Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja isi:
jos työ on tärkeämpää kuin lapsi niin ÄLÄ tee enää lapsia!!!lapsen(varsinkin vauvan) paikka on kotona rakkaitten vanhempien hoidossa:!!!!!!!!
Työni ei ole minulle tärkeämpää kuin lapseni. Tuo on jo minusta pikkuisen loukkaavaa, kun et kuitenkaan minua tunne. Minä olen onnellisempi näin tässä ratkaisussa, kotonakin olisin varmaan pärjännyt ja jaksanut, mutta valitsin näin koska näin saan "extra-onnellisuutta".
Minä valitsin näin,minä olen onnellisempi,minä saan extraonnellisuutta... Olet tyypillinen itsekeskeinen ihminen jolle oma onnellisuus ja hyvinvointi on aina tärkeintä! Viis pienestä kymmenkuisesta - hänhän ei osaa vielä sinulle sanoa,että äiti jäisin mieluummin aamulla kotiin nukkumaan ja touhuamaan kanssasi kuin lähtisin pimeänä talviaamuna seitsemäksi hoitoon. Noita aamuja ja lähtöjähän kyllä elämässä vielä riittää yllinkyllin teille molemmille! Nauttisit lapsestasi kun vielä voit,noita aikoja et saa enää ikinä takaisin! Oma äitini on pahoillaan siitä kun joutui minut ja veljeni viemään hoitoon alle vuoden ikäisenä - ei ollut silloin hoitovapaita,asuntolaina painoi päälle ja töistä ei saanut edes palkatonta virkavapaata! Nyt hän iloitsee puolestani kun minulla on mahdollisuus olla kotihoidontuella ja hoitaa pikkuiseni kotona. Toivottavasti et myöhemmin kadu ratkaisuasi!Minullakin on mielenkiintoinen työ,mutta se saa nyt odottaa,töitä ehdi kyllä tehdä vielä vuosikymmeniä kun eläkeiät vaan nousee,mutta lapseni on pieni vaan kean!
Tässä nyt on vaan se ero, että äitisi teki valintansa PAKOSTA, ap omasta valinnastaan, koska se sattuu heidän perheelleen sopimaan.
Jokainen tekee omat valintansa oman elämäntilanteensa pohjalta. Jos lapsikin on tyytyväinen ja saa aamun/aamupäivän päiväkodissa tuttujen hoitajien kanssa vietettyään viettää äidin kanssa koko loppupäivän, miksi pitäisi huolestua?
Enemmän minä olen huolissani niistä äideistä, jotka hoitavat x lasta kotona (pahimmilaan täysin yksin) aamusta iltaan ilman mitään omaa aikaa, ovat aivan puhkipoikki ja koko perhe oireilee.
Suhteellisuudentajua, on vähän naiivia ja naurettavaa arvottaa jonkun äitiyttä pelkästään tuolla kriteerillä, varsinkin lisäfaktojen valossa, ei lapsi siellä kuitenkaan kellon ympäri ole. Vaikka itse olen valinnut toisin, ap:n ratkaisu kuulostaa minusta ihan hyvältä heidän perheellensä.