Olenko kaamea mutsi, jos en osta lintsirannekkeita luokkaretkeläisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja l:
osta tuolta parilla kympillä se leikkuri ja anna lasten mennä.

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?tits=ruohonleikkuri&status=N&sellstyle=k&order=B&cat=%25&lcat=X&start=0&num=50&sourceid=Mozilla-search

Mielelläni katselen myös käytettyjä ja katselinkin jo aiemmin, mutta silloin ei ollut myytävänä mitään tästä läheltä, että olisi voinut käydä hakemassa... ja osa käytetyistäkin leikkureista oli aikasta kalliita. Mutta katson taas uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja 4 lasta :
eli tuon 60e takia lasten pitää kärsiä ja tuntea itsensä huono-osaisemmaksi kuin muiden. Miksi et jo ajoissa säästänyt rahaa muista menoista? Lapsilisäthän teilläkin on varmaan sen reilu 500e. Itse pihistän omista menoista, ei kampaajaa yms. mutta kaikille lapsille ostin juuri kausikortit särkänniemeen, kun pidän tuota lapsuutta tärkeämpänä kuin omia mielitekoja juuri nyt. Ruohon leikkaisin vaikka sellaisella vanhalla työnnettävällä ja vanhoja kuvaputkitelkkuja saa ilmaiseksi mistä vaan.

Ne työnnettävätkin ruohonleikkurit maksaa, niitäkään ei ilmaiseksi saa. Silloin kun rahat ovat oikeasti tiukilla, ei se lintsi nyt vain aina nouse prioritteeteissa ylimmäksi, sillä pakkohan se ruohokin on jollain leikata kun melkein koko kesä on vielä edessä. Lintsille pääsisi kuitenkin myöhemmin kesällä. Ei tunnu kivalta, että AP:ta näin lytätään vain siksi, että nyt justiinsa sattuu pienituloisella olemaan paljon rahareikiä.

No siis enhän minä ketään lynkkaa :) Yritän vaan saada ap:n tajuamaan että onhan sitä rahaa. Ja oikeasti kaduttaa myöhemmin js ei sitä anna nyt lasten luokkaretkeen vaan käyttää uusien tavaroiden ostamiseen. Tuo lapsille kyllä varmasti kova paikka jos eivät pääse. minusta se juuri on palkkio pitkästä kouluvuodesta ja hyvää aikaa huoltaa omia kaverisuhteitaan jne. ehdottomasti arvokkaampaa kuin mikään maailamn tavara! Vielä kun ovat juuri tuossa varhaisteini-iäsää, niin minä ehdottomasti satsaisin retkeen ja jätääisin sen 60e käyttämättä johonkin muuhun.

Luulen että ap:takin kaduttaa jälkeenpäin jos ei lapsia retkelle päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksei ap vastaa, näihin ehdotuksiin? kuten isovanhemmat jne. mitä täällä on jo ehdoteltu?

mä en missään nimessä ap.tä morkkaa, tiedän itsekin liian hyvin mitä on kun on pienet tulot ja tulee yllättäviä kuluja, mutta kun musta täällä ollut ihan hyvä ehdotuksia.

Jospa se lähti ettimään pulloja järkevästi tienvarsilta yms. että lapset pääsee retkelle sen sijaan että kuluttaa takamustaan netin edessä.

Ootteko te todella sitä mieltä että perheessä 2 lasta pääsee lintsille ja muut eivät - säästöjen perusteella. Tekisittekö itse näin?

Mutta en yhtään ihmettele, että monen talous on kuralla, kun perusasioihin ei pistetä rahaa ja hummailuun kylläkin. Ap oli laittamassa rahaa lintsille - koko perheen yhteiseen retkeen myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja l:
osta tuolta parilla kympillä se leikkuri ja anna lasten mennä.

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?tits=ruohonleikkuri&status=N&sellstyle=k&order=B&cat=%25&lcat=X&start=0&num=50&sourceid=Mozilla-search

Mielelläni katselen myös käytettyjä ja katselinkin jo aiemmin, mutta silloin ei ollut myytävänä mitään tästä läheltä, että olisi voinut käydä hakemassa... ja osa käytetyistäkin leikkureista oli aikasta kalliita. Mutta katson taas uudelleen.

Missäpäin te asutte?

Mihin on kadonnut työnteko luokkaretkeä varten? Meillä ainakin kerättiin pulloja ja pidetiin myyjäisiä yms. Eikös se jopa voisi kuulua opetussuunnitelmaan että jos haluaa hupia on sen eteen tehtävä työtä. Sehän voisi olla ihan asetus että luokkaretkelle mennään luokan keräämillä rahoilla ei vanhempien pussin rahoilla. Nykyään kun kaikki tulee kakaroille hopeatarjottimella nokan eteen (huom itsekin olen tähän syyllistynyt ja häpeän sitä)

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Ootteko te todella sitä mieltä että perheessä 2 lasta pääsee lintsille ja muut eivät - säästöjen perusteella. Tekisittekö itse näin?

