Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

• Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"Irmeli"
No työjuttuja ei mielestäni voi laskea miehen hurivttelulaskuriin mukaan. Ne kun on pakollisia menoja ja mies tekee siellä kuitenkin työtä, ei suinkaan ole vapaalla.

Jos mies käy harvemmin kavereidensa kanssa baarissa, niin sitä suuremmalla syyllä sitten laivallekkin voisi hyvin mielin päästää. Tarvitsee hänkin sitä taukoa töistä.

Ja tiedän kyllä mistä puhun, mies on myös paljon töiden takia poissa. Eikä se ole niin miehelle kuin minullekkaan mukavaa, mutta työtähän hän tekee. Ja vapaata hänkin kaipaa, vaikka itsestä se tuntuu rankemmalle olla taas ylimääräinen yö ja päivä yksin lasten kanssa.
En voisi kuvitellakkaan, että työreissujen (jotka nekin on henkisesti raskaita vrt. normaaliin työpäivään) vaatisin miestä vielä hoitamaan kotia ja lasta mikäli haluaisi käydä jollain huvireissulla.

Ja ei, en ole superäiti. Yhtälailla vaan itsekkin haluan käydä kodin ulkopuolella ilman lapsia ja silloin mies jää lasten kanssa kotiin. Saman suon miehelle, tietenkin.
Hoohhoijaa super äiti, mä en jaksa. Sillä ei ole mulle merkitystä mistä se poissaolo johtuu, etkö todelakaan tajua?

[QUOTE="Irmeli";25906742]Hoohhoijaa super äiti, mä en jaksa. Sillä ei ole mulle merkitystä mistä se poissaolo johtuu, etkö todelakaan tajua?[/QUOTE]

minä minä minä minä minä minä minä.

Ei ehkä ole sulle merkitystä, mutta oletko miettinyt onko miehelle?

Meinasin alkaa tuntea sympatiaa kohtaan, mutta en enää. Sinä ja sun raskaus ei ole se maailman napa, myös se mies on ihminen ja tarvitsee taukoa. Et ole itse tainnut olla koskaan työmatkalla? Oletkohan edes töitä tehnyt, kun et osaa yhtään samaistua nyt siihen miehees.

"Irmeli"
Ap taitaa olla yksi hyvä esimerkki miksi kotihoidontukea joutaisi lyhentää. Ihminen on jämähtänyt yksin kotia vailla mitään sosiaalisia kontakteja. Ja uuden lapsen myötä tilanne ilmeisesti pahenee entisestän.
No olisin sairaslomalla tässä vaiheessa jo muutenkin, nyt sitä ei kirjoitettu kun kerroin olevani kotona ja ei ole muita hoitajia tai pk paikkaa.

"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25906742]Hoohhoijaa super äiti, mä en jaksa. Sillä ei ole mulle merkitystä mistä se poissaolo johtuu, etkö todelakaan tajua?[/QUOTE]

Älä nyt sitten vain harkitsekaan enempää lapsia.

"..."
[QUOTE="vieras";25906728]Ymmärtäisin paremmin jos AP olisi jotenkin sairas, esim. määrätty raskauden takia vuodelepoon. Näin ei kuitenkaan tekstien perusteella ole. Ja toistaiseksi ei ole mitään hätää kenelläkään. Jos sellainen tulee, ambulanssi ottaa kyllä myös taaperon kyytiin ja järkkäävät hoitopaikan esim. jostain vuoropäiväkodista, jos ei ole ketään sukulaista, ystävää tuttavaa tai naapuria joka auttaisi. Ei lasta heitteille jätetä tuossa tilanteessa.[/QUOTE]

Onko se viinanjuonti todella näin tärkeää suomalaisille miehille ja naisille?

Mielestäni on ihan sama, vaikka ei olisi lapsia ollenkaan, miljoona ystävää, koko suku ympärillä ja elämänsä kunnossa, mutta jos toinen haluaa, että puoliso olisi viikonlopun kanssani, niin miksei voisi kunnioittaa toisen mielipidettä ja ihan vain toista miellyttääkseen jäädä kotiin kerrankin.
Aloittajan mies on käynyt ulkona ja saanut mennä baarin halutessan. Kyse ei ole siitä.
Sitä viinaa kyllä kerkeää juomaan ihan tarpeeksi loppuelämänsä aikan, vaikka koko raskausajan olisi juomatta tippaakaan.

Meillä vähän sama tilanne, miehellä olisi tulossa jalkapallojoukkueen risteily (tosin vasta keväämmällä, mulla la 5.6.). Sanoin miehelle etten tietenkään toivo että lähtisi kauhean lähellä laskettua aikaa, mulla on synnytyspelko ja pelkään sitä ettei mies syystä tai toisesta ole synnytyksessä mukana. En kuitenkaan miestä kieltää voi, ei kuulu meidän tapoihin toista määräillä. Mies kuitenkin itse sanoi, ettei edes halua lähteä koska minä ja vauva mennään kaiken edelle, joten se keskustelu päättyi hyvin lyhyeen :p

Ymmärrän kyllä ap:ta, laivat on viä siitä huonoja paikkoja ettei siellä ole aina kuuluvuutta, joten jos jotain sattuisi ei miestä saisi välttämättä kiinni.

