Olenko itsekäs?

  • Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti
Mami***
On ihan eri asia hössöttää joulusta jne kuin lapsen synttäreistä. Sääliksi käy niitä perheitä, joissa mies arvottaa tärkeämmäksi työpaikan ryyppybileet ja perheen yhteiset juhlat ovat toisarvoisia. Kyllä joku mättää ja pahasti!!! Sääliksi käy lapsia siinä perheessä, jossa viina ajaa lasten edelle! Kyllä meilläkin illanvietoissa käydään, mutta asiat osataan laittaa tärkeysjärjestykseen. Ja juhlien järjestäminen ei todella tarkoitakkaan sitä, että kaiken tarvii kiiltää ja tarjoilujen olla viimeisen päälle. Tärkeintä on se, että perhe kokoontuu yhteen nauttii yhteisestä hetkestä. Kyllä sitä nykyajan kiireisessä elämässä ollaan ihan tarpeeksi kotoa poissa muutenkin, joten harvinaiset yhteiset perhehetken arvoon suureen.
 
Ei mutta jos mies ei koe mitään tarvetta osallistua lapsen syntymäpäivien järjestelyyn tai jos mies ei koe mitään tarvetta olla selvin päin ja skarppina lapsen synttäreillä, niin mielestäni hän ei kyllä miltään "vuoden isä"-ehdokkaalta vaikuta.
Meillä ei pahemmin tarvi siivota koska meillä on aina ihan siistiä.Kaupassa mies käy koska synttäreihin menee enemmän rahaa ja sieltä pitää raahata enemmän tavaraa.Leipomukset mä teen koska mies ei osaa.Ja kaikki koristelut teen mä koska mies ei oo mikään Martha Stewart eli en usko että se ihan handlais tota hommaa.
Joten eipä meilläkään mies pahemmin mitään tee lapsen synttäreitten eteen muttei se silti sitä tarkoita ettei ois niistä kiinnostunut :O
Jos meillä ois samanlainen tilanne niin kyllä mun mies sais lähteä ilman mitään nipotusta.Mutta tottakai mä vaatisin että seuraavana päivänä oltais skarppina ennen kuin synttärit alkaa mutta meillä se ois kyllä miehellekin selvää ilman mitään sanomisiakin.
 
Kyllä omasta mielestäni kuulostaa oudolta ja melko surulliselta, että joku kirjoittaa, että mies ei ole hittojakaan kiinnostunut lapsen syntymäpäivistä, ja että miehen pitäisi antaa vain tehdä sitä, mistä on kiinnostunut. Mielestäni tuo nyt vain kuulostaa melko välinpitämättömältä, että oman lapsen syntymäpäivät eivät kiinnosta miestä "hittoakaan".
Onko tässä ketjussa yksikään ihminen kirjoittanut, ettei mies ole "hittojakaan" kiinnostunut? Minä en ainakaan ole!
 
Meillä ei pahemmin tarvi siivota koska meillä on aina ihan siistiä.Kaupassa mies käy koska synttäreihin menee enemmän rahaa ja sieltä pitää raahata enemmän tavaraa.Leipomukset mä teen koska mies ei osaa.Ja kaikki koristelut teen mä koska mies ei oo mikään Martha Stewart eli en usko että se ihan handlais tota hommaa.
Joten eipä meilläkään mies pahemmin mitään tee lapsen synttäreitten eteen muttei se silti sitä tarkoita ettei ois niistä kiinnostunut :O
Jos meillä ois samanlainen tilanne niin kyllä mun mies sais lähteä ilman mitään nipotusta.Mutta tottakai mä vaatisin että seuraavana päivänä oltais skarppina ennen kuin synttärit alkaa mutta meillä se ois kyllä miehellekin selvää ilman mitään sanomisiakin.
Täysin samaa mieltä :)

Vaikka eihän tosta mun miehestä tiedä, mitä piileviä kykyjä siitä löytyykään kun marsipaanin sille käteen lykkäis :LOL:
 
