Olenko itsekäs?

  • Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti
Karju
No itse en jaksaisi myöskään asiasta nipottaa. Ja minusta on aika järkyttävä ajatus, että miehen tulisi elää naisen ehdoilla pelkästään. Pyytäisin häntä auttamaan mahdollisimman paljon etukäteen, jos apua tarvitsen ja sitten kertoisin kyllä, että ei sitten synttärien yli tartte nukkua mutta tuskin sitä nyt 7 aamulla tarvitsee herättää. Noh, ehkä mä oon sit vaan jotenki sekaisin, kun mun mielestä miehenkin kuuluu päästä ulos ilman älytöntä nalkutusta.

Ja mitä viestiisi tulee niin selvästi olet eniten huolisassi rahankäytöstä ja jos teillä kuitenkin on yhteinen talous, niin saat kai sinäkin joskus laittaa 150e itseesi, vaikka kampaajaan tai vaikka vaatteisiin, jos et itse ulkona käy :)
Ai ne olikin tällä naisella ne synttärit. Juu, minä kun käsitin vähän toisin.
 
"vieras"
Mutta eihän siinä ÄIDIN ehdoilla mennä, jos LAPSEN synttäreiden takia mies jättäisi menemättä tai ainakin olisi saunomassa selvänä.

Meillä ei asiasta edes tarvitsisi keskustella. Mies on sen verran fiksu ja perhe-elämään osallistuva, että ihan itse vapaaehtoisesti jättäisi menemättä. lapsen synttärit ovat tärkeämmät.
 
"Vieras"
Nämähän eivät ole verrattavissa keskenään sillä miehet eivät ota stressiä yksistä synttäreistä, kun taas naiset haluavat leipoa, siivota, puunata ja ahertaa. Tuskin miestä haittaisi naisen ulos lähtö, kun ei ne osaa vaatia jokavuotisille synttäreille älytöntä vouhotusta :)

Nainen taas haluaa vouhottaa ja silloin täytyy muistaa, ettei voi miehen niskaan kaataa sitä. Mutta kuten jo todettua niin ehkä meillä sitten vaan on vähän omituista touhua kun en itse jaksaisi olla kieltämässä ja nalkuttamassa miehelle sen aika viattomastakin menemisestä :)
Kait silloin naisellakin oltava sama oikeus mennä ja rentoutua?
Miehet eivät ota stressiä...olipa taas hurjia yleistyksiä. Kuka on kasvattanut noin vikaan? Joillekin miehelle lapsen synttärit on tärkeitä. Itse naisena en halua enkä osaa leipoa, siivota, puunata enkä ahertaa. Kaupasta saa mitä tarvitaan. Jos ei saa niin olkoon saamatta...
 
[QUOTE="vieras";23460432]Mutta eihän siinä ÄIDIN ehdoilla mennä, jos LAPSEN synttäreiden takia mies jättäisi menemättä tai ainakin olisi saunomassa selvänä.

Meillä ei asiasta edes tarvitsisi keskustella. Mies on sen verran fiksu ja perhe-elämään osallistuva, että ihan itse vapaaehtoisesti jättäisi menemättä. lapsen synttärit ovat tärkeämmät.[/QUOTE]

Kyllä mennään äidin ehdoilla, jos äiti sanelee milloin mennään, kenen kanssa ja kuinka paljon rahaa saat käyttää! Oli ne nyt kenen hyvänsä synttärit niin, nainen ne haluaa järjestää koska se on jokseenkin naisen "tehtävä" ja halu. Harva mies osaisi hössöttää synttäreistä, joulusta tai pääsiäisestä mutta nainen sitä tahtoo ja se olkoon meidän valintamme :)

Minä en ainakaan tahdo kaataa miehen niskaan sitä mitä itse tahdon tehdä. Jos tahdon, että kodissa kiiltää vaikka vähempikin puunaus riittäisi, niin silloin minä kiillotan ja hinkkaan enkä ala muita siitä asiasta käskyttämään. Ja AP:n tapauksessa mies kuitenkin on tulossa kotiin eikä yhdessäkään viestissä lue, ettäkö mies olisi sanonut nukkuvansa synttäreiden yli.

