pedantti

Mene ihmeessä käymään. Vaikutat selkeästi ihmiseltä, joka haluaa enemmänkin vuoropuhelua kuin vastauksia kysymyksiin.

Tokihan vanhemman läsnäolo aina vähän muuttaa tilannetta. Mutta kyllä siinä silti hyvin autenttisesti näkee lasten välistä ryhmädynamiikkaa ja rooleja, luokan yleisiä käytöskoodeja, opetustyyliä, opetuksen etenemistahtia jne. Erittäin suositeltava aktiviteetti siis. :)
 
M32
[QUOTE="aapee";28851621]Kun käytösnumeroista 4 tippui, niin mun järki sanoo, ettei ne itsekseen tippunut...mutta mitään viestiä ei keväällä tullut, joka varottaisi että lapsen käytös olisi huonontunut.[/QUOTE]Odotatko todella opettajan ottavan sinuun erikseen yhteyttä, jos lapsesi käyttäytyminen onkin tällä arviointijaksolla ollut erinomaisen sijasta hyvää? Hyvä käyttäytyminen ei ainakaan minun mielestäni vielä tarkoita, että tunteja olisi häiritty, kaveria kiusattu tai ulostetta tuhrittu vessan seiniin. Se tuskin antaa aihetta kriisipalavereihin.

Tietenkin arvioinnin perusteita kannattaa kysyä, jos asia askarruttaa. Suosittelen kuitenkin henkilökohtaista tapaamista, sillä sinun on ilmeisen hankalaa tulla ymmärretyksi, kun selität lapsesi asiaa kirjallisesti.
 
"aapee"
Pari kertaa on napannut sävelmänkin korvakuulolta ja kotona soittanut ja laulanut sen. Niin jos ei osallistu eikä osaa olla, niin miten tämä on mahdollista?

Olin siitä musan numerosta toukokuussa ällikällä lyöty, kun just tultiin juhlasalista kuuntelemasta lapsen soittoa, soolonumero johon toinen ope valitsi tämän ekaluokkalaisen, ja seuraavaksi todistukset ja toi musan numero...

Sitten näin ne käytösnumerot...
 
"aapee"
[QUOTE="Vieras";28851752]Okei, teillä alkoi koulu vasta tänään. Pysyt sitten meidän pedanttien klubissa mukana. :D

T. Se toinen pedantti

Mene ihmeessä käymään. Vaikutat selkeästi ihmiseltä, joka haluaa enemmänkin vuoropuhelua kuin vastauksia kysymyksiin.

Tokihan vanhemman läsnäolo aina vähän muuttaa tilannetta. Mutta kyllä siinä silti hyvin autenttisesti näkee lasten välistä ryhmädynamiikkaa ja rooleja, luokan yleisiä käytöskoodeja, opetustyyliä, opetuksen etenemistahtia jne. Erittäin suositeltava aktiviteetti siis. :)[/QUOTE]

Pitää nyt katsoa, mitä se ope vastaa. Tarjoaako suoraan tapaamista, vai selittääkö jotain. Selityksistä riippuu jaksanko mennä naamatusten. Jos näkyy, ettei siitä vuoropuhelusta tule kuin paha mieli, ope on niin puolustuskannalla, niin annan olla. Jos hän on oikeasti avoimesti perustelee, voin ehdottaa tapaamista.

Laitoin hyvin kohteliaan viestin, lähinnä onko lapseni käytöksessä sattunut jotain kurssinmuutosta. Musiikin ja liikunnan arvionneista laitoin pienet erillismielipiteet, miksi mahdollisesti lapsen innostus ei ole ollut suurta esim. pallopelejä kohtaan.
 
katotaan kahden vuoden päästä
No koko tämän ketjun vastausten perusteella vaikutat todellakin kohtuuttomalta nipottajalta, jonka nipottaminen ja opetukseen kohdistuva paranoia voi olla todella vahingollista lapsen koulu-uralle ja psyykkiselle kehitykselle.

Että sano mun sanoneen.
 
"aapee"
Odotatko todella opettajan ottavan sinuun erikseen yhteyttä, jos lapsesi käyttäytyminen onkin tällä arviointijaksolla ollut erinomaisen sijasta hyvää? Hyvä käyttäytyminen ei ainakaan minun mielestäni vielä tarkoita, että tunteja olisi häiritty, kaveria kiusattu tai ulostetta tuhrittu vessan seiniin. Se tuskin antaa aihetta kriisipalavereihin.

Tietenkin arvioinnin perusteita kannattaa kysyä, jos asia askarruttaa. Suosittelen kuitenkin henkilökohtaista tapaamista, sillä sinun on ilmeisen hankalaa tulla ymmärretyksi, kun selität lapsesi asiaa kirjallisesti.
Sieltä ei vastaa kuin 1 opettaja, ei sata provoilijaa ynnä muuta kateellista :)

Jos todistuksessa sanotaan, että lapsen yhteistyötaidot ja työrauhan antaminen sekä sääntöjen ja ohjeiden noudattaminen on huonontunut niin, että arvostelu laskee, eikä koulusta ole tullut mitään viestiä näistä asioista (siis että voitteko puhua kotona x:n kanssa kun ei anna työrauhaa jne.), niin haluan tietää mitä oikeastaan siellä koulussa on tapahtunut. Jotakihan on tapahtunut.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja katotaan kahden vuoden päästä;28851847:
No koko tämän ketjun vastausten perusteella vaikutat todellakin kohtuuttomalta nipottajalta, jonka nipottaminen ja opetukseen kohdistuva paranoia voi olla todella vahingollista lapsen koulu-uralle ja psyykkiselle kehitykselle.

Että sano mun sanoneen.
Katotaan vaan. Oma veikkaukseni on, että kahden vuoden päästä lapseni on musiikkiluokalla ja kukoistaa edelleen. Tämä on pelkkä muisto vaan, ehkä vähän ikävähkö, kun toivoin niin omalle lapselleni sitä kokemusta ekasta opesta, siis sitä että Ope on Kivoin ja Mahtavin.

Sinun lapsesi, onko edes koulussa vielä silloin.
 
katotaan kahden vuoden päästä
[QUOTE="aapee";28851883]Katotaan vaan. Oma veikkaukseni on, että kahden vuoden päästä lapseni on musiikkiluokalla ja kukoistaa edelleen. Tämä on pelkkä muisto vaan, ehkä vähän ikävähkö, kun toivoin niin omalle lapselleni sitä kokemusta ekasta opesta, siis sitä että Ope on Kivoin ja Mahtavin.

Sinun lapsesi, onko edes koulussa vielä silloin.[/QUOTE]

Omat lapseni ovat aikuisia. Ja yksi heistä on jopa muusikko... Ja muutkin pärjänneet.
 

Yhteistyössä