...
Meillä ei pahemmin tarvi siivota koska meillä on aina ihan siistiä.Kaupassa mies käy koska synttäreihin menee enemmän rahaa ja sieltä pitää raahata enemmän tavaraa.Leipomukset mä teen koska mies ei osaa.Ja kaikki koristelut teen mä koska mies ei oo mikään Martha Stewart eli en usko että se ihan handlais tota hommaa.
Joten eipä meilläkään mies pahemmin mitään tee lapsen synttäreitten eteen muttei se silti sitä tarkoita ettei ois niistä kiinnostunut :O
Jos meillä ois samanlainen tilanne niin kyllä mun mies sais lähteä ilman mitään nipotusta.Mutta tottakai mä vaatisin että seuraavana päivänä oltais skarppina ennen kuin synttärit alkaa mutta meillä se ois kyllä miehellekin selvää ilman mitään sanomisiakin.
No hyvä sinulle. Pari kirjoittajaa tuolla nyt kuitenkin kirjoitti, että heidän miehiään ei kiinnosta paljon lapselle synttäreitä järjestellä ja että se on vain äidin asia. Mielestäni tämä on outoa. Eikö teilläkään juhlittaisi lasten synttäreitä ollenkaan, jos sinä olisit vaikka juuri silloin reissussa?
Ja käsitin aloittajan tekstistä, että mies aikoi vetää viinaa siinä määrin ja niin myöhään, että seuraava päivä menee puolikuntoisena. Jokainen saa toki parisuhteensa ja lasten synttärit hoitaa miten haluaa, mutta en itse kyllä ainakaan halua, että lapsen isä krapulassa hoippuu lapsen syntymäpäiväkakulle. Mutta jos tämä jonkun perheessä on ihan ok, niin siitä vain.
 
hr
Miten aikuista miestä voi edes kieltää tekemästä jotain?

Minä ainakin voin vain pyytää miestäni olemaan tekemättä tai menemättä, mutta hän päättää mitä tekee ihan itse.

Eikä meillä ole mies osallistunut lasten synttäreiden etukäteisjärjestelyihin juurikaan, minä ne kakut ja pullat olen vääntänyt, hän hössöttää sitten synttäreiden aikana keitellen kahvia ja tarjoillen ja minä istun rauhassa kahvitellen ja seurustellen vieraiden kanssa. Meillä toimii tämä systeemi. :)
 
Mami***
Meilläkin voi harrastaa ja mennä oman mielensä mukaan, eikä kukaan niistä menoista nipota. Mutta nipottamista ei ole todellakaan se, että miehen on oltava kotona edes se yksi ilta vuodesta, kun järjestellään lapsen synttäreitä. (Eri asia ovat todellakin mihen työmenot jne.!!) Mieshän vois auttaa sitten siinä lasten hoidossa, jos hän kerta muuta ei osaa. Onko perheessä vain yksi ainoa oikea tapa hoitaa juhlajärjestelyjä. Miehestäkin löytyy yllättäviä kykyjä, kun vain antaa hänen osallistuta ja tehdä asiat omalla tavallaan. Ei mun mies ainakaan ole niin kädetön ettei jotain juhlien eteen osaisi tehdä hänkin :)
 
No hyvä sinulle. Pari kirjoittajaa tuolla nyt kuitenkin kirjoitti, että heidän miehiään ei kiinnosta paljon lapselle synttäreitä järjestellä ja että se on vain äidin asia. Mielestäni tämä on outoa. Eikö teilläkään juhlittaisi lasten synttäreitä ollenkaan, jos sinä olisit vaikka juuri silloin reissussa?
Ja käsitin aloittajan tekstistä, että mies aikoi vetää viinaa siinä määrin ja niin myöhään, että seuraava päivä menee puolikuntoisena. Jokainen saa toki parisuhteensa ja lasten synttärit hoitaa miten haluaa, mutta en itse kyllä ainakaan halua, että lapsen isä krapulassa hoippuu lapsen syntymäpäiväkakulle. Mutta jos tämä jonkun perheessä on ihan ok, niin siitä vain.
Jep, minun mieheni ei ole pätkääkään kiinnostunut :LOL:

