Olenko kaamea mutsi, jos en osta lintsirannekkeita luokkaretkeläisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitäs pojat ovat itse mieltä, siis haluavatko mielummin ajan kanssa käydä sitten koko perheen voimin vai luokkaretkellä?
Mä antaisin valita.
Ja se on totta että 3h on lyhyt aika. En koko ketjua lukenut läpi, mitä muuta tekevät luokkaretkellä vai onko Lintsi siis se pääkohde?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onpas täällä rikkaita ihmisiä kun ihmettelevät köyhyyttä ja pitävät sitä häpeänä..

en mä ihmettele, enkä pidä häpeänä. mutta olisin kyllä tälläistä tilannetta varten säästänyt tai pyytäisin tosiaan vaikka mun vanhemmilta jeesiä.
kyllä tässä itsekin ollaan köyhiä eikä edes tilillä tällä hetkellä olisi tuota summaa, mutta nostaisin vaikka visalta jos siitä olisi kiinni. on nää retket sen verran tärkeitä lapsille.

En sanonutkaan että juuri sinä, mutta luin tuolta useamman kommentin missä sanottiin että häettäis olla noin köyhä. Aika outo ajattelutapa musta sinänsä kun useimmiten se ei oo itsestä kii.

Itse vähän aikaa lintsillä olleena niin kyllä se 3 tuntia menee laitteissa nopeesti. Mutta jos joutuisi katsomaan sitä ulkopuolelta niin kyllä se olisi tuskaa.

Ehdotus, osta viikate, halvempi kuin ruohonleikkuri. Jos ruoho on akuutisti pakko leikata, eikä ole halua opetella viikatteella leikkaaminen. Niin lainaa pari kuukautta naapurin ja selitä tilanne. Luokkaretkiä on vain yksi, tingi muusta. Siirrä myöhemmin ostettavaksi.
Itselle oli muinoin tosi tärkeitä nuo retket ja muistorikkaita. Tiedän kyllä että liput on sikamaisen hintaisia ja vaikea on työllistyä, mutta silti.

Ja ens ukkosella kandee ottaa johdot pois seinästä, säästä laitteiden rikkoutumiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja quatro:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Onpas täällä rikkaita ihmisiä kun ihmettelevät köyhyyttä ja pitävät sitä häpeänä..

Olen kotona hotihoidontuella. Silti yritän aina ajatella mä ehdin sitten ku meen takas töihin ostaa vaikka kuun taivaalta. Tahdon, että lapset voi elää suht normaalia lapsuutta ja päästä retkille yms. vaikka raha onkin tiukilla. Ne on lapsia vain kerran ja niillekin täytyy järjestää sellaisia asioita mitkä on lapsen ajatusmaailmassa tärkeitä:)

Juu meilläkin mies tinttaili kun lähdin lasten kanssa laivalle, tuli sitten lopulta mukaan vaikka sanoin ettei kuule tarvi. Lpaset puhuivat kerhoa myöten että he pääsevät laivalle ja kuinka hauskaa olikaan, kaikkea ei voi mitata rahassa vaikkei sitä ylenmäärin olisikaan. No mulla on reissun jäljiltä visa miinuksella pahasti, mutta lyhennellään pikkuhiljaa ja maksetaan pois kun mennään töihin. Muut reissut ovatkin ilmaisia kesällä, matkat vain maksaa ja syksyllä mennään muumimaailmaan että siihen mennessä pitää tehdä vähän visaan tilaa tai nostaa luottorajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Mä jättäisin sen perheen kanssa tehtävän reissun väliin vaikka olisikin halvempi. Ostaisin nyt ne rannekeet tuonne luokkaretkelle. Rahaa säästyisi edes vähän jos lintsireissuja on vain yksi.

Aivan, mitä sinne nyt sitten toista kertaa lähtee jos lapset pääsee luokan kanssa, menkää omalla paikkakunnalla mitä sieltä löytyy tai lähipaikoista. Ei se meneminenkään sinne ole ilmasta kesälläkään.

Siis lapsista vain 2 menee koulunkanssa ja 3 muuta ei.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mitäs pojat ovat itse mieltä, siis haluavatko mielummin ajan kanssa käydä sitten koko perheen voimin vai luokkaretkellä?
Mä antaisin valita.
Ja se on totta että 3h on lyhyt aika. En koko ketjua lukenut läpi, mitä muuta tekevät luokkaretkellä vai onko Lintsi siis se pääkohde?

Näin minäkin. Ja antaisin vaikka 15 euroa mieheen Lintsille hummailtavaksi. Ja sit perheen kesken koko rahalla iloa kesällä !!

Ikävä tilanne, mutta näin meillä toimittaisi: Mä antaisin poikien valita. Ja arvaan, että valitsisivat luokkaretken kamujen kanssa, ihna ymmärrettävästi. Silloin se raha heille annettaisiin, vaikka olisi kuinka tiukassa ja harmittaisi.

