Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

• Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25906640]"En kyllä ymmärrä, miten voi koko elämä kaatua yhteen raskauden aikaiseen viikonloppuun, kun apu on kuitenkin tunnin päässä"

Missä tunnin päässä?? Ei ole mitään hoitoa missään, etkö osaa lukea?[/QUOTE]

Joo sori, luin aloituksesta väärin. Mutta asutteko todellakin keskellä siperiaa, jossa lähimmät ihmiset ovat jossain 900 kilometrin päässä?

"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25906658]Täällä näyttää minua pahiten arvostelevan naiset joiden mies on 1-3 kertaa vuodessa poissa kotoa.[/QUOTE]

minusta olet säälittävä ja mieheni on suurimman osan vuodesta pois kotoa ihan työn takia. ja ei en todellakaan ole mustasukkainen ja luotan mieheeni. ja meillä on 3 alle 4 vuotiasta lasta ja olen raskaana.

Voi olla että toistan jo aiemmin sanottua, en jaksanut koko ketjua lukea, yritin toiselle sivulle mutta sitten turhauduin koska kaava on niin vastaava kun muissakin ruikunruikun -aloituksissa.

Jos aloittaja on todellinen niin selvästi pelkää miehen löytävän risteilyltä mielenkiintoisempaa seuraa. :D

• Tykkää
Reactions: sunflower20
[QUOTE="...";25906656]Olisi hauska kuulla näiden emäntien kommentit, jos asetelma olisi toisinpäin.

Jos joku miesrukka kirjoittaisi, kuinka vaimon on ihan pakko päästä rutsinlaivalle kavereiden kanssa bilettämään, vaikka kotona on pieni lapsi ja mies on esim. sairaana ja siksi todella väsynyt. Voin vain kuvitella, miten emännät heruttaisivat myötätuntoa miesrukalle ja haukkuisivat tuon naisen niin huonoksi äidiksi kuin viinanhimoiseksi horatsuksi, jolta pitäisi lapset ottaa huostaan.[/QUOTE]

En mä oo missään vaiheessa ainakaan sanonut, että tuon kyseisen miehen on sinne risteilylle päästävä ja etteikö se mahdollisesti ole huono mies, kun haluaa vaan ryyppäämään.

Ketjussa kysytään, onko kohtuutonta kieltää menemästä. Mun mielestä on kohtuutonta jos toinen haluaa mennä. Itse en kieltäisi. Mutta jostain kumman syystä mun miehellä ei ole halua kovin usein lähtemään ryyppyreissuille. Ehkä sen ei tarvi päästä pois kotoa usein, kun ei ole kieltävä ja komentava vaimo rajoittamassa elämää.

"vieras"
[QUOTE="...";25906656]Olisi hauska kuulla näiden emäntien kommentit, jos asetelma olisi toisinpäin.

Jos joku miesrukka kirjoittaisi, kuinka vaimon on ihan pakko päästä rutsinlaivalle kavereiden kanssa bilettämään, vaikka kotona on pieni lapsi ja mies on esim. sairaana ja siksi todella väsynyt. Voin vain kuvitella, miten emännät heruttaisivat myötätuntoa miesrukalle ja haukkuisivat tuon naisen niin huonoksi äidiksi kuin viinanhimoiseksi horatsuksi, jolta pitäisi lapset ottaa huostaan.[/QUOTE]

Niinno. Mun mies on käynyt viikonloppuja harrastuksensa parissa ihan mun ollessa raskaanakin, sekä silloin kun meillä on ollut vauva. Eikä meidän maailma ole mitenkään kaatunut, sitten mies on ennen lähtöään / tultuaan hoitanut enemmän lapsia / kotihommia, jotta mullakin olisi kivaa :).

Mutta näkyy, että argumentit loppuu, kun jo tarvitsee kysyä, että mitä sitten JOS olisikin niin tai näin :D.

"Irmeli"
[QUOTE="vieras";25906667]Joo sori, luin aloituksesta väärin. Mutta asutteko todellakin keskellä siperiaa, jossa lähimmät ihmiset ovat jossain 900 kilometrin päässä?[/QUOTE]

Ei ole ketään hoitoapua, en voi jättää lastani kenelle vain ihmiselle kadulla.

[QUOTE="Irmeli";25906630]Ei nuku päiväunia, ja kyse on joo yhdestä yöstä, niiden kymmenien öiden lisäksi vuodessa..[/QUOTE]

Hmmm, eikö se yksi yö nyt sit mene jonon jatkona. Tekis varmasti miehellekin hyvää päästä tuulettumaan kerran. Sovitte sit sinulle hemmottelu/vapaa illan toiselle viikonlopulle niin, että sinä olet esikoisesta vapaa. Menet kasvohoitoon jne. Ja jos jotain sattuu ja ambulanssin joudut soittamaan (mikä on epätodennäköistä), kyllä se esikoinen mukaan otetaan.