• Tykkää
Reactions: Millenia
No, kun kerta kysyit niin...

Mielestäni tuon "synnytys voi käynnistyä koska hyvänsä enkä voi ottaa lasta sairaalaan" - jutun voi unohtaa kokonaan jos kerta mitään ennenaikaisen synnytyksen riskejä ei ole ja laskettuun aikaankin on vielä aikaa noin. Juu, joskus synnytys voi yllättäin käynnistyä tuossakin vaiheessa, mutta yhtälailla ap voisi pudota jostain, kaatua, joutua auton tönäisemäksi tms vaikkei olisi edes raskaana ja päätyä sairaalaan.

Väsymys on subjektiivinen kokemus, varsinkin kun ei ole mitään erityisiä syitä väsymykselle. Mielestäni ongelma on laajempikin kuin yksi risteily ja jos mies nyt jää kotiin murjottamaan vaimon käskystä niin auttaako se väsymystä tai kokonaistilannetta mitenkään? Minusta on iso ongelma jos ap:lla ei ole ketään ystävää, sukulaista tai tuttavaa joka voisi tulla vaikka joskus viikonloppuisin käymään ja seurana jo piristää. Itse en ole alkoholivastainen mutta jos mies aina juhlimaan lähtiessä lupaa ottaa asiallisesti ja silti oksentaa ja nukkuu seuraavan päivän niin en tykkäisi. Eikä taloudellinen tilanne kuulosta hyvältä jos mll:n lastenhoitajaan ei ole varaa edes sillon kun on oikea tarve.

"vieras"
Nyt soitat heti MLL tai joku muu hoitotaho ja sieltä tullaan sitten hoitamaan lasta ja saat levätä, soitappa vaikka kunnan hoitovastaavalle, häötätapauksessa varmaan voi johonkin hoitopaikkaan päästä muutamaksi päiväksi.

[QUOTE="Irmeli";25906707]Ja sulla oli sama tilanne, eli raskaana ja taapero kotona ja ei ketään auttamassa jos tulisi joku hätä, eikä autoa käytössä ja matkaa kaupunkiin 10km? Sekä armoton väsymys?[/QUOTE]
Mihin se auto häviää?
Se pitää jäädä sun käyttöön, mies saa mennä työkaverinsa kyydillä sen verran ainakin täytyy ymmärrystä löytyä!
Ja jos ei pysty ajamaan niin taksilla! Siihenkin pitäisi sitä rahaa löytyä sen verran. Jos ei kertakaikkiaan ole niin siinä tilanteessa sitten pikavippi vaikka muuten sitä vastaan olenkin.

"..."

Meinasin alkaa tuntea sympatiaa kohtaan, mutta en enää. Sinä ja sun raskaus ei ole se maailman napa, myös se mies on ihminen ja tarvitsee taukoa. Et ole itse tainnut olla koskaan työmatkalla? Oletkohan edes töitä tehnyt, kun et osaa yhtään samaistua nyt siihen miehees.
Aloittajahan kirjoitti, että mies on kyllä saanut niitä taukoja.

Kuinka paljon tuon miehen pitäisi saada taukoa siitä parivuotiaasta lapsesta, että se olisi tarpeeksi. Riittäisikö viikon tauko omasta lapsesta, että voisi taas olettaa, että pari viikkoa jaksaisi sitä muutaman viikon hoitaa?

• Tykkää
Ilmeisesti sinulla ei ystäviä eikä sukulaisia ole samalla paikkakunnalla, pääsisikö joku toiselta paikkakunnalta seuraksesi ja iltaa viettämään? Nyt kun etukäteen suunnittelis niin voisi onnistua. Valmista ruokaa, piirrettyä ja illalla joku muu elokuva ystävän kanssa. Ja sit tosiaan sovitte vaikka niin, että nyt mies menee rentoutumaan ja sinä saat sitten toisena viikonloppuna aikaa itselle.

vierasss
luin nämä asiat rivien välistä!

pelkäät että mies säätää jotain jonkun kanssa

mies käy usein omissa riennoissaan

suhde ei ole vakaalla pohjalla,jännität jotain

been there! voimia!

"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25906765]Vai lastenhoitajia? Mulla ei ole täällä uudella asuinpaikkakunnalla yhtään kaveria, jolle jättää lapsi hoitoon.[/QUOTE]

itse ainakin aloin hommaamaan VÄSYMYKSESTÄ huolimatta tuttuja uudelta paikkakunnalta. käytiin kerhoissa ym. en jäänyt kotiin ruikuttamaan ja itkemään....häntä pystyyn ja pois tuosta marttyyrin roolista heti!