On eri asia olla järjestää syntymäpäivät kuin olla niistä kiinnostunut. Se, että isä ei tule paikalle tai jättää syntymäpäivätlahjat ostamatta on kiinnostuksen puutetta, ei se ettei se ole kotona edellisenä iltana siivoamassa ja auttamassa järjestelyissä ;)

Ja mitä alkoholiin tulee, se on jokaisen omassa parisuhteessa mietittävä mitä sietää ja mitä ei. AP nyt kuitenkin mainitsi, että mies menee saunomaan, keilaamaan sekä syömään eikä tämä nyt kuulosta minusta alkoholisoituneen miehen tekemisiltä, kuka sitten hoippuu seuraavana päivänä vanhan viinan hajuisena kahvipöydässä ;)
 
Karju
Siinä onkin mukava sukulaisten kanssa myöhemmin muistella kun kuva-albumia selataan: "Tossa ollaan synttäreillä ja isä ihan pelti kiinni" ja " tossa kuvassa isä halailee pönttöä, kun ei sua kyenny". Kyllä sukulaisille jää hyvä kuva tasapainoisesta perheestä, jossa kaikkia kiinnostaa lapsen synttärit. :-D
 
No hyvä sinulle. Pari kirjoittajaa tuolla nyt kuitenkin kirjoitti, että heidän miehiään ei kiinnosta paljon lapselle synttäreitä järjestellä ja että se on vain äidin asia. Mielestäni tämä on outoa. Eikö teilläkään juhlittaisi lasten synttäreitä ollenkaan, jos sinä olisit vaikka juuri silloin reissussa?
Ja käsitin aloittajan tekstistä, että mies aikoi vetää viinaa siinä määrin ja niin myöhään, että seuraava päivä menee puolikuntoisena. Jokainen saa toki parisuhteensa ja lasten synttärit hoitaa miten haluaa, mutta en itse kyllä ainakaan halua, että lapsen isä krapulassa hoippuu lapsen syntymäpäiväkakulle. Mutta jos tämä jonkun perheessä on ihan ok, niin siitä vain.
No kun mun mielestä esim. Kurmeli noissa kommenteissaan tarkoitti just sitä samaa kuin minäkin.Eli se ettei miestä "kiinnosta" hössöttää lapsen synttäreistä meinaa mun mielestä sitä ettei siellä kauheesti oomitään mitä miehet vois tehdä..Toki siivousta mutta ainakin jos omaa tuttavapiiriä ajattelen niin ei siellä ainakaan kauheen moni mies leivo mitään tms. Joten ne järjestelyt aika usein jää kuitenkin naisen vastuulle oli mies kotona tai ei.
Ja jos meillä jommalla kummalla ois joku meno mitä harvoin olis niin saatettais siirtää lapsen synttäreitä toiselle viikonlopulle.Ja oikeestaan siirretäänkin;meidän lapsi täyttää ens kuussa kaksi ja mä siirrän niitä synttäreitä viikolla koska haluan saada pestyä meidän olkkarin matot :D Mutta meidän lapsi on nyt vielä noin pieni että sille on ihan sama milloin ne synttärit on.
 
perheen yhteisiin juttuihin kertoo, jos jotkut samperin bileet ja viina vie voiton lapsen synttäri juhlista.
Siis missä on sanottu että mies ei tule synttäreille tai että aikoo tulla kännissä tai krapulassa kahvipöytään?!

Ja siis jos ap:n mies näin on tekemässä niin mun mielestä on aika turhaa kysellä jossain palstalla että oonkohan mä itsekäs :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
äidit on äitejä
jos minulla olisi kännibileet lapsen synttäreitä edeltävänä iltana, mies nipottaisi, mutta antaisi mennä. Mutta aamulla minä joutuisin herämään jokatapauksessa siivoamaan ja mies nukkuisi puoleenpäivään. tai vaikka mies heräisikin ensin hän ei siivoaisi..
 
