Olenko jotenkin outo, kun antaisin helpommin miehelle anteeksi lyönnin kuin pettämisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis riippuu toki, millainen lyönti, mutta jos kerran läppäisisi/löisi mua naamaan, antaisin sen tuhat kertaa helpommin anteeksi kuin pettämisen. Ennemmin haluaisin mieheni vaikka läppäisevän minua kymmenen kertaa kuin olevan jonkun toisen naisen kanssa! Pettämisestä olisi kerrasta poikki, yhdestä lyönnistä ei vielä.

Mulla on takana parisuhde johon kuului niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa ja voin sanoa, että en todellakaan anna anteeksi lyömistä. Jos et ole kokenut väkivaltaa parisuhteessa tai muussakaan elämässä, niin et voi tietää, että minkälaisia pelkoja se aiheuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Mulla on takana parisuhde johon kuului niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa ja voin sanoa, että en todellakaan anna anteeksi lyömistä. Jos et ole kokenut väkivaltaa parisuhteessa tai muussakaan elämässä, niin et voi tietää, että minkälaisia pelkoja se aiheuttaa...

Näimpä....

Et ole outo. En tietenkään soisi ketään lyötävän, mutta joskus niin vaan voi käydä. Ei suositeltavaa mutta anteeksiannettavaa. Pettäminen on kyllä ihan eri juttu, ei se vaan pääse lipsahtamaan, että hui, petinpähän...

Riippuu tietysti aivan väkivallan laadusta, esim. pieni läppäisy on aivan eri asia kuin kunnon lyönti. Eikä läppäisy edes välttämättä satu, jos sitä ei naamaan tähtää. Jos lyöminen jatkuisi niin eri juttu, mutta ei se kerrasta varmaankaan olisi poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos mies kerran löisi, hakisimme yhdessä apua ammattiauttajalta tms. mutta pettämistä en pystyisi unohtamaan.

anteeks antamisesta kysyit ni siihen vastaan ett kerran molemmat. unohtamaa ei pystyis mut syyt pittää selvittää ammatiauttajan kans enivei.

Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Et ole outo. En tietenkään soisi ketään lyötävän, mutta joskus niin vaan voi käydä. Ei suositeltavaa mutta anteeksiannettavaa. Pettäminen on kyllä ihan eri juttu, ei se vaan pääse lipsahtamaan, että hui, petinpähän...

näinpä, yksi kerta on mielestäni inhimillinen ja voi sattua vihaisena melkein kelle tahansa.

Musta taas tuollaiset yleiset vertailut on ihan turhia.

Tilanne, kokonaisuus ratkaisee. Musta pettäminenkään ei ole mikään ehdoton syy eroon, ei ollenkaan, mutta se olisi ehdottomasti syy ruotia parisuhdetta perusteellisesti.

Tietty jatkuva väkivaltaisuus tai pettäminen kertovat tekijänsä luonteesta, silloin se olisi finito. Onneksi ei ole tarvinnut kokea kumpaakaan.

On mullakin kokemusta väkivallasta parisuhteessa... Saman puolison kanssa yhä, väkivalta kaikissa muodoissan loppunut, aikoja sitten. Kannatti antaa anteeksi, en tunne edes kaunaa...

Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:

näinpä, yksi kerta on mielestäni inhimillinen ja voi sattua vihaisena melkein kelle tahansa.

Mun taas on vaikea hyväksyä sellaista, että vihastuneena paiskaa oven kiinni perässään ja lähtee vieraisiin. Helpompi ois ajatella, että parisuhde on jo pidempään ollut rempallaan ja siitä seuraisi tällainen.

Pettämisen kyllä "sallisin" mielummin kuin sen että mua lyötäis.
Onhan siinä nyt ero jos joku tietentahtoen haluu satuttaa ja lyö. Pettäjällä se päälimmäisin syy tuskin on se että haluu satuttaa mua.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Onhan siinä nyt ero jos joku tietentahtoen haluu satuttaa ja lyö. Pettäjällä se päälimmäisin syy tuskin on se että haluu satuttaa mua.

Pettäminen on pahaa henkistä satuttamista, mun mielestä pahempaa kuin yksi lyönti tai läppäisy. Mutta mielipiteitähän on monia. Lähes jokainen on elämänsä aikana jotakin ihmistä lyönyt, läppäissyt, tukistanut tms. Eikös se ole aika normaalia, että todella vihaisena/ärsytettynä tekee jotakin joskus mieli läppäistä/lyödä, se ei tietenkään tarkoita että niin saisi tehdä.