"..."
[QUOTE="vieras";25906759]Älä nyt sitten vain harkitsekaan enempää lapsia.[/QUOTE]

Miten et anna samaa ohjetta sille miehelle, joka ei jaksa edes iltaisin ja viikonloppuisin sitä omaa lastaan hoitaan... edes sitä yhtä.

"vieras"
[QUOTE="...";25906761]Onko se viinanjuonti todella näin tärkeää suomalaisille miehille ja naisille?

Mielestäni on ihan sama, vaikka ei olisi lapsia ollenkaan, miljoona ystävää, koko suku ympärillä ja elämänsä kunnossa, mutta jos toinen haluaa, että puoliso olisi viikonlopun kanssani, niin miksei voisi kunnioittaa toisen mielipidettä ja ihan vain toista miellyttääkseen jäädä kotiin kerrankin.
Aloittajan mies on käynyt ulkona ja saanut mennä baarin halutessan. Kyse ei ole siitä.
Sitä viinaa kyllä kerkeää juomaan ihan tarpeeksi loppuelämänsä aikan, vaikka koko raskausajan olisi juomatta tippaakaan.[/QUOTE]

Jos raskaus tekee noin avuttomaksi ihmisen, kuinkahan täällä maapallolla on vielä ihmisiä?

"Irmeli"

En tiedä mikä sua riepoo, kun käyttäydyt noin agressiivisesti. Työmatkoilla mies nukkuu hotellissa ja illat vapaat, olen ollut monesti mukanakin. Iltaisin katselee leffoja tai käy salilla ja syömässä. Joskus jotain tiukempaa ohjelmaa, jos joku koulutus reissu, mutta joo kyllä mä koen että mulla on rankempaa, kiitos kysymästä :) Miten niin minä, minä, minä? Onko sulla paha olaa?

no..
jos minusta tuntuisi siltä, että en selviä tai jos minua pelottaisi jäädä yksin, niin ilman muuta mieheni silloin peruisi menonsa ja olisi tukenani. Samoin tekisin minä mieheni puolesta, jos tilanne olisi toisinpäin.

Ihan riippumatta siitä, onko se tilanne ulkopuolisen silmin objektiivisesti arvioituna riski vai ei.

Jos toinen on väsynyt, toinen auttaa. Sitä varten kai tässä parisuhteessa ollaan.

• Tykkää
"just"
[QUOTE="vieras";25906729]Meillä mies oli reissutyössä ja lapsi tuurilla syntyi siinä välissä kun perjantaina tuli ulkomailta ja lapsi syntyi sunnuntaiyöllä, isä ehti lapsensa nähdä ennenkuin maanantaina lähti taas reissuun, reissusta tuli niin että juuri ehti koneelta meitä hakemaan ja viemään sairaalasta kotiin, koska halusi itse viedä lapsen kotiin, olisin kyllä päässyt taksillakin.[/QUOTE]

Mitallinko haluat! Vittu että jotku ei vaan osaa aatella toisen tilannetta. Jos sä ite olet tuollaiseen suostunut/joutunut niin ei se tarkota sitä, että kaikkien muitten maailman naisten pitäis jaksaa toimia samalla tavalla! Dorka!

"vieras"
[QUOTE="...";25906793]Miten et anna samaa ohjetta sille miehelle, joka ei jaksa edes iltaisin ja viikonloppuisin sitä omaa lastaan hoitaan... edes sitä yhtä.[/QUOTE]

Ohje on ihan yleispätevä kaikille joilla on kovasti väsymystä.

[QUOTE="...";25906776]Aloittajahan kirjoitti, että mies on kyllä saanut niitä taukoja.

Kuinka paljon tuon miehen pitäisi saada taukoa siitä parivuotiaasta lapsesta, että se olisi tarpeeksi. Riittäisikö viikon tauko omasta lapsesta, että voisi taas olettaa, että pari viikkoa jaksaisi sitä muutaman viikon hoitaa?[/QUOTE]

Nii no sen miehenkö pitäis kotona olla koko sen raskausajan naisen kanssa?

Jos tuollainen työporukan laivaristely on tulossa, niin miksi se pitäisi kieltää? Varmasti kaipaa mies niitä taukoja töistänsä. Ei ole kyse, että tarvitsee viikon taukoja omasta lapsesta jotta sitä jaksaisi taas hoitaa, vaan se nollaus tekee varmasti hyvää.
Kun ap aiemmin valaisi, että baarireissuja ei ollutkaan ne kaikki poissaolot, vaan työtä hän oli tekemässä. Kyllä se työntekokin vaatii ne nollaukset.

Yhteistyössä