...
No kun mun mielestä esim. Kurmeli noissa kommenteissaan tarkoitti just sitä samaa kuin minäkin.Eli se ettei miestä "kiinnosta" hössöttää lapsen synttäreistä meinaa mun mielestä sitä ettei siellä kauheesti oomitään mitä miehet vois tehdä..Toki siivousta mutta ainakin jos omaa tuttavapiiriä ajattelen niin ei siellä ainakaan kauheen moni mies leivo mitään tms. Joten ne järjestelyt aika usein jää kuitenkin naisen vastuulle oli mies kotona tai ei.
Ja jos meillä jommalla kummalla ois joku meno mitä harvoin olis niin saatettais siirtää lapsen synttäreitä toiselle viikonlopulle.Ja oikeestaan siirretäänkin;meidän lapsi täyttää ens kuussa kaksi ja mä siirrän niitä synttäreitä viikolla koska haluan saada pestyä meidän olkkarin matot :D Mutta meidän lapsi on nyt vielä noin pieni että sille on ihan sama milloin ne synttärit on.
No teillä menee noin, hyvä niin. Meillä kuitenkin menee esim. niin, että jos toinen laittaa ruuan, niin toinen tiskaa. Eli jos minä nyt vaikka leivon kakun lapselle, niin yleensä mies sitten siivoaa keittiön. Ja esim. koristeet laitetaan yhdessä ja se lapsikin on mukana siinä yhdessä tekemisessä. Ei niin, että äiti hössöttää marttyyrinä yksinään ja muu perhe tulee sitten valmiiseen pöytään.

Ja en edelleenkään ymmärrä, että mitä alkoholisteja teillä on miehinä, jos he eivät osaa säännöstellä juomistaan siinä määrin, että sitä ei ole pakko mitään kaatokännejä ottaa. Kuten aiemmin kirjoitin, meillä mies varmasti menisi tuonne työkavereiden tapaamiseen, mutta ei hän kyllä mitään kännejä vetäisi, jos seuraavana päivänä pitäisi skarppina olla.
 
zxc
Mä en kaipa sitä hössötystä. vaan halunm että lapsella on kakku ja ilmapallot.että hän koke että se on hänen päivä. ja ettei mun tarvi tehdä tän kaiken yksi pe iltana 2v ja 3kk vauvan kanssa....
 
No kun mun mielestä esim. Kurmeli noissa kommenteissaan tarkoitti just sitä samaa kuin minäkin.Eli se ettei miestä "kiinnosta" hössöttää lapsen synttäreistä meinaa mun mielestä sitä ettei siellä kauheesti oomitään mitä miehet vois tehdä..Toki siivousta mutta ainakin jos omaa tuttavapiiriä ajattelen niin ei siellä ainakaan kauheen moni mies leivo mitään tms. Joten ne järjestelyt aika usein jää kuitenkin naisen vastuulle oli mies kotona tai ei.
Ja jos meillä jommalla kummalla ois joku meno mitä harvoin olis niin saatettais siirtää lapsen synttäreitä toiselle viikonlopulle.Ja oikeestaan siirretäänkin;meidän lapsi täyttää ens kuussa kaksi ja mä siirrän niitä synttäreitä viikolla koska haluan saada pestyä meidän olkkarin matot :D Mutta meidän lapsi on nyt vielä noin pieni että sille on ihan sama milloin ne synttärit on.
Tätä mä just hain takaa mutta kun meillä nyt on palstan sääntöjen mukaan perheen dynamiikassa jotain vikaa ja tarvitaan vähintään ammattiapua, kun en tota miestä laita "piiskan alle" synttärien lähestyessä ;)

Ja mitä tohon hössötykseen tulee, niin mitä nainen ei tekisi juhlien vuoksi :D

Mä ainakin oon alkanut jo ihan keksimällä keksimään kaikkea mitä pitää tehdä... noh, vanhuus ei tule yksin :D
 
