Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

  • Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti
Ei vieläkään tajuu
[QUOTE="Irmeli";25906765]Vai lastenhoitajia? Mulla ei ole täällä uudella asuinpaikkakunnalla yhtään kaveria, jolle jättää lapsi hoitoon.[/QUOTE]

Niin, siinähän se luki: etsi ystäviä! Ihmettelen ihmisiä jotka muuttaa lapsineen jonnekkin korpeen jossa ei ole yhtään tuttua, sit itketään kun mies on poissa kotoota...
 
mikä mättää???
Joku tässä nyt ei ihan täsmää
Ei autoa käytössä (eli ilmeisesti auto on miehellä), mutta mies tulee risteilyltä kuitenkin kotiin krapulaisena ja oksentelevana.
Eli ilmeisesti ei ainakaan ole ajokunnossa kotiin tullessa???
Eli miksi sinulla ei ap ole autoa käytössä?
 
"vieras"
[QUOTE="just";25906801]Mitallinko haluat! Vittu että jotku ei vaan osaa aatella toisen tilannetta. Jos sä ite olet tuollaiseen suostunut/joutunut niin ei se tarkota sitä, että kaikkien muitten maailman naisten pitäis jaksaa toimia samalla tavalla! Dorka![/QUOTE]

Ja sitten kun te lapsikullat jäätte vähän alikynteen vahvemmillenne, ihmisenä että mielipiteillemme, ainut konsti on juurikin tuo teinimeininki: dorka, voi lutuna sen taharen! Kasvakaa nyt pikkasen! Teistä on puolet eronneet ja toiset puolet tulee eroamaan ja loput eroavat jo sadatta kertaa, millä te oikein olette pärjänneet, pärjäätte omillanne? No ettepä te pärjääkään, jokkin sängynkomistus on seuraavalla viikolla muuttamassa apuihin, ja niin se vain jatkuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25906780:
Ilmeisesti sinulla ei ystäviä eikä sukulaisia ole samalla paikkakunnalla, pääsisikö joku toiselta paikkakunnalta seuraksesi ja iltaa viettämään? Nyt kun etukäteen suunnittelis niin voisi onnistua. Valmista ruokaa, piirrettyä ja illalla joku muu elokuva ystävän kanssa. Ja sit tosiaan sovitte vaikka niin, että nyt mies menee rentoutumaan ja sinä saat sitten toisena viikonloppuna aikaa itselle.
:attn:
 
[QUOTE="Irmeli";25906821]Ei jumaliste, oot paras vaimo ever! :D[/QUOTE]

..
Luokittelet heti ihmisiä superäideiksi ja parasvaimoiksi ym, kun huomaat että muut osaavat ajatella myös toistakin kuin itseään.
Se ei ole superäitiyttä jos hoitaa omat lapsensa itse. Ne omat lapset, jotka on halunnutkin.
Se ei ole parasvaimoutta, jos kokee että omaa miestänsä ei tarvitse kieltää lähtemästä jonnekkin.
 
"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25906199]Täällähän tuntuu olevan jaksavaista porukkaa :)
Toki arvattavissa tällä supernaisten palstalla, todellisuus saattaa joillain teilläkin olla jotain muuta sitten omalla kohdalla..

Tosiaan, mies lähtisi la aamuna klo 8 ja palaisi sunnuntaina joskus iltapäivällä ja varmasti karseassa krapulassa, eli nukkuisi loppupäivän.

Varmasti fyysisesti pärjättäisiin viikonloppu, ollaanhan me pärjätty kaikki miehen työmatkatkin, jolloin on useita öitä pois. Joku ehdotti että 2,5 v saa tehdä mitä haluaa ja minä lepään. Miten se onnistuu?

Meillä on tilanne se, että jokaikinen päivä on jo piirretyt käytössä ja ulkoilla en jaksa lapsen kanssa läheskään jokapäivä, kun en vaan jaksa kävellä ja seistä, kun selkä hajoaa ja supistaa. Tähänkin olen pyytänyt mieheltä apua, että ulkoislisi lapsen kanssa töiden jälkeen ja tekisin sillä välin vaikka ruoan ja päivällä ehdin tehdä enemmän rauhallisia kotihommia. Näin on käynyt kerran tai kaksi tämän 29 viikon aikana..