Mutta en yhtään ihmettele, että monen talous on kuralla, kun perusasioihin ei pistetä rahaa ja hummailuun kylläkin. Ap oli laittamassa rahaa lintsille - koko perheen yhteiseen retkeen myöhemmin.

Ei ne lapset nyt vaan kaikki sinne luokkaretkelle pääse, eiköhän se ole tärkeämpää ja sitten muut lapset pääsevät johonkin halvempaan hupiin kaikki mukaan.

Muistan äitini kertoneen kun asui pienessä keskisuomalaisessa kylässä todella köyhissä oloissa.50-luvun alkua.
Tekivät luokkaretken helsinkiin.Tarvittava rahamäärä oli säästetty retkeä varten koska se oli melkoinen tapahtuma siihen aikaan kun helsinkiin pääsi.
Äidiltäni oli kadonnut tuo raha ennen lähtöä ja hirveä hätähän tuosta oli tullut.
Mummini oli kuitenkin järjestänyt rahat matkalle ja syöty oli sitten pari viikkoa kalaa ja leipää.
Vähän suhteutusta tuohon mikä lasketaan tärkeäksi.Äidilläni siis liuta sisaruksia myös mummin yksin huollettavana ja aina oli jouluksi ja syntymäpäiviksi lahja jokaiselle.
Täällä kun välillä saa lukea kun ei pysytytä yhtä lahjaa järjestämään lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Hakekaahan vakuutusyhtiöltä korvauksia niistä ukkosen hajottamista laitteista... ja pojille rahaa mukaan että voivat ostaa irtoliput pariin laitteeseen.

Vakuutusyhtiöt sulkevat yleisissä ehdoissaan pois luonnonilmiöiden aiheuttamat vahingot.

..me kyllä saatiin muutama vuosi sitten korvausta salaman aiheuttamilta tuhoilta, kuten tv ja pari muuta sähkölaitetta... joten riippunee vakuutuksesta..?

Pakko sanoa että jos tärkeysjärjestyksessä tosiaan menee ne kaikki koneet lasten kohokohdan edelle niin voi voi.. :/
Meilläkään ei rahaa paljoa ole mutta sitä kyllä keksittäis vaikka mitä ettei lasten tarvisi jäädä sivuun tuollaisesta.

on täälläkin "äiti" ihmisiä taas liikenteessä.
Syyllistetään ja ajetaan jo tiukassa tilanteessa muutenkin olevaa nurkkaan, sietäisi hävetä.
Ei ole varmaan monikaan haukkujista kokenut sitä oikeesti köyhää tilannetta.
Ei silloin sitä noin vaan "Perskarvoista" niitä lippurahoja revitä.
Varmasti jokainen päästäisi lapsensa retkelle jos siihen olisi varaa mutta jos tili menee taas miinukselle/ yli niin ei hyvä...
aina ennenhän siitä on märmätetty että ei saa ylittää tiliä ja mitäs ootte niin huolimattomia, nyt ei edes kiinnitetä siihen huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja no johan on:
Mihin on kadonnut työnteko luokkaretkeä varten? Meillä ainakin kerättiin pulloja ja pidetiin myyjäisiä yms. Eikös se jopa voisi kuulua opetussuunnitelmaan että jos haluaa hupia on sen eteen tehtävä työtä. Sehän voisi olla ihan asetus että luokkaretkelle mennään luokan keräämillä rahoilla ei vanhempien pussin rahoilla. Nykyään kun kaikki tulee kakaroille hopeatarjottimella nokan eteen (huom itsekin olen tähän syyllistynyt ja häpeän sitä)

No eipä se kyytikään sinne ilmasta ole, että varmaan hekin ovat keränneet rahaa eri tempauksilla jos vanhempien ainoa kustannus on liput lintsille ja huvitteluraha.

Ja osa kyseli, että miksi ei olla säästetty sitä varten. Tämä koko reissu ei ole ollut kauaa tiedossa ja alunperin koulun piti maksaa rannekkeetkin, mutta eivät saaneet kerätyksi tarpeeksi rahaa. Nyt vasta tuli tiedote retkestä ja hinnoista.

Lintsi ei ole ainut kohde vaan käyvät muuallakin ja sen vuoksi ei ole järkevää olla pois koko retkeltä vain lintsirannekkeen takia. Koulu maksaa ruoan retkellä.

Pojat palauttivat jo pullot ja ostivat niillä herkkua viikonloppuna ;) Ja kyllä mä joka pullon kerään tienvarsilta, joita näen. Voisin tietty mennä viikonloppuna kaupunkiin pulloja keräilemään, mutta se taas on poissa kotihommista ja pihatöistä yms, joita miellä piisaa sekä bensaakin menee, joten en ihan joka viikonloppu sitä ehdi tehdä. Viimeeksi olen syksyllä tehnyt niin.

Huutonettiin on tarkoitus laittaa jotain myyntiin, mutta ei meillä paljoa myytävää ole... ei varmaan ukkosen hajoittamia juttuja kukaan osta ;) Kirpparillakin mulla on ollut pöytä jo, mutta ei meillä sellisia tavaroita, joista helposti rahaa saa.