...
Jep, minun mieheni ei ole pätkääkään kiinnostunut :LOL:

)
No kyllähän sinä kirjoitit, että "Oli ne nyt kenen hyvänsä synttärit niin, nainen ne haluaa järjestää koska se on jokseenkin naisen "tehtävä" ja halu. Harva mies osaisi hössöttää synttäreistä, joulusta tai pääsiäisestä mutta nainen sitä tahtoo ja se olkoon meidän valintamme "

Itse ainakin ymmärrän tuon siten, että miestäsi ei juuri synttäreiden järjestäminen kiinnosta. Vai mitä tuo sitten tarkoittaa?

Oikeasti jos itse olette jossain poissa, kun lapsella on synttärit, niin eivätkö miehenne järjestä lapselle mitään juhlia. Aika surkeaa lapsen kannalta.
 
"marianna"
meillä isäntä oli kaverinsa kanssa rimpsalla pitkästä aikaa ja olipa vielä lapsen synttärit seuraavana päivänä. Mikäs siinä, siivottiin yhdessä ennen sitä ja mies teki perinteisesti synttärikakun ja minä ten ne leipomukset mitä olin aikonutkin. aamulla heräsi yhdeksän jälkeen omin päin ja vieraatkin tuli vasta puolilta päivin. Ei sen juhlimassa käynti pilannut lapsen synttäreitä. Miksi hitossa stressata niin älyttömästi? Ja joo, varmasti oli rahaakin palanut, mutta on kuitenkin töissä käyvä ihminen ja tietää kyllä itse mihin on varaa ja minkä verran. Ei minun sitä tarvitse vahtia tai nalkuttaa etukäteen että sen ja sen verran saat käyttää tai siihen ja siihen asti olla, kyllä se tiesi että seuraavana päivänä kestitään sukulaisia ja vietti iltaa sen mukaan.
 
aalio
Jep, minun mieheni ei ole pätkääkään kiinnostunut :LOL:

On eri asia olla järjestää syntymäpäivät kuin olla niistä kiinnostunut. Se, että isä ei tule paikalle tai jättää syntymäpäivätlahjat ostamatta on kiinnostuksen puutetta, ei se ettei se ole kotona edellisenä iltana siivoamassa ja auttamassa järjestelyissä ;)

Ja mitä alkoholiin tulee, se on jokaisen omassa parisuhteessa mietittävä mitä sietää ja mitä ei. AP nyt kuitenkin mainitsi, että mies menee saunomaan, keilaamaan sekä syömään eikä tämä nyt kuulosta minusta alkoholisoituneen miehen tekemisiltä, kuka sitten hoippuu seuraavana päivänä vanhan viinan hajuisena kahvipöydässä ;)
Mitä? AP:han sanoi, että mies aikoo juoda niin, että muisti menee!
 
No teillä menee noin, hyvä niin. Meillä kuitenkin menee esim. niin, että jos toinen laittaa ruuan, niin toinen tiskaa. Eli jos minä nyt vaikka leivon kakun lapselle, niin yleensä mies sitten siivoaa keittiön. Ja esim. koristeet laitetaan yhdessä ja se lapsikin on mukana siinä yhdessä tekemisessä. Ei niin, että äiti hössöttää marttyyrinä yksinään ja muu perhe tulee sitten valmiiseen pöytään.

Ja en edelleenkään ymmärrä, että mitä alkoholisteja teillä on miehinä, jos he eivät osaa säännöstellä juomistaan siinä määrin, että sitä ei ole pakko mitään kaatokännejä ottaa. Kuten aiemmin kirjoitin, meillä mies varmasti menisi tuonne työkavereiden tapaamiseen, mutta ei hän kyllä mitään kännejä vetäisi, jos seuraavana päivänä pitäisi skarppina olla.
No en mäkään minään marttyyrinä hössötä :D Ja laittaa meilläkin mies lapsen kanssa jotain koristeita,puhaltaa ilmapalloja yms. MUTTA suurinosa hommista teen mä ja tykkään tehdäkkin :)

Ja tota samaa samaa mä tässä olen yrittänyt sanoa että jos menee tonne juhliin niin ei kai se automaattisesti sitä tarkoita että on niin krapulassa tai jopa vielä kännissäkin ettei pysty seuraavana päivänä toimimaan? Ja jos tarkoittaa niin kai se nyt silloin on jokaiselle selvää ettei sellainen käy.
 