Tässä raskaudessa on ollut verenvuotoa ja supistuksia, mutta en ole lääkäriltä saanut mitään arveluja siitä, että ennenaikainen syntyminen olisi todennäköistä, ei ole ottanut mitään kantaa asiaan, enkä ole kysellyt.
Olen joutunut käymään muutaman kerran päivystyksessä ja ottamaan aina lapsen mukaan, kun mies ei töiltään ole ehtinyt tulla.

Joku ehdotti, että mies järjestäisi varahoito suunnitelman. Olen tätä ehdottanut miehelle eilen, mutta en saanut mitään vastausta. En kyllä ihmettele, sillä mitään hoitopaikkaa ei ole.[/QUOTE]

Siis tekstistäsi tulee sellainen kuva, että miehesi ei tee mitään,- eikö hän voi koskaan viedä 2,5v puistoon? Kun sanot että "näin on käynyt kerran tai kaksi tämän 29 viikon aikana". Siis että mitä? Että miehesi on vienyt lapsen kerran puistoon? Vai että kerran kaksi olet joutunut pyytämään mieheltäsi apua?

Onkos se 2.5vuotias teidän yhteinen kersa? Nimittäin jos on, niin alkaisin vaatia mieheltä jotain apua nyt heti, koska kun vauva syntyy, on sulla kädet täynnä. Vai oletko niitä naisia jotka hoitaa kodin,lapset, ruuan ja mies vaan tekee töitä ja möllöttää kun tulee kotiin??

Jotenkin kuulostaa siltä että miestä ei paljoa kiinnosta teidän perhe-elämä?
 
[QUOTE="Irmeli";25906799]En tiedä mikä sua riepoo, kun käyttäydyt noin agressiivisesti. Työmatkoilla mies nukkuu hotellissa ja illat vapaat, olen ollut monesti mukanakin. Iltaisin katselee leffoja tai käy salilla ja syömässä. Joskus jotain tiukempaa ohjelmaa, jos joku koulutus reissu, mutta joo kyllä mä koen että mulla on rankempaa, kiitos kysymästä :) Miten niin minä, minä, minä? Onko sulla paha olaa?[/QUOTE]

On paha olla miehes takia :(
 
vierasss
ymmärrän ap:ta ja kyse on jostain enemmästä kuin hän edes kirjoittaa....Nuo syyt mitkä hän luetteli voi olla teistä tekosyitä...ne ei ole ne on ihan oikeita syitä ap:lle,ap ehkä joutuu suhteessaan jatkuvasti kakkosen asemaan...Ap haluaa kahlita miehensä,koska pelkää jotain? Ap kerro totuus? mitä sinä pelkäät? mitä sinä tunnet?

Jos suhteessa olisi kaikki hyvin,voisit päästää miehen hyvillä mielin ja nauttia sillä aikaa omasta ja esikoisen ajasta!
 
"alma"
Itse en kieltäisi miestäni menemästä risteilylle tai mihinkään muuallekaan. Mutta haluan uskoa, että jos minä olisin tuossa tilanteessa ja olisin kertonut miehelleni olevani väsynyt ja huolissani, hän ei lähtisi risteilemään.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"Jep jep"
Alkuperäinen kirjoittaja mikä mättää???;25906814:
Joku tässä nyt ei ihan täsmää
Ei autoa käytössä (eli ilmeisesti auto on miehellä), mutta mies tulee risteilyltä kuitenkin kotiin krapulaisena ja oksentelevana.
Eli ilmeisesti ei ainakaan ole ajokunnossa kotiin tullessa???
Eli miksi sinulla ei ap ole autoa käytössä?
VASTAAPA tähän?
MIKSI SINULLA EI OLE AUTOA KÄYTÖSSÄ MIEHEN RISTEILYN AIKANA???
Mieshän sitä ei voi tuolle reissulleen tarvita, jos kerran sinun sanojesi mukaan tulee hirveässä kännissä kotiin.
Alkaa jo haiskahtaa provolta
 
"..."
..
Luokittelet heti ihmisiä superäideiksi ja parasvaimoiksi ym, kun huomaat että muut osaavat ajatella myös toistakin kuin itseään.
Se ei ole superäitiyttä jos hoitaa omat lapsensa itse. Ne omat lapset, jotka on halunnutkin.
Se ei ole parasvaimoutta, jos kokee että omaa miestänsä ei tarvitse kieltää lähtemästä jonnekkin.
Eli äidin kyllä kuuluu kiltisti hiljaisen hoitta ne lapse, kun on kerran ne halunnut, mutta MIEHEN kuuluu saada sitä omaa aikaa ja lepoa. jep jep ...
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
Mä vähän epäilen että syy on jossain muussa kuin lapsissa tai raskaudessa. Sinä et luota mieheesi, että osaisi siellä laivalla käyttäytyä ja pelkäät että pettää. Miehesi mokaa itsensä työkaverien silmien alla konttimalla ja oksentamalla, eikä juo sivistyneesti niinkuin normaali aikuinen ihminen ja muuta vastaavaa...
 
