Olenko kaamea mutsi, jos en osta lintsirannekkeita luokkaretkeläisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi ne pullorahat laitettiin herkkuihin jos niihin ei kerran ole varaa?????

Ei varmaan olisi saantut ottaa kaveria yökyläänkään, kun ei ollut siihen varaa
:headwall:

Aivan oikein! Pistäppä pojat kyselyyn että mitä he haluavat, kaikkeen ei ole varaa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Fogas:
on täälläkin "äiti" ihmisiä taas liikenteessä.
Syyllistetään ja ajetaan jo tiukassa tilanteessa muutenkin olevaa nurkkaan, sietäisi hävetä.
Ei ole varmaan monikaan haukkujista kokenut sitä oikeesti köyhää tilannetta.
Ei silloin sitä noin vaan "Perskarvoista" niitä lippurahoja revitä.
Varmasti jokainen päästäisi lapsensa retkelle jos siihen olisi varaa mutta jos tili menee taas miinukselle/ yli niin ei hyvä...
aina ennenhän siitä on märmätetty että ei saa ylittää tiliä ja mitäs ootte niin huolimattomia, nyt ei edes kiinnitetä siihen huomiota.

Voi kuule kyllä eletään ja on pitkään koettu erittäin köyhää elämää! SILTI meillä menisi lapsen vuoden kohokohta koneiden edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja l:
osta tuolta parilla kympillä se leikkuri ja anna lasten mennä.

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?tits=ruohonleikkuri&status=N&sellstyle=k&order=B&cat=%25&lcat=X&start=0&num=50&sourceid=Mozilla-search

Mielelläni katselen myös käytettyjä ja katselinkin jo aiemmin, mutta silloin ei ollut myytävänä mitään tästä läheltä, että olisi voinut käydä hakemassa... ja osa käytetyistäkin leikkureista oli aikasta kalliita. Mutta katson taas uudelleen.

Missäpäin te asutte?

Kouvolassa.

Vaikka äidit niin hirveästi haluavatkin ajatella, niin koko perheen retki lintsille ei mitenkään korvaa luokkaretkeä. Kyllä se luokkaretkin on kuitenkin tärkeämpi, laitteissa on paljon hauskempaa kaveriporukalla kuin oman perheen kera. Kyl se ruohonleikkuri joutaa kuukauden odottaa, saati tietokonevärkit!

Vaikka äidit niin hirveästi haluavatkin ajatella, niin koko perheen retki lintsille ei mitenkään korvaa luokkaretkeä. Kyllä se luokkaretkin on kuitenkin tärkeämpi, laitteissa on paljon hauskempaa kaveriporukalla kuin oman perheen kera. Kyl se ruohonleikkuri joutaa kuukauden odottaa, saati tietokonevärkit!

Mun ylpeys ei anna periksi, että vanhemmilleni alkaisisin ruikuttamaan jostain lintsilipuista. Muuten kyllä tietävät meidän tämän hetkisen rahatilanteemme suurinpiirtein ainakin. Mutta kyllä mä saan järjestettyä lapsille sen 64e. Ja alan tässä nyt katselemaan, josko löytäisisin käytettynä sitä ruohonleikkuria.

Alkuperäinen kirjoittaja voi surku:

Voi kuule kyllä eletään ja on pitkään koettu erittäin köyhää elämää! SILTI meillä menisi lapsen vuoden kohokohta koneiden edelle.

Meillä ei ole eletty putkeen vuosia nyt, mutta tällähetkellä vain on niin monta rahareikää muutenkin ja pakollisten menojen lisäksi noita hajonneita laitteita yms.

Mun ylpeys ei anna periksi, että vanhemmilleni alkaisisin ruikuttamaan jostain lintsilipuista. Muuten kyllä tietävät meidän tämän hetkisen rahatilanteemme suurinpiirtein ainakin. Mutta kyllä mä saan järjestettyä lapsille sen 64e. Ja alan tässä nyt katselemaan, josko löytäisisin käytettynä sitä ruohonleikkuria.

ASIAAAA!!!!

tähän asti oon vilä tuntenut sympatiaa sua kohtaan, mutta nyt en oikein enää pysty. eihän se kivaa ole, pyytää rahaa muilta, mutta eiköhän sitä lasten vuoksi voisi niellä ylpeytensä.
ja jos kerran saat se rahan kokoon, niin miksi tämä ketju?

Katopa muuten myös Keltaisesta pörssistä. Oli paljon ruohonleikkureita myynnissä :) Tosin en tiedä miten lähellä Kouvolaa, kun en edes tiedä missä Kouvola on... noloa myöntää...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Minusta on ihan käsittämätöntä että luokkaretkelle edes suunnitellaan jotain 3 tunnin huvipuistoaikaa. Eihän siinä ehdi käydä ku muutamassa laitteessa. Pikkuveljen kohalla sama juttu, vaan muutama tunti aikaa särkänniemellä, ja sit ohjelmana shoppailua ideaparkissa (jossa kaikki samat kaupat kuin joka paikassa muuallaki).