...
No en mäkään minään marttyyrinä hössötä :D Ja laittaa meilläkin mies lapsen kanssa jotain koristeita,puhaltaa ilmapalloja yms. MUTTA suurinosa hommista teen mä ja tykkään tehdäkkin :)

Ja tota samaa samaa mä tässä olen yrittänyt sanoa että jos menee tonne juhliin niin ei kai se automaattisesti sitä tarkoita että on niin krapulassa tai jopa vielä kännissäkin ettei pysty seuraavana päivänä toimimaan? Ja jos tarkoittaa niin kai se nyt silloin on jokaiselle selvää ettei sellainen käy.
Joo, mutta tässä puhutaan nyt tuon aloittajan tilanteesta, ei sinusta ja sinun perheestäsi. Ja aloittaja kirjoitti, että hänen "miehen mielestä on ihan ok, että hän tule sitten kännisenä kotiin yöllä ja krapulassa nukkuu sitten aamulla myöhään... "
 
No teillä menee noin, hyvä niin. Meillä kuitenkin menee esim. niin, että jos toinen laittaa ruuan, niin toinen tiskaa. Eli jos minä nyt vaikka leivon kakun lapselle, niin yleensä mies sitten siivoaa keittiön. Ja esim. koristeet laitetaan yhdessä ja se lapsikin on mukana siinä yhdessä tekemisessä. Ei niin, että äiti hössöttää marttyyrinä yksinään ja muu perhe tulee sitten valmiiseen pöytään.

Ja en edelleenkään ymmärrä, että mitä alkoholisteja teillä on miehinä, jos he eivät osaa säännöstellä juomistaan siinä määrin, että sitä ei ole pakko mitään kaatokännejä ottaa. Kuten aiemmin kirjoitin, meillä mies varmasti menisi tuonne työkavereiden tapaamiseen, mutta ei hän kyllä mitään kännejä vetäisi, jos seuraavana päivänä pitäisi skarppina olla.
No mun mieheni ei itseasiassa alkoholia juuri edes juo ja silloinkin kun juo niin 6 olutta uppoaa maksimissaan ja viinaan ei koske mutta toki on niitäkin ketkä ihan vaan kännäämisen huvista tempoo kori tolkulla kossua naamaansa!

AP kuitenkin itse totesi, että mies olisi menossa työporukan kanssa saunomaan, keilaamaan ja syömään ja toki siihen alkoholikin kuuluu mukaan mutta minusta tuo ei ole kiellettävissä oleva asia. Eri asia on, jos mies olisi näin karrikoidusti sanonut menevänsä viereiseen räkälään ja ottavansa kaksin käsin viinaa sekä aikoo olla vielä aamullakin pelti kiinni kahvipöydässä notkuen...

Toki muistin menettäminen kielii jotain mutta mä itse olen sellainen myös, että alkoholin kanssa ei montaa tapaamista tarvita kun on seuraavana päivänä muisti hukassa (ei sillä, että se ilman alkoholiakaan olisi kovin terävä) :D
 
"vieras"
Mä en tajua miten 2 lapsen kanssa siivoaminen on olis mahdotonta.
Ja toisesksi, jos se kerta on muka mahdotonta niin ehkä vieraat sen ymmärtää. Tuskin teillä ihan kliinisen puhdasta kuitenkaan edes tarvii olla..
Nimim. 3:n äiti joka järjesti yksin esikon 5v juhlat yli 20 hlö:lle.. ;)
 

Yhteistyössä