"vieras"
Jos AP on jonkun kerran jo joutunut käymään päivystyksessä, ja ottanut lapsen mukaan niin mikä ero siinä tällä kerralla olisi? Menet taksilla, ja mies maksaa kotiuduttuaan sen sulle takaisin.

Miksi ihmeessä pitää asioista tehdä niin hemmetin vaikeita? Ei voi elämä yhteen toisen risteilyyn kaatua.
 
[QUOTE="...";25906861]Eli äidin kyllä kuuluu kiltisti hiljaisen hoitta ne lapse, kun on kerran ne halunnut, mutta MIEHEN kuuluu saada sitä omaa aikaa ja lepoa. jep jep ...[/QUOTE]

Ei.
Äidin kuuluu myös saada sitä vapaata kodin- ja lastenhodosta. Ja niin myös miehenkin.
Täällä vaan tunnutaan ajattelevan, että kun mies käy töissä se on yhtäkuin vapaalla. Ja kun äiti on kotona, niin hänellä on niin rankkaa, niin rankkaa että! Ja tottakaihan se on kotona rankkaa olla lasten kanssa, mutta se ei vähennä sitä etteikö miehellä olisi rankkaa töissä.
Yhtävertaisesti molemmille sitä taukoa ja vapaata. Miehille sitä vaan tunnutaan suotavan aika vähän..
 
"vieras"
[QUOTE="...";25906861]Eli äidin kyllä kuuluu kiltisti hiljaisen hoitta ne lapse, kun on kerran ne halunnut, mutta MIEHEN kuuluu saada sitä omaa aikaa ja lepoa. jep jep ...[/QUOTE]

Kyllä, juurikin näin. Vuoroin vieraissa, mies hoitaa lapsia kun minä menen omille menoilleni ja minä hoidan lapsia kun hän menee omille menoilleen. Juurikin nukuttiin lasten kanssa vierashuoneessa 3 viikkoa, että mies sai nukkua univelkojaan pois, ettei joku koko ajan herättele häntä. Voin tehdä jotain puolisoni hyväksi ja hän minun hyväkseni.
 
suora vastaus
Olet kohtuuton. Ymmärrystä heruisi jos sinä olsit raskausmyrkytyksen kourissa ja sairaalassa makasit tai viikkoja yli 35 mutta nyt, en tajua.

Valitat väsymystä, no sitten vasta väsynyt oletkin kun lapsi syntyy.
Miksi hankkiutua tuohon tilaan jos on ennestään niin rankkaa parivuotiaan kanssa.
Nyt juuri on hyvä aika miehen mennä sinne humputtelureissuun jos aikoo mennä.
Enemmän siitä miehestä apuja kun lapsi on syntynyt.
 
"..."
On paha olla miehes takia :(
Mielestäni on ihan jäkyttävää, miten tällä palstalla aina kirjoittelee tällaiset toisia naisia haukkuvat naiset.
Ilmeisesti niin moni äiti on omaan elämäänsä turhautunut ja katkeroitunut, että ainoa keino tuntea vähän ylemmyydentunnetta ja paremmuutta, on haukkua täällä toisia naisia ja äitejä milloin mistäkin.