Mutta jälleen painotan sitä, että meillä asiat tehdään toisin ja tämä on vain minun mielipiteeni. AP kysyi onko hän itsekäs ja minun mielestäni miehen menemisen kieltäminen olisi itsekästä. Jos neuvotteluvaraa asioissa on niin neuvotelkoot sitten vaikka maailman ääriin mutta mielipiteeni minäkin kai saan esittää... vai oliko se tällä palstalla niin, että ainoastaan te AP:n kanssa samaa mieltä saitte olla äänessä ;)
 
[QUOTE="Vieras";23460487]Kait silloin naisellakin oltava sama oikeus mennä ja rentoutua?
Miehet eivät ota stressiä...olipa taas hurjia yleistyksiä. Kuka on kasvattanut noin vikaan? Joillekin miehelle lapsen synttärit on tärkeitä. Itse naisena en halua enkä osaa leipoa, siivota, puunata enkä ahertaa. Kaupasta saa mitä tarvitaan. Jos ei saa niin olkoon saamatta...[/QUOTE]

Tuskin tässäkään tapauksessa miehelle on synttärit yksi ja lysti. Ulkona käyminen ja lapsen synttäreistä välittäminen eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Ja kyllä, minä yleistin! Se nyt vaan sattuu olemaan aika yleistä, että perheessä nainen on se kuka tahtoo tehdä edellä mainittuja asioita ja miehet eivät niinkään stressiä asioista ota :)

Ja mitä kasvatukseeni tulee, niin siitähän sinä et tiedä mitään ;)
 
gg
hui kauheeta , meillä on kolme lasta ja mies oli juuri edellisen viikonlopun kavereiden kanssa tallinnassa juhlimassa yhden porukkaan kuuluvan synttäreitä, tuli kotiin lauantaina klo 13 ja juhlat alkoi meillä klo 16 , enkä nähnyt asiassa mitään kummallista , hyvin sain yksin kaikki tehtyä . Sovittiin että mies siivoaa ennen lähtöään koko kodin yksin ja mä teen tarjoomiset yksin.
 
...
Siis se on niiden "vapaehtoinen juttu", työpaikkaporukalla ne va mene, ei se oo työpaikkan järjestämä juttu ja mies itse sanoi ettei tule kotiin selvinpäin.
Siis minkä ikäisiä te oikein olette? Jotain teinivanhempia ilmeisesti.

Tottakai mies voi mennä ulos duuniporukan kanssa, mutta koska seuraavalle päivälle on sovittu meno, niin ei auta muu kuin ottaa vähän vähemmän ja selvitä kotia siihen aikaan, että jaksaa aamulla herätä auttamaan.
 
Hyvä Kurmeli!! Just näin, oon niiin samaa mieltä ku sinä! :wave:

Mies ei välitä varmaan hittojakaan kaikesta mistä me naiset höösätään ja nipotetaan! Antakaa miestenkin olla miehiä, tehä välillä sitä mistä ne on kiinnostuneita! :kiss:
 
"vieras"
Tässä tapauksessa vaikuttaisi siltä, että miehellä ei ole alkoholin käyttö hallinnassa. Jos alkoholia otetaan, niin sitä otetaan rajattomasti. Mies ei todennäköisesti ole juhlakunnossa seuraavana päivänä.
 
"vieras"
Minua ihmetyttää suuresti se,että lapsen synttärit on olleet tiedossa ja silti pitäisi viihteelle päästä. Minä en kiellä mieheni menemisiä,eikä meillä hössötetä synttäreiden tähden. Mieheni on myös lasteni isä ja hänelle synttärit ovat myös tärkeitä.Eikä hänelle ikinä tulisi mieleen juuri silloin lähteä viihteelle. Ymmärrän kyllä että ap:ta harmittaa. Enkä usko ollenkaan,ettei ketään muka harmittaisi tuollainen toiminta. Kyllä miehenkin rentoutuminen tietysti on tärkeätä,mutta tässä kohtaa se tuntuu nyt menevän lapsen edelle.
 
