Ja osa kyseli, että miksi ei olla säästetty sitä varten. Tämä koko reissu ei ole ollut kauaa tiedossa ja alunperin koulun piti maksaa rannekkeetkin, mutta eivät saaneet kerätyksi tarpeeksi rahaa. Nyt vasta tuli tiedote retkestä ja hinnoista.
Lintsi ei ole ainut kohde vaan käyvät muuallakin ja sen vuoksi ei ole järkevää olla pois koko retkeltä vain lintsirannekkeen takia. Koulu maksaa ruoan retkellä.
Pojat palauttivat jo pullot ja ostivat niillä herkkua viikonloppuna

Ja kyllä mä joka pullon kerään tienvarsilta, joita näen. Voisin tietty mennä viikonloppuna kaupunkiin pulloja keräilemään, mutta se taas on poissa kotihommista ja pihatöistä yms, joita miellä piisaa sekä bensaakin menee, joten en ihan joka viikonloppu sitä ehdi tehdä. Viimeeksi olen syksyllä tehnyt niin.
Huutonettiin on tarkoitus laittaa jotain myyntiin, mutta ei meillä paljoa myytävää ole... ei varmaan ukkosen hajoittamia juttuja kukaan osta

Kirpparillakin mulla on ollut pöytä jo, mutta ei meillä sellisia tavaroita, joista helposti rahaa saa.
Onneksi ei elämämme aina näin tiukkaa ole ollut ja toivottavasti saan töitä jatkossa, ettei näin tiukkaa aikaa toista tulekaan.