Onpa ikävää. Mutta olen kyllä samaa mieltä kuin useimmat, kolmessa tunnissa toukokuisena päivänä, vaikka kuinka olisi useampi muukin luokka paikalla, ehtii erittäin hyvin laitteisiin. Rannekkeet on kalliita, mutta pari laitelippuakin maksaa jo 12 e, jos hinta on pysynyt viime vuosien tasolla. (Mihinkään ei muuten ole enää vuosikausiin mennyt useampaa kuin yksi laitelippu, toisin kuin joku väitti)

Jos siellä olisi poikien kavereitakin ilman rannekkeita, sitten en ostaisi, mutta jos kaikilla muillakin on rannekkeet, niin silloin repisin rahat jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mä antaisin valita.

Tarviikahan sitä edes kysyä haluaako pojat mennä kaverien kanssa laitteisiin vai mutsin kanssa, eiköhän ole parempi että mutsipysyy kotona leikkaamassa ruohoa sitten senkin ajan.

eli tuon 60e takia lasten pitää kärsiä ja tuntea itsensä huono-osaisemmaksi kuin muiden. Miksi et jo ajoissa säästänyt rahaa muista menoista? Lapsilisäthän teilläkin on varmaan sen reilu 500e. Itse pihistän omista menoista, ei kampaajaa yms. mutta kaikille lapsille ostin juuri kausikortit särkänniemeen, kun pidän tuota lapsuutta tärkeämpänä kuin omia mielitekoja juuri nyt. Ruohon leikkaisin vaikka sellaisella vanhalla työnnettävällä ja vanhoja kuvaputkitelkkuja saa ilmaiseksi mistä vaan.

Eli enemmistö oli sitä mieltä, että ilman ranneketta ei kannata ainakaan, jos kaikki muut sen saavat. Se vain on, kun on tiukkaa muttenkin ja kaikki muutenkin tuntuu kaatuvan päälle, niin se 64e kolmeksi tunniksi sekä tietty vielä jotain herkkurahaa päälle. Se on paljon se.

Mä en ymmärrä sitäkään, että toiset olisi valmiita vetelemään viikatteella pihaa koko kesän, että lapset pääsevät lintsille. Telkkaria voi kyllä olla katsomatta, mutta mun arvojärjestyksessä se ruohonleikkuri menee nyt ykköseksi. Meillä on isopiha ja käärmeet vaeltelevat näin alkukesästä, joten siitä asiasta en edes neuvottele. Mutta muita järjestelyjä olen valmis tekemään.

Mä repisin sen rahan vaikka mistä. Itse olin lapsena se sivusta seuraaja, joka ei koskaan päässyt minnekään, eikä saanut penniäkään rahaa mukaan luokkaretkille. Ahdistavia muistoja:(

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Mä jättäisin sen perheen kanssa tehtävän reissun väliin vaikka olisikin halvempi. Ostaisin nyt ne rannekeet tuonne luokkaretkelle. Rahaa säästyisi edes vähän jos lintsireissuja on vain yksi.

Aivan, mitä sinne nyt sitten toista kertaa lähtee jos lapset pääsee luokan kanssa, menkää omalla paikkakunnalla mitä sieltä löytyy tai lähipaikoista. Ei se meneminenkään sinne ole ilmasta kesälläkään.

Siis lapsista vain 2 menee koulunkanssa ja 3 muuta ei.

Jos teillä on tosiaan 5 lasta menossa lintsille kesällä niin miettisin kyllä toisenkin kerran jos noin tiukkaa on. Menkää vaikka telttaretkelle.

Alkuperäinen kirjoittaja 4 lasta :
eli tuon 60e takia lasten pitää kärsiä ja tuntea itsensä huono-osaisemmaksi kuin muiden. Miksi et jo ajoissa säästänyt rahaa muista menoista? Lapsilisäthän teilläkin on varmaan sen reilu 500e. Itse pihistän omista menoista, ei kampaajaa yms. mutta kaikille lapsille ostin juuri kausikortit särkänniemeen, kun pidän tuota lapsuutta tärkeämpänä kuin omia mielitekoja juuri nyt. Ruohon leikkaisin vaikka sellaisella vanhalla työnnettävällä ja vanhoja kuvaputkitelkkuja saa ilmaiseksi mistä vaan.

Ne työnnettävätkin ruohonleikkurit maksaa, niitäkään ei ilmaiseksi saa. Silloin kun rahat ovat oikeasti tiukilla, ei se lintsi nyt vain aina nouse prioritteeteissa ylimmäksi, sillä pakkohan se ruohokin on jollain leikata kun melkein koko kesä on vielä edessä. Lintsille pääsisi kuitenkin myöhemmin kesällä. Ei tunnu kivalta, että AP:ta näin lytätään vain siksi, että nyt justiinsa sattuu pienituloisella olemaan paljon rahareikiä.

osta tuolta parilla kympillä se leikkuri ja anna lasten mennä.