Onneksi ei elämämme aina näin tiukkaa ole ollut ja toivottavasti saan töitä jatkossa, ettei näin tiukkaa aikaa toista tulekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Fogas:
Syyllistetään ja ajetaan jo tiukassa tilanteessa muutenkin olevaa nurkkaan, sietäisi hävetä.
Varmasti jokainen päästäisi lapsensa retkelle jos siihen olisi varaa mutta jos tili menee taas miinukselle/ yli niin ei hyvä...
aina ennenhän siitä on märmätetty että ei saa ylittää tiliä ja mitäs ootte niin huolimattomia, nyt ei edes kiinnitetä siihen huomiota.

Tässä nyt on äidillä vielä paljon aikaa mennä vaikka niitä pulloja keräämään ja pyytää vaikka sukulaisltakin tyhjiä pulloja, tuskin kovin moni kehtaa kieltäytyä. Ei se siitä ole kiinni ettei halutessaan rahoja saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fogas:

Ja jos olisi hieman ajatuksella lukenut, olisi varmasti huomannut Ap:n kirjoituksista, että tilanne harmittaa häntä itseäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Ja osa kyseli, että miksi ei olla säästetty sitä varten. Tämä koko reissu ei ole ollut kauaa tiedossa ja alunperin koulun piti maksaa rannekkeetkin, mutta eivät saaneet kerätyksi tarpeeksi rahaa. Nyt vasta tuli tiedote retkestä ja hinnoista.

Lintsi ei ole ainut kohde vaan käyvät muuallakin ja sen vuoksi ei ole järkevää olla pois koko retkeltä vain lintsirannekkeen takia. Koulu maksaa ruoan retkellä.

Pojat palauttivat jo pullot ja ostivat niillä herkkua viikonloppuna ;) Ja kyllä mä joka pullon kerään tienvarsilta, joita näen. Voisin tietty mennä viikonloppuna kaupunkiin pulloja keräilemään, mutta se taas on poissa kotihommista ja pihatöistä yms, joita miellä piisaa sekä bensaakin menee, joten en ihan joka viikonloppu sitä ehdi tehdä. Viimeeksi olen syksyllä tehnyt niin.

Huutonettiin on tarkoitus laittaa jotain myyntiin, mutta ei meillä paljoa myytävää ole... ei varmaan ukkosen hajoittamia juttuja kukaan osta ;) Kirpparillakin mulla on ollut pöytä jo, mutta ei meillä sellisia tavaroita, joista helposti rahaa saa.

Onneksi ei elämämme aina näin tiukkaa ole ollut ja toivottavasti saan töitä jatkossa, ettei näin tiukkaa aikaa toista tulekaan.

Miksi ne pullorahat laitettiin herkkuihin jos niihin ei kerran ole varaa?????

Kyllä minun mielestäni koulun retken pitäisi tällä kertaa ajaa perheen yhteisen retken ohi tärkeysjärjestyksessä. Totta kai pojat leimautuvat sosiaalisesti, jos ovat porukan ainoat jotka eivät saa rannekkeita.

Hakisin ruohonleikkurin kierrätyskeskuksesta ja sinnittelisin ilman elektroniikkaa. Ja lähtisin perheen kanssa lintsille, kun talous olisi tasapainossa.

Minusta on ihan käsittämätöntä että luokkaretkelle edes suunnitellaan jotain 3 tunnin huvipuistoaikaa. Eihän siinä ehdi käydä ku muutamassa laitteessa. Pikkuveljen kohalla sama juttu, vaan muutama tunti aikaa särkänniemellä, ja sit ohjelmana shoppailua ideaparkissa (jossa kaikki samat kaupat kuin joka paikassa muuallaki).

ruokakaupassa saa säästettyä ihan uskomattomat määrät rahaa kuhan hiukan keskittyy, huomasin itse kun rahat olleet tosi tiukilla tämän kuun. helposti säästyy 10 e per kerta.

ja mitä siihen tulee että 3h on lyhyt aika, onhan se eikä siinä välttämättä ole järkeä, mutta ihan yhtä vähn mun mielestä on järkeä ostaa uutta tietokonetta kun kerran löytyy vanha ja vielä toimiva. eli kumpi tärkeämpää? sen tietokoneen vois ostaa myöhemmin ja siitä jo säästyvät ne rahat ja ylikin eli ei tarvii sen kummemin niitä rahoja mistään kaivaa!
ja muuten, kannattaa muutenkin odottaa noissa hankinnoissa alennusmyyntejä, ihan varmasti tulee hyviä tarjouksia!

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Minusta on ihan käsittämätöntä että luokkaretkelle edes suunnitellaan jotain 3 tunnin huvipuistoaikaa. Eihän siinä ehdi käydä ku muutamassa laitteessa. Pikkuveljen kohalla sama juttu, vaan muutama tunti aikaa särkänniemellä, ja sit ohjelmana shoppailua ideaparkissa (jossa kaikki samat kaupat kuin joka paikassa muuallaki).

Kuinka moni lapsi on kiinnostunut ideaparkista?

Yhteistyössä