...
Kyllä mennään äidin ehdoilla, jos äiti sanelee milloin mennään, kenen kanssa ja kuinka paljon rahaa saat käyttää! Oli ne nyt kenen hyvänsä synttärit niin, nainen ne haluaa järjestää koska se on jokseenkin naisen "tehtävä" ja halu. Harva mies osaisi hössöttää synttäreistä, joulusta tai pääsiäisestä mutta nainen sitä tahtoo ja se olkoon meidän valintamme :)
En oikein ymmärtänyt tätä. Käsittääkseni kyseessä on sekä äidin että isän YHTEISEN lapsen synttärit, ei mikään äidin oma juttu. Ja aika surkea tapaus on isäksi sattunut, jos ei nyt oman lapsen synttärit kiinnosta.
 
...
Kyllä mennään äidin ehdoilla, jos äiti sanelee milloin mennään, kenen kanssa ja kuinka paljon rahaa saat käyttää! Oli ne nyt kenen hyvänsä synttärit niin, nainen ne haluaa järjestää koska se on jokseenkin naisen "tehtävä" ja halu. Harva mies osaisi hössöttää synttäreistä, joulusta tai pääsiäisestä mutta nainen sitä tahtoo ja se olkoon meidän valintamme :)

Minä en ainakaan tahdo kaataa miehen niskaan sitä mitä itse tahdon tehdä. Jos tahdon, että kodissa kiiltää vaikka vähempikin puunaus riittäisi, niin silloin minä kiillotan ja hinkkaan enkä ala muita siitä asiasta käskyttämään. Ja AP:n tapauksessa mies kuitenkin on tulossa kotiin eikä yhdessäkään viestissä lue, ettäkö mies olisi sanonut nukkuvansa synttäreiden yli.

Mutta jälleen painotan sitä, että meillä asiat tehdään toisin ja tämä on vain minun mielipiteeni. AP kysyi onko hän itsekäs ja minun mielestäni miehen menemisen kieltäminen olisi itsekästä. Jos neuvotteluvaraa asioissa on niin neuvotelkoot sitten vaikka maailman ääriin mutta mielipiteeni minäkin kai saan esittää... vai oliko se tällä palstalla niin, että ainoastaan te AP:n kanssa samaa mieltä saitte olla äänessä ;)
En oikein ymmärtänyt tätä. Käsittääkseni kyseessä on sekä äidin että isän yhteisen lapsen synttärit, ei mikään äidin oma juttu. Ja aika surkea tapaus on isäksi sattunut, jos ei nyt oman lapsen synttärit kiinnosta.
 
mami***
Onneksi meillä ei edes tarvitsisi pohtia moista, sillä mies pistää perheen joka tapauksessa jonkun hiivatin työbileiden edelle. Eihän ne työkaverit useinkaan edes ole niitä parhaimpia ystäviä. Eli auttaisi ehdottomasti minua lapsen synttäreiden järjestelyissä!!!! Eri asia olisi, jos miehellä olisi jokin selvästi työtehtäviin liittyvä meno. Silloin se olisi tietysti hoidettava. Naurettavaa, että joku täällä puollustaa miehen menoja sillä, että lapsen synttärit on joka vuosi ja miehen kännibileet menisivät siksi edelle. Eiköhän näitä kännibileitä ole mahdollisuus järjestää muulloinkin kuin just lapsen synttäriviikonloppuna. Ja naisen kampaajalla käyntiä ei todellakaan voi verrata miehen kännibileisiin vaan esim. joku harrastukseen menevä raha olisi vastaava. Eli bileitä tulee ja menee, mutta lapset ovat vain KERRAN pieniä.
 