[QUOTE="Irmeli";25906680]Näistä on baarireissuja vain pieni osa, kuten kerroin, mies matkustaa paljob työn puolesta. Siihen ei palaverit auta.[/QUOTE]

No työjuttuja ei mielestäni voi laskea miehen hurivttelulaskuriin mukaan. Ne kun on pakollisia menoja ja mies tekee siellä kuitenkin työtä, ei suinkaan ole vapaalla.

Jos mies käy harvemmin kavereidensa kanssa baarissa, niin sitä suuremmalla syyllä sitten laivallekkin voisi hyvin mielin päästää. Tarvitsee hänkin sitä taukoa töistä.

Ja tiedän kyllä mistä puhun, mies on myös paljon töiden takia poissa. Eikä se ole niin miehelle kuin minullekkaan mukavaa, mutta työtähän hän tekee. Ja vapaata hänkin kaipaa, vaikka itsestä se tuntuu rankemmalle olla taas ylimääräinen yö ja päivä yksin lasten kanssa.
En voisi kuvitellakkaan, että työreissujen (jotka nekin on henkisesti raskaita vrt. normaaliin työpäivään) vaatisin miestä vielä hoitamaan kotia ja lasta mikäli haluaisi käydä jollain huvireissulla.

Ja ei, en ole superäiti. Yhtälailla vaan itsekkin haluan käydä kodin ulkopuolella ilman lapsia ja silloin mies jää lasten kanssa kotiin. Saman suon miehelle, tietenkin.

"Irmeli"
[QUOTE="vieras";25906696]Niinno. Mun mies on käynyt viikonloppuja harrastuksensa parissa ihan mun ollessa raskaanakin, sekä silloin kun meillä on ollut vauva. Eikä meidän maailma ole mitenkään kaatunut, sitten mies on ennen lähtöään / tultuaan hoitanut enemmän lapsia / kotihommia, jotta mullakin olisi kivaa :).

Mutta näkyy, että argumentit loppuu, kun jo tarvitsee kysyä, että mitä sitten JOS olisikin niin tai näin :D.[/QUOTE]

Ja sulla oli sama tilanne, eli raskaana ja taapero kotona ja ei ketään auttamassa jos tulisi joku hätä, eikä autoa käytössä ja matkaa kaupunkiin 10km? Sekä armoton väsymys?

"vieras"
Kyllä sille lapsellekin hoitopaikka löytyisi jos ei muuten niin sosiaalitoimi järkkää paikan jostain vuoropäiväkodista kunnes mies tulee kotiin. Kai teillä joku naapuri on, keneltä voisi hätätilanteessa apua pyytää?

Nythän tilanne ei kuitenkaan ole se että sun pitäisi mihinkään lähteä, vaan kyse on siitä että JOS jotain tapahtuisi. Ja se on erittäin epätodennäköistä.

Eihän sulla aina ole varahenkilöä silloinkaan kun mies on jossain työreissussa.

[QUOTE="Irmeli";25906658]Täällä näyttää minua pahiten arvostelevan naiset joiden mies on 1-3 kertaa vuodessa poissa kotoa.[/QUOTE]

Meillä on noita viihdereissuja tai -iltoja 1-3 vuodessa, mutta työmatkoja on kyllä ja harrastusmatkojakin.

Irmeli: Missä on sun kaverit?
Onko mulla nyt mennyt jotain ohi kun en ole nähnyt vastaustasi kysymykseen niistä kavereista? Eikö yhdestäkään olisi hätätilanteessa apua?
Kyllä mä ottaisin kaverini yhden lapsen hoitaakseni jos olisi tuossa tilanteessa missä sinä olet!

En ymmärrä en, vaikka neljä omaakin lasta on. Vaikka itsekin kotonakin joskus joutuu sairastamaan niin kyllähän ne lapset (vaikka kaikki ne neljä) menee siinä sivussa.
Saaitka sitten sairaalassa missä on vain yksi huone missä he voivat olla. Huoneessa on jopa tv, usiemmissa sairaalahuoneissa ainakin.

Kyllä siellä sairaalassa ainakin saat apua! Eihän he nyt herran tähden voi kieltääkään sinne menemistä myös sen lapsen kanssa jos/kun on akuutti hätä.

Mitä miehesi sanoisi siihen että menee, mutta katsoo että on takaisin tullessa siinä kunnossa että pystyy lasta katsomaan eikä makaa puolikuolleena päivää sängyssä?
JOS EI SIIHEN pysty niin on kyse alkoholiongelmasta! Jos ei kerran pysty kontrolloimaan juomistaan sen vertaa. VAIKKA EI USEASTI HUMALASSA OLEKKAAN.