Kuinka moni lapsi on kiinnostunut ideaparkista?

Nää on 9-luokkalaisia, joten shoppailuki kiinnostaa ainaki osaa. Ite kyllä sen ikäsenä oisin käyttäny senki ajan mieluummin huvipuistoon. No käyttäisin vieläki. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Hakekaahan vakuutusyhtiöltä korvauksia niistä ukkosen hajottamista laitteista... ja pojille rahaa mukaan että voivat ostaa irtoliput pariin laitteeseen.

Vakuutusyhtiöt sulkevat yleisissä ehdoissaan pois luonnonilmiöiden aiheuttamat vahingot.

..me kyllä saatiin muutama vuosi sitten korvausta salaman aiheuttamilta tuhoilta, kuten tv ja pari muuta sähkölaitetta... joten riippunee vakuutuksesta..?

Pitää yritää ainakin, jos saisi.

Mä ymmärrän hyvin ap:ta! Toivottavasti rahat järjestyy jotenkin. Itse maksoin just pojan Särkänniemi reissun, en vois olla päästämättäkään.... sitten syödään makaroneja jonkin aikaa.

tähän asti oon vilä tuntenut sympatiaa sua kohtaan, mutta nyt en oikein enää pysty. eihän se kivaa ole, pyytää rahaa muilta, mutta eiköhän sitä lasten vuoksi voisi niellä ylpeytensä.
ja jos kerran saat se rahan kokoon, niin miksi tämä ketju?

Ihan oikeasti mietin, että jos vaikka jättäisisin maksamasta rannekkeet. Mutta tämän ketjun myötä tulin siihen tulokseen, että pitää tehdä kaikkeni, jotta rahat saadaan.

Jos vanhemmat joka tapauksessa tietää teidän rahatilanteen, niin voisitko lasten takia kuitenkin harkita sitä isovanhemmilta kysymistä. Eihän sitä tarvi ruikuttaa, voithan esim. sanoa että jos vaikka he haluaisivat lapsia ilahduttaa erityisesti niin tässä ois tämmönen hyvä lahjavinkki.

Ihan oikeasti mietin, että jos vaikka jättäisisin maksamasta rannekkeet. Mutta tämän ketjun myötä tulin siihen tulokseen, että pitää tehdä kaikkeni, jotta rahat saadaan.

Viisas päätös. Ja jos tuo "ylpeys" on sulla hyvä kannustin asioissa, niin ajattele, miten ylpeyttäsi loukkaa jos lapset joutuvat luokkakavereiden silmissä eriarvoiseen asemaan ilman ranneketta.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Minusta on ihan käsittämätöntä että luokkaretkelle edes suunnitellaan jotain 3 tunnin huvipuistoaikaa. Eihän siinä ehdi käydä ku muutamassa laitteessa. Pikkuveljen kohalla sama juttu, vaan muutama tunti aikaa särkänniemellä, ja sit ohjelmana shoppailua ideaparkissa (jossa kaikki samat kaupat kuin joka paikassa muuallaki).

Kuinka moni lapsi on kiinnostunut ideaparkista?

Ne onkin tarkoitettu opettajia varten.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja no johan on:
Mihin on kadonnut työnteko luokkaretkeä varten? Meillä ainakin kerättiin pulloja ja pidetiin myyjäisiä yms. Eikös se jopa voisi kuulua opetussuunnitelmaan että jos haluaa hupia on sen eteen tehtävä työtä. Sehän voisi olla ihan asetus että luokkaretkelle mennään luokan keräämillä rahoilla ei vanhempien pussin rahoilla. Nykyään kun kaikki tulee kakaroille hopeatarjottimella nokan eteen (huom itsekin olen tähän syyllistynyt ja häpeän sitä)

No eipä se kyytikään sinne ilmasta ole, että varmaan hekin ovat keränneet rahaa eri tempauksilla jos vanhempien ainoa kustannus on liput lintsille ja huvitteluraha.