En oikein ymmärtänyt tätä. Käsittääkseni kyseessä on sekä äidin että isän yhteisen lapsen synttärit, ei mikään äidin oma juttu. Ja aika surkea tapaus on isäksi sattunut, jos ei nyt oman lapsen synttärit kiinnosta.
Voit toistaa itseäsi mielin määrin mutta et pysty varmaksi sanomaan kenenkään kiinnostuksista. Jos mies ei koe tarvetta hössöttää lapsen synttäreitä samoin kuin nainen niin onko hän silloin automaattisesti huono isä?
 
"vieras"
Siis eikö teidän miehiä oikeasti kiinnosta heidän omat lapset? Outoja ovat.
Mutta pitäähän miesten antaa olla miehiä. Ja jos mies haluaa mennä ryyppäämään juuri lapsen synttäreitä edeltävänä päivänä,niin ei miestä tule estää,koska miehen rentoutuminen on tärkeämpää kuin lapsen synttärit. Ja koska lapsi täyttää vasta kaksi vuotta,niin ei hän ymmärrä isän krapulasta mitään.
 
"vieras"
Voit toistaa itseäsi mielin määrin mutta et pysty varmaksi sanomaan kenenkään kiinnostuksista. Jos mies ei koe tarvetta hössöttää lapsen synttäreitä samoin kuin nainen niin onko hän silloin automaattisesti huono isä?
No ei sen miehen nyt hyvänen aika hössöttää tarvitse,mutta osallistua täytyy edes sitten,että on paikalla omana itsenään,ei krapulaisena ja vanhalta viinalta haisevana.
 
Siis eikö teidän miehiä oikeasti kiinnosta heidän omat lapset? Outoja ovat.
Kyllä sä olet sitten ihana :heart:

Onneksi meillä isyyttä ei mitata sillä käyvätkö he ulkona tai auttavatko he syntymäpäivien järjestämisessä :LOL:

Samaan hengenvetoon mieheni on varmaan pakana kun ei niin välitä mun pääsiäisverhoista tai kananmunien maalaamisesta ja yhtälailla meillä on joulutkin lapsilta kielletty, kun mies ei jaksa mun kanssa laatikoita vääntää ;)
 
Karju
[QUOTE="vieras";23460699]Mutta pitäähän miesten antaa olla miehiä. Ja jos mies haluaa mennä ryyppäämään juuri lapsen synttäreitä edeltävänä päivänä,niin ei miestä tule estää,koska miehen rentoutuminen on tärkeämpää kuin lapsen synttärit. Ja koska lapsi täyttää vasta kaksi vuotta,niin ei hän ymmärrä isän krapulasta mitään.[/QUOTE]

Eikä siitä tarvii välittää, että jos vaikka haluais joku juhlia perheenä synttäreitä. Kyllähän niitä synttäreitä tulee, mut viikonloppuja ei ole kuin 52 vuodessa. :-D
 
...
Kyllä sä olet sitten ihana :heart:

Onneksi meillä isyyttä ei mitata sillä käyvätkö he ulkona tai auttavatko he syntymäpäivien järjestämisessä :LOL:

Samaan hengenvetoon mieheni on varmaan pakana kun ei niin välitä mun pääsiäisverhoista tai kananmunien maalaamisesta ja yhtälailla meillä on joulutkin lapsilta kielletty, kun mies ei jaksa mun kanssa laatikoita vääntää ;)
Kyllä omasta mielestäni kuulostaa oudolta ja melko surulliselta, että joku kirjoittaa, että mies ei ole hittojakaan kiinnostunut lapsen syntymäpäivistä, ja että miehen pitäisi antaa vain tehdä sitä, mistä on kiinnostunut. Mielestäni tuo nyt vain kuulostaa melko välinpitämättömältä, että oman lapsen syntymäpäivät eivät kiinnosta miestä "hittoakaan".
 