"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25906697]Ei ole ketään hoitoapua, en voi jättää lastani kenelle vain ihmiselle kadulla.[/QUOTE]

No mihin sä laitat sen lapsen sun miehen työmatkojen aikana, jos suhun sattuu iskemään vaikka salama? Tai sen miehen baari-illan aikana kun se ei baarin möykältä kuule puhelintaan kun yrität soittaa sille kun se synnytys alkoikin ihan yhtäkkisesti?

• Tykkää
Reactions: Tara74 ja moekoe
[QUOTE="...";25906593]Eikö se ollut johonkin firman rieteilylle menossa? En minä ainakaan ole niin hullu, että työpaikan bileissä itse maksaisin mitään.[/QUOTE]

Se firman tarjoama risteily on kyllä tuossa pienin kustannus. Ja ihme ettei ole varaa palkata vaikka varmuudeksi sitä hoitajaa siksi illaksi/yöksi vaikka mies ryypiskelee baareissa ja vieläpä lähdössä risteilylle.

Ja aikuisten oikeasti: tasavertaisessa parisuhteessa ei ole kyse mistään "päästämisestä" tai "kieltämisestä". Tuo kuulostaakin jo ihan teinimeiningiltä!

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Irmeli";25906707]Ja sulla oli sama tilanne, eli raskaana ja taapero kotona ja ei ketään auttamassa jos tulisi joku hätä, eikä autoa käytössä ja matkaa kaupunkiin 10km? Sekä armoton väsymys?[/QUOTE]

Eikö sulla todellakaan ole yhden yhtäkään kaveria?

"..."

Se on yleensäkin tämän palstan naisten ongelma. He eivät osaa samaistua toisten tilanteeseen, jos se yhtään poikkeaa heidän omasta elämästään.

Kuten kirjoitin, niin oma mieheni onneksi on sen verran fiksumpi, että hänelle ei kyllä olisi tullut mieleenkään lähteä viikonloppuna reissuun, silloin kun olin todella poikki ja kotona oli toinen pieni lapsi. Mutta valitettavasti kaikki miehet eivät ole yhtä huomaavaisia, jolloin syntyy juuri tällaisia ongelmia.
Jatkoa ajatellen kannattaisi keskustella kunnolla miehen kanssa, ja yrittää juurta jaksain selittää hänelle, että olet todella väsynyt. Mies ei todennköisesti tajua, miten raskaus todella voi viedä voimat.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25906707]Ja sulla oli sama tilanne, eli raskaana ja taapero kotona ja ei ketään auttamassa jos tulisi joku hätä, eikä autoa käytössä ja matkaa kaupunkiin 10km? Sekä armoton väsymys?[/QUOTE]

Ymmärtäisin paremmin jos AP olisi jotenkin sairas, esim. määrätty raskauden takia vuodelepoon. Näin ei kuitenkaan tekstien perusteella ole. Ja toistaiseksi ei ole mitään hätää kenelläkään. Jos sellainen tulee, ambulanssi ottaa kyllä myös taaperon kyytiin ja järkkäävät hoitopaikan esim. jostain vuoropäiväkodista, jos ei ole ketään sukulaista, ystävää tuttavaa tai naapuria joka auttaisi. Ei lasta heitteille jätetä tuossa tilanteessa.

"vieras"
Meillä mies oli reissutyössä ja lapsi tuurilla syntyi siinä välissä kun perjantaina tuli ulkomailta ja lapsi syntyi sunnuntaiyöllä, isä ehti lapsensa nähdä ennenkuin maanantaina lähti taas reissuun, reissusta tuli niin että juuri ehti koneelta meitä hakemaan ja viemään sairaalasta kotiin, koska halusi itse viedä lapsen kotiin, olisin kyllä päässyt taksillakin.

"vieras"

Ei kun mulla on ystäviä ja sukulaisia, tiiätkö semmosia kivoja ihmisiä elämässä :D! Ja auto ja ajokortti, sekä sairaalaan kyllä ihan matkaa. Täällä meillä on myös takseja sekä ambulansseja. Sekä ilmeisesti hieman oma-aloitteisempi ote elämään kuin sinulla. Ja kyllä, viimeinen raskaus oli ihan älyttömän väsyttävä. Enkä kuollut niiden miehen harrastusviikonloppujen aikana :).

Ap taitaa olla yksi hyvä esimerkki miksi kotihoidontukea joutaisi lyhentää. Ihminen on jämähtänyt yksin kotia vailla mitään sosiaalisia kontakteja. Ja uuden lapsen myötä tilanne ilmeisesti pahenee entisestän.

• Tykkää
Reactions: Tara74

Yhteistyössä