Olenko alipainoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis olen 170 cm ja painan 40kg. Olen 7.lk tyttö. 4.lk terveydenhoitaja sanoi, että olisin lievästi alipainoinen. Syön enemmän kuin isäni ja treenaan 6 kertaa viikossa. 4.lk eteenpäin on aina sanottu samalla lailla. Kaverini sanovat, että kylkiluuni näkyvät selvästi.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!

En ole mikään painoasiantuntija, mutta kai tuota painoa vähän enemmän voisi olla. Toisten syömisiin on ihan turha omia ruokia verrata, muistat vain syödä 5 krt päivässä ja kunnon annoksia.

Olet niin alipainoinen, että jos treenaat jossain joukkueessa, niin niiden pitäisi kieltää sun osallistuminen treeneihin koska sun alipaino on sulle ja sun kehitykselle vaarallista.

Mä painoin ysiluokalla samalla pituudella 45 kiloa. En muista, mitä painoin ikäisenäsi.

Mutta joo, olin mä taulukkojen mukaan, ja niin olet sinäkin, alipainoinen, mutta entäs sit?

Lupaan, että sullekin hissukseen painoa kertyy. Kunhan muistat syödä kunnon ruokaa etkä korvaa koulusapuskaa suklaapatukalla.

Itse olin seiskaluokalla 169 cm ja 39 kiloa. Söin normaalisti. Mulle painosta ei sanottu mitään, sillä silloin 70-luvulla painoasiat eivät olleet pinnalla. Painoa alkoi tulemaan lisää murrosiän vuoksi vauhdilla siten, että lukiossa painoin jo 60 kiloa. Jos et ole syömisten suhteen rajoittunut ja syöt kuten kerrot, niin en olisi huolissani.

Menkat eivät ala, ellet saa riittävästi rasvaa itsellesi. Olet alipainoinen.

Minä olen 166 cm ja upeassa kunnossa painaessani 58 kg. Kylkiluut paistavat tosin minullakin, mutta en ole alipainoinen, vaan treenattu ja mm. peppu on upean lihaksikas.

Mulla menkat alkoivat kasi- ja ysiluokan välillä kun painoa oli jo melkein 45 kiloa.

Kuka haluaa menkat seiskaluokalla? Ei kai kukaan. Toi ei ainakaan oo syy yrittää pakkosyödä.

Menkat eivät ala, ellet saa riittävästi rasvaa itsellesi. Olet alipainoinen.

Minä olen 166 cm ja upeassa kunnossa painaessani 58 kg. Kylkiluut paistavat tosin minullakin, mutta en ole alipainoinen, vaan treenattu ja mm. peppu on upean lihaksikas.
Mulla alkoi 13-vuotiaana. Silloin 13-vuotiaana (169 cm / 39 kg) olin laiha kuin tikku ja lapsen näköinen. Meillä kotona syötiin normaalia rasvaista ruokaa, paljon lihaa. Lisäksi leipää, pullaa. Maitokin oli täysrasvaista. Voita. Ei minkäänlaisia kevyttuotteita. Hedelmiä oli harvoin. Silti olin laiha.

Yhteistyössä