...
Voit toistaa itseäsi mielin määrin mutta et pysty varmaksi sanomaan kenenkään kiinnostuksista. Jos mies ei koe tarvetta hössöttää lapsen synttäreitä samoin kuin nainen niin onko hän silloin automaattisesti huono isä?
Ei mutta jos mies ei koe mitään tarvetta osallistua lapsen syntymäpäivien järjestelyyn tai jos mies ei koe mitään tarvetta olla selvin päin ja skarppina lapsen synttäreillä, niin mielestäni hän ei kyllä miltään "vuoden isä"-ehdokkaalta vaikuta.
 
äitykkeliini harmailee
Onneksi meillä ei edes tarvitsisi pohtia moista, sillä mies pistää perheen joka tapauksessa jonkun hiivatin työbileiden edelle. Eihän ne työkaverit useinkaan edes ole niitä parhaimpia ystäviä. Eli auttaisi ehdottomasti minua lapsen synttäreiden järjestelyissä!!!! Eri asia olisi, jos miehellä olisi jokin selvästi työtehtäviin liittyvä meno. Silloin se olisi tietysti hoidettava. Naurettavaa, että joku täällä puollustaa miehen menoja sillä, että lapsen synttärit on joka vuosi ja miehen kännibileet menisivät siksi edelle. Eiköhän näitä kännibileitä ole mahdollisuus järjestää muulloinkin kuin just lapsen synttäriviikonloppuna. Ja naisen kampaajalla käyntiä ei todellakaan voi verrata miehen kännibileisiin vaan esim. joku harrastukseen menevä raha olisi vastaava. Eli bileitä tulee ja menee, mutta lapset ovat vain KERRAN pieniä.
Peesi! Ei menisi munkaan mies sopimaan tuollaista jos on jo synt. sovittu.

Ja samaa mieltä myös siitä, että tuota kampaaja ym asiaa ei voi tähän mitenkään verrata.

JA vielä se, että tämä ei ole mitenkään äidin ehdoilla vaan lapsen koska lapsen synttärit ja jokaien isä varmasti ymmärtää että on kiva olla oman lapsensa synttäreissä SELVINPÄIN.
 
Harmaja Majakka harmaana
MIES sitä, NAINEN tätä... Eiköhän ne on sen LAPSEN synttärit. Ja kun hössötetään jouluista, juhannuksista ja pääsiäisistä, niin eiköhän sekin tehdä lapsen takia. Jotta lapsella olis juhlafiilis, tunne että nyt ollaan arjen yläpuolella.

Minä ainakin oletan, että mieskin osallistuu oman lapsensa juhlan (tai niiden joulujen ja pääsisäisten) valmisteluihin ja on osana tekemästä arjesta juhlaa. Kummallisia ukkoja eräillä, ja vielä kummallisempia vaimoja heillä, kun tärkeitä asioita pidetään turhanpäiväisenä hössötyksenä...
 
äitykkeliini harmailee
MIES sitä, NAINEN tätä... Eiköhän ne on sen LAPSEN synttärit. Ja kun hössötetään jouluista, juhannuksista ja pääsiäisistä, niin eiköhän sekin tehdä lapsen takia. Jotta lapsella olis juhlafiilis, tunne että nyt ollaan arjen yläpuolella.

Minä ainakin oletan, että mieskin osallistuu oman lapsensa juhlan (tai niiden joulujen ja pääsisäisten) valmisteluihin ja on osana tekemästä arjesta juhlaa. Kummallisia ukkoja eräillä, ja vielä kummallisempia vaimoja heillä, kun tärkeitä asioita pidetään turhanpäiväisenä hössötyksenä...
Täysin samaa mieltä.

Minäkin oletan, että mies osallistuu perheen yhteisiin ja lapsen omiin juhliin.
Onneksi osaa osallistua käskemättäkin.

Siitähän ne hyvät muistot koostuu, yhdessä tekemisestä ja yhteistyössä elävistä vanhemmista.
 

Yhteistyössä