Kuka on sellainen ihminen, joka suututettuna ei haluaisi satuttaa toista, joko sanoin tai fyysisesti? Tai, jos ei satuta niin mieli tekisi...tietenkään ei ole oikeutta satuttaa, ei fyysisesti tai henkisesti, mutta vihaisena ihminen ei aina toimi niin järkevästi. Pettäminen on, niinkuin joku sanoi, paljon harkitumpaa yleensä ja siinä on jo paljon aikaa perääntyä, kun taas läppäsy tai lyönti tulee spontaanisti.

Kuka on sellainen ihminen, joka suututettuna ei haluaisi satuttaa toista, joko sanoin tai fyysisesti? Tai, jos ei satuta niin mieli tekisi...tietenkään ei ole oikeutta satuttaa, ei fyysisesti tai henkisesti, mutta vihaisena ihminen ei aina toimi niin järkevästi. Pettäminen on, niinkuin joku sanoi, paljon harkitumpaa yleensä ja siinä on jo paljon aikaa perääntyä, kun taas läppäsy tai lyönti tulee spontaanisti.

vaikka tekisikin mieli lyödä niin pakkohan sitä on ihmisen pystyttävä hallitsemaan itteään. En haluais olla sellasen luolamiehen lähettyvillä joka ei osaa itteensä pysäyttää vaikka miten ärsyttäis.

Pettäminen on kuitenkin "vaan" paneskelua, jonka tarkoitus on (useimmiten) pysyä salassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pettäminen on pahaa henkistä satuttamista, mun mielestä pahempaa kuin yksi lyönti tai läppäisy. Mutta mielipiteitähän on monia. Lähes jokainen on elämänsä aikana jotakin ihmistä lyönyt, läppäissyt, tukistanut tms. Eikös se ole aika normaalia, että todella vihaisena/ärsytettynä tekee jotakin joskus mieli läppäistä/lyödä, se ei tietenkään tarkoita että niin saisi tehdä.

Vaan onhan siinä ero, rippuen siitä ketä lyö ja miksi. En kyllä löis ketään kuka on mulle rakas. Joku ulkopuolinen ääliö on asia erikseen.

Minusta olet outo.
Jos lyö kerran lyö todennäköisesti toisenkin kerran ja se voikin riittää jo siihen, että satut olemaan esim. portaissa ym. jossa käykin pahasti ja lähtee henki.
En siedä väkivaltaa.

Vaan onhan siinä ero, rippuen siitä ketä lyö ja miksi. En kyllä löis ketään kuka on mulle rakas. Joku ulkopuolinen ääliö on asia erikseen.

No olen minäkin sisaruksiani nuoruudessa, vielä teini-iässä ja varhaisaikuisena joskus lyönyt tai läpsinyt riidellessäni ja he minua, vaikka ovat minulle läheisiä ja rakkaita..ketään muuta en sitten olekaan fyysisesti satuttanut. Enkä koe, että tuo sisarustappelu olisi pahempaa kuin että pettäisin miestäni. Me ei tosin koskaan kovaa lyöty toisiamme, ei tullu jälkiä tms. Mutta ehkei näitä asioita kannata vertailla, riippuu usein niin paljon tilanteestakin ja muista seikoista.

Minusta olet outo.
Jos lyö kerran lyö todennäköisesti toisenkin kerran ja se voikin riittää jo siihen, että satut olemaan esim. portaissa ym. jossa käykin pahasti ja lähtee henki.
En siedä väkivaltaa.

Eli jos pettää kerran niin pettää toisen kerran vai? Ei ne asiat nyt ihan noin yksinkertaisia ole.

Minusta olet outo.
En siedä väkivaltaa.

Eli jos pettää kerran niin pettää toisen kerran vai? Ei ne asiat nyt ihan noin yksinkertaisia ole.

Kyllä aikuisen täytyy osata hillitä tunteensa ja olla lyömättä ketään. en sellaisen ihmisen kanssa lapsia tekisi, joka ei hillitse itseään. Ei ketään saa satuttaa.

Minusta olet outo.
En siedä väkivaltaa.

Kyllä aikuisen täytyy osata hillitä tunteensa ja olla lyömättä ketään. en sellaisen ihmisen kanssa lapsia tekisi, joka ei hillitse itseään. Ei ketään saa satuttaa.

Niin, mutta eikö sama päde pettämiseen? Eikö aikuisen ihmisen tarvitse osata hillitä himojaan ja olla satuttamatta toista henkisesti?

Miksiköhän miehet vastaa näihin ihan eri tavoin, tuossa yhdessä ketjussa vain yksi mies antaisi pettämisen helpommin anteeksi kuin lyönnin :o Miksi miehet eivät koe sitä läppäisyä/lyöntiä yhtä pahana kuin naiset, vaan heidän mielestään pettäminen on pahempaa?

Yhteistyössä