Olenko itsekäs?

  • Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti
Mä en kaipa sitä hössötystä. vaan halunm että lapsella on kakku ja ilmapallot.että hän koke että se on hänen päivä. ja ettei mun tarvi tehdä tän kaiken yksi pe iltana 2v ja 3kk vauvan kanssa....
No miks te ette tee järjestelyjä aiemmin kaikki yhdessä ja vaikka ilmapallot puhallatte sitten juhlapäivänä ja koristelette kakun.
Ja eikö siihen muka juttelemallla löydy joku kompromissi että mies lähtee syömään ja keilaamaan ja vaikka vähän juo muttei aamuyöhön saakka pyöris missään yökerhoissa.Ja aamulla nukkuu pikkasen pidempään,sitten heräis ilman krapulaa auttamaan koristeluissa yms.
 
Joo, mutta tässä puhutaan nyt tuon aloittajan tilanteesta, ei sinusta ja sinun perheestäsi. Ja aloittaja kirjoitti, että hänen "miehen mielestä on ihan ok, että hän tule sitten kännisenä kotiin yöllä ja krapulassa nukkuu sitten aamulla myöhään... "
Eli tähän olisi pitänyt vastata vain ja ainostaan se, onko AP itsekäs vai ei, perusteluista viis :headwall:
 
No kyllähän sinä kirjoitit, että "Oli ne nyt kenen hyvänsä synttärit niin, nainen ne haluaa järjestää koska se on jokseenkin naisen "tehtävä" ja halu. Harva mies osaisi hössöttää synttäreistä, joulusta tai pääsiäisestä mutta nainen sitä tahtoo ja se olkoon meidän valintamme "

Itse ainakin ymmärrän tuon siten, että miestäsi ei juuri synttäreiden järjestäminen kiinnosta. Vai mitä tuo sitten tarkoittaa?

Oikeasti jos itse olette jossain poissa, kun lapsella on synttärit, niin eivätkö miehenne järjestä lapselle mitään juhlia. Aika surkeaa lapsen kannalta.
Sitten on ymmärryksessäsi pahasti jotain vialla! Tarkoitin sillä juuri tasan sitä mitä siinä lukee: harva mies osaa hössöttää synttäreistä samoin kuin nainen ;)
 
Joo, mutta tässä puhutaan nyt tuon aloittajan tilanteesta, ei sinusta ja sinun perheestäsi. Ja aloittaja kirjoitti, että hänen "miehen mielestä on ihan ok, että hän tule sitten kännisenä kotiin yöllä ja krapulassa nukkuu sitten aamulla myöhään... "
No kirjoitihan sä itekin tuolla miten teidän perheessä tehdään,jos nyt halutaan alkaa vääntämään :D
Ja ihan annoin vaan esimerkin siitä miten meillä toimitaan tai miten se homma meillä menisi.Ja jos aloittaja jo tietää joko olevansa/ei olevansa itsekäs niin mitä sitten kysellä enää täällä.
 
"ppp"
[QUOTE="vieras";23460174]Ok. Nyt olen kanssasi samaa mieltä. En antaisi minäkään lupaa.[/QUOTE]


Mies se tuossa itsekäs on. Kun vielä ilmoitta ettei aio selvinpäin tulla. Mulkku. Sano että jos menee, pysyköön poissa myös sen synttäripäivän, olkoon pois pilaamasta sitä haisevana, kiukkuisena krapulapaskana.
 
Tähän ei nyt taida olla mitään ainoaa oikeaa vastausta... Jokainen tavallaan.

Minusta pitää ottaa huomioon onko äidillä siinä montakin lasta huollettavana vielä synttärijärjestelyiden lisäksi. Ja minkä ikäisiä. Tai siis isä voi ottaa sen huomioon menoja suunnitellessaan.
Itse en ainankaan haluaisi montaa päivää aiemmin tehdä tarjottavia valmiiksi, kyllä ne edellisenä iltana väännetään. Minulla on 3 lasta, vanhin vajaa 4 vuotta ja nuorin kohta 11kk. Vanhin ja keskimmäinen antavat jo äidin touhuta melko rauhassa, mutta nuorimmainen roikkuu tosi usein lahkeessa ja haluaa olla sylissä... Ei ole kovin helppoa tehdä kakkua lapsi sylissä...
Joskus jos tilanne vaatii, ostan valmiina mahdollisimman paljon. Mutta toisaalta tykkään tehdä ja näpertää itse. En kuitenkaan ota stressiä, kaikki sukulaiset ja ystävät tietävät jo millaista elo lapsiperheessä voi olla :D
En usko, että oma mieheni menisi sopimaan mitään saunailtaa lapsen synttäreiden aikoihin, koska tietää että tarvitsen hänen apuaan kotona. Minä hössään ja haluan tehdä kaiken ja mies touhuaa lasten kanssa, jotta saan tehdä rauhassa. Ja tämä sopii miehelle, ei tarvitse patistella.

Jos kuitenkin mieheni olisi sopinut menonsa jo ennen kuin olisimme päättäneet koska lapsen synttärit pidetään, hän toki menisi, mutta jo maalaisjärki sanoo, että seuraavana päivänä ollaan kuin ei missään olisi käynytkään :)

Tämä nyt ei vastannut kysymykseen varsinaisesti, mutta sanotaan nyt vaikka näin. Jos mies meinaa vetää sellaiset lärvit, ettei muista mitään ja hoippuu vielä seuraavana päivänäkin humalassa (mitä joissain viesteissä on mainittu), niin kieltäisin menemästä. Eri asia on uskoisiko ;D Jos taas päästäisiin yhteisymmärrykseen seuraavan päivän olosta ja kunnosta, niin menkööt vaan. Minähän se haluan hössöttää, niin teen sitten ne leipomukset vaikka myöhään illalla kun lapset jo nukkuu :)
 
???
Sitten on ymmärryksessäsi pahasti jotain vialla! Tarkoitin sillä juuri tasan sitä mitä siinä lukee: harva mies osaa hössöttää synttäreistä samoin kuin nainen ;)
Siinä myös lukee, että syntymäpäivien järjestäminen on naisen tehtävä ja halu. Miksi se on vain naisen tehtävä? Miksei ollenkaan isän? Ja miksi naisella olisi jotenkin suurempi halu väsätä jotain helkkarin ilmapalloja, kakkuja tai muuta rekvisiittaa.
 

Yhteistyössä