Mietipä oikeasti hetki, olisiko sinunkin onnellisuuden kannalta parempi hetken aikaa yrittää ymmärtää tuota toista nasita, sen sijaan että alat haukkumaan ja huutelemaan ja sättimään. Veikkaan että tuosta haukkumisesta ei edes oikeasti tule onnelliseksi, vaikka hetken aikaa saatat niin kuvitellakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="...";25906861]Eli äidin kyllä kuuluu kiltisti hiljaisen hoitta ne lapse, kun on kerran ne halunnut, mutta MIEHEN kuuluu saada sitä omaa aikaa ja lepoa. jep jep ...[/QUOTE]

Kummankin kuuluu saada lepoa välillä. Yritin sitä tuolla aikaisemmin pariin otteeseen ehdottaa, mutta ilmeisesti sitä ei ap halua lukea. Toivottavasti ap:lla on edes toisella paikkakunnalla ystäviä/sisaruksia/sukulaisia, jonka voisi kutsua seuraksi. Ap:n mies pääsisi nyt rentoutumaan ja sitten toisena viikonloppuna mies antaa aplle lapsivapaata aikaa, jolloin pääsee vaikka elokuviin, kasvohoitoon tai ystävän luo toiselle paikkakunnalle yksin. Yhden yön poissaoloa voi helpottaa valmiilla ruoalla jne. ei jää sitten edes kokkausta sille ajalle kun mies on poissa.
 
"Irmeli"
..
Luokittelet heti ihmisiä superäideiksi ja parasvaimoiksi ym, kun huomaat että muut osaavat ajatella myös toistakin kuin itseään.
Se ei ole superäitiyttä jos hoitaa omat lapsensa itse. Ne omat lapset, jotka on halunnutkin.
Se ei ole parasvaimoutta, jos kokee että omaa miestänsä ei tarvitse kieltää lähtemästä jonnekkin.
Luokittelen sinut agrresiivisen ja lapsellisen kirjoitustyylin pohjalta. Yrität ärsyttää ja provosoida jotta saist tappelukaverin.
 
"vieras"
Ei.
Äidin kuuluu myös saada sitä vapaata kodin- ja lastenhodosta. Ja niin myös miehenkin.
Täällä vaan tunnutaan ajattelevan, että kun mies käy töissä se on yhtäkuin vapaalla. Ja kun äiti on kotona, niin hänellä on niin rankkaa, niin rankkaa että! Ja tottakaihan se on kotona rankkaa olla lasten kanssa, mutta se ei vähennä sitä etteikö miehellä olisi rankkaa töissä.
Yhtävertaisesti molemmille sitä taukoa ja vapaata. Miehille sitä vaan tunnutaan suotavan aika vähän..
Peesi tälle kirjoitukselle! AP:n ukko menee sinne risteilylle, ja AP katsoo kalenteristaan milloin hänelle sopii lapsivapaa niin että mies hoitaa esikoista koko viikonlopun.

Mä tiedän että se oman ajan tarve on raastava, jos ei muuten onnistu niin sovitte vaikka niin että parilliset päivät on toisella sellaisia että on vapaa sopimaan mitä haluaa, ja parittomat toiselle (poisluetaan etukäteen sovitut viikottaiset harrastusmenot). Ei tartte koskaan katsoa kalenteria silloin kun sopii omia menojaan.

Se jos AP ei koskaan itse halua kotoa mihinkään ei tarkoita sitä ettei myöskään mies saisi haluta.
 
"..."
Ei.
Äidin kuuluu myös saada sitä vapaata kodin- ja lastenhodosta. Ja niin myös miehenkin.
Täällä vaan tunnutaan ajattelevan, että kun mies käy töissä se on yhtäkuin vapaalla. Ja kun äiti on kotona, niin hänellä on niin rankkaa, niin rankkaa että! Ja tottakaihan se on kotona rankkaa olla lasten kanssa, mutta se ei vähennä sitä etteikö miehellä olisi rankkaa töissä.
Yhtävertaisesti molemmille sitä taukoa ja vapaata. Miehille sitä vaan tunnutaan suotavan aika vähän..
Kuka niin ajattelee. VEtelet nyt ihan omia johtopäätelmiäsi, ja sitten alat niiden perusteella syyttelemään vieraita ihmisiä. Käsittämätöntä. Ilmeisesti sinulla on jotain omia traumoja taustalla, kun et osaa neutraalimmin suhtautua vieraiden ihmisten kirjoituksiin.

Aloittaja on käsittääkseni suonut sille miehelle omaa aikaa, kyse on nyt tästä viikonlopusta, kun hän kokee, että on liian väsynyt selviytymään yksin. Mikä siinä on väärin. Eikö aloittaja saisi kokea väsymystä vai mikä. Yritäppä hetki pohtia asiaa ihan neutraalisti, ilman tuota katkerasti värittynyttä omaa ajattelutapaasi.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia

Yhteistyössä