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?tits=ruohonleikkuri&status=N&sellstyle=k&order=B&cat=%25&lcat=X&start=0&num=50&sourceid=Mozilla-search

mä ihmettelin kun kaveri kertoi kun tyttönsä menossa luokkaretkelle ja ope oli sanonut et minimi summa olisi 200e per lapsi kahelle päivälle :o ja siis luokkaretkeen jo kuulu ruoat ja yöpyminen ja matkat, niin mihin ihmeseen lapsi tarvii 200e muutamaksi päiväksi???
ihan ihmeelliseksi mennyt nää luokkaretket :headwall:

Musta tuntuu, että ap on jokatapauksessa jo päättänyt etteivät pojat saa rannekkeita, hakee täältä vaan hyväksyntää sille. Näköjään kaikki muut asiat menevät tärkeysjärjestyksessä edelle. En voi käsittää. Siinä tapauksessa, että perheessä syötäisiin sitten kuukausi makaroonia, voisin ymmärtää ettei tosiaan ole varaa. multa ei kyllä sympatiaa heru. 60e on loppujen lopuksi aika vähän rahaa, sen pystyy säästämään vaikka ruokakuluista muutamassa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
mä ihmettelin kun kaveri kertoi kun tyttönsä menossa luokkaretkelle ja ope oli sanonut et minimi summa olisi 200e per lapsi kahelle päivälle :o ja siis luokkaretkeen jo kuulu ruoat ja yöpyminen ja matkat, niin mihin ihmeseen lapsi tarvii 200e muutamaksi päiväksi???
ihan ihmeelliseksi mennyt nää luokkaretket :headwall:

Näin on! Mun lapsuudessa mentiin koko luokan voimin pyörillä retkelle, että kaikki pääsisivät mukaan. Yhdellä ei kyllä ollut pyörää (eikä yh äidillään juuri silloin varaa siihen) niin opettaja lainasi hänelle omaa pyöräänsä ja otti itse miehensä pyörän. Koulun keittiöltä vähän näkkäriä ja hedelmiä mukaan ja opettajalta mehu ja vesipullot :) Koko päivä vietettiin yhdessä ja hauskaa oli. Se kuiva näkkärikin maistui tosi hyvältä kun sitä söi laiturin reunalla auringonpaisteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja 4 lasta :

Ne työnnettävätkin ruohonleikkurit maksaa, niitäkään ei ilmaiseksi saa. Silloin kun rahat ovat oikeasti tiukilla, ei se lintsi nyt vain aina nouse prioritteeteissa ylimmäksi, sillä pakkohan se ruohokin on jollain leikata kun melkein koko kesä on vielä edessä. Lintsille pääsisi kuitenkin myöhemmin kesällä. Ei tunnu kivalta, että AP:ta näin lytätään vain siksi, että nyt justiinsa sattuu pienituloisella olemaan paljon rahareikiä.

Ei sen leikkurin tarvi olla kallis, tuossa huutonetissä just joku myy 15 kpl leikkureita alkaen 50e huollettuna ja toimivana. Ja kun netit ja tellut ostetaan kun niihin on varaa niin eiköhän niille lapsille nyt yks satanen löydy luokkaretkeenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Hakekaahan vakuutusyhtiöltä korvauksia niistä ukkosen hajottamista laitteista... ja pojille rahaa mukaan että voivat ostaa irtoliput pariin laitteeseen.

Vakuutusyhtiöt sulkevat yleisissä ehdoissaan pois luonnonilmiöiden aiheuttamat vahingot.

Hakekaahan vakuutusyhtiöltä korvauksia niistä ukkosen hajottamista laitteista... ja pojille rahaa mukaan että voivat ostaa irtoliput pariin laitteeseen.

Vakuutusyhtiöt sulkevat yleisissä ehdoissaan pois luonnonilmiöiden aiheuttamat vahingot.

meilläkin ukkonen hajotti koneen, mut ei laitettu vakuutuksen piikkiin vaikka olisi mennyt, koska omavastuu oli 150e. riippuu vakuutuksesta ja sen ehdoista

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:

meilläkin ukkonen hajotti koneen, mut ei laitettu vakuutuksen piikkiin vaikka olisi mennyt, koska omavastuu oli 150e. riippuu vakuutuksesta ja sen ehdoista

Ja harva taitaa valitettavasti ymmärtää sitäkään, että myös se 150? voi pienituloiselle olla ihan mahdottoman suuri raha! Itse tiedän sen kokemuksesta.

miksei ap vastaa, näihin ehdotuksiin? kuten isovanhemmat jne. mitä täällä on jo ehdoteltu?

mä en missään nimessä ap.tä morkkaa, tiedän itsekin liian hyvin mitä on kun on pienet tulot ja tulee yllättäviä kuluja, mutta kun musta täällä ollut ihan hyvä ehdotuksia.

Yhteistyössä