No linja-autokyydit ei paljon ole per nokka. Että eivät ole kovin paljoa rahaa saaneet kasaan. Me olimme luokkaretkellä laivalla ja kaikki kustannettiin yhteisvoimin kerätyillä rahoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ahkeruus kunniaan:
Mihin on kadonnut työnteko luokkaretkeä varten? Meillä ainakin kerättiin pulloja ja pidetiin myyjäisiä yms. Eikös se jopa voisi kuulua opetussuunnitelmaan että jos haluaa hupia on sen eteen tehtävä työtä. Sehän voisi olla ihan asetus että luokkaretkelle mennään luokan keräämillä rahoilla ei vanhempien pussin rahoilla. Nykyään kun kaikki tulee kakaroille hopeatarjottimella nokan eteen (huom itsekin olen tähän syyllistynyt ja häpeän sitä)

No eipä se kyytikään sinne ilmasta ole, että varmaan hekin ovat keränneet rahaa eri tempauksilla jos vanhempien ainoa kustannus on liput lintsille ja huvitteluraha.

No linja-autokyydit ei paljon ole per nokka. Että eivät ole kovin paljoa rahaa saaneet kasaan. Me olimme luokkaretkellä laivalla ja kaikki kustannettiin yhteisvoimin kerätyillä rahoilla.

Jos Lintsi on vain yksi ohjelmanumeroista, niin mehän emme tiedä mihin sen Lintsin lisäksi on rahaa käytetty.

Surkeasti suunniteltu luokkaretki, ei voi muuta sanoa. Miksi mennä Lintsille vaan 3 tunniksi ja ostattaa sitä varten vanhemmilla rannekkeet, joilla muuten voisi mennä laitteissa koko päivän? Muakin ihan suhteellisen hyvätuloisena ärsyttäisi moinen, että pitää laittaa rahaa suorastaan kankkulan kaivoon. Palautetta koululle tuosta. Koulu voisi vähän tutustua noihin laitehintoihin ja organisoida sitten retket sen mukaan. Esim. niitä kimppalippuja useamman lapsen käyttöön ja sen käytön sitten organisoisi opettaja/reissun valvojat. Koulu näköjään edelleen - sitkeästi ja sinnikkäästi - oikein kehittää paikkoja, missä eriarvoisuus ja kiusaaminen saadaan ympättyä kuvioihin. Entivanhaan sentään luokkaretkille KERÄTTIIN fyrkat etukäteen sillai, että yhteisestä kukkarosta maksettiin sitten liput yms kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ahkeruus kunniaan:

Jos Lintsi on vain yksi ohjelmanumeroista, niin mehän emme tiedä mihin sen Lintsin lisäksi on rahaa käytetty.

No kannattaako se ottaa ohjelmanumeroksi jos siihen ei ole kerätty rahaa. Helsingissä on muitakin paikoja missä voi käydä halvemmalla. Ja viettää sitten enemmän aikaa jossain muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja rb:
3 tuntia on kyllä tosi lyhyt aika lintsillä kun miettii mitkä jonotkin siell on aina kaikkiin laittesiin. Ja vaikka meillä on rahaa, miettisin silti tuon koko jutun järkevyyttä. onko mahdollista ostaa juuri joku muutama irto lippu pojille ja käyttää rannekkeet sitten yhdessä perheen kanssa. Tai jättää koko retki väliin. En laittaisi tuollaista summaa kolmen tunnin takia jos rahat ovat tiukalla. mutta koita hoitaa juttu niin ettei pojille rtule kovin paha mieli.. jos vaan mahdollista.. vaikea tilanne, ymmärrän kyllä.

Kolme tuntia on muuten aika pitkä aika. Eivät ne luokkaretkeläiset siellä mihinkään ruuhka-aikaan ole, vaan keskellä päivää.

En lukenut kaikkia, tunnustan, mutta asiani on, että meillä Espoossa ainakin ollaan tosi tiukkoja sen asian kanssa, että luokkaretki ei saa maksaa. Siitä väännettiin kättä - tai siis asiahan oli oikeudessa - pari vuotta sitten, ja meidät on ainakin saatu kuriin: noin 5 euroa voi olla ns. vapaata rahaa lapsilla mukana esim. matkamuistoihin, mutta kaiken toiminnan on oltava koulun maksamaa. Sitä varten Espoo maksaa retkirahaa kouluille. Sama laki on voimassa koko Suomessa, joten sinuna ottaisin yhteyttä opettajaan. Ei sitä hävetä tarvitse. Rannekkeet ovat järjettömän hintaisia ja niitä ei hullukaan osta vain kolmea tuntia varten. Kerro huolesi opettajalle. Hänellä on velvollisuus kysyä rehtorilta, miten menetellään. Lisäksi esim. vanhempainyhdistys saattaa auttaa. Tai opettaja voi tietää, että kaikki muutkaan eivät osta ranneketta.

Olkaa tarkkoina vanhempainilloissa kun retkiä suunnitellaan. Ei kaikilla ole rahaa kuin roskaa. Ja perusopetuslaki sanoo, että koulupäivän aikana kaikki toiminta on oltava ilmaista (koulun maksamaa